Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 366
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 364

Følg bodybuilding.dk på

hvorfor er dødløft så vigtig??

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





heey people...

jeg har nu trænet i godt over et år og har fået en rigtig muskuløs krop for selv at sige det...

en ting jeg ikke har forstået er hvad træner dødløft og hvorfor har så mange den?

mvh Ringsted
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. jun 2006, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Ringsted skrev:heey people...

jeg har nu trænet i godt over et år og har fået en rigtig muskuløs krop for selv at sige det...

en ting jeg ikke har forstået er hvad træner dødløft og hvorfor har så mange den?

mvh Ringsted


Det er den bedste rygøvelse - enough said :). Nu siger du, da at du har fået en rigtig muskuløs krop, men hvordan ser ryggen ud, når du nu vælger ikke at bruge dødsløft? Mit gæt er at din ryg højst sansynligt er bagud i forhold til de andre muskelgrupper, og hvis ikke. Så tænk på hvor langt du kunne have været kommet - hvis du havde havde dødløft i dit program? Jeg ventede også længe med at bruge den øvelse. Men efter at have prøvet det, kan jeg kun sige at jeg aldrig har prøvet en bedre ryg øvelse.

Mvh Mike
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Ringsted skrev:heey people...

jeg har nu trænet i godt over et år og har fået en rigtig muskuløs krop for selv at sige det...

en ting jeg ikke har forstået er hvad træner dødløft og hvorfor har så mange den?

mvh Ringsted


Det er en god øvelser for den er meget belastende og så rammer den rigtig mange muskler, nogen mere end andre. Når du træner den frigiver du en masse "væksthormon" (kan ikk helt huske hvad det hedder) Og dermed får du mere udbytte ud af dine iso-øvelser.

Og så er det bare kanon flot når man har en muskuløs ryg/lænd.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



det er rigtigt at dødløft er ryg forstærker, men man kan let få en muskuløs ryg uden denne øvelse, ved fx. bent over rows, som jeg kører.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



du sætter dig jo i hug som ved squat tar om stangen og løfter op med benene....??

kan måske godt være at min ryg ikke er stor men den er hård som en sten.. så den er ikke helt ude af træning
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. jun 2006, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lassah skrev:
Thomas Ringsted skrev:heey people...

jeg har nu trænet i godt over et år og har fået en rigtig muskuløs krop for selv at sige det...

en ting jeg ikke har forstået er hvad træner dødløft og hvorfor har så mange den?

mvh Ringsted


Det er en god øvelser for den er meget belastende og så rammer den rigtig mange muskler, nogen mere end andre. Når du træner den frigiver du en masse "væksthormon" (kan ikk helt huske hvad det hedder) Og dermed får du mere udbytte ud af dine iso-øvelser.

Og så er det bare kanon flot når man har en muskuløs ryg/lænd.


Ikke for at være være ''rette per''. Men testosteron hedder det, hvis jeg da har stavet det rigtigt - hormonet altså :D

Og thomas. At din ryg er hår som sten, betyder da ikk at den er meget veltrænet? det betyder bare at du har en lav fedtprocent? En bred og stor ryg er ensbetydende med at du har trænet den længe.
Sidst rettet af Mike2468 13. nov 2006, 16:05, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mike2468 skrev:
lassah skrev:
Thomas Ringsted skrev:heey people...

jeg har nu trænet i godt over et år og har fået en rigtig muskuløs krop for selv at sige det...

en ting jeg ikke har forstået er hvad træner dødløft og hvorfor har så mange den?

mvh Ringsted


Det er en god øvelser for den er meget belastende og så rammer den rigtig mange muskler, nogen mere end andre. Når du træner den frigiver du en masse "væksthormon" (kan ikk helt huske hvad det hedder) Og dermed får du mere udbytte ud af dine iso-øvelser.

Og så er det bare kanon flot når man har en muskuløs ryg/lænd.


Ikke for at være være ''rette per''. Men testosteron hedder det, hvis jeg da har stavet det rigtigt - hormonet altså :D


Præcis! Jeg havde det lige på tungen/tasterne :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ja men en ryg kan jo sagtens være meget stærk selvom den er lille.. nu dyrker jeg kickboxing og man bruger ryggen meget der i, selv er den ikke weee løfter lige 200kg men den er fitt som man kalder det...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. jun 2006, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



når man løfter en normal tung ting rigtigt går man jo ned som i squat og tar om den og løfter med benene for ikke at belaste ryggen og det ser da sådan ud på de billeder jeg har set også :S
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. jun 2006, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Ringsted skrev:ja men en ryg kan jo sagtens være meget stærk selvom den er lille.. nu dyrker jeg kickboxing og man bruger ryggen meget der i, selv er den ikke weee løfter lige 200kg men den er fitt som man kalder det...


At den er lille, og fitt gør den stadig ikke meget muskuløs, hvilket du kunne få af at bruge dødløft. Men hvis du ikke er ude efter tunge løft, og en bred ryg, så er det vel i realiteten bedøvende ligemeget. man må først og fremmest kigge på hvad ens mål med træningen er, og passer ens træningsmetoder overens med ens program. Hvis ens mål var at blive større, og få meget muskelmasse, så ville man være godt dum ikke at bruge dødløft.

Mvh Mike
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hvorfor svare ingen på det spørgsmål jeg stiller???

det der forvirre mig ved øvelsen
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. jun 2006, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Ringsted skrev:når man løfter en normal tung ting rigtigt går man jo ned som i squat og tar om den og løfter med benene for ikke at belaste ryggen og det ser da sådan ud på de billeder jeg har set også :S


Imodsætning til squat, så er det ryggen du bøjer (i strakt ryg) tilbage til startposition. Hvorimod squat, nok mest af alt bare er benene du bruger til at få dig tilbage i start position.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor er dødløft vigtig?

Der er mange fordele ved dødløft og hvis du ikke har den på dit program endnu, vil du sikkert få det før eller senere. Dødløft kræver hverken meget udstyr eller forberedelse. En stang og viljen til at løfte er nok til at lave dødløft. Dødløft opbygger stabilitet i ryggen. Øvelsen rammer alle muskel grupperne, der er ansvarlige for en god holdning og styrke i ryggen. Korrekt dødløft giver bedre holdning i dagligdagen og styrker musklerne i taljen, hofterne og den nedre ryg. Dødløft er en basisøvelse. Det betyder, at man træner flere muskelgrupper med en bevægelse og det får kroppen til at vokse!

http://www.exrx.net/WeightExercises/Ere ... dlift.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 678
Tilmeldt: 22. aug 2006, 21:39
 
Træner her: Klub Herkules Nordborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dødløft - Nøglen til massiv ryg:
Dødløft er en af de mest undervurderede og misforståede øvelser overhovedet. Man ser meget sjældent folk træne dødløft i de danske centre. For det meste er årsagen at folk ikke rigtigt forstår vigtigheden af dødløft, eller at de er bange for skader. Dette er uhyggeligt ærgerligt, da dødløft er en øvelse i en klasse for sig. Folk som træner tungt dødløft på regelmæssig basis, opbygger en rygstyrke og muskelmasse, som ingen anden øvelse kan gøre det.

Når man starter her på BB.dk, er det en god ide at skimte artikelsektionen igennem, da det kan besvare mange af ens spørgsmål.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dødløft frigiver testosteron og GH(growth hormone). Jeg mener ikke at dødløft er en 100% nødvendig øvelse, men en variant deraf er helt sikkert nødvendig. Man kan smække dejligt mange kg på og der er en god ROM, som så igen sørger for at der er spænding på musklen i "lang" tid. Det er nogle faktorer som er vigtige for muskelvækst. Derfor er dødløft vigtig.
Derudover giver den jo også råstyrke som bare fanden.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis man ser dødløft en øvelse for lænden er ROM vil ik særlig stor. I forhold til stivbenet dødløft f.eks.

Enig i at det er en nice btw

Til dig der skrev at du lavede BB rows i stedet.
Denne øvelse kan overhovedet ikke erstatte dødløft. Man bruger den nedre del af ryggen en smule, men kun som stabiliserende muskel. BB rows er mere en øvelse for vingerne og det øverste af ryggen
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:53
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blitz skrev:Dødløft - Nøglen til massiv ryg:
Dødløft er en af de mest undervurderede og misforståede øvelser overhovedet. Man ser meget sjældent folk træne dødløft i de danske centre. For det meste er årsagen at folk ikke rigtigt forstår vigtigheden af dødløft, eller at de er bange for skader. Dette er uhyggeligt ærgerligt, da dødløft er en øvelse i en klasse for sig. Folk som træner tungt dødløft på regelmæssig basis, opbygger en rygstyrke og muskelmasse, som ingen anden øvelse kan gøre det.

Når man starter her på BB.dk, er det en god ide at skimte artikelsektionen igennem, da det kan besvare mange af ens spørgsmål.

- Kunne man ikke lave en "sticky" hvor der er linket til alle artiklerne? Noget ala FAQ
Bare så nybegyndere kan tjekke den og gå direkte ind og læse artiklerne, for denne her post ville jeg da syntes var skide forvirrende, hvis jeg lige var startet. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bjørnen skrev:
Blitz skrev:Dødløft - Nøglen til massiv ryg:
Dødløft er en af de mest undervurderede og misforståede øvelser overhovedet. Man ser meget sjældent folk træne dødløft i de danske centre. For det meste er årsagen at folk ikke rigtigt forstår vigtigheden af dødløft, eller at de er bange for skader. Dette er uhyggeligt ærgerligt, da dødløft er en øvelse i en klasse for sig. Folk som træner tungt dødløft på regelmæssig basis, opbygger en rygstyrke og muskelmasse, som ingen anden øvelse kan gøre det.

Når man starter her på BB.dk, er det en god ide at skimte artikelsektionen igennem, da det kan besvare mange af ens spørgsmål.

- Kunne man ikke lave en "sticky" hvor der er linket til alle artiklerne? Noget ala FAQ
Bare så nybegyndere kan tjekke den og gå direkte ind og læse artiklerne, for denne her post ville jeg da syntes var skide forvirrende, hvis jeg lige var startet. :)

Jeg har svaret dit i dit andet indlæg :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor dødløft er så vigtig ? Svaret er jo uhyre simpelt. Fordi det er den absolut bedste rygøvelse du kan lave. Og ikke kun det. Det er en af de bedste øvelser du kan lave overhovedet. Den stimulerer vækst i hele kroppen bedre end nogen anden øvelse (det skulle da lige være squat).

Dermed er det ikke sagt at man ikke kan få en stærk og muskuløs ryg uden dødløft. Det kan man da godt. Ligesom man godt kan få et stærkt og muskuløst bryst uden bænkpres eller andre presseøvelser. Men hvis man vil have den stærkeste og mest massive ryg overhovedet muligt, indenfor ens egne genetiske rammer, så kommer man ikke uden om dødløft.

Men jeg forstår godt folk har et anti-parti imod øvelser som dødløft. Det er jo en hård øvelse som kræver tunge vægte, og en jern-vilje at udføre. Den giver heller ikke det samme rare pump som de små diskopumper øvelser gør det. Men det er så også derfor at dødløftere er store og brutale, og diskopumpere er flagstænger med store arme strittende ud fra siden :lol:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Hvorfor dødløft er så vigtig ? Svaret er jo uhyre simpelt. Fordi det er den absolut bedste rygøvelse du kan lave. Og ikke kun det. Det er en af de bedste øvelser du kan lave overhovedet. Den stimulerer vækst i hele kroppen bedre end nogen anden øvelse (det skulle da lige være squat).

Dermed er det ikke sagt at man ikke kan få en stærk og muskuløs ryg uden dødløft. Det kan man da godt. Ligesom man godt kan få et stærkt og muskuløst bryst uden bænkpres eller andre presseøvelser. Men hvis man vil have den stærkeste og mest massive ryg overhovedet muligt, indenfor ens egne genetiske rammer, så kommer man ikke uden om dødløft.

Men jeg forstår godt folk har et anti-parti imod øvelser som dødløft. Det er jo en hård øvelse som kræver tunge vægte, og en jern-vilje at udføre. Den giver heller ikke det samme rare pump som de små diskopumper øvelser gør det. Men det er så også derfor at dødløftere er store og brutale, og diskopumpere er flagstænger med store arme strittende ud fra siden :lol:

Haha! Nice one! :lol: =D>
:wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Arh .. Får det helt dårligt af det her topic .. Har en ekstrem lyst til at køre dødløft, men må ikke pga knæet #-o
If you work hard enough, you can do whatever you wanna do
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1544
Tilmeldt: 14. jun 2006, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mike2468 skrev:
Thomas Ringsted skrev:ja men en ryg kan jo sagtens være meget stærk selvom den er lille.. nu dyrker jeg kickboxing og man bruger ryggen meget der i, selv er den ikke weee løfter lige 200kg men den er fitt som man kalder det...


At den er lille, og fitt gør den stadig ikke meget muskuløs, hvilket du kunne få af at bruge dødløft. Men hvis du ikke er ude efter tunge løft, og en bred ryg, så er det vel i realiteten bedøvende ligemeget. man må først og fremmest kigge på hvad ens mål med træningen er, og passer ens træningsmetoder overens med ens program. Hvis ens mål var at blive større, og få meget muskelmasse, så ville man være godt dum ikke at bruge dødløft.

Mvh Mike


dødløft træner ikke vinger..

ellers tror jeg vist goingbig og infinity sagde det der skulle siges :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



det er rigtigt at dødløft er ryg forstærker, men man kan let få en muskuløs ryg uden denne øvelse, ved fx. bent over rows, som jeg kører.


Kunne det evt. være du mener Cable Seated Row, der er nedre ryg da i hvert en del i brug! SKulle da også mene at denne øvelse træner lænden rimelig godt, selvfølgelig ikke lige så godt som dødløft:wink:

Desuden er cable seated row jo også en basisøvelse.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... edRow.html
Sidst rettet af FitnessChamp 13. nov 2006, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. sep 2006, 19:41
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Der er faktisk masser af eksempler på folk, der har oplevet god muskel hypertrofi i deres lats, selvom dødløft har været deres eneste ryg træning.

Flere af de gamle vægtløftere havde også ganske imponerende lats, selvom dødløft ofte var den eneste øvelse der blev brugt til ryggen.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheCzech skrev:Der er faktisk masser af eksempler på folk, der har oplevet god muskel hypertrofi i deres lats, selvom dødløft har været deres eneste ryg træning.

Flere af de gamle vægtløftere havde også ganske imponerende lats, selvom dødløft ofte var den eneste øvelse der blev brugt til ryggen.


muligvis med andre øvelser indblandet...

tror du mig ikke kan du evt. se på exrx.net :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan da lige quote en tråd fra MOL:


Infestedass skrev:Siden jeg har kørt dødløft i godt et år, har jeg bemærket at min lat muskel også er vokset sindsygt, uden at jeg egentlig aldrig har trænet Latmuskelen og nakken rigtig, som også har vokset sig til en stor ko. Af og ti er jeg også øm i lat musklen efter feks tung dødløft. Er dødløft super øvelsen til en badass lat og tyr nakke devil.gif

Ps Åndgående Squat så havde jeg sidst jeg trænede den, været sindsyg øm i skulderblads regionen og det bageste af skulderen. Er squat også perfekt når det gælder de nævnte muskel grupper.



Watts skrev:Jeg har samme oplevelser med begge løft. Imponerende så mange muskler der bliver involveret i de to løft. Det får næsten bænkpres til at blegne ved siden af.


Lagoon skrev:Jeg kan faktisk få et rigtig godt pump i mine lats af dødløft... Hvis jeg holder armene tæt på kroppen i den negative fase på et tungt dødløft, kan jeg mærke det knaldgodt i vingerne!



Kan sagtens finde mange andre eksempler på samme hvis du gerne vil se flere eksempler.

exrx.net er ikke på nogen måde en fejlfri side.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheCzech skrev:Kan da lige quote en tråd fra MOL:


Infestedass skrev:Siden jeg har kørt dødløft i godt et år, har jeg bemærket at min lat muskel også er vokset sindsygt, uden at jeg egentlig aldrig har trænet Latmuskelen og nakken rigtig, som også har vokset sig til en stor ko. Af og ti er jeg også øm i lat musklen efter feks tung dødløft. Er dødløft super øvelsen til en badass lat og tyr nakke devil.gif

Ps Åndgående Squat så havde jeg sidst jeg trænede den, været sindsyg øm i skulderblads regionen og det bageste af skulderen. Er squat også perfekt når det gælder de nævnte muskel grupper.



Watts skrev:Jeg har samme oplevelser med begge løft. Imponerende så mange muskler der bliver involveret i de to løft. Det får næsten bænkpres til at blegne ved siden af.


Lagoon skrev:Jeg kan faktisk få et rigtig godt pump i mine lats af dødløft... Hvis jeg holder armene tæt på kroppen i den negative fase på et tungt dødløft, kan jeg mærke det knaldgodt i vingerne!



Kan sagtens finde mange andre eksempler på samme hvis du gerne vil se flere eksempler.

exrx.net er ikke på nogen måde en fejlfri side.


tja kan selvfølgelig ikke sige noget imod andres erfaringer, men spørger om de er af kød og blod..

Har erfaret dødløft ikke går i lats fra exrx.net og
umiddelbart kan jeg heller ikke selv mærke at lats bliver aktiveret i dødløft
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan kun tilslutte mig den store betydning af dødløft. Brugte (spildte) de første par år i centeret på at køre maskin/isolationsøvelser uden de store resultat. Det var først da jeg begyndte at læse artiklerne herinde og begyndte at køre dødløft, squat, military osv at jeg begyndte at vokse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 12. jun 2006, 22:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



Hehe kan smide rigtigt mange eksempler, på folk der skriver at de føler dødløft i lats, og har fået rigtigt gode resultater i lats udelukkende ved dødløft. En hurtig søgning på google.dk, gav også mange hits.


exrx.net skriver nogle mærkelige ting engang imellem. Den vil f.eks kunne fortælle dig, at dødløft slet ikke har erector spinae som target men derimod Gluteus maximus: http://www.exrx.net/WeightExercises/Glu ... dlift.html


Jeg synes også selv at kunne mærke dødløft i mine lats.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheCzech skrev:Hehe kan smide rigtigt mange eksempler, på folk der skriver at de føler dødløft i lats, og har fået rigtigt gode resultater i lats udelukkende ved dødløft. En hurtig søgning på google.dk, gav også mange hits.


exrx.net skriver nogle mærkelige ting engang imellem. Den vil f.eks kunne fortælle dig, at dødløft slet ikke har erector spinae som target men derimod Gluteus maximus: http://www.exrx.net/WeightExercises/Glu ... dlift.html


Jeg synes også selv at kunne mærke dødløft i mine lats.




Pst...

http://exrx.net/WeightExercises/Erector ... dlift.html

:lol:

PS: Jeg har også oplevet hypertrofi i mine lats. Ved ikke om det er dødløft, men jeg kører ikke nogle øvelser med lattimus dorsi som target
Sidst rettet af IronMan 13. nov 2006, 22:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 21. jun 2006, 10:17
Geografisk sted: Hvidovre
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 98.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster