Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 818
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 816

Følg bodybuilding.dk på

UDG! Uge 23 / 2012

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede

De grå skyer hænger som en tung dyne over det danske land. Sol, strandture og de nougatbrune sommerlår kunne nok ikke være meget længere væk, end de er i disse dag..

Fat mod kammerater - nok svigter Peter Tanev og de andre vejrguder jer, men her i BB-LAND skinner solen altid!


Nyt fra Bodybuilding.dk


Vi ligger ud med glædeligt nyt fra BB-Land! Brian Henneberg a.k.a. Mussetrussen blev søndag aften kl. 22.26 far til en lille dreng. Johan er navnet - og som loggens lykønskninger også bærer præg af, håber vi naturligvis at det er endnu en BB’er der er kommet til verden.

Stort TILLYKKE til den lille familie!

Billede



Inden at Brians liv ændrede sig med et svuptag, havde han lige tid til at skrive en artikel til os:

“Når man har noget man vil; noget man skal nå; et mål man har sat sig, er det altid en god idé løbende at holde styr på om man er på rette vej. Det kan f.eks. være en opgave på dit studie. Den skal have et bestemt omfang og den skal afleveres på et bestemt tidspunkt. Du skriver derfor løbende og holder styr på hvor meget den fylder, og du foretager en vurdering af, om det sidste der skal skrives kommer til at fylde for lidt eller for meget. Du sørger ligeledes for at skrive så meget hver dag, at du kan nå at blive færdig til tiden osv.

Desværre er der mange der ikke har samme grundighed i deres løbende evaluering når det kommer til træning. De har måske et program de følger, og måske endda en kostplan, og så skulle den hellige grav være velforvaret og resultaterne kommer jo nok. Når de så efter et par års træning kigger sig i spejlet, har de svært ved at vurdere om de har fået de resultater de håbede at få. Vægten viser måske 4 kg mere, men der er ingen synlige abs, som ellers er så eftertragtede. Der er måske lidt mere bule på biceps, men gad vide om de 4 kg jeg har taget på er muskler eller fedt? Mange tænker i denne situation: ”Gid jeg havde taget nogle ”før billeder” eller ”før” mål, eller et eller andet, så jeg havde lidt mere styr på hvad jeg egentlig har opnået”.
Det de har glemt, er løbende at holde styr på om de er på rette vej. I denne artikel, vil jeg komme ind på de forskellige redskaber du kan, eller ikke kan, bruge til at overvåge eller holde styr på dine fremskridt og resultater.”


Læs artiklen i fuld længde her: artikler/diverse/hold-styr-p-dine-fremskridt.html


Billede




For et par uger siden lovede jeg, at Kasper Egebo var en mand i snart kom til at se meget mere til - og nu er vi sørme klar med en træningsvideo fra ham!


Kommenter på videoen her: ny-video-training-with-kasper-egebo-t59369.html




TheCzech var et smut forbi Amager sidste weekend, for at overvære afholdelsen af Sjælland Stærkeste Mand.

“Den 2. juni 2012 lagde Target og Herman lokaler til den årlige udgave af Sjællands stærkeste mand. Der var inviteret et super stærkt felt fra hele landet, men kun sjællændere kunne kvalificere sig til Danmarks stærkeste mand senere på året.

Der var på forhånd lagt op til den klassiske duel mellem Nicolai Hansen på 35 år fra midtsjælland og Mikkel Leicht på 24 år fra det mørke nordjylland, som har kæmpet indædt om sejren i de største stævner i landet de seneste år, og de har også begge international erfaring på bagen. På dansk jord har Nicolai dog haft overhånden i forhold til Mikkel, men det er altid tæt til det sidste, og de har forskellige spidskompetencer, så de skiftes ofte til at vinde discipliner ved stævnerne.

Udover disse to deltog veteranen Michael Rasmussen, den unge Nicolaj Holstein, Morten Holt Jensen der fremviste et look som selv de mest brutale vikinger ville have misundet, Daniel Brix der indimellem kigger forbi her på siden, og som har haft en fantastisk fremgang de seneste år. Og til sidst Ralf Jakobsen, der gjorde comeback efter en skade.”


Læs Tjekkens beretning, og se masser af video, fra stævnet her: reportage-sjaellands-staerkeste-mand-t59298.html

Billede




Den nyligt afholdte konkurrence, hvor i brugere skulle gætte næringsindholdet i en ret, har fundet sin vinder:

“Jeg vil starte med at beklage, at jeg har været lidt lang tid om at nå til denne konkurrence, men nu har jeg kigget svarene igennem, og er klar til at kåre vinderen! Det har i øvrigt været skønt med så mange deltagere i denne konkurrence!

Inden vi når der til, skal vi dog lige have slået fast, hvad det egentlig var, den kære Dingo har strikket sammen”



Billede
Billede


Vinderen af de 2 kg. protein blev Bodyhack, så stort tillykke med det herfra!

Se hvem der ellers var tæt på: afgorelse-gaet-naeringsindholdet-t59214.html




Debatten raser i en helt ny tråd på forummet! Bolle? Ja tak.. “Over” eller “under”, det er så det helt store spørgsmål.
TheCzech har allerede ytret sin mening i sagen:

“Underbollen any day. En overbolle er alt for ustabil, og ved den mindste fejltagelse kyler den om sig med pålæg og andre gode sager. Nææh, en underbolle kan man stole på, og man kan stacke den med alt det guf man vil.”
Deltag i den vigtige afstemning og debat lige her: over-eller-under-bolle-t59152.html

Billede




Nyt fra Sponsorerne

Lineær vs. non-lineær periodisering? Thomas Jagd kigger på forskningresultaterne fra en amerikansk undersøgelse, i en ny artikel på Bodylab News.

“ denne udgave af ”Nyt fra forskerne”, kigger vi nærmere på en undersøgelse, hvor man har sammenlignet effekten af en lineær og en non-lineær periodiseringsprotokol. Lineær periodisering har været brugt, af specielt amerikanske styrkeløftere, i flere årtier. Det er en effektiv periodiseringsprotokol, men mange undersøgelser peger i retning af, at non-lineær periodisering faktisk giver bedre resultater.
Hvad er periodisering?

Der er ikke noget kompliceret i periodisering. Grundlæggende handler det om at strukturere sin træning med hensyn til variabler som sæt, reps, volumen, intensitet etc., og følge en overordnet plan, som går i retning af et bestemt mål. Periodisering har været brugt siden 1950’erne, og der findes et hav af undersøgelser som viser, at periodiseret træning er langt mere effektivt en ikke-periodiseret træning.”


Læs hele artiklen her: http://news.bodylab.dk/nyt-fra-forskern ... iodisering

Billede




Som et helt nyt tiltag lancerer Bodylab nu sin helt egen BB-venlige udgave at tv-køkkenet!
Find skåneærmerne frem, og sæt dig tilbage og nyd den første video i rækken, som byder på lækker proteinkage:

Kommenter på videoen her: ny-video-bodylab-tv-kokken-proteinkage-t59234.html




BrugerPics

S.K!! Løb og TungTingsLøftning kan, såfremt udført ofte og ordentligt, resultere i denne form:
Billede
Log: s-k-2012-sph-t7482-3180.html#p1376258


Marcus’ mantra er “Just fucking train!” - og det gør han så tydeligvis..
Billede
Log: marcus-log-just-fucking-train-t33553-1770.html#p1376546


I Holstebro findes der en toiletbås-poser! BodyBlom viser formen!
Billede
Log: bodyblom-s-bodylog-billede-s-9-t22455-240.html#p1376739


Står du og mangler en 105 kg tung ladeport, så melder Dikal sig til tjeneste!!
Billede
Log: dikal-t47989-90.html#p1380404


nicolasvm har planer om at skulle på scenen i 2014 - og holder os opdateret på hvorledes formen ser ud pt.
Billede
Billede
Log: jernbojning-back-shots-s-11-t46106-300.html#p1379722


MathiasC går også med konkurrenceplaner, og viser tømmermændsformen frem i loggen:
Billede
Log: mathiasc-18-ar-vejen-til-junior-bb-t49720-390.html#p1380253


Vitus: gal men tydeligvis temmelig cut!
Billede
Log: vitus-log-of-almightiness-t52539-240.html#p1379791


Martiesto
Billede


Fugl Fønix spred dine vinger, og rejs dig fra asken!
Billede
Måges log: download/file.php?id=36453&t=1


En anden af sidens moderatorer, Nders, fremviser stolt de spinkle overkropskviste:
Billede
Log: kropsbyggeri-t31503-3120.html#p1380376


MWiese kan vist godt være stolt af denne form.
Billede


Pzyrex med kæmpe kanon!
Billede
Log: gogl-og-spektakel-part-2-pzyrex-t26202-660.html#p1379882


Poul Dissing kan åbenbart andet end pine det danske folk med fæle viser - at det så er denne form han render rundt med, under sit gøglerkluns, kommer sgu ærlig talt lidt bag på mig..
Billede
Log: dissing-t53440.html#p1243568


Euphorica efter en omgang sløv post byturs træning:
Billede
Billede
Log: build-a-bear-formupdate-s-6-t49615-150.html#p1380573


Linde med et nyt billede fra den 9. juni:
Billede


Friche viser DJ-mullerne frem - jeg må vist ud og skaffe mig et turntable..
Billede
Log: friches-glimrende-log-t7087-6180.html#p1380424


Sesto ser temmelig solid ud!
Billede
Log: sestomania-t52966-120.html#p1379135


Mrezz ligeså..
Billede


Wild-Zyc smider tøjet i hans foretrukne pose:
Billede
Log: wild-zyc-back-in-the-game-t28505-1470.html#p1366701


mic med lækre briller:
Billede
Log: mic-s-log-ii-nyt-pic-s-69-t41648-2040.html#p1380473


Mads801 pre-cut!
Billede
Log: dalles-log-t42452-60.html#p1377164


MortenFF præsenterer fornem sommerform!
Billede
Log: mortenff-s-logbog-t50982-270.html#p1379847


Homie render åbenbart rundt og er swole i min egen hjemby Frederikssund..
Billede
Log: homie-s-log-t55929.html#p1333485


foolproof med smækker fizzform!
Billede



Ugens omgang BrugerPics bliver sluttet af med billeder fra Gariks tur til Venice Beach.

“Lidt af en oplevelse at træne på Venice Beach. Squatten og SLDL blev kørt i bar dunk - man skal jo hyle med de ulve, man er i blandt. Var faktisk sekunder fra at blive interviewet og filmet af nogle amerikanere, men de havde ingen tilladelse og blev smidt væk - øv. Til gengæld tog alle turister billeder af de trænende, så er nok med på et par feriebilleder.

Billede
Billede
Billede
Log: curls-and-cookies-in-the-us-t35958-3810.html#p1380435




BrugerVids

Squatman finder på alternative måder at pine stængerne. 80 kg. og en fyr ved navn Morten, bliver trukket igennem hallen.

Log: s-o-m-m-e-r-c-u-t-2012-t52091-450.html#p1376528


Th0mas ruller derud af med solide PRs til følge!


The Hypemans log: thomas-log-vids-side-33-t51491-960.html#p1379905


At Steven Kring er en temmelig stærk mand er der vist ingen tvivl om, og med 100 kg. i bæltet burden han kunne overbevise evt. tvivlere!

Log: s-kring-t36838-810.html#p1380356


Mester Mekster satte for nylig DM rekord i squat (junior -93kg), og fortsætter her sin vej mod toppen, med lidt reverse band squat til træning.

Log: mick-raw-sl-t39797-390.html#p1380579




sWolegren var til DM i VL 5-kamp, og beretter følgende:

“Lørdag 9. juni 2012

DM 5-kamp i IK99 - weeeee

Jeg blev nummer 3 i gruppen for halvgamle mænd. Det viser sig, at jeg ikke er ret god til at hoppe

Til gengæld var jeg god til VL, og det ved vi jo allesammen tæller 60x mere end alt det andet pjat.

Træk
90kg - God
96kg - Sad for langt fremme
96kg - God

Stød
130kg - God
137kg - God
143kg - God, ny PR, weeee.”



Log: post1380703.html#p1380703




Mini-Fisker er blevet opereret i skulderen, beretter om samme i loggen - og topper det hele af med en frisk squatvideo..

“Operationen gik rigtig godt. Han sagde det var godt jeg fik den, da det ikke havde kunne trænes op. Mine ledcapsler var rykket ned og efterladt en åbning som gjorde det nemt at komme ud af i yderpositioner. Så han flyttede dem op på plads igen. Endvidere var der en masse løse bruskstykker som bare flød rundt og havde også lavet nogle revner i brusken hvor den var hoppet ud ofte. Så jeg er tilfreds med min beslutning! Nu skal den bare have ro, og så bliver det forhåbentligt top notch snarest!”

“En lille update:
Der går meget bedre med skulderen. Der er kommet en hel del mere bevægelighed i den, men må stadig ikke udadrotere den mere end 90grader væk fra kroppen, samt løfte den over 90grader. Men tilgengæld kan jeg gøre alle dagligdags ting med den, uden problemer. Om ca 14 dage, skal jeg til tjek og til fysioterapeut, og så starter genoptræningen.

Endvidere har jeg fået købt mig en eleiko vl stang som jeg regner med at bruge hele sommeren, på alt det min skulder nu kan holde til. I hvert fald i en masse ben! Skal være hos svigermekanikken i 6-8 uger i Norge, og regner med at lave deres lade på deres store gård om til mit eget lille træningscenter. Jeg har blandt andet en TRX suspension trainer og en TRX rip trainer som også skal gøre brug af. Og så regner jeg med at bygge en høj platform at nogle paller eller lignende til squats og lette opadstød (alt efter hvad skulderen siger). Dertil har jeg nogle løbesko til en masse sprints. Og sidste sommer erhvervede jeg mig et stort traktordæk til en masse tireflips. Og så regner jeg med at smutte i træningscenter 1-2 gange om ugen og træne det jeg nu ikke kan på gården - såsom mere bryst, arme og externe rotationer med lette håndvægte. Bliver en god sommer!

Pt holder jeg mig i gang med at træne en masse unilateral træning til venstre side af kroppen. Blandt one arm chest press i maskine, one arm seated row, one arm pulldown, one arm shoulder press, one lateral raise, samt noget arm træning - sjovt nok også kun med en arm. Til benene står den på squat med en manta ray og straps til at holde stangen stabil. Til dem som ikke ved hvad en manta ray er, så værgso: http://www.adfit.com/mantaray/index.asp
Denne opsætning fungere fremragende og fungere lidt ligesom et safebar squat. Tyngdepunktet bliver flyttet noget højere op jeg er vant til, og tvinger en til en mere oprejst position. Og så fokusere jeg på den excentriske del, for ikke at gå for tungt, og på en eller anden måde risikere noget med skulderen. Og så kører jeg nogle GHR, seated leg curls, leg extensions og poliquin step ups.

Her er en lille video af noget squat fra i går:”



Log: minifisker-t33567-360.html#p1380362


Pro Pics

Lidt nyt og lækkert fra bb billedtråden:

The Kai
Billede
Billede
Billede
Billede


Cody Lewis
Billede
Billede


Ahmed Qahtan
Billede


Coleman anno 2004
Billede
Billede

BB Billedtråd: post1380299.html#p1380299




And now, time for ze ladies..

Anna Maria Lacatus
Billede
Billede


Madonna Grimes
Billede
Billede


Saryn Muldrow
Billede
Billede

PICS: Kvinder der træner <3 post1380929.html#p1380929




Pro Vids

Internettets ubetingede youtube-konge har en ny video klar til os!

Antoine: post1378681.html#p1378681


Hættetrøjer, knæbind og stripsets! Cody Lewis' lille klip fra bentræningen er BB som få..

Cody Lewis prep for 2012 USAs: cody-lewis-prep-for-2012-usa-s-t56472.html


Der er mange StærkMandFans på BB.DK - og til dem slutter vi af med denne lille lækkerbisken, “Britains Strongest Man 2012”:

Evt. kommentarer hører til her: britains-strongest-man-2012-t59323.html




Ugens Historie

Bob Harris om varme sommernætter, Distortion og telttursdrømme.

“Åh sommernætter med liv overalt. Varme dagtimer med frugtbare kvindekroppe og muskuløse mænd. Jeg er vild med det.
I går var jeg til koncert med skotsk folkemusik/rock, det var vældig muntert. Jeg er et alsidigt menneske. Jeg så en meget, meget fuld mand nærmest gå amok på en kvinde i en vandbod fordi hun ikke solgte sprut: "Hvad fanden, kælling, betyder det jeg skal gå hele vejen tværs over pladsen?? Jeg kan jo ikke gå lige for fanden!" Ak ja.
Min ryg var umådelig træt af at stå op, jeg overvejede en del gange blot at lægge mig ned på græsset selvom det var vådt af dug og øl. Hvorfor havde jeg dog ikke et tæppe med?

Har I allesammen været til Distortion? Det har I sikkert. Så har I mæsket i jer med øl og våde varer, danset på monumenter og rokket med hovederne til beskidte elektroniske numre produceret på klubværelser af langhårede knægte. Yeaaah! Min ven Morten havde set en suspekt ung mand af anden herkomst stå med baggy jeans, bar mave og skudsikker vest ikke langt fra vores opgang.

Hvis jeg ikke trænede så tror jeg, jeg måske ville gøre mig i klatring. Måske tage et smut til USA eller Sydamerika og så leve i det fri. Kun spise økologisk, høste svampe om efteråret og lade mit hår gro rigtig langt. Måske få det sat op i en hestehale. Jeg ville nok være radmager og have virkelig misformede fingre, men hvad betyder det når man er en free spirit?
Jeg tror måske snart, jeg vil tage en tur på telttur og sove i naturen. Det er dejligt. Hvis Niels var her, så tog han sikkert afsted med mig. “


Log: generic-statement-t23339-1770.html#p1380877

Billede





Som afslutning på denne UDG kan i få lov at se den mest BB rap video til dato. UDG Over & Out.

Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Endnu engang en god UDG =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 28. aug 2010, 09:08
 
Træner her: Dansk Fitness Holstebro
OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg hedder nu Steven Kring, men ellers god UDG :wink:
Greatness will never be acquired by staying in one’s comfort zone!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jun 2010, 16:45
Geografisk sted: Hvidovre
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jep Mic, du har sku nailet den endnu engang. Godt arbejde! =D>
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2176
Tilmeldt: 15. feb 2011, 18:53
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ST.K skrev:Jeg hedder nu Steven Kring, men ellers god UDG :wink:

Det hedder du ikke længere, Søren. :D


Sorry.. Ved ikke hvorfor at du pludselig skulle kaldes Søren. :oops:
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I lol'd ved grapefrugten :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1406
Tilmeldt: 13. jul 2011, 23:18
 
Træner her: Sportshøjskolen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheDupont skrev:I lol'd ved grapefrugten :lol:


+1 here!

Men ellers endnu en super UDG :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:19
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lækker UDG mic :) Grape er altid godt :dance:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster