Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65678 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody eller Split??

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Jeg har læst herinde, om hvad der nu er bedst. Fullbody eller split?
Jeg ville høre hvad er bedst?? Ved godt der er delte meninger. Men hvorfor er det så bedst, ser tit der bare nogen der siger split er rigtig godt. men hvorfor??
Ved godt man kan isolere bedre, men er det så også bedre i længen? Og jeg vil da sige nu har jeg trænet split længe, og kan da godt se det hjælper. men det tager også en del tid. hvor man kan nøjes med 2-3 gange med fullbody, og så få alle musklerne igang. efter som man kommer, til at ramme de samme muskler, gang på gang. og på den måde, også få andre muskler, til at arbejde med.

Har i nogen gode svar?! og nogen gode meninger. kom med dem, så vi kan få det lidt på plads :wink:
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg træner split for tiden, og det går rigtigt godt for mig, men jeg har hørt at de store bodybuildere gør det samme, de træner bare kun deres krop gennem en gang om ugen. (Men man kan jo ikke stole på dem, bare fordi de er store! :wink: )

Nogle mener jo split er super, og andre mener lige det omvendte, jeg tror det er op til en selv og ens krop. :D
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 20. jun 2006, 16:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er individuelt om 2-split eller Fullbody er bedst.
Nogle gainer bedst ved 2-split, andre ved Fullbody, så det er bare at prøve sig frem.

Jeg vil dog kun anbefale 3-split til erfarne træningsfolk.

4-5-6 & 7-split vil jeg ikke anbefale til nogen, og gurnden til mange Professionelle bodybuildere kører disse programmer, er fordi de kan.
- man kan jo ikke lige frem sige de er clean :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja nemlig. jeg kørte til at starte med fullbody.
Og så fik jeg af vide det andet var bedst.
men jeg må da prøve mig frem igen. og se resultaterne.
Men hvad tror i giver bedst masse. fullb. vil nok gøre en del der tror jeg, når man kommer godt omkring.

Ja man ser tit de store køre split, men hvem hvad hvad de måske er på. men de kan jo også bare være store af deres opbygning.
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ved fullbody træner du jo kroppen 3 gange (optimalt)
og 2 split er det jo 2 gange, men der får den ogs nogle flere øvelser.

har altid kørt 2 split. Men fordi jeg ikke havde tid mere og jeg skulle starte på nyt program er det fullbody nu. Synes det er bedre, men kræver mere energi når det er..
men som de andre, smag og behag :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er, som Jokeren16 siger, en subjektiv mening!
- jeg kan foreslå at læse følgende artikel, så man bedre forstår forskellen mellem de to programtyper:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=06-028-training
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



Jokeren16 skrev:ved fullbody træner du jo kroppen 3 gange (optimalt)
og 2 split er det jo 2 gange, men der får den ogs nogle flere øvelser.

har altid kørt 2 split. Men fordi jeg ikke havde tid mere og jeg skulle starte på nyt program er det fullbody nu. Synes det er bedre, men kræver mere energi når det er..
men som de andre, smag og behag :)

Ja det kræver en del energi.
Hvad køre du når du køre fullbody??
Og hvor mange gentagelser tager du??
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



har læst..

er enig med højere kvalitet i træningen af den bestemte muskel, men det med at 2split motivere en bedre er jeg lidt imod..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er ikke nogle af dem der er bedst. Det er op til personen selv. Altså fullbody kræver noget mere energi synes jeg. også bliver der sådan set kun kørt de store øvelser. Hvor både 2 split og 3 split kan man tillade sig at smide nogle lidt flere øvelser ind da man ikke skal så mange muskler igennem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 11. jul 2006, 00:32
Geografisk sted: SønderJylland
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der så nogen der har prøvet i perioder. om hvad der giver bedst??
Altså kan se det giver nogen gode resultater. på både vægten. og på volumen.
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Altså der er også forskel på hvordan folk reagere på de forskellige slags træning. det er lige derfor der ikke findes nogen bedste.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 11. jul 2006, 00:32
Geografisk sted: SønderJylland
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nu går jeg lidt imod andre og siger fullbody er bedst.

min begrundelse er at man får kørt basisøvelserne 3 gange om ugen i stedet for 2, man restituere musklerne lige lang tid. Som der står i det link JSO postede forbrænder man mere energi-fedt så man behøver ikke de 15 mins cardio ol.
Man kommer hele kroppen igennem og det gør man får frigivet alle hormonerne man har eller (hva det nu er #-o )
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor ofte skal man træne?
Analysen viste at utrænede fik den bedste effekt ved at træne hver muskelgruppe 3 gange pr. uge (fullbody) og trænede ved at træne hver muskelgruppe 2 gange pr. uge (2-spilt).

Kilde: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traenede/

Håber du kan bruge det :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 27. jun 2006, 09:05
Geografisk sted: Sjælland
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ThaChamp skrev:Hvor ofte skal man træne?
Analysen viste at utrænede fik den bedste effekt ved at træne hver muskelgruppe 3 gange pr. uge (fullbody) og trænede ved at træne hver muskelgruppe 2 gange pr. uge (2-spilt).

Kilde: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traenede/

Håber du kan bruge det :)

Den skal da lige læses igennem :)
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg må sige det giver noget stof til efter tanke.
Men man kan se det er der mange der har gjort og lavet deres program efter, knap så mange gentagelser. og flere sæt. og så med så mange kilo på som muligt.

men jeg ville høre. Hvis i skulle lave et program, som gik godt ind over flest mulige muskler. hvad for nogen øvelser ville i så tage??
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ville sige det kommer lidt an på om du tænker på fullbody eller split :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 11. jul 2006, 00:32
Geografisk sted: SønderJylland
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lau skrev:Ville sige det kommer lidt an på om du tænker på fullbody eller split :)

Jeg tænker på fullbody ;)
Skal jeg igang med her imorgen :D Glæder mig!! :lol:
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dybest set er der ikke de helt store forskelle på disse 2 trænings former... kommer bare an på hvad man har tid til... et fullbody program kræver jo ca. det dobbelte af hvad et 2-split's pass kræver :)
-----------------------------------------------------
Fat bitches need luv 2
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 3. jun 2006, 14:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



principielt dikteres den optimale trænignsfrekvens vel af hvor meget man har tænkt sig at træne... Ved 4 træninger i ugen er 2-split nok lettere at styre end fullbody og det modsatte gør sig gældnde hvis man træner 2 gange i ugen.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:principielt dikteres den optimale trænignsfrekvens vel af hvor meget man har tænkt sig at træne... Ved 4 træninger i ugen er 2-split nok lettere at styre end fullbody og det modsatte gør sig gældnde hvis man træner 2 gange i ugen.

Helt enig. Og så også af hvor stor en sæt & øvelses volumen man har tænkt sig at give sig i kast med. Er man typen der godt kan lide at køre mange sæt, og mange øvelser, så begynder full-body at blive mindre attraktivt. Full-body ligger jo netop op til en minimalistisk og grundlæggende tilgang til træningen. Måske ikke så meget på sæt-delen, men så ihvertfald på øvelses-delen. Et full-body program med 3-4 øvelser til hver kropsdel spiller ihvertfald ikke :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har nu trænet 6 mdr...men de sidste 2 uger har jeg trænet 3-split, og det virker for mig.
Alle er forskellige, og nogen kan klare 2/3-split og stadig have energi til resten af dagen...det kan jeg selv...
jeg træner 3-split, og har kun 1 dag fri om ugen.

Prøv dig frem, hvad du syntes er bedst for dig...
prøv lige din krop af, hvor meget du kan holde til, og så se på hvad dit mål er...
der skal jo et ordenligt program til hvis du har store mål...
fullbody er godt til nybegyndere...men prøv dig frem...
-Bodies Build to Impress-
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. nov 2006, 17:31
Geografisk sted: Næstved
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



INC:

principielt dikteres den optimale trænignsfrekvens vel af hvor meget man har tænkt sig at træne... Ved 4 træninger i ugen er 2-split nok lettere at styre end fullbody og det modsatte gør sig gældnde hvis man træner 2 gange i ugen.


Lettere at styrer? - Jeg tror, jeg er med på hvad du mener, og tror derfor jeg helt enig, men skal lige have den drejet helt på plads, gider du forklare mere præcist hvad du mener? Og så mener du selvfølgelig hvor tit ikke hvor meget, - ikke for at ordkløve, men fordi det selvfølgleig er det du mener, og ville havde skrevet.

Pavel skriver følgende om fullbody frekvens, set lidt i et isoleret billede dog, er det nok ikke helt ved siden af:

If you have picked a full body routine, the only decision you have to make is the frequency of training. Here are your choices.


Once a week or less. Although hitting each body part once a week works well on a split routine that provides indirect daily stimulation, this frequency—or rather “infrequency”—will not fly unless all you do is squat and deadlift.

Three times in two weeks, e.g. Monday-Friday-next Wednesday. An appropriate schedule if you are super busy or your lifestyle does not help quick recovery. Be prepared to be sore a lot.

Two times a week, e.g. Monday-Thursday. Fitting if you are short on time. Also good for advanced comrades who are not good at varying their volume and intensity from workout to workout.

Three times a week. The old Monday-Wednesday-Friday schedule has persevered for decades because it is most foolproof.

Four times a week. One of the best setups for a serious drug-free iron man or woman. As gymnastics coach Chris Sommer put it, it “allows maximum work combined with substantial rest.” Surprisingly, according to Prof. Arkady Vorobyev, the author of the Russian equivalent of Arnold’s Encyclopedia of Bodybuilding, Mon-Tue-Thur-Fri is superior to Mon-Wed-Fri-Sat. The reasons are outside the scope of this article; just remember that the Party is always right.

Five times a week or more. Perfect if you have the discipline to follow an ultra abbreviated routine such as Power to the People! and strength is more important to you than size.



Selv vil jeg nok sige, der er alt for mange parametre der spiller ind, til at man kan give simpelt svar, på om det ene eller andet er bedst generelt, hvis jeg skitsere et par få er det nok alle helt klart:

Hvad er målet med træningen?
Hvordan er man konditioneret?
Hvordan ser det store trænings billede ud, på meso og makro plan, og hvor er du i denne nu?
Hvordan er din RA (recover ability), GPP (General Physical Preparedness ) osv?
Hvordan forelægger øvrig aktivitet?
Hvordan forelægger ting som kosten, energi ballancen, tilskud osv?

Dertil spiller det selvfølelig ind, hvilket fullbody og split vi snakker om, der er ingen garanti for nogle af dem er gode, blot fordi de er det ene eller andet.


TJ; jeg er stort set enig i det du siger, og det skal ikke opfattes som uenighed, men jeg syntes ordvalget i følgende:

Full-body ligger jo netop op til en minimalistisk og grundlæggende tilgang til træningen.


er en smule uheldigt, og ligger op til et meget isoleret syn på selve træningen, et syn jeg stærkt går ud fra du heldigvis IKKE har. - Selv om du selvfølgelig har ret i at det er de tilfælde man ser tit, så kan fuldbody selvfølgelig være meget mere end, både minimalistisk og grundlæggende, ISÆR når man ser på det store billede. Omvendt kan split programmer selvfølgelig være mindst lige så minimalistiske og grundlæggende.

Rent distribuerings mæssigt, må det være helt klart, at blot fordi træningen fordeles mere jævnt og frekvent, så kan man i værste fald, over det samlede spektrum af tid, under eksakt samme forhold, håndtere samme workload, og altså udføre eksakt samme arbejde (jeg ved godt der er faktorer, der gør virkeligheden en smule anderledes, men du ved hvad jeg mener.).

Som jeg også antydede tidligere, siger jeg ikke, at der ikke kan være hypertrofi mæssige fordele (alt efter de øvrige parametre, især konditionering, og det større trænings billede), i netop det du snakker om, etc. forskellen på at køre 5 sæt 2 x per uge, frem for 2 sæt 5 x per uge. – Men det er jo ikke det vi diskutere her, omvendt, kan der være andre scenarioer hvor modsatte fortegn er at foretrække, det kan både være i styrke henseende, såvel som i det større billede.

ibenchpress, med alt respekt, så nærmer det du skriver sig vrøvl; lad mig for eksempel slå helt fast, fullbody er ikke blot godt til begyndere. - Og 3-split har jeg MEGET sjældent set fordelagtige eksempler på.

M.V.H
Helio
Moderator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. nov 2006, 13:58
Geografisk sted: Silkeborg
 
Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



fint indlæg helio... men, hvor mange har forstået dit indlæg...?? det er jo på højt plan hvis det er en nybegynder der skal læse alt det, og få noget som helst ud af det.. :roll:
-----------------------------------------------------
Fat bitches need luv 2
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 3. jun 2006, 14:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kadafi187.

Trådsvarer har selvfølgelig, som han bør fået svar på det han, spurgte om, selv skrev jeg bla.

Selv vil jeg nok sige, der er alt for mange parametre der spiller ind, til at man kan give simpelt svar


Den var vel til at forstå ?

Men nu forefinder det sig jo forhåbentligt ikke således, at en given tråd kun er interessant for trådstarter eller begyndere; formålet er vel at hele publikumet helst skal kunne hente lidt, og lur mig om der ikke er flere herinde, der bestemt ikke har noget imod dialog på et lidt højere niveau, hvem ved, måske kan det enda tiltrække et mere effarent publikum, så der kan komme nogle virkelige interessate diskussioner på bordet. - Nu henvente jeg mig netop til INC og TJ ikke trådstarter, og de er selvfølgelig netop sådanne personer.

Sandheden er jo NETOP således at trådstarters svar ikke kan besvares fyldestgørende på et "lavt plan" som du kalder det, da det selv om det lyder super simpelt, er et uhyre kompliceret emne.

Når alt det er sagt, så syntes jeg da bestemt heller ikke mit svar foregik på et bestemt højt niveau, det er ikke rocketscience eller kvantemekanik. - Mit bud er at du undervurdere folk, min effaring er at flere end du lige regner med, sagtens kan være med og have interesse, selv når tungen skal holdes lidt mere lige i munden, ellers er man jo mere end velkommen til at hoppe over, der hvor man finder det for svært, eller irelevant!

M.V.H
Helio
Moderator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. nov 2006, 13:58
Geografisk sted: Silkeborg
 
Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slap af santaint :) hehe... jeg mente bare at det kunne siges meget simpelt... kan huske da jeg først startede med at læse nogen ting på internet... der er mange steder man kan læse om kost og træning, men det er stort set kun i forum's man får tingende ordenligt fortalt på en simpel plan, siden folk spørger her må jo være at de ikke forstod en artikel eller har misforstået noget... hvis trådstarteren har misforstået noget er det ikke selv læret vel... spørgsmålet må sandsynligvis komme fra en artikel :)
-----------------------------------------------------
Fat bitches need luv 2
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 3. jun 2006, 14:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg slapper selvfølgelig fuldkomment af, - som den munter hyrde jeg nu engang er.. Du vrøvler derimod... hvilket du selvfølelig har lov til. :twisted:

Hvorfor du er her, er selvfølgelig din egen sag, men du begår en voldsom fejl, når du forudsætter, alle er her af samme grunde, og efter det samme.

Det jeg skrev kunne netop ikke siges mere simpelt, faktisk var det uhyre simpelt, især iforhold til hvordan det kunne være grebet an ;)

Dit eget svar i tråden, er iøvrigt, fuldstændigt hen i vejret:

Du skrev:
dybest set er der ikke de helt store forskelle på disse 2 trænings former... kommer bare an på hvad man har tid til... et fullbody program kræver jo ca. det dobbelte af hvad et 2-split's pass kræver


Selvfølgelig er der ENORM forskel, netop på frekvensen. - Og et fulbody kræver da BESTEMT ikke det dobelte af hvad et to-split kræver, oftest er det jo netop omvendt i praksis (hvilket TJ også kommer lidt ind på). - At begge dele derimod kan være fornuftigt, og godt, er en hel anden snak.

M.V.H
Helio
Moderator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. nov 2006, 13:58
Geografisk sted: Silkeborg
 
Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hehe tak tak :oops: ... min point er bare at begge former er fint nok... er vel heller ikk så meget ind i stoffet som dig... jeg ved hvad man putter i munden og hvordan man løfter nogen ting... hehe jeg gøre det ikke til en videnskab men det sgu fair nok du vil :lol: ... efter min erfaring skal man os bare prøve sig frem til man har fundet noget der virker :D

PS: Jeg styrketræner mere som suplement til thai boksning side gevinsten er bare en flot krop set fra min side hehe :lol:
-----------------------------------------------------
Fat bitches need luv 2
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 3. jun 2006, 14:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



min point er bare at begge former er fint nok


Og det er som sådan også en udemærkedet pointe, begge dele KAN være fint nok.. (selvfølgelig findes der både gode og dårlige split såvel som fullbodyprogrammer, og omvendt.)

jeg ved hvad man putter i munden og hvordan man løfter nogen ting


Hvilket selvfølgelig også er et glimrende udgangspunkt... Alverdens viden er ubrugeligt, hvis den ikke benyttes og afstemmes med praksis.

efter min erfaring skal man os bare prøve sig frem til man har fundet noget der virker


Her er jeg selvfølgelig både enig og uenig... Viden og videnskab er selvfølgelig brugeligt, der er ingen grund til selv at lave den dybe tallerken forefra, i så fald kan hver generation, jo starte på "abe stadiet " med at slå sten sammen og se om vi kan lave ild, det er der heldigvis ingen grund til. - Dertil er det selvfølgelig dumt, at ignorere de data, lande har brugt mia. af stats kassen på at forske i (de østerupæiske lande måske et særligt eksempel), mennesker har dedikeret liv til at finde ud af i generationer osv. Og det vel også ret naivt at tro, men tanketomt finder de bedste trænings principper efter tombala princippet. - Når det er særligt vigtigt netop indne for dette game, skyldes det i særdeleshed alt den støj, der er på linjen, i form af omklædningssnak, og kulørte muskelblade. -
Omvendt kommer tidspunktet selvfølgelig også dertil, hvor man må dreje nøglen om, og rent faktisk se hvordan tingene virker i praksis. Her er en meget detaljeret log bog selvfølgelig ikke at kimse af.

M.V.H
Helio

PS; at få styrketræning, til at afspejle optimale resultater, på en ting som thai boksning, er iøvrigt ikke en mindre videnskab, end at forsøge på at opnår ligegyldige (for mange enda midlertidige) større overarme - måske enda tvært imod.. - artikler/styrketraening/styrketraeningogmartinarts.php
Moderator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. nov 2006, 13:58
Geografisk sted: Silkeborg
 
Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tænkte, når der nu er både, gode og dårlige programmer.
Hvad ville i så forslå.
Fullbody har jeg forstået, det sådan. At det er bedst at have gang, i de rigtig store øvelser. Så man for flest, muskler igang.
Og i split programmer, skal man nok sørge for at, isolere omkring de steder på kroppen.
Men det ville på en måde, nok ikke være så godt. For man bruger en del forskællige muskler, for at kunne gøre det forskællige. og kunne stige. Der er jo f.eks. I bryst øvelsen, der skal man jo sørge for at en tricips også bliver rigtig stærk, for at kunne stige i vægt. Men giver også sig selv. Så man skal jo hele tiden tænkte på, at få det hele til at hænge sammen.

I en fullbody syntes jeg er rigtig god, fordi jeg kommer igang med, musklerne flere gange. og kan styre, min vægt, for i squat bruger man jo, også en del ryggen. og det gør man, jo også i dødløft. Der kommer man også til, at bruge de samme muskler igen. Både ben baller og det hele. :wink:
Og derfor er det ikke nødvendigt at have så mange øvelser i et fullbody program.
Med Venlig Hilsen
Morten Møller
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. okt 2006, 11:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil foreslå du vælger et fornuftigt fundament program:

Dette ville sikkert gøre jobbet til ug+ for dig:

artikler/traeningsprogrammer/billstarrsfundamentprogram.php

(LÆS->) Inden du kommer så langt, vil jeg dog anbefale at bruge noget tid på "motor træning", sæt det nødvendige tit af først, til bare at lære øvelserne i perfekt form, om det så tager få mder eller whatever, så er det klart tjent hjem i det store billede. Du kan her sagtens bruge den øvelses, og program struktur i selvsamme program.. bare start med at ligge dit fokus her.

Følgende indlæg er desuden lidt rusten, men vil klart være værd for dig at læse:
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=936

Jeg beklager, at tillader mig at linke til det gamle forum.

Enjoy
Helio
Moderator
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 3. nov 2006, 13:58
Geografisk sted: Silkeborg
 
Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster