Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65672 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

1 muskelgruppe hver dag

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





hey.

jeg har en ven som er begyndt at træne 1 muskelgruppe om dagen, med stor succes han vejer nu 100 kg og er 1,87 cm høj og ingen mave på...

5-8 øvelser pr. den muskel han træner den pågældende dag.

det lyder i mine øre totalt mærkeligt...

jeg kører jo selv et fullbody program..

et spørgsmål mere: får man mere masse ved at træne 3x8 end 5x5 fx. hvis i forstår altså flere gentagelser?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du læser nogle artikler, vil du finde ud af at 2-3 øvelser pr. muskelgruppe er nok.. hvordan kan han overhovedet få det til at passe på en uge? Jeg forstår ikke helt, kan du ikke stille programmet op.

Er det noget lign det her;
Man ryg
tir arme
ons ben
tors mave
fre bryst?
lør skuldre?
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 452
Tilmeldt: 25. nov 2006, 17:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



rene-k skrev:hey.

jeg har en ven som er begyndt at træne 1 muskelgruppe om dagen, med stor succes han vejer nu 100 kg og er 1,87 cm høj og ingen mave på...

5-8 øvelser pr. den muskel han træner den pågældende dag.

det lyder i mine øre totalt mærkeligt...

jeg kører jo selv et fullbody program..

et spørgsmål mere: får man mere masse ved at træne 3x8 end 5x5 fx. hvis i forstår altså flere gentagelser?


Og han er clean eller hvad? spørger bare :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. sep 2006, 19:41
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



ja han er fuldstændig clean!!!!!!!

og ja det er ligesom der bliver beskrevet simpelthen en muskelgruppe hver dag og en hviledag søndag.

men ved godt det er i mod ideologien fra denne side med 3 dages fullbody med progressionscyklus, men er selv ved at møde en mur med mit fullbody og progressionscyklus rent vægt stigningsmæssigt...!

men vil gerne høre argumenter for og i mod denne trænning, som vil gå ind og blive mere isolations præget end et fullbody!

og uden progression kun tung træning med 3*8 i hver øvelse og en 5-8 øvelser pr. muskelgruppe...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rene-k skrev:ja han er fuldstændig clean!!!!!!!

og ja det er ligesom der bliver beskrevet simpelthen en muskelgruppe hver dag og en hviledag søndag.

men ved godt det er i mod ideologien fra denne side med 3 dages fullbody med progressionscyklus, men er selv ved at møde en mur med mit fullbody og progressionscyklus rent vægt stigningsmæssigt...!

men vil gerne høre argumenter for og i mod denne trænning, som vil gå ind og blive mere isolations præget end et fullbody!

og uden progression kun tung træning med 3*8 i hver øvelse og en 5-8 øvelser pr. muskelgruppe...


det handler om hvor meget du anstrenger dig. Hvis du gerne vil have noget ud af trægning skal du tage en gentagelse mere end du pejer.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



arh den med at køre til faliure tror jeg nu er farlig....

medmindre man er på drugs...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rene-k skrev:hey.

jeg har en ven som er begyndt at træne 1 muskelgruppe om dagen, med stor succes han vejer nu 100 kg og er 1,87 cm høj og ingen mave på...

5-8 øvelser pr. den muskel han træner den pågældende dag.

det lyder i mine øre totalt mærkeligt...

jeg kører jo selv et fullbody program..

et spørgsmål mere: får man mere masse ved at træne 3x8 end 5x5 fx. hvis i forstår altså flere gentagelser?


Kan godt tilslutte mig ideen om at træne en muskelgruppe om dagen, da jeg selv køre noget lignende(dog med dage hvor der bliver ramt mere end en enkelt muskelgruppe)

Har stort set kun fået dårlige ting at vide om dette herinde, men syntes nu det fungerer fint for mig da jeg har tilpasset det en smule.

5-8 øvelser for en muskelgruppe lyder dog lidt i overkanten efter min mening..

Men jeg kan kun sige at det er op til den enkelte hvad han bedst kan lide at køre(ved dog godt at der er lavet undersøgelser om hvad der er mest effektivt)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 336
Tilmeldt: 18. okt 2006, 19:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



et 6 split program eller hvad? Det lyder da lige i overkanten hvis du spørger mig.... :shock:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 698
Tilmeldt: 24. jan 2006, 23:19
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Synes hellere at man skal tænke mere over sin kost, end at begynde at undrer sig om de 1000 slags træningprogrammer der findes.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



6-split lyder lidt vildt! :shock:

Kunne virkelig godt tænke mig at se programmet - der ska hvert fald nogle godt isolationsøvelser til...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 239
Tilmeldt: 22. mar 2006, 15:02
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Problemet ved 6-split er at de muskelgrupper der ikke overlapper (primært ben) bliver understimuleret... Desuden bliver pressestrukurerne ofte overprioriteret da de har det største overlap...
Så 6-split kan sagtens bygge store skuldre, men det er dælme svært at få noget respons i benene og til dels ryggen...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rene-k skrev:men ved godt det er i mod ideologien fra denne side med 3 dages fullbody med progressionscyklus, men er selv ved at møde en mur med mit fullbody og progressionscyklus rent vægt stigningsmæssigt...!

men vil gerne høre argumenter for og i mod denne trænning, som vil gå ind og blive mere isolations præget end et fullbody!
og uden progression kun tung træning med 3*8 i hver øvelse og en 5-8 øvelser pr. muskelgruppe...


Prøv evt at læse artiklen, "squat dig til større arme"
Så finder du ud af, hvorfor det ikke giver mening med en gruppe om ugen. Jeg er overbevist om at du vil vokse meget mere med fullbody, end ved at køre det der... med mindre du krudter den #-o
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 452
Tilmeldt: 25. nov 2006, 17:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ja vil jeg også selv umiddelbart mene og ved også godt hvorfor har for længst læst mig næsten død i alt træningsrelateretstof...

men ville lige høre alligevel om der var nogen erfaringer, men ja synes også det lyder som et krudt program.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster