Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65680 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1158
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1156

Følg bodybuilding.dk på

Korte Bulk/Cut Cyklusser

Udskriv emne


Hvordan smider man fedtet?

Tilbage til Vægt- & slanketips





Hvad er jeres erfaring og holdning til korte cut og bulk cyklusser?
Eksempelvis læste jeg at Norton (ham bag det populære PHAT program), kørte 6 uger bulk og 2 uger cut.

Nogle mener endda at man kan køre 2 uger bulk og 2 uger cut. Se nedenstående link:
http://www.muscleandstrength.com/articl ... lders.html

Jeg er klar over mange har den holdning at man (lean)bulker så længe man vil og cutter når man trænger til det!
Personligt har jeg det bare meget svært ved at skulle cutte i længere tid og kan langt bedre strukturere, planlægge og motiveres til kortere cut perioder!
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 3. feb 2009, 20:56
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Altså jeg har lige bulket i 10 uger hvilket er kort periode også cutter jeg i 12 uger også er det min blan at tage 7-8 kg på i en periode af ca 6 måneder , og der går jo nogen uger måske en måned før man kommer ind i en rytme så jeg ville ikke kunne gøre det ,
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har også ofte overvejet at køre dette. Det kunne også være i forbindelse med en deload, hvor man alligevel ikke har brug for så meget energi til træningerne. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 3. maj 2013, 11:36
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor ikke bare køre leanbulk og oprette ren muskelmasse hvor din fedtprocent samtidig falder.
Brugeravatar
 
Reputation point: 121
 
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 6. jan 2013, 02:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Chelsea2013 skrev:Hvorfor ikke bare køre leanbulk og oprette ren muskelmasse hvor din fedtprocent samtidig falder.


Fordi det er enormt svært. Hvis det var muligt for alle, hvorfor tror du så ikke alle gjorde det sådant?
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 3. maj 2013, 11:36
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nygren skrev:Hvad er jeres erfaring og holdning til korte cut og bulk cyklusser?
Eksempelvis læste jeg at Norton (ham bag det populære PHAT program), kørte 6 uger bulk og 2 uger cut.

Nogle mener endda at man kan køre 2 uger bulk og 2 uger cut. Se nedenstående link:
http://www.muscleandstrength.com/articl ... lders.html

Jeg er klar over mange har den holdning at man (lean)bulker så længe man vil og cutter når man trænger til det!
Personligt har jeg det bare meget svært ved at skulle cutte i længere tid og kan langt bedre strukturere, planlægge og motiveres til kortere cut perioder!


Logikken bag Laynes 6 ugers bulk og så 2 ugers cut har 2 fundamentale pointer.........Punkt 1. Nå man er i kalorieoverskud, er visse elementer i de metabolske processer forhøjede så at sige. F.eks er hormoner som leptin og t3 forhøjede og disse har en stor effekt på fedtforbrænding, så logikken er,at ved hurtigt at skifte fra et kalorieoverskud til et underskud, at man kan drage fordel af det boost som forhøjelsen af disse værdier vil give i starten af ens cut...........punkt 2. Den anden vej rundt vil kroppens insulinsensitivitet blive forbedret under cut, så ved at skifte tilbage til bulk, har man hjulpet med på sin vis, at resette kroppens evne til at putte lean masse på i stedet for at blive forringet i sin evne til at respondere på mindre mængder insulin. Jeg mener ikke at 2 ugers bulk og 2 ugers cut vil være fordelagtigt, men derimod forringe din evne til at udnytte dit boost af leptin ved kun at overspise i 2 uger.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2012, 15:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jigsaw skrev:Logikken bag Laynes 6 ugers bulk og så 2 ugers cut har 2 fundamentale pointer.........Punkt 1. Nå man er i kalorieoverskud, er visse elementer i de metabolske processer forhøjede så at sige. F.eks er hormoner som leptin og t3 forhøjede og disse har en stor effekt på fedtforbrænding, så logikken er,at ved hurtigt at skifte fra et kalorieoverskud til et underskud, at man kan drage fordel af det boost som forhøjelsen af disse værdier vil give i starten af ens cut...........punkt 2. Den anden vej rundt vil kroppens insulinsensitivitet blive forbedret under cut, så ved at skifte tilbage til bulk, har man hjulpet med på sin vis, at resette kroppens evne til at putte lean masse på i stedet for at blive forringet i sin evne til at respondere på mindre mængder insulin. Jeg mener ikke at 2 ugers bulk og 2 ugers cut vil være fordelagtigt, men derimod forringe din evne til at udnytte dit boost af leptin ved kun at overspise i 2 uger.
Jeg er ikke 100% sikker på jeg forstå din konklusion? Altså du siger at 2 uger cut og 2 uger bulk ikke er godt, men at 6 uger bulk og 2 uger cut er fint? :)

Chelsea2013 skrev:Hvorfor ikke bare køre leanbulk og oprette ren muskelmasse hvor din fedtprocent samtidig falder.
Det ville jeg også hvis det var nemt. Som jeg forstår det, handler det om at ramme MEGET nøjagtigt mht. kalorier hver eneste dag. Og man ender bare med at stå stille hvor man hverken får muskelmasse eller taber fedt. Mig bekendt er leanbulk et udtryk for opbygning af masse med med let forøgelse af fedt. IKKE den anden vej.

Almond skrev:Jeg har også ofte overvejet at køre dette. Det kunne også være i forbindelse med en deload, hvor man alligevel ikke har brug for så meget energi til træningerne. :)
Samme tanke har jeg haft omkring denne her 6/2 ugers model. Jeg ved dog ikke nok til om det er en god ide. Når man deloader skal musklerne jo stadig have energi til at opbygge masse og hvis du i den periode er i kcal underskud, reducerer man effekten af en deload.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 3. feb 2009, 20:56
Geografisk sted: Virum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nygren skrev:
Jigsaw skrev:Logikken bag Laynes 6 ugers bulk og så 2 ugers cut har 2 fundamentale pointer.........Punkt 1. Nå man er i kalorieoverskud, er visse elementer i de metabolske processer forhøjede så at sige. F.eks er hormoner som leptin og t3 forhøjede og disse har en stor effekt på fedtforbrænding, så logikken er,at ved hurtigt at skifte fra et kalorieoverskud til et underskud, at man kan drage fordel af det boost som forhøjelsen af disse værdier vil give i starten af ens cut...........punkt 2. Den anden vej rundt vil kroppens insulinsensitivitet blive forbedret under cut, så ved at skifte tilbage til bulk, har man hjulpet med på sin vis, at resette kroppens evne til at putte lean masse på i stedet for at blive forringet i sin evne til at respondere på mindre mængder insulin. Jeg mener ikke at 2 ugers bulk og 2 ugers cut vil være fordelagtigt, men derimod forringe din evne til at udnytte dit boost af leptin ved kun at overspise i 2 uger.
Jeg er ikke 100% sikker på jeg forstå din konklusion? Altså du siger at 2 uger cut og 2 uger bulk ikke er godt, men at 6 uger bulk og 2 uger cut er fint? :)
Chelsea2013 skrev:Hvorfor ikke bare køre leanbulk og oprette ren muskelmasse hvor din fedtprocent samtidig falder.
Det ville jeg også hvis det var nemt. Som jeg forstår det, handler det om at ramme MEGET nøjagtigt mht. kalorier hver eneste dag. Og man ender bare med at stå stille hvor man hverken får muskelmasse eller taber fedt. Mig bekendt er leanbulk et udtryk for opbygning af masse med med let forøgelse af fedt. IKKE den anden vej.

Almond skrev:Jeg har også ofte overvejet at køre dette. Det kunne også være i forbindelse med en deload, hvor man alligevel ikke har brug for så meget energi til træningerne. :)
Samme tanke har jeg haft omkring denne her 6/2 ugers model. Jeg ved dog ikke nok til om det er en god ide. Når man deloader skal musklerne jo stadig have energi til at opbygge masse og hvis du i den periode er i kcal underskud, reducerer man effekten af en deload.
Sidst rettet af Jigsaw 10. aug 2013, 11:16, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2012, 15:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil ikke mene det er optimalt kun at bulke i 2 uger, hvis man skal følge layne Nortons ræsonnemnet og drage fordel af det boost der vil være i leptin. Fordi jeg ikke mener at de metabolske processer vil nå at ændres tilstrækkeligt i løbet af de 2 uger. Dog er der ikke nogen facitliste andet end at bulkperioden skal være noget længere end cut perioden dog ikke alt for lang, hvis ens mål er maksimal muskelvækst med en fornuftigt fedtprocent.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2012, 15:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Vægt- & slanketips




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster