Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

2 split vs 3 split

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Ville lige høre jeres meninger/viden/erfaringer mht 2 split vs 3 split.

Har i et lille års tid kørt 2 split hvor jeg har trænet 6 dage om ugen.

Nu har jeg så fået ny makker, som træner 3 split

dag 1 = bryst og tricep

dag 2 = ryg og skuldre

dag 3 = ben, bicep og mav

Så en fridag og forfra igen.

Mine bekymringer går så på at hvor jeg før trænede hver muskel 3 gange om ugen, træner jeg den nu kun 2 gange om ugen. Dog med flere øvelser, og mere intenst.

Hvilket er bedst...?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 16. okt 2005, 15:51
Geografisk sted: Fyn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



det er umuligt at sige hvad der er bedst. imo er 3-spilt bedre end 2 split. men det er fordi jeg godt kan lide at være rigtig godt død efter træningen.

imo er 6 gabge træning om ugen på et 2-split for meget idet du ikke gover kroppen tid til at restituere fra gang til gang.
jeg tror godt du kan få lige så gode resultater m. 3-split som m. dit gamle 2-split hvis du bare sørger for at dekonditionere ordenligt i 7-10 dage.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Guldfeldt skrev:Ville lige høre jeres meninger/viden/erfaringer mht 2 split vs 3 split.

Har i et lille års tid kørt 2 split hvor jeg har trænet 6 dage om ugen.

Nu har jeg så fået ny makker, som træner 3 split

dag 1 = bryst og tricep

dag 2 = ryg og skuldre

dag 3 = ben, bicep og mav

Så en fridag og forfra igen.

Mine bekymringer går så på at hvor jeg før trænede hver muskel 3 gange om ugen, træner jeg den nu kun 2 gange om ugen. Dog med flere øvelser, og mere intenst.

Hvilket er bedst...?


jeg vil nok anbefale træn musklerne to gange om ugen fordi så får nok restiution.
http://www.allnatural.dk/visdata.asp?ID=199
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Udover det sidste års tid med 2-split, hvordan ser din træningsbaggrund ud?

Hvorfor kører din nye makker 3-split og hvorfor vil du gå med på den idé?

Personligt går jeg meget ind for fullbody, som giver høj frekvens og volumen+intensitet man selv kan afstemme. Alt over 2-split virker, i min verden, åndssvagt når man ikke er på krudt..
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



så er det godt det ikke er din verden vi alle lever i :D

personligt får jeg ikke noget ordenligt udbytte af et fullbody program. så i min verden er det spild af tid..
frekvensen er da ligeså høj hvis ikke højere i et split program end den er i et fullbody program.
den samlede workload set over 1 uge er imo også højere i et split program end i et fullbody. så den med ´frekvensen synes jeg ikke du kan bruge som begrundelse.. du må komme med noget bedre :wink:

protein syntesen er mere satbilt forhøjet for hele kroppen ved fullbody træning end ved et split program. men imo ikke så meget så det er det der er det afgørende.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kuglen skrev:så er det godt det ikke er din verden vi alle lever i :D

Det kan man selvfølgeligt sige ;)
Først og fremmest er der selvfølgelig ingen tvivl om at der er fordele og ulemper ved alle programmer og at det i høj grad er en smagssag hvad man bedst kan lide, men det er i princippet ikke særlig spændende hvad der er interessant, men derimod hvad der er optimalt..

kuglen skrev:personligt får jeg ikke noget ordenligt udbytte af et fullbody program. så i min verden er det spild af tid..
frekvensen er da ligeså høj hvis ikke højere i et split program end den er i et fullbody program.
den samlede workload set over 1 uge er imo også højere i et split program end i et fullbody. så den med ´frekvensen synes jeg ikke du kan bruge som begrundelse.. du må komme med noget bedre :wink:

Når vi snakker frekvens i træningsmæssig sammenhæng, så vil jeg mene, at det dækker over hvor mange dage der går før man træner en given muskelgruppe igen - altså hvor hyppigt man rammer alle muskler med sit program fx i løbet af en uge..

kuglen skrev:protein syntesen er mere satbilt forhøjet for hele kroppen ved fullbody træning end ved et split program. men imo ikke så meget så det er det der er det afgørende.

Hvis vi skal nævne nogle fordele ved fullbody og split, så kan jeg jo lige starte:

Fullbody
--Højere frekvens - hele kroppen 3-4 gange i ugen.
--Større energiforbrug pr. træning eftersom man bruger større del af kroppen end ved split.
--Større stimulation af anabolske hormoner.

Split
--Mindre træthed giver bedre muligheder for at løfte tungt.
--Større opmærksomhed på den enkelte muskelgruppe.
--Mindre tilbøjelighed til at overtræne.
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er ikke personlig så meget for 3-split, men mere til en omgang fullbody eller 2-split - men det er uden tvivl en smagssag..
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



biiver: jeg er ening med den et stykke af vejen.

men når du nu snakker om frevens i form af hvor lang tid der går mellem hver muskel trænes, er jeg ikke ening med dig i at et fullbody er bedre. selvfølgelig er påvirkningen mere direkte 3-4 gange om ugen i et fullbody program hvor den kun vil være det 2 gange om ugen i et 2 og 3-split program. til gengæld aktiveres der mange muskler indirekte ved storset alle øvelser, som derfor stadig vil stimulere de muskler som ikke er direkte udsta for træning den pågællende dag.

jeg er heller ikke enig med dig i at der er et højere energi forbrug ved fullbody træning vs split træning. det er helt afhængig af hvordan det pågællende program er bygget op.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kuglen skrev:biiver: jeg er ening med den et stykke af vejen.

men når du nu snakker om frevens i form af hvor lang tid der går mellem hver muskel trænes, er jeg ikke ening med dig i at et fullbody er bedre. selvfølgelig er påvirkningen mere direkte 3-4 gange om ugen i et fullbody program hvor den kun vil være det 2 gange om ugen i et 2 og 3-split program. til gengæld aktiveres der mange muskler indirekte ved storset alle øvelser, som derfor stadig vil stimulere de muskler som ikke er direkte udsta for træning den pågællende dag.

jeg er heller ikke enig med dig i at der er et højere energi forbrug ved fullbody træning vs split træning. det er helt afhængig af hvordan det pågællende program er bygget op.

Vi bliver nok ikke enige i denne sag, men det behøver vi trods alt heller ikke at være :wink:

Det vigtigste, som jeg også tror vi er enige om, er at man finde en måde, som man godt selv kan lide at træne på - om det så er fullbody eller fx 2-split er underordnet.. Det vil altid være forskelligt hvad folk får ud af et givent program.
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster



cron