Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 370
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 368

Følg bodybuilding.dk på

Yesmayn's log - Der løbes!

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Comeback indlæg:




Jamand's back! Måske...

Ja nu er jeg begyndt at røre lidt ved tunge jern-skiver igen, og ingen tung træning uden lidt logbogsføring. Så derfor prøver jeg at give den gamle blog lidt kunstigt åndedræt endnu en gang. Nu må vi se om det holder ved eller den falder tilbage i dvaletilstand som det er sket et par gange før. Jeg ved ikke hvor mange af Jer "gamle" der stadig er derude, men lige for en god ordens skyld synes jeg da lige at jeg vil starte med lidt historie-undervisning:

Før BB.dk
Som alle andre startede jeg ud som en vaske-ægte disko-pumper med fokus på biceps og bryst træning. En god kammerat og jeg gjorde meget ud af at træne bryst og biceps fredag eftermiddag inden vi skulle i byen. Der var ingen periodisering, ingen dekonditionering, kun få compound øvelser og absolut ingen træning af ben, og kun lidt til ryggen.

Styrketræning
Da jeg altid har været informations-søgende og med en tendens til at "over-do" ting, begyndte jeg at søge rundt på fagre interwebs efter nogle artikler. Jeg havnede herinde, og pløjede den daværende artikelsektion igennem og stødte på underlige koncepter såsom "dødløft", "squat" ol. Min første tråd herinde bar også præg af generelt fat-svaghed over for idéen med at træne hele kroppen. Men længe leve gruppe-pres igennem netværkskabler, og jeg begyndte at træne ben, fik et ordentligt program osv. Faktisk blev jeg bidt af at løfte ekstra tunge metalskiver, og kastede mig over en styrke-cyklus. Krydret med en ordentlig bunke kosttilskud af varierende kvalitet, endte det med at jeg tog 10kg på og forøgede mine PR's betragteligt.

Kæmpe-cut
Så der stod jeg. Tyk og med tunge løfts på CV'et. Og hvad gør man så? Man cutter. Og da alting enten er sort eller hvidt for mig, så gik jeg igang med et monster cut med daglige proteinshakes og 10-15 km's løbeture. Det var en tid hvor jeg studerede løb meget, lærte at bruge pulsur, at kæmpe mod og med de forskellige pulszoner, og forstå forskellen på at løbe langt og hurtigt. Det var også heromkring at det gik op for mig at mit "træningstalent" lå inden for løb - ikke BB. Den konklusion kom jeg frem til på baggrund af erfaringer og nogle tests der viste klar overvægt af røde fibre. Det endte med at cuttet var en stor succes, og jeg tabte alle 10kg igen. Så jeg var back-to-basics. Lidt stærkere, men stadig tynd. Så nu skulle den have masse.

Hypertrofi
Jeg kastede mig over god solid hypertrofitræning. Men da bodybuilding-guden ikke kan lide Jamand'er, fik jeg en skade i rotator-kuffen og så døde den plan.

Udendørs træning
En dag da jeg var ude på en hygge-løbetur, opdagede jeg et uden-dørs træningscenter (badet i gyldne solstråler selvfølgelig). Og så tænkte jeg - tjah hvorfor ikke. Så den fik en skalle med diverse udendørs kropsøvelser og intervaltræninger rundt omkring i parken. Det var en lang vinter.

LSD løbetræning
Det var heromkring at min interesse for styrketræning døde ud. Jeg kan ikke helt huske hvorfor, men det var noget med at jeg flyttede, fik mindre tid og var bare generelt frustreret over manglende resultater i grotten. Istedet valgte jeg at dedikere min sparsomme tid til løbetræning i diverse afskygninger, og det har jeg så gjort ligesiden. Det lykkedes mig faktisk at løbe et halvmarthon her for nyligt (i en pæn tid skulle jeg sige, lige omkring de 1:45), så noget godt kom der da ud af det.

Nu...?
Problemet ved løbetræning (og mig generelt) er at jeg arbejder med IT og derfor er lænket til et skrivebord det meste af min dag. Dertil har jeg arvet en dårlig ryg fra min far, som al verdens løb ikke er nok til at holde i form. Og da kæresten og jeg nu er flyttet til større omgivelser, hvor der ikke er en park i nærheden jeg kan gøre usikker, så besluttede jeg mig for at prøve det der styrketræning af én gang til. Så nu er jeg tilbage, med en masse erfaringer i rygsækken og meget få synlige resultater.




Træningen
Denne gang har jeg en slagplan. Jeg vil bygge min træning op omkring følgende koncepter:
  • Compound øvelser: Ingen isolerede disko-øvelser. Der skal masse på rammen.
  • Superset: Der skal sved på panden og undgåes de time-lange kedsommelige træningspas
  • Balance: Jeg prøver at ramme cirka lige mange sæt til front og bagside, med en svag overvægt af ryg træning, og en svag undervægt af bentræning. Og hvorfor så mindre ben træning? Dels fordi min ben i forvejen er den mest veltrænede del af min krop, og dels fordi jeg har fået diverse skavanker af alt den løbetræning som begynder at pibe når den får ass-to-grass i powerracket. Så lidt tung dødløft til at starte træningspasset med er hvad det bliver til. Nårhja og selvfølgelig lidt opvarmning på trædemøllen

Generelt er fokus på høj intensitet. Jeg holder meget korte pauser mellem sættene, og hvis sveden ikke drypper på gulvet skruer jeg bare op. I modsætning til styrkeprogrammerne som jeg har kørt hvor én øvelse kunne strække sig over mere end en halv time, så er det forfriskende at kunne knalde 20-25 sæt af på 45 minutter.

Det andet...
Kosten er helt i hegnet. Sagsøg mig. Men jeg får dog mine proteiner igennem dejlig bodylab proteinpulver, så helt galt er det nok ikke. Jeg har været igennem hele kost-showet før, og jeg gider simpelthen ikke længere. Jeg lever generelt rimelig sundt, og ved hvad forskellen er på gode fedtsyrer og dårlige, hvilket kulhydrater man skal have, og hvor mange kostfibre jeg har brug for. Det er noget der ligger i baghovedet, men ikke noget jeg skriver ned og alt det der ræs.

Søvn får jeg alt for lidt af. Jeg ville gerne sove mere, men ak nej. Selv min nyeste hobby med at drikke god whisky har ikke øget min søvnmængde, snare tværtimod. Tilgengæld er jeg ved at blive gammel nok til at body-holly byturene er røget på reolen og man hellere vil tage en hyggelig aften på værtshus og hjemme kl 2, end at komme hjem kl 6 fuldstændig kvæstet i alle led der kan bøjes i én eller anden retning.

Målsætninger
Det alvorlige. Først og fremmest vil jeg gerne holde min foresæt om fokus på hypertrofi. Ja og så ellers bare holde fokus og få min 3 FB pass igennem hver uge. God fornuftig progression og så en 1-2 ugers dekonditionering hver anden måned. Jeg vil gerne komme op og chine sets, og få nogle fornuftige dødløft og milipres op at stå. Så må vi jo se hvordan det kommer til at gå.

Jeg regner ikke med at have nær det samme aktivitetsniveau som dengang (og face it, det var manisk :whistle: (hey, alle de sjove smileys er her stadig!)). Forhåbentligt bare lidt stille og rolig trænings-logging for hyggen og nostalgiens skyld :)

Jamand











Alt nedstående er forældet.











Velkommen til min log! Ordflom og tekstgejl!

Mig selv:
Mit navn er det dejligt danske Anders (hvis jeg var blevet en pige var det blevet Agnes, så halleluja for det). Jeg er 21 år. Jeg studerer på RUC's humanistiske basis med enten en litterærer journalist eller en litterær gamedesigner som fremtidsmål. Jeg skriver meget i min fritid, og er aktivit medlem af et forfatter forum. Derudover forstår jeg også at nyde glæderne ved sved og smerte oppe i det lokale center - så der ræser jeg op når kæresten går mig på nerverne :D


Centeret:
Neokapitalistisk, diskopumpet og overfyldt, er tre ord om Fitnessdk Roskilde. Jeg må slippe smidige 380 kr om måneden (med studierabat) for at træne sammen med 95% af roskildes andre styrketrænere. For fitnessdk har næsten monopol i Roskilde. Til gengæld har jeg næsten altid fred og ro med squaten og dødløftet, jeg har kun set 3-4 andre der træner de øvelser deroppe :lol:


Stats

Blå = neutralt
Grøn = positivt
Rød = negativt

2/2 - 07
185cm
81kg
15,9% BF
1RM Bænk = 70kg
1RM dødløft = 120kg
1RM squat = 85kg

2/5 - 07
185cm
85kg +4kg
17,4% BF + 1,5%
Venstre gun: 35,0cm
Højre gun: 35,1cm
Venstre hjul: 60,5cm
Højre hjul: 61cm
Brystkasse: 101cm
1RM Bænk = 83kg + 13kg
1RM Dødløft = 145kg + 25kg
1RM Squat = 105kg + 20kg


Mål for 2008
Bænkpres: 100kg
Squat: 135kg
Dødløft: 170kg


Langsigtede mål
Løbe 5km - 24/6-07
Løbe 7,5km - 1/7-07
Løbe 10km - 1/7-07
Løbe 12km - 7/7-07
Løbe 14km - 31/7-07
Løbe 16km
Løbe 18km
Løbe 20km
Løbe HalvMarton (ca 21,1km)

Løbe 5km på <30 min - 24/6-07
Løbe 5km på <27,5 min - 3/7-07
Løbe 5km på <25 min - 9/7-07
Løbe 5km på <22,5 min - 14/7-07
Løbe 5km på <20 min
Løbe 10km på <55 min - 20/2-08
Løbe 10km på <50 min
Løbe 10km på <48 min
Løbe 10km på <46 min
Løbe 10km på <44 min
Løbe Halvmarthon på <130 min
Løbe Halvmarthon på <120 min
Løbe Halvmarthon på <110 min

Hvilepuls på 46 - 7/7-07
Hvilepuls på 45
Hvilepuls på 44
Hvilepuls på 43
Hvilepuls på 42
Hvilepuls på 41
Hvilepuls på 40


Bænkpresse 80kg - 2/5-07
Bænkpresse 85kg
Bænkpresse 90kg
Bænkpresse 95kg
Bænkpresse 100kg
Bænkpresse 105kg
Bænkpresse 110kg
Bænkpresse 115kg

Squatte 100kg - 2/5-07
Squatte 110kg
Squatte 120kg
Squatte 130kg
Squatte 140kg
Squatte 150kg

Dødløfte 140kg - 2/5-07
Dødløfte 150kg
Dødløfte 160kg
Dødløfte 170kg
Dødløfte 180kg
Dødløfte 190kg
Frivende 60kg
Frivende 70kg
Frivende 80kg
Frivende 90kg
Frivende 100kg
Chinup 7
Chinup 8
Chinup 9
Chinup 10
Chinup 11
Chinup 12


Veje 80
Veje 82,5kg
Veje 85 kg
Veje 87,5kg
Veje 90 kg
Veje 92,5kg
Veje 95 kg
Veje 97,5kg
Veje 100kg

Guns på 35cm - 2/5-07
Guns på 36cm
Guns på 37cm
Guns på 38cm
Guns på 39cm
Guns på 40cm
Pecs på 103cm
Pecs på 106cm
Pecs på 109cm
Pecs på 112cm

Wheels på 60cm - 2/5-07
Wheels på 62cm
Wheels på 64cm
Wheels på 66cm
Wheels på 68cm


(Alle kropsmål er med en BF på max 13)


Mine Forudsætninger:
Jeg startede som mange andre - a real diskopumper. 6 gentagelser gav store muskler, mens 12 gentagelser gav slanke muskler. Failuere var det bedste i verden, og maskiner var kanon smart. Bentræning var for bøsser, og det var skuldertræning sådan set også. Bænkpres var det vigtigste i verden, og det var ok kun at sænke stangen halvvejs ned...

Men det er slut nu

4 måneders trænings i mili gav mig blod på tanden. Derefter trænede tog jeg en pause, trænede 2 måneder casual, og blev så medlem af bodybuilding.dk. Min skæbne blev beseglet, da jeg modtog 4kg protein, 4,5kg WG og 500g Kreatin. Så var der ingen vej tilbage!


Træningshistorie:

Grøn = Programmet blev gennemført med succes
Orange = Programmet blev gennemført uden det store
Rød = Programmet var en fiasko



Overordnet træningsplan 2007:

Januar - Bulk + Fundament træning (1)

Feburar - Bulk + Fundament træning (1)

Marts - Bulk + Styrkecyklus (2)

April - Bulk + Styrkecyklus (2)

Maj - Bulk + Hypertrofi cyklus (3)

Juni - Cut (4)

Juli - Cut + Løbetræning (5)

August - Cut + Løbetræning (5)

September - Pause (6)

Oktober - Bulk + primært hypertrofi (7)

November - Bulk + primært hypertrofi (7)

December - Bulk + primært hypertrofi (7)



Overordnet træningsplan 2008:

Januar - Bulk + primært hypertrofi (8)

Februar - Bulk + primært hypertrofi (9)

Marts - Cut + Løbetræning (10)


Uddybninger 2007
(1) Fundamenttræning hvor der lige skulle gang i noget teknik og kyles lidt grundmasse på. Der blev lavet både dødløft, squat, bænk og alle de andre vigtige compound øvelser. Det hele blev kørt efter dagsformen. Gik helt fint, men er desværre ikke logført, da jeg ikke skrev log dengang.

(2) En progressionscyklus der blev kørt til stor tilfredstillelse. Den kan følges fra side 1 i min log og til og med side 7 nederst, hvor maxtesten er bogført. Ydremere kan mit program læses anmeldt her:
viewtopic.php?t=8873.

(3) Dette program blev en stor fiasko. Jeg havde satset på en god progression og fokus på masser af hypertrofi. Men jeg fandt ud af, at planlagt progression måske ikke er det bedste når man er så uprøvet som mig. Jeg har sikkert gainet på det, men jeg gad ikke engang måle min kropskomposition. Programmet blev afbrudt før tid, og førte direkte over i cut. Kan følges fra side 8 og til midten af side 12.

(4) Starten på mit cut gik nogenlunde, men det var heller ikke ligefrem prangende resultater. Jeg svingede mellem udsultning og dårlig maddicsiplin, og resultatet blev en fedtprocent i midten af 16%. Ikke noget super resultat men en start på cuttet. Kan følges fra midten af side 12 og til midten af side 14.

(5) Efter at have sat mig ordentlig ind i løbetræning blev jeg fanget af denne træningsdisciplin. Derudover realiserede jeg også, at min fibresammensætning nok er mest gearet til motionstræning fremfor styrke. Jeg fik en 5km PR på 21min og en Distance PR på 16,5km. Det blev til et meget succesfuldt cut, hvor jeg falt fra 85-86 kg til ca 78kg. Det meste var fedt, men der røj sikkert også lidt muskler med i svinget. Så det vil sige sådan cirka status quo i forhold til 1. februar 07 :D
Kan følges fra midten af side 14 til midten af s 26

(6) Studiestart medførte en træningspause fra boardet og loggen på ca halvanden måned. Jeg faldt i denne periode yderligere til 76 kg.

(7) Jeg vendte stærkt tilbage med en eksperimenterende bulk. Med nu godt og vel 1 års erfaring, lykkedes det mig at holde min fedtprocent lav og træne hårdt. Der blev bla kørt 10x3 og 5x5 med god fremgang i squat. Dødløften blev der sparet på, da lænden er begyndt at skrante. Det blev et par måneder hvor jeg byggede mig på til min gamle styrke form igen, mens jeg smed nogle kg på rammen. Slutvægt blev ca 80 kg.
Denne bulk kan følges fra side 26 og starten af side 34.



Uddybninger 2008
(8) Året startede med et rigtig godt hjemmekomponeret træningsprogram. Men på grund af eksamner, ferie og des lignende, blev programmet sat på pause. Derudover så udløb mit kontingent til fitness, og da jeg flytter 1/5, gad jeg ikke købe et nyt. Kan følges fra side 34 og bunden af side 37

(9) Da jeg blev centerløs skiftede jeg til udendørs kropsvægts træning. Jeg oplevede en udemærket fremgang her, men blev langsomt træt af denne træningsform. Derudover blev det klart at sommeren nærmer sig, og jeg besluttede mig for at udnytte center-pausen, til at komme i løbeform igen. Kan følges fra bunden af side 37 til bunden af side 40.

(10) KAN FØLGES FRA MIDTEN AF SIDE 41


Kost
Jeg er en stor tilhænger af protein og fibre. Så der ryger masser af shakes og fiberkiks ned i løbet af en dag :) Ellers tilslutter jeg mig dem som ikke har en stram kostplan, men forsøger at holde sig overordnet sund og allaround ernæret. Et af mine hovedprincipper er "Hvad du spiser efter atten, det feder om natten", så derfor børster jeg altid tænder efter aftensmaden. På den måde har jeg nemmere ved ikke at æde de sene, små og usunde måltider. Til Bulk kommer der bare mere af det hele + kassein før sengetid.


Tilskud

Valle

Kassein

Carbs

Kreatin

Omnimin



Til sidst
Og sådan er det så. Jeg håber i vil nyde min log og finde den interessant. Da jeg er ret skrivegal, vil der også være masser af ligegyldigt pladder og meningsløse fortalelser. Det håber jeg i kan leve med, ja måske endda trække lidt på smilebåndet af. Hvis i gør det, så er min mission ihvertfald fuldført.

Med Venlige Hilsner.

Anders
Sidst rettet af jamand 12. jan 2013, 09:08, rettet i alt 186 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen til log-land Billede


Og damn hvor jeg misunder dig for dit træningssted !
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ser sgu godt ud. Du har jo klare mål og det er da lækkert at se.

Lyder som om du også gerne vil stige i bænk, og kan også se det er en af dine svage sider. Vil mene du sagtens kan nå at stige mere end 5 kg på 8 uger, specielt fordi du i forvejen er så langt nede kilomæssigt i øvelsen. Prøv at gå efter de 10 kilo, du bliver overrasket over hvor meget du egentlig kan presse dig selv. Steg selv fra 77,5 til 90 på 5 uger.

Mht. cyklussen kommer der også et tidspunkt hvor du ikke bare kan smide 2,5/5 kg på hver uge mere, men det erfarer du selv, når det sker :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jun 2006, 15:26
Geografisk sted: København S
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



damn en indledning, så snakker vi seriøs log..
det ejg bedst bed mærke i var dette her

Jamand skrev:Failuere var det bedste i verden, og maskiner var kanon smart. Bentræning var for bøsser, og det var skuldertræning sådan set også. Bænkpres var det vigtigste i verden, og det var ok kun at sænke stangen halvvejs ned...


kan kun knibe en tårer og sige sådan havde jeg det os :mrgreen: - især det med bentræning var for bøsserøve, men det er jo ændret nu :)

dit program er meget fint og ønsker egentlig det samme som dig med stigning i de 3 store også så meget masse på kroppen af de andre sideøvelser :)

God vind!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jamand skrev:10 kg lyder godt nok til at være ret badass... Kan jo prøve med 7,5 ??


Du kan bare fortsætte progression, indtil du støder på grund. Så længe du kan øge med 2,5kg om ugen, er der jo ingen grund til at starte forfra.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



---> TheCzech: slettede lige indlægget du citer fra :)

Men så prøver jeg det. Og holder opdateret på hvornår jeg begynder at få seriøs sved på panden :) Starter på søndag eller tirsdag...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen til!
Godt med info omkring dig selv, god log-start :wink:
Jeg vil helt sikkert følge med i din log :D
Ikke mere at sige, end held og lykke :D
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 452
Tilmeldt: 25. nov 2006, 17:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for alle de gode kommentare!!! :D

Og så kunne de også være tid til lidt nostalgi:

viewtopic.php?t=6913

Det er det første topic jeg postede her på siden - på det tidspunkt var det min opfattelse af et perfekt træningsprogram :) Jeg må sige at i har fået mig på ret køl siden da... For damn hvor er det ringe :8
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nej det ser sku meget godt ud det program nu..
Altså du har de fedeste kommentarer, håber det er iorden og spammer lidt med endnu et citat for det link du postede

Jamand skrev:Jeg bøjer mig i støvet for jeres harske kritik, og kravler grædende tilbage til tegnebordet for at stykke et nyt forsøg, på at blive en mand, sammen. Hov forresten. Jeg er ikke diskotræner eller hvad det nu var for et posulat jeg fik trykket ned over mit syndige hoved - bare dårligt struktureret.

Tak for stikpiller og spark i løgene.



fuck man, hvis du skal i jomfru ane gade i aalborg en dag, siger du bare til jeg skal sku nok give sprutten hvis du kan fyrer sådan noget af :mrgreen:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jamand skrev:Jeg er 20 år. Studere på Københavns Universitet - yep jeg er supernørd.


I don't get it, hvad er det nørdede i at studere? Der er sgu da der alle damerne er :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:
jamand skrev:Jeg er 20 år. Studere på Københavns Universitet - yep jeg er supernørd.


I don't get it, hvad er det nørdede i at studere? Der er sgu da der alle damerne er :wink:


Well ikke på det naturvidenskabelige fakultet hvor jeg har min daglige gang :roll: Eneste bonus er at vi er naboer til biologi - og der er satme mange skinker! :8
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så besluttede jeg mig lige for at teste det danske løbevejr, kridte skoene, og tage ud for at udforske nedre Roskilde by. Cardio er skabt af fanden, men som man siger, "hvis du vil være buff, så skal du lave en pagt med djævlen!" (eller det ved jeg ikke om de gør, men det burde de!)

I mili var det altid sjovt at løbe, da 50% af Vardes værnepligtige var kæderygere med fremskreden lungekræft og cement i benene. Desværre er det ikke lige så sjovt at konkurrere mod sig selv som mod 20 gumpetunge, morgengnavne lommesoldater i rødt FUT-tøj, og det blev desværre lidt sølle. Inde på iform.dk, har jeg beregnet mig frem til svulstige 4km, og så var det også med ondt i skinnebenene og et sidestik så man skulle tro jeg var blevet dolket med en 30 centimeters Rambo-jungle-kniv.

Men da jeg kom hjem, strakte ud og høvlede nogle bananer i fræk sammenhørighed med proteinpulver, gik det op for mig at det jo skal gøre ondt før det gør godt. Og det gjorde det! Så tjuhej, løbeture er vist alligevel ikke så slemme. Nu er jeg klar til at straffe fitnessdk imorgen, og tage det første seriøse skridt mod den eftertragtede utopi - 100kg i BP... (Det rimer oven i købet...)

Hygge
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Suk...

Er ved at blive syg.

Måske var det en dårlig idé med den løbetur - og den pagt med djævlen. Typisk - især når jeg har planlagt at begynde med mit nye program imorgen. Så nu er der intet andet at gøre end max hvile og guf i aften :) Damen er også ude, så nu kan jeg fyre den af med popcorn og die hard :twisted:

Yepe-kai-ye-motherfuker vidoaften på sofaen lokker. :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen til! Det ser rigtig godt ud, og det virker som om du har godt styr på det hele. Super!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:Velkommen til! Det ser rigtig godt ud, og det virker som om du har godt styr på det hele. Super!


tak tak mange tak :8

håber jeg kan blive frisk nok til at komme op og hive imorgen...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har ændret min styrkecykluser til følgende. Tror det er en mere realistisk progression...

uge1:
bænk - 3x4x6x52,5kg
squat - 3x4x6x55kg
dødløft - 3x4x6x80kg

uge2:
bænk - 3x4x6x55kg
squat - 3x4x6x60kg
dødløft - 3x4x6x85kg

uge3:
bænk - 3x4x6x57,5kg
squat - 3x4x6x65kg
dødløft - 3x4x6x90kg

uge4:
bænk - 3x4x6x60kg
squat - 3x4x6x70kg
dødløft - 3x4x6x95kg

uge5:
bænk - 3x4x6x62,5kg
squat - 3x4x6x75kg
dødløft - 3x4x6x100kg

uge6:
bænk - 3x4x6x65kg
squat - 3x4x6x80kg
dødløft - 3x4x6x105kg

uge7:
bænk - 3x4x6x67,5kg
squat - 3x4x6x85kg
dødløft - 3x4x6x110kg

uge8:
bænk - 3x4x6x70kg
squat - 3x4x6x90kg
dødløft - 3x4x6x115kg
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så gik jeg igang med mit første træningspas efter 3 ugers cut og 2 ugers dekonditionering. Det gik fint, dejligt at være igang med cykluserne og hypertrofien igen - men damn det gav sved :)

Jeg varmer op inden hver øvelse. Jeg kører seiøs hypertrofi med pauser på 45-60sekunder mellem hvert sæt. I bænk lader jeg stangen hvile på patterne i cirka 2 sekunder for at forbedre bundstyrken. I chinups køre jeg den klassiske stil som man ville gøre det på ribberne. Altså med kort greb og håndfladerne mod sig selv. Derudover har jeg en stepbænk til at bounce lidt på hvis jeg begynder at misse reps. Lateralsene køre jeg helt op over hovedet og med en smule foroverbøjning i kroppen. Det gør jeg for at aktivere trapezen max meget. Squaten er seriøs ass-to-grass, hvilket forklare hvrfor jeg ikke kan tage mere...

bænk - en diskopumper havde nakket bænken og lå og hyggede sig med 50 kg med 2-3 løft. Så da jeg endelig havde fået gjort squatracken klar, så var han færdig, og jeg kunne komme igang med bænken... suk...
6x52,5
6x52,5
6x52,5
6x52,5
ligth weight baby

squat
6x55
6x55
6x55
6x55
helt nede og trække brune striber på gulvet

Dødløft
6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

incline db bench
10x17kg(pr hånd)
10x17kg
10x17kg
nedtursløft i betragtning af at jeg snuppede 3x10x23kg i hver hånd før cut og dekonditioneringen :(

laterals
10x10kg (pr hånd)
10x10kg

chinups
8xBW
8xBW
8xBW
gik overraskende godt

cable tricep extension
10x50kg
10x50kg

military press
10x25kg
10x25kg
10x25kg
skal lige igang igen :)

barbell curls
10x25kg
10x25kg

crunch maskine
10x67
10x67
10x67
av av av...

rotatormanchet øvelser
3x15
3x15
3x15

Alt i alt en fin træning. Godt at være igang igen. Det var også sjovt at begynde på styrkcyklusen. Squaten var ret hård. Dødløften gik som forventet, og bænken var også stille og rolig. Jeg tror jeg vil træne endnu mere bundstyrke i bænken for at sørge for den bliver ved med at være hård.

Efter træning snuppede jeg 60g WG og 20g Protein, og så 90min på sofaen :8

zzzz
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har tænkt på om jeg skulle korte lidt ned i min cyklus så jeg speeder den lidt op?

artikler/bodybuilding/hemmelighedenbagtraeningscyklusser.php

Her står der at man godt kan stige 2,5 kg pr træningspas! Og det er jo en del... I det tilfælde er jeg startet alt for højt :( Nogen gode forslag til om jeg skulle lade min progression være 2,5 kg pr 2. træningspas istedet for hvert 3. træningspas?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor jeg Hader FitneesDK Roskilde
Og dem der styrer det...

Det her er en grusom historie om et træningscenter der startede fint med et hårdslående navn (hard Work), men med tiden skiftede ejere og røg langt ned i sølet.

I starten kostede det generøse 250-300kr at træne i roskilde. Det må da siges at være en rimelig pris. Men i løbet af de næste 3-4 år, skete der en masse ting:

1) Priset blev trinvist hævet, og nu koster det lommesmertende 450kr om måneden at træne! Det er totalt pervest :roll: . Og hvad får du så for pengene:
2)Der kom flere og flere mennesker. Udvidede de? Nej... :evil:
3) Omklædningsrummene røg helt ud af proportioner. Kvinderne har cirka 2 gange så meget areal som mændene (no shit, jeg har været derinde :) ) + massagestole, omklædningsrum med forhæng, makeuprum og alt muligt pis. :evil:
4) En sideafdeling blev rykket op til træningscenteret, og dermed blev en hel afdeling af ændret til "kun for kvinder" trykkende os seriøse trænere sammen på et endnu mindre areal.:evil:
5) mændenes allerede klaustrofobiske omklædningsrum bliver desuden gjort dårligere og dårligere. De fjerne stille og roligt alt vores komfort (ikke fordi jeg går så meget op i det, det er mere princippet) og det sidste nye geniale påfund:
6) Alle mændenes skabe er blevet byttet ud med det dobbelt antal med den halve størrelse. Så nu er det den daglige kamp med at presse sin sportstaske og sit skiftetøj ind i et mikro lille skab. :evil:
7) Boksesalen er blevet indraget så man kan træne yoga (!) i den om aftenen (!)... Jeg har forgæves forsøgt i månedsvis at få puderne til i det mindste at hænge fremme om eftermiddagen hvor salen er total tom - men nej. Puderne kan ikke være fremme, da salen bruges til yoga et par timer om aftenen. :evil:

En god ting er da at jeg er 1 ud af 4-5 mennesker der træner squat og dødløft ud af Roskildes 50000 indbyggere, så i det mindste har jeg racket for mig selv #-o

Arh det var rart at komme ud med det. Væk med det mavesår, indtil imorgen, hvor jeg skal op til den daglige udfordring igen...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så har jeg endelig fået kæresten til at tage nogle vellignende billeder af mig :) Når jeg nu sidder selv og ser på dem er det jo ikke så imporende igen... men så er der noget at arbejde på :) I kan se dem inde under mit galleri. Skynd jer ind og få et boost til jeres selvtillid :8

Jeg har desuden også fået et nyt profil billed - lidt bedre end det grumme trucker billed jeg plejede at havde :roll:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har lige fået en ekstrem stram t-shirt fra bodylab, som jeg uploader nogle kanonfrække billeder med på et tidspunkt.

Glæd jer

Det er hot, det er frækt, det er Jamand-action.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det var så mine værste fordomme om FitnessDK jeg lige fik bekræftet der :roll: .. Det lyder sgu som om det er kvinderne der har overtaget det hele fuldstændigt, og det undrer mig faktisk at du overhovedet HAR et squatrack- det bliver nok snart taget fra dig :evil:

Der må være andre mere hardcore steder man kan træne i Roskilde! :twisted:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 12. okt 2006, 08:11
Geografisk sted: Glostrup
 
Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Matt skrev:Det var så mine værste fordomme om FitnessDK jeg lige fik bekræftet der :roll: .. Det lyder sgu som om det er kvinderne der har overtaget det hele fuldstændigt, og det undrer mig faktisk at du overhovedet HAR et squatrack- det bliver nok snart taget fra dig :evil:

Der må være andre mere hardcore steder man kan træne i Roskilde! :twisted:



Der er ét sted. Og jeg har faktisk også overvejet det. Problemet er bare at det ligger helt ude i udkanten af Roskilde, og er en af de der du-skal-kende-nogen-der-kender-nogen. Og så er det heller ikke helt krudtfrit :) Men du har ret, jeg burde overveje det. Jeg kender en der træner der, så det skulle være jeg skulle trække lidt på ham. :-k

Men jeg tror man kunne tjene en masse kroner på at lave et ordentlig center i roskilde - så ved i det jer med alle pengene :whistle:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anden gang træning. Har lagt en ny cyklus igen-igen-igen, og startede op på den idag :dance:

Jeg varmer op inden hver øvelse. Jeg kører seiøs hypertrofi med pauser på 45-60sekunder mellem hvert sæt. I bænk lader jeg stangen hvile på patterne i cirka 2 sekunder for at forbedre bundstyrken. I chinups køre jeg den klassiske stil som man ville gøre det på ribberne. Altså med kort greb og håndfladerne mod sig selv. Derudover har jeg en stepbænk til at bounce lidt på hvis jeg begynder at misse reps. Lateralsene køre jeg helt op over hovedet og med en smule foroverbøjning i kroppen. Det gør jeg for at aktivere trapezen max meget. Squaten er seriøs ass-to-grass, hvilket forklare hvrfor jeg ikke kan tage mere...

P=Proggresion
D=Degression


bænk
6x47,5
6x47,5
6x47,5
6x47,5
ligger lige og kaster lidt med den her stang

squat
6x60
6x60
6x60
6x60

Dødløft
6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Incline db bench
10x18kg(pr hånd) - P
10x18kg - P
10x17kg
I det mindste var der lidt progression

Laterals
10x11kg (pr hånd)- P
10x10kg

chinups
8xBW
8xBW
8xBW

Cable tricep extension
10x55kg - P
10x50kg

military press
10x25kg
10x25kg
10x25kg
Der skal mere på næste gang!

barbell curls
10x25kg
10x25kg
Her skal der også mere på

crunch maskine
10x67
10x67
10x67
av av av...

rotatormanchet øvelser
3x15
3x15
3x15

Fint med lidt progression ol. Idag trænede jeg med min nye stramme bodylab t-shirt på - jeg var satme fræk :king:

Efter træning snuppede jeg 60g WG og 20g Protein og 3g kreatin =P~
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dejlig wasted i kroppen idag. Der findes ikke noget bedre end at være smadret efter træningen. Håber at komme op igen på torsdag og give den max gas. Squatracket savner mig helt sikkert - det keder sig så meget til dagligdags i Roskilde :)

Squatlove [-o< <3
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vanvittig snestorm i Roas Kilde, og jeg havde ellers planlagt at tage op og træne i aften nu da damen var i kbh... Fuk og død. Er jeg en diskopumper der bliver inde i min dejlig varme lejlighed, spiser varm mad, ser noget fjernsyn på sofaen og skriver på bb.dk, eller er jeg hardcore og trodser de vandrette ispartikler (med vindretningen mod mig !!!! :afraid: )

Den er svær... FUCK!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg valgte at tage derop :8

Og det skulle jeg aldrig have gjort

Det var en fuldstændig vanvittig tur. Sneen gik til knæene, og min cykel var på bristepunktet. Sneen føg mig i ansigtet, og jeg havde 0 sigtbarhed. Jeg var gennemblødt og det tog mig over 3 gange så lang tid som normalt at komme op til fitnessDk. Heroppe var der også småt befolket, for Roskilde er jo diskopumpernes land.

Skal lige bemærkes, at idag kunne FitnessDk tilbyde utætte rør ol, så det dryppede ned fra loftet med vand :wink: Det har jeg sq aldrig været ude for i et træningscenter før. Men hvad, jeg havde ikke ventet andet... :|
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I dag havde jeg ikke meget tid. Så jeg fokuserede på de 3 store, military og nogle curls. Jeg fortrød bagefter jeg ikke havde lavet chinups istedet for curls (især da jeg har argumenteret imod curls i en tråd her forleden... #-o ).

Jeg varmer op inden hver øvelse. Jeg kører seiøs hypertrofi med pauser på 45-60sekunder mellem hvert sæt. I bænk lader jeg stangen hvile på patterne i cirka 2 sekunder for at forbedre bundstyrken. I chinups køre jeg den klassiske stil som man ville gøre det på ribberne. Altså med kort greb og håndfladerne mod sig selv. Derudover har jeg en stepbænk til at bounce lidt på hvis jeg begynder at misse reps. Lateralsene køre jeg helt op over hovedet og med en smule foroverbøjning i kroppen. Det gør jeg for at aktivere trapezen max meget. Squaten er seriøs ass-to-grass, hvilket forklare hvrfor jeg ikke kan tage mere...

P=Proggresion
D=Degression


Squat
6x60kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg
6x60kg

supersættet med

Barbell Curls
10x30kg - P
10x30kg - P
10x30kg - P
10x30kg - P

Bænkpres
6x47,5kg
6x47,5kg
6x47,5kg
6x47,5kg
6x47,5kg
6x47,5kg

Dødløft
6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Supersættet med

Military press
10x30kg - P
10x30kg - P
10x30kg - P
10x30kg - P
Det var meget bedre...

Ikke noget dårligt træningspas, som gik ret hurtigt. Fortrød dog som sagt curlsene fremfor chinups, men sådan er det jo. Nu ser jeg frem til at tage et trin op i min cyklus næste gang. Så hedder den 52,5 i bænk, 65 i Squat og 90 i Død... Juhu...

Jeg er træt, jeg kravler i seng, hvis jeg ikke besvimer på gulvet inden

Out
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Jamand,
det ser godt ud med din træning :)

Kan det ikke betale sig at købe nogle vægte og en bænk
og træne hjemme, når du har tid og lyst ?
i stedet for give alle de penge og have alle de ærgelser over fitnessDK ?
Eller find et andet center og træn der nogle gange
og hjemme andre gange.

Har du set i J.S.O.'s ?
Både hans resultater og hans udstyr :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3280
Tilmeldt: 25. dec 2006, 23:28
Geografisk sted: Ugelbølle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan



henning skrev:Kan det ikke betale sig at købe nogle vægte og en bænk
og træne hjemme, når du har tid og lyst ?
i stedet for give alle de penge og have alle de ærgelser over fitnessDK ?
Eller find et andet center og træn der nogle gange
og hjemme andre gange.

Har du set i J.S.O.'s ?
Både hans resultater og hans udstyr :)
Henning


Hey Henning :)

Jeg har sq ikke plads, ellers havde jeg overvejet det. Tilgengæld fandt jeg ud af, at jeg kendte en der kendte nogen der havde sådan et lille undergrunds træningscenter i udkanten af roskilde. Det skulle være no-disko-area, med masser af squat og dødløft, så der vil jeg prøve at høre om jeg ikke kan komme ind. Det koster max 100kr om måneden, og jeg betaler 380 lige nu for FitnessDK, så det kan klart betale sig :D Så det arbejder jeg på lige nu... Det kunne fandme være perfekt - jeg er så træt af FitnessDk at i ikke fatter det :evil:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster