Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1246
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Sprut om fredagen

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey :)
Jeg har nu trænet rigtig seriøst i lidt over et halvt år med kostplan, træning fem gange om ugen og ført log over det.
I det halve år har jeg virkelig drukket minimalt alkohol af den grund at det er dårligt for træningen, resultaterne har været imponerende, jeg er næsten kommet op på samme niveau som min bedste ven der har trænet i 2 år.
Nu er det bare sådan at jeg går på gymnasiet og bliver oftere og oftere inviteret i byen, hvor jeg har erfaret at det er kedeligt uden alkohol ](*,)
Jeg har så fået et lille mindset med at hvis jeg tager i byen om fredagen og drikker mig fuld, så har min krop absolut fået intet ud af den uges seriøse træning optil. Er dette korrekt? og hvis jeg begynder at gøre det hver fredag/ hver anden fredag, kan jeg så droppe alle forventinger om at blive større og stærkere?

Mvh
Andreas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 26. nov 2009, 15:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er ikke korrekt. Drik du dig bare ned i ny og næ.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Fredag er no-go hvis du vil have them gainz. Lørdag derimod B00M!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 490
 
Indlæg: 4243
Tilmeldt: 1. jun 2009, 22:38
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En fredag hver anden uge kommer ikke til at betyde noget specielt, hvis du bare drikker moderat, får noget at spise løbet af dagen/inden du går i seng, kommer i seng i fornuftig tid og kommer op i ordentlig tid for at spise og træne dagen efter.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Man kan altid spørge sig selv: Hvad er bedst for træningen: Slet ikke at drikke alkohol, eller drikke hver weekend - der tror jeg de fleste er enige om svaret.

Men på den anden side: Vil man gerne tage det "offer"? Jeg vil personligt stadig kunne tage ud og drikke og hygge mig med mine venner. Det er et valg man træffer - i den ene eller anden lejr.

Men hvis du spørger mig, så vil jeg da klart sige, at du roligt kan tage ud og drikke og hygge dig, hvis det er det du gerne vil.
Dine muskler falder ikke af, at du drikker en flaske vodka i ny og næ. ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 437
Tilmeldt: 23. apr 2012, 10:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



andreasjj skrev:Hey :)
Jeg har nu trænet rigtig seriøst i lidt over et halvt år med kostplan, træning fem gange om ugen og ført log over det.
I det halve år har jeg virkelig drukket minimalt alkohol af den grund at det er dårligt for træningen, resultaterne har været imponerende, jeg er næsten kommet op på samme niveau som min bedste ven der har trænet i 2 år.
Nu er det bare sådan at jeg går på gymnasiet og bliver oftere og oftere inviteret i byen, hvor jeg har erfaret at det er kedeligt uden alkohol ](*,)
Jeg har så fået et lille mindset med at hvis jeg tager i byen om fredagen og drikker mig fuld, så har min krop absolut fået intet ud af den uges seriøse træning optil. Er dette korrekt? og hvis jeg begynder at gøre det hver fredag/ hver anden fredag, kan jeg så droppe alle forventinger om at blive større og stærkere?

Mvh
Andreas


Nej det er ikke korrekt... rigtigt hvad garik skriver drik du dig bare i hegnet. De træningspas du har været gennem i løbet af ugen bliver på ingen måde ødelagt af en druktur fredag nat. Hvor problemet kan være er at du ikke kommer igang dagen efter med dine forhåbentlige sunde madvaner....måske planlagte træningspas bliver sprunget over? personligt skal jeg bruge 2 til 3 dage for at komme ovenpå efter en druktur..... ja jeg ved godt det er alderen :)

Lige en sidebemærkning... hvis du eksempeltvis er inde i en cutte periode, kan alkohol have en meget uheldig virkning.... kroppens forbrænding går istå indtil vi har fået fjernet alkoholen, madvaner bliver også ofte ændret... ja man er jo lidt slap i pandelapppen efter en tur...så står man ved pølsemanden igen?

Mvh august
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 666
Tilmeldt: 2. jun 2011, 06:03
Geografisk sted: københavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svarene !
Må indrømme at jeg havde regnet med blot at få bekræftet min påstand :)
Skal nok bare følge "alt med måde"-princippet :D

Andreas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 26. nov 2009, 15:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har så fået et lille mindset med at hvis jeg tager i byen om fredagen og drikker mig fuld, så har min krop absolut fået intet ud af den uges seriøse træning optil. Er dette korrekt? og hvis jeg begynder at gøre det hver fredag/ hver anden fredag, kan jeg så droppe alle forventinger om at blive større og stærkere?

Det er en værre gang vås.

De negative effekter ved alkohol er kraftigt overdrevet. Da jeg var yngre havde jeg en ligeså fanatisk holdning som dig. Jeg har dog efterhånden erfaret, at det er ubegrundet. Jeg har haft perioder, hvor jeg har fået en moderat mængde alkohol hver weekend mange uger i streg, og min træning har aldrig været bedre end de sidste par år. Man fristes til at tro at alkohol har en positiv effekt på træningen :lol:

Spøg til side, så behøver du ikke være det mindste bange for at det går ud over træningen, fordi du får lidt alkohol fredag aften. Nyd at du er ung, og lad være med at være så fanatisk. Forskellen er minimal i sidste ende.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har drukket rigtigt meget de sidste 4-5 uger, nogle gange 2 gange på en weekend hvor jeg har været helt blæst (ja bingedrinking er ikke sundt, ved det), og har jeg haft helt fin fremgang i forhold til styrke og masse. Jeg har dog også sørget for at spise ordenligt alle dage. Så tror ikke du skal være bange for at drikke en gang i mellem :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 818
Tilmeldt: 15. feb 2012, 17:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:... Jeg har haft perioder, hvor jeg har fået en moderat mængde alkohol hver weekend mange uger i streg, og min træning har aldrig været bedre end de sidste par år. Man fristes til at tro at alkohol har en positiv effekt på træningen :lol:


Det er fordi du - Thomas Jagd - er vis som en gammel kinesisk sensei. Så erfaren at man ikke kan lave fejl, samt positive udfald af alle ens handlinger :lol:
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4717
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ominator skrev:Har drukket rigtigt meget de sidste 4-5 uger, nogle gange 2 gange på en weekend hvor jeg har været helt blæst (ja bingedrinking er ikke sundt, ved det), og har jeg haft helt fin fremgang i forhold til styrke og masse. Jeg har dog også sørget for at spise ordenligt alle dage. Så tror ikke du skal være bange for at drikke en gang i mellem :)


Bare nysgerrig.... hvor meget masse har du fået på de 4- 5 uger?

Mvh august
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 666
Tilmeldt: 2. jun 2011, 06:03
Geografisk sted: københavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



interresant troede sku heller ikke folk som thomas jagd vil sige go for alkohol jævnligt. Glæder mig til at høre om nogen går i helt modsatte grøft drikker selv sommetider i weekenderne moderat 20 30 øl på en aften :D så super glædelig nyt. hva syntes folket på bb så om mit bulk hvor alt over ligevægt indtaget er kage cola og slik spiser ellers sundt det er bare så dejlig nemt og fungere fantastisk 200 gr peber nødder = 980 kalorier :) kan jeg dele den erfaring til de unge der klager over de ikke kan tage på i stedet for den samme dogme om i skal bare spise mere havregryn og tun :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 200
Tilmeldt: 24. okt 2011, 20:15
Geografisk sted: kbh
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



august skrev:
ominator skrev:Har drukket rigtigt meget de sidste 4-5 uger, nogle gange 2 gange på en weekend hvor jeg har været helt blæst (ja bingedrinking er ikke sundt, ved det), og har jeg haft helt fin fremgang i forhold til styrke og masse. Jeg har dog også sørget for at spise ordenligt alle dage. Så tror ikke du skal være bange for at drikke en gang i mellem :)


Bare nysgerrig.... hvor meget masse har du fået på de 4- 5 uger?

Mvh august


tja... det må guderne vide. Regner bare med at masse og styrke følges fint ad når man kører almindelig bodybuilding træning, og styrken er steget fint i perioden.. desuden er nogle af strækmærkerne blevet tydeligere så det må da være fine indikatorer på at der kommer mere muskel på kroppen :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 818
Tilmeldt: 15. feb 2012, 17:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster