Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65664 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049568 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 585
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 582

Følg bodybuilding.dk på

Væld af tanker og følelser

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





quietus skrev:Fin log, og endda med fine citater - jeg må lige følge med her. Egentlig ville jeg komme med nogle kommentarer om det at være glad, men jeg orker det faktisk ikke, for pt. jeg er travlt beskæftiget med at forsøge at være bare lidt gladere, sådan generelt.

Velkommen, quietus. Det glæder mig, du er her, og jeg håber du bliver gladere igen.
Omvendt har jeg selv lært, at elendighed i fremtiden kan vendes til lykke og værdsættelse. Alt er relativt og handler om hvilket perspektiv man kan sætte det i.

Benjamin Reilly skrev:Hej Victor, jeg vil kalde dig Andreas fremover. Du minder mig om en Andreas.

Hej Baba O. Du må kalde mig hvad du vil, så længe du mener det oprigtigt.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er sundt at være oprigtig, tror du ikke?

Jeg synes du skal skrive noget herinde. Jeg savner dine ramblings.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar
 
Reputation point: 192
 
Indlæg: 3164
Tilmeldt: 15. aug 2013, 22:58
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Benjamin Reilly skrev:Det er sundt at være oprigtig, tror du ikke?

Jeg synes du skal skrive noget herinde. Jeg savner dine ramblings.

Det tror jeg i den grad det er, kære Benjamin.

Jeg ved det godt, jeg har også haft lyst til at skrive, men jeg har ikke helt vidst hvad jeg skulle skrive om. Det ved jeg nu, fordi der er gået endnu en uge i mit spændende liv. Jeg synes hvert fald, det er spændende. Der sker ikke alverden, men det er den subjektive oplevelse af oplevelsen og ikke oplevelsen, som gør det til en oplevelse (wow, meget tryhard).

Dette er en fortælling fra det (læs: mig) virkelig liv. I mandags var jeg skæv. Puh, det har været lidt for meget på det sidste, men min kammerat giver og giver. Men efter i fredags har jeg besluttet mig for at tage den lidt med ro (forklaring følger). Altså, jeg kommer hjem klokken 19. Og jeg sover. Uden dikkedarer. Bum. Sover fra 19 til 4:30 og er så frisk som aldrig før. Jeg skal først møde klokken 8, så jeg render rundt hele morgenen og er topfrisk. Det var meget underligt.
Resten af min uge var ikke specielt interessant. Jo, det var den for mig, men jeg tror ikke I, mine kære læsere, ville værdsætte, hvad jeg har at sige om dagene, så jeg lader være.

Fredag, til gengæld, var der knald på.
Efter første modul beslutter mig og min kære ven os for, vi ikke rigtig gider de næste. Han skulle have været i zoo, jeg skulle have haft dansk, for the record. Vi går på genbrugsshopping, og min ven finder en fantastisk gave, jeg kan forære til vores fælles ven om aftenen til hans fødselsdag - en neglesliber, -pudser og -knuser (ja, jeg ved heller ikke hvorfor den var her). Den er elektrisk og har adskillige hoveder, og den er alt i alt drønsmart og den revolutionerer godt nok måden at polere negle på.
Han blev også meget glad for den.

Som sagt var der gang i den om aftenen. Min egen bror havde også fødselsdag, så jeg fik også lækker mad (HINDBÆRSNITTE EJ AT FORGLEMME) inden jeg tog afsted.
Der blev drukket øl i et ret højt tempo. En af mine venner fik den geniale idé, vi skulle ryge lidt, han havde (han ryger ALT for meget), og det er jo ikke smart når man er spritstiv, som jeg var.
Hvorom alting er, jeg ender ca. 30 minutter senere med at sidde på gaden og se dobbelt og hilse godt og grundigt på Ulrik. Han var ikke inviteret, og han dukker altid op midt i festen, jeg ved sgu snart ikke. Den eneste gang jeg har forsøgt at få fat på ham en morgen på toilettet var han åbenbart ikke tilgængelig, men han kommer lidt for tit uanmeldt.

Lørdag var en grum dag. Noget af vejen. Også delvist hyggelig.
Jeg lagde ud med at spise forkullet brød, det skulle være så godt mod giftstofferne i maven. Det var egentlig meningsløst. Det kom da også op igen da Ulrik kom uanmeldt forbi igen, igen.
Så gik jeg lang tid uden at spise, men jeg kompenserede ved at spise en masse chokolade om aftenen. Jeg så desuden en del af Melodi Grand Prix. Hold da op. DR havde unægteligt svært ved at holde pikkemændene indenbords af bare eufori over hele eventet, og vores kære statsminister var på ligefod med os andre i den ikke så lidt overdrevne optakt. Det blev lidt meget, gjorde det ikke? Der er få værter på TV, der er så irriterende som Lise Rønne, og selvfølgelig er det hende, valget er faldet på. Fabelagtigt.
Nej, jeg så det, og dagen efter blev jeg enig med min bror om, at vinderen havde været ekstremt lækker, havde det ikke været for hans skæg (som jeg er meget jaloux over). Og det lykkedes ikke Basim at vinde, jeg er i spåner. Eller noget.

Det var dog en usædvanligt negativ omgang, men jeg er faktisk glad nok, jeg vil også bare være realistisk og ærlig over hvad jeg følte. Denne uge er der mange arrangementer, og jeg håber de bliver værd at skrive om.

I mellemtiden kan I høre denne sang på repeat. I kan også lade være, jeg tvinger jer ikke. Men med alt den lortemusik, som florerer, ville det faktisk ikke være nogen specielt dum idé. Jeg siger det bare.



Jeg har sagt det før. Jeg elsker den mand, jeg elsker hans hår, og jeg er på en maratonmission, som handler om at gro håret så langt.

Det kommer til at tage noget tid. Men jeg har heldigvis masser af tid.

Hav det herligt, mine venner!
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hejsa mine venner.

Denne uge er jeg træt og ugidelig, tror jeg. Jeg har været ret åndsfraværende siden sidste skoledag i torsdags. Jeg havde to konfirmationer de næste par dage, og dertilhørende fest, så jeg har følt mig ude takt med mig selv. Det har været afstressende, men enormt mærkeligt og kedeligt, i længden uudholdeligt. Men sådan har det været, og i dag har jeg arbejdet en smule. Jeg skal nemlig lave opgaver, skal jeg, eksamen og alt det der, I ved.
Apropos eksamen har jeg fået at vide hvornår de første fire stykker ligger. Den første er mundtlig dansk, en af de tunge drenge, onsdag klokken 10. Det giver mig lige præcis 20 timers læseferie. Halleluja, hvor er det fantastisk. To års pensum på 20 timer - hvis altså jeg ikke sover.
"Jamen Victor, du har jo tid i dag?" tænker I sikkert. Og det er sandt. Men jeg kan ikke tage mig sammen før sent i morgen aften har jeg en fornemmelse af. Dette kan godt gå hen og blive grumt. Jeg vil rapportere tilbage på et senere tidspunkt.
Desuden har jeg også eksamener ugen efter - mandag, tirsdag og onsdag, faktisk. Det vil sige jeg skal bruge min søndag (læs: dagen efter karneval) på at læse. Fænomenalt. Det er jo helt uhyggeligt så dårligt de eksamener ligger, synes jeg godt nok. Men til gengæld er der "kun" fem tilbage efter 28. maj, så juni bliver ikke så tætpakket med prøver som jeg havde ventet.

Jeg føler mig træt lige nu, meget træt. Jeg glæder mig lidt til at føle mig friskere, mere levende, og det skal gerne komme snarest muligt. Lige nu føler jeg mig uvirkelig, og det er afslappende, men som sagt også uinteressant. Jeg savner frygt, spænding og eufori, mest af alt.

"I hope that the worlds turns, and that things get better. But what I hope most of all is that you understand what I mean when I tell you that, even though I do not know you, and even though I may never meet you, laugh with you, cry with you, or kiss you, I love you. With all my heart, I love you."

Jeg har netop skrevet dette citat i TypeRacer, hvorefter jeg indså det var enormt smukt og endda fra en film, jeg har set utallige gange - nemlig "V for Vendetta". Det er lidt pinligt jeg ikke kan huske hvor citatet er fra, men jeg mente jeg havde set det før, og jeg er pludselig glad for det. Spred noget glæde og glæden spredes over jer.
Jeg ved faktisk hvad jeg har brug for, for at blive glad. Motivation. Og det får jeg ved at forelske mig i en person, så det vil jeg forsøge at gøre. Jeg har en drøm om at forelske mig, håbløst eller ej betyder ikke så meget lige nu, men det kan tænde den gnist, som lige nu mangler.

Jeg håber, I har det godt. Hvis ikke bør I høre noget mere Doors. Her kommer en sang, som beskriver min tilstand lige nu. Min musik er ovre. Men jeg tror den vender tilbage - jeg ved det - jeg håber det, så sluk ikke lyset, som Morrison ellers anmoder om.




Denne sang synes jeg såmænd bare er god at lytte til uden at tænke for meget over - jeg kan end ikke teksten uden at høre sangen imens. Men det føles også lidt som om jeg går baglæns selvom jeg bør gå fremad. Det er interessant, og i fremtiden vil jeg formentlig (forhåbentlig) se tilbage på denne epoke med glæde, tilfredshed og en erfaring, som er udsprunget af netop dette.




Og lige et citat fra "Within You Without You". Sandt og smukt, uanset hvor meget psykedelisk de havde indtaget.

"We were talking, about the love we could all share, when we find it
To try our best to hold it there, with our love
With our love, we could save the world, if they only knew

Try to realize it's all within yourself no-one else can make you change
And to see you're really only very small,
And life flows on within and without you "


Jeg håber, I vil have det godt, og gør verden til et bedre sted for jer selv gennem andre.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej V.

Træner du ikke?

Mvh L.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 2901
Tilmeldt: 11. mar 2013, 10:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DonLauge skrev:Hej V.

Træner du ikke?

Mvh L.

Hej L!

Jeg træner ikke fast for tiden. Jeg gik meget op i det tidligere - og kommer sikkert til det igen - men lige nu er det mest ad libitum og ikke særlig konsekvent. Jeg tror det var sundt for mig, faktisk, måske var det ved at tage lidt overhånd med værdier i livet og den slags.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



V for Vendetta er en spændende film, med et fascinerende tema.

Evey... E... V... Of course!


Som sagt skrev jeg en mindre tekst om objektivitet den anden dag, det slog mig lige pludselig, at jeg havde noget jeg følte var værd at byde ind med, så jeg skrev løs i nogle minutter og var egentlig tilfreds med resultatet. I dag har jeg tænkt mig at skrive om tid som en relativ, subjektiv opfattelse, ikke en universel tid. Det bliver ret metafysisk, tror jeg. Jeg vil også skrive lidt om menneskelige følelser. Simpelthen hvordan selvet er grundlaget for alt eksistens, og hvordan subjektivitet er uendeligt vigtigere for eksistensen end objektivitet. Det lyder kringlet, dette er lige skrevet lidt hurtigt, for min lærer er lidt sur lige nu. Men jeg er stadig i live, og jeg er frisk, glad og lykkelig lige nu. Ingen jinx, tak, alt er godt lige nu.

Tid er relativ. Absolut tid findes ikke.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 9. apr 2014, 22:05
Geografisk sted: Ἀτλαντὶς νῆσος
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Doctor Manhattan skrev:V for Vendetta er en spændende film, med et fascinerende tema.

Evey... E... V... Of course!


Som sagt skrev jeg en mindre tekst om objektivitet den anden dag, det slog mig lige pludselig, at jeg havde noget jeg følte var værd at byde ind med, så jeg skrev løs i nogle minutter og var egentlig tilfreds med resultatet. I dag har jeg tænkt mig at skrive om tid som en relativ, subjektiv opfattelse, ikke en universel tid. Det bliver ret metafysisk, tror jeg. Jeg vil også skrive lidt om menneskelige følelser. Simpelthen hvordan selvet er grundlaget for alt eksistens, og hvordan subjektivitet er uendeligt vigtigere for eksistensen end objektivitet. Det lyder kringlet, dette er lige skrevet lidt hurtigt, for min lærer er lidt sur lige nu. Men jeg er stadig i live, og jeg er frisk, glad og lykkelig lige nu. Ingen jinx, tak, alt er godt lige nu.

Tid er relativ. Absolut tid findes ikke.

Hejsa!
Jeg er fuldstændig enig i begge ting, du siger.


I går var jeg til mundtlig eksamen i dansk. Det gik meget godt. Jeg trak en novelle af Helle Helle, hvor jeg så skulle analysere, perspektivere og karakterisere skrivestilen. Det var faktisk en spændende opgave, jeg nød den, og det gik jo også godt, så det var herligt.
Bagefter skulle det fejres en lille smule med et par øl på stambaren.
Jeg missede dog ca. 4 busser i streg, så det blev sent inden jeg kom hjem. Men jeg blev hidkaldt tilbage til Aalborg, og havde egentlig en ret kedelig aften, hvor jeg også badede i havnen. Jøsses det var koldt. Jeg sov hos en veninde sammen med en anden veninde. 3 mennesker i hendes ret lille seng er ikke let. Jeg kunne ikke bevæge mig. Jeg sov desuden kun 3 timer, og vågnede fordi den ene af de to snorkede så I ville tro det var løgn. Så tog jeg hjem, selvom vi havde aftalt at være sammen i dag også - det skal vi da også senere - men jeg var nødt til at komme hjem, da jeghavde sovet fuldt påklædt, mit tøj var gennemblødt og mine lår kløede og havde sår. Det hele var en ret dårlig idé, egentlig.
Jeg kom hjem, tog et langt varmt bad - meget tiltrængt - og spiste is til morgenmad. Og faktisk også frokost. Nu er jeg dog ved at lave en hulens masse wok-blanding. Gotta eat them greens.
Jeg ser frem til karneval på lørdag, det bliver godt, og i dag skal jeg vist desuden også i Kildeparken, men det er nu mest fordi vejret er fabelagtigt.

Jeg håber, I vil hygge jer, mine venner.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Halløj mine venner, og glædelig søndag!

I torsdags skrev jeg sidst, siden da har jeg faktisk haft det ret hyggeligt meget af tiden. Jeg var helt ødelagt torsdag, selvom jeg lige kort var i Aalborg, og da jeg kom hjem sov jeg nærmest da jeg lænede mig tilbage i stolen. Alligevel blev jeg længe oppe, nok mest fordi jeg er en idiot.
Fredag vågnede jeg til torden og lynind. Vejret, i hvert fald, var ret bombastisk. Så jeg lavede mig en "tænkering" ud af hynder, åbnede havedøren, lavede kaffe og satte mig i denne tænkering, kiggede ud i regnen og tænkte over meningen med livet. Det er ikke engang løgn. Og jeg blev glad, gjorde jeg. Jeg indså et par ting, som virkelig gav mig lidt mere mod på tilværelsen.
Derefter var jeg på genbrugsshopping med min kære ven, vi fandt en masse skønne, skønne ting, det var virkelig godt.
Ellers et lille smut til Aalborg om aftenen, jeg holdt dog i den grad igen og betalte ikke selv for noget, da der var karneval dagen efter, altså i går.
Karneval var vildt fedt. I omkring 2 timer. Så sad jeg alene et sted nær busterminalen og fandt på et øgenavn til mig selv: "Kong Knæk". Det er passende af åbenlyse årsager. Jeg var hjemme klokken 19, sov indtil klokken 6, og vågnede og følte mig til gengæld en smule frisk.

I dag har jeg taget fransk-inspireret tøj på og dertilhørende alpehue. Det er ret herligt, synes jeg. Jeg har brugt hele dagen på at æde alt for meget og lave alt for lidt. Jeg har dog netop været til valg. Jeg stemte på Jørgen Leth, ja jeg gjorde. Jeg føler, han er en af de få, som er værdig til min stemme.
Det slog mig også, at den eneste forskel på diktatur og demokrati er, at i et diktatur er det én rablende idiot, som bestemmer, i et demokrati er det adskillige millioner rablende idioter, som bestemmer. Og i og med, det er lettere at give en enkelt person skylden for et lands forfald, synes jeg vi skal blive til et diktatur - hvorfor ikke? Pointen i et demokrati som i Danmark er latterligt - folk ved jo ikke hvad de stemmer på og hvorfor de stemmer som de gør. Akademikere, jeg kender meget godt, stemte ja, simpelthen fordi de havde læst om det i Politiken, selvom jeg gentagne gange havde anmodet dem om at sætte sig ind i sagen.

Men det er nu engang sådan det fungerer - grundstenen i demokrati er, at alle KAN vælge. Derfor føler alle, de SKAL, selvom de intet har at skulle have sagt. Det er underligt og virker meget primitivt og børnehave-agtigt; "Det kan godt være, at John ikke ved en skid om dette emne, men han skal alligevel bestemme om vi skal sige ja eller nej til det. Alle har lige meget ret."


I dag skal vi høre en sang, som ikke er med Doors. Jeg elsker Doors - der kommer også mere - men i dag føler jeg for Blitzkrieg Bop, måske fordi jeg for nylig erhvervede mig en nydelig Ramones t-shirt.



Nu burde jeg læse op til psykologi imorgen, men det sker nok ikke. Uanset hvad, I må hygge jer gevaldigt, og nyd jeres liv - en dag bliver i sikkert kedelige, så vær excentriske nu.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil følge med, samt deltage, i din log, fordi jeg godt kan lide den.

Jeg vil gøre min entré ved at dele et digt af Benny Andersen, da pennen er mægtigere end sværdet. Og al det der.

Mislykket koncert

Musikken ligger indkapslet i rederne
Kun gøgen vokser aldrig fra
at lege med sin vippe.
Droslen snerper næppet sammen,
trykker sig beskyttende mod
det forfalskede æg.

Egernet afslører den sorte sorg,
noden der sniger sig ud af partituret,
griber en kogle og river hastigt
biletter af til højre og venstre.

Men dybt inde i skoven
ringer en telefon.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Aurum skrev:Jeg vil følge med, samt deltage, i din log, fordi jeg godt kan lide den.

Jeg vil gøre min entré ved at dele et digt af Benny Andersen, da pennen er mægtigere end sværdet. Og al det der.

Mislykket koncert

Musikken ligger indkapslet i rederne
Kun gøgen vokser aldrig fra
at lege med sin vippe.
Droslen snerper næppet sammen,
trykker sig beskyttende mod
det forfalskede æg.

Egernet afslører den sorte sorg,
noden der sniger sig ud af partituret,
griber en kogle og river hastigt
biletter af til højre og venstre.

Men dybt inde i skoven
ringer en telefon.

Velkommen Aurum! Må jeg kalde dig Golden Boy? Som Thomas, en karakter fra en Roman, jeg læste i folkeskolen. "Thomas, skønne Thomas, "The Golden Boy"."
Jeg var glad for den roman. Og du slår mig også som typen man kan være glad for, meget endda.

Men sikken dejlig entre du her får gjort dig, og det er skønt at have dig her i min lille e-residens, hvor nogle af mine tanker florerer og mine eskapader udpensles for de interesserede.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Goddag venner!

Siden min sidste opdatering har jeg været ret ked, til dels, for jeg har mistet lidt af min glød og optimisme. Jeg ved den vender tilbage, men jeg ved ikke hvornår og jeg savner den gevaldigt, for den gør livet til en fantastisk leg. Glæde kommer indefra, og kan ikke erhverves ved at man opnår overfladiske mål. Derfor skal jeg bare leve mit liv som jeg vil lige nu, tænker jeg. Jeg skal forelske mig, for det plejer at give en glød. Så er det heldigt at jeg kender et væsen (læs: en person), som er så uendeligt fantastisk. Jeg mener når jeg siger jeg kunne se hende i øjnene i flere timer uden at blive træt af det. Hun har meget levende øjne, det er ubeskriveligt, og de viser bare en glød.

Men det vender jeg tilbage til i fremtiden, forhåbentlig, og i mellemtiden kan I, mine kære læsere, glæde jer over denne uges eskapader.
Mandag var jeg til eksamen i psykologi, det gik fremragende, og jeg skulle snakke narcissisme og egotrip, noget jeg selv har lidt tendens til. Tirsdag og onsdag var det skriftlig. Dansk gik lort, engelsk gik godt. Jeg er alt for holdningspræget til at skulle skrive en artikel; diskussionsafsnittet bliver altid det længste fordi jeg skal fortælle censor og lærer hvordan og hvorledes situationen forholder sig. For jeg har jo ret, det ved jeg jo godt.
Torsdag var jeg en lille smule i byen, men kun lidt. Jeg husker det ærligt talt ikke særlig godt. Men det var hyggeligt. Jeg var til Poetry Slam på Studenterhuset, og det var helt fantastisk. Jeg fik også en ret u-mandig drink. En "Zig Zag". Den var grøn og havde to sugerør, men den var nu meget lækker.
Fredag var det igen byen, denne gang fik den dog lidt mere tryk på. Men ikke alt for meget mere, kun lidt mere. I dag var jeg hjemme klokken 7 og stod op klokken 15, så jeg har faktisk lidt lyst til frokost lige nu.
Nej, det skal der ikke være noget af, menuen står på lasagne, det er skønt, og jeg vil snart afslutte denne opdatering. Jeg finder den egentlig uinteressant; den er mærkelig at skrive, men det går jo nok.

I mellemtiden fandt jeg også ud af i går, at den pige, som jeg har alt tilfælles med, OGSÅ er enormt fan af Jim Morrison, og desuden finder ham attraktiv (som jeg, no homo). Og derfor blev min anden ven nedstemt da han påstod jeg skulle klippe mit hår, hvilket var godt fordi jeg vil være langhåret. Det kan vi li'.
Men nu er der 10 dage til næste eksamen, hvilket vil sige ren afslapning som udrunder i desperation og ugidelighed da alle de ambitiøse planer jeg ellers lægger ryger direkte i vasken når jeg vågner mandag, alene, og ender med at sidde ved min computer hele dagen. Lov mig, at I tæsker mig hvis det sker. Virkelig.

Imorgen er der familietamtam. Det årlige. Det er i grunden mærkeligt. Vi mødes ÉN gang om året, bare lige for at se hinanden og forsikre os om, at ingen er døde. Så bruger vi en dag sammen, og så er der lidt den der "samme tid næste år", og det er næsten tragikomisk at overvære det. Men det er også sjovt, og jeg skal hygge mig med dem af dem jeg godt kan lide. De andre må så finde på noget.

En af mine venner sagde forleden, at jeg var typen alle godt kunne lide. Det slog mig faktisk, at det var enormt lang tid siden jeg havde mødt nogen som ikke kunne lide mig. I går, eller i morges klokken 5, sagde en af mine andre venner så til mig: "Victor. Jeg tror jeg ved hvad det er folk kan lide ved dig. Man kan altid være sig selv omkring dig, man kan gøre hvad som helst, for du er ligeglad, og du er altid selv dig selv og gør mærkelige ting."
Det var jeg faktisk glad for, bortset fra ligeglad-delen. Jeg er alt andet end ligeglad. Det er en intens kamp jeg kæmper for at være den jeg er, men det er sundt - det forstærker effekten. Jeg tror, det kræver, man kan overkomme angsten for at være sig selv i selskab med alle mulige andre mennesker, men omvendt er det også det hele værd. Apropos egotrip, jeg ved det godt. Men sådan har jeg det, så kan jeg jo lige så godt være ærlig.

Jeg er træt, jeg er ødelagt, jeg har kun lyst til én person lige nu og jeg føler mig derfor ude af kontakt med virkeligheden. Nå, men sådan forholder det sig, og det må vi så overkomme, det er sikkert sundt.


Dagens sang er denne, den har et dejligt budskab og en god pointe.



"When the music's over,
turn off the lights"

Jeg håber, I vil slukke mit lys, når engang min glød alligevel er gået ud. #NejTakTilBorgerligheden #LadMigForbliveExcentrisk
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Viggoermig skrev:Jeg er træt, jeg er ødelagt, jeg har kun lyst til én person lige nu og jeg føler mig derfor ude af kontakt med virkeligheden. Nå, men sådan forholder det sig, og det må vi så overkomme, det er sikkert sundt.


Billede

Om det ligefrem er sundt er vist tvivlsomt, men det er bestemt nødvendigt for fremtidigt velbefindende uanset udfaldet af situationen. Lykke til.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 300
Tilmeldt: 16. jan 2014, 14:52
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



quietus skrev:
Viggoermig skrev:Jeg er træt, jeg er ødelagt, jeg har kun lyst til én person lige nu og jeg føler mig derfor ude af kontakt med virkeligheden. Nå, men sådan forholder det sig, og det må vi så overkomme, det er sikkert sundt.




Om det ligefrem er sundt er vist tvivlsomt, men det er bestemt nødvendigt for fremtidigt velbefindende uanset udfaldet af situationen. Lykke til.

Præcis. På den måde tror jeg det er sundt. Går det godt er det godt, går det ikke godt har jeg lært noget - det er godt.
Alt er godt for noget på en eller anden måde.



I dag var der familiesammenkomst. Interessant, forholdsvis hyggeligt, meget forspist og alt, der ellers følger med. Jeg gjorde nogle observationer, blandt andet hvordan folk var sådan "Nå, er du en af Jørgens eller en af Peters?" som om os fra den yngre generation var slaver, og det var upersonligt. Det synes jeg faktisk var lidt groft, bare fordi de ikke har nogen nær familiær relation til os behøver de ikke reducere os på den måde, og det virkede som måden man tiltalte slaver på i fordums tid. Det var altså ikke helt fair. Jeg kendte heller ikke de fleste, men så spørger jeg da, hvem folk er.

Apropos at spørge hvem folk er, jeg har tit spekuleret over hvad et fyldestgørende svar er, hvem jeg rent faktisk er. Og det er der faktisk kommet et lille digt ud af, tro det eller lad være, men det er der. Jeg ynder at digte da jeg ofte føler mig kreativ og er helt uduelig med en pensel, og musik har jeg aldrig været specielt god til. Så kan jeg altid skrive ting ned og sige til folk "Hvad tror DU så, det skal betyde?".
Nej, det er en spøg, der er en mening bag det jeg skriver, men det handler ikke om fortolkning, det handler om budskabet og hvad, jeg rent faktisk prøver at sige. Det skal ikke rime, når det er den slags digte, i min optik, da det kan gøre, at mine sætninger bliver upræcise, og de skal egentlig bare fungere når jeg læser dem igennem, men især mens jeg skriver det ned.
I må også godt få lov at læse det.

"Hvem er du?"

Jeg er bærer af navnet Victor,
mine forældres søn,
mine venners ven.

Jeg er besidder af angsten,
kender af apatien,
elsker af lykken.

Jeg er unik som andre,
på andre måder end dem,
aldrig nogen som jeg.

Jeg er spekulanten,
den evigt undrende,
nedfælderen af disse tanker.

Så når du spørger,
"hvem er du?"
er mit svar,
jeg er mange ting,
og samlet er disse ting mig.


Jeg føler mig virkelig pseudo-kunstnerisk når jeg skriver sådan noget der, omvendt er der også et incitament bag det, så hvorfor affejer jeg det som forkvaklet pseudo-digtning når det vel rent faktisk er dette digtning er? Måske fordi det ikke er kommercielt eller jeg er anerkendt endnu - alt det, som ofte ødelægger en kunstner, så det undrer mig faktisk.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad var anledningen?
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Aurum skrev:Hvad var anledningen?

Godaften!

Uanset hvilken anledning, du taler om, er det simpleste svar formentlig 'jeg følte for det', men jeg vil gerne svare mere fyldestgørende.
Så derfor spørger jeg dig nu, hvilken anledning, du mener.
Hvilken anledning mener du?
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Viggoermig skrev:
Aurum skrev:Hvad var anledningen?

Godaften!

Uanset hvilken anledning, du taler om, er det simpleste svar formentlig 'jeg følte for det', men jeg vil gerne svare mere fyldestgørende.
Så derfor spørger jeg dig nu, hvilken anledning, du mener.
Hvilken anledning mener du?

Anleningen for familiesammenkomsten. Jeg finder, at anledning ofte ændrer måden hvorpå de fremmede interagerer, og med hvilken venlighed man mødes.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er meget Doors i denne log. Det kan jeg godt lide. Jeg har ikke læst din log endnu, men det vil jeg gøre. Fordi Doors.
Denne log får hermed det officielle Gary Motherfucking Oak Seal of approval:
Billede
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 588
Tilmeldt: 25. nov 2013, 13:34
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Aurum skrev:
Viggoermig skrev:
Aurum skrev:Hvad var anledningen?

Godaften!

Uanset hvilken anledning, du taler om, er det simpleste svar formentlig 'jeg følte for det', men jeg vil gerne svare mere fyldestgørende.
Så derfor spørger jeg dig nu, hvilken anledning, du mener.
Hvilken anledning mener du?

Anleningen for familiesammenkomsten. Jeg finder, at anledning ofte ændrer måden hvorpå de fremmede interagerer, og med hvilken venlighed man mødes.

Åh, den anledning.

Jamen det er næsten lige så mærkværdigt som situationen selv; vi har én årlig familiesammenkomst hvor vi mødes med hele den ene gren af min familie (læs: alle dem, man KUN ser denne ene gang årligt), og jeg synes det er lidt fjollet hvordan det hele fungerer. For vi er jo familie - så vi skal naturligvis alle være venner - men det besværliggøres af det faktum at vi netop kun mødes en gang årligt. Og det er da for så vidt hyggeligt nok, men der opstår alligevel nogle situationer hvor jeg ikke kan undlade at tænke, at det hele er mærkeligt. Men altså det er da hyggeligt nok at møde mange af dem, mens andre reducerer dig til "en af XXX's".

Gary Oak skrev:Der er meget Doors i denne log. Det kan jeg godt lide. Jeg har ikke læst din log endnu, men det vil jeg gøre. Fordi Doors.
Denne log får hermed det officielle Gary Motherfucking Oak Seal of approval

Mange gange velkommen til Gary Oak.
Jeg er glad for at for, du er glad for Doors, for det samme er jeg, som du måske har bemærket.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Venner. Det er atter blevet tid til en opdatering fra undertegnede. I skal nu høre fortællinger om mine sidste par dage.

Mandag, efter jeg skrev, var jeg hos en ven. Jeg blev ret godt påvirket og havde det fantastisk; jeg tænkte, jeg ville flytte ud i en busk af bambus, og at Bear Grylls havde sex med en panda og derved fik en søn, Panda Grylls. Panda Grylls kan både tale britisk engelsk og pandasprog, hvilket er ret praktisk.
Men derudover var mandag stille og rolig - måske netop af denne grund var den rolig.

Tirsdag var jeg på eventyr med en nær ven, vi rejste nord for fjorden i søgen efter hyggelige genbrugsbutikker. Jeg fandt en stråhat, jeg ville slå ihjel for, men den var ikke til salg. Og jeg ville nok, trods alt, ikke slå de rare ældre mennesker ihjel for hatten. Men jeg fik også et par fine små blålige shorts, som jeg er iført i dette øjeblik.
Men det var en god dag, det synes jeg bestemt.

I går, altså onsdag, var til gengæld mere begivenhedsrig. Jeg stod op og tog ind på gymnasiet fordi vi skulle forberede vores gruppeeksamen i mediefag. Og personen, der havde bestemt, vi skulle mødes onsdag klokken 12, mødte selvfølgelig ikke op. Han ringede senere og sagde han nok skulle tage kage med mandag. Jeg _VED_ allerede nu, at han ikke kommer med kage, hvis han overhovedet dukker op er det faktisk lidt af en bedrift.
Men derefter var jeg på bar med nogle veninder, og jeg tror den ene kan lide mig. Jeg håber det egentlig også lidt, men nu må vi se. Hjem og geare op til aftenen, hvor der var gang i den. Mig og en kammerat mødte en pige, som vi heldigvis kunne få husly af, ellers havde vi været nødsaget til at tage bussen 05:40, hvilket vi ikke rigtig var i humør til, så det var meget heldigt.
Vi hyggede os helt afsindigt meget, og jeg har sjældent været så frisk når jeg vågner efter alkoholindtag - specielt hvis det ikke er min egen seng. Men det gik altså.
Så kom en af hendes veninder, som også boede i lejligheden ind med kaffe, det var herligt. Hjem og slappe af, og i dag står den på bålfest, hvilket bliver enormt hyggeligt, men jeg kan se, det dække jeg lavede over brændet er ved at falde af, og hvis der kommer regn er det jo ikke så heldigt, så det vil jeg snarest muligt justere.
Men venner. Jeg har hygget mig, det har jeg virkelig. Imorgen glæder jeg mig ligeledes til, min gode veninde holder fødselsdag, og jeg skal klædes ud, men jeg har ingen udklædning. Det går jo nok alt sammen.

En sang jeg er blevet ualmindeligt glad for i den seneste tid er "The Crystal Ship" af Doors, naturligvis, fristes jeg næsten til at sige. Det er en fænomenalt smuk sang.



Mere en sang om kærlighed end stoffer, som man ellers kunne tro, men der er en sammenhæng. Men når nu det er Jim Morrison er det jo samtidig svært at forestille sig en sang, der ikke på en eller anden måde involverer stoffer. Og det er jo noget af det, der gør manden fantastisk.

For stoffer er jo ikke jordens undergang - i min optik snarere en vej til ophøjelse og større forståelse.

"The Opening of the Trunk

Moment of inner freedom
when the mind is opened and the
infinite universe revealed
& the soul is left to wander
dazed & confus'd searching
here & there for teachers & friends."

Jeg synes det er fantastisk. Det er selvfølgelig op til den enkelte at vælge, men personligt er jeg tilhænger, og jeg kan ikke se problematikken i, at nogle folk er det interessant - selvfølgelig skal afhængighed ikke accepteres, men oplevelsen, venner, O-P-L-E-V-E-L-S-E-N. Oplevelsen er det, livet drejer sig om. Følelser, humør, subjektiv opfattelse af virkeligheden. Og dertil kan stoffer i den grad bidrage - lidt på samme måde som ekstrem kærlighed eller smerte. Og jeg finder det fascinerende, på mange niveauer.

Dette bliver afslutningen på denne post, og jeg håber I har nydt at læse den - jeg nyder faktisk at skrive dem når først jeg er igang. For jeg husker de dejlige stunder, og de sjove tider jeg har haft, også selvom de ikke er langt væk rent tidsmæssigt. Tid, hmm, tid er en interessant ting, men den diskussion tilhører en anden dag, og nu er der kun tilbage at sige: HAV DET GODT, OG VID, I ER MENNESKER, SOM KAN SKABE LYKKE, FOR JER SELV OG ANDRE.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Venner, brødre, kompagnoner og andre.

I dag er det d. 9 juni, og jeg har igen fundet noget i livet, som gør det til en bølge af eufori. Kærlighed, mine brødre. Så tilpas klichéagtigt. Men hvorfor opstår klichéer? Fordi de passer. Bum.
Nej, venner, men jeg har indset at jeg kan finde kærligheden til livet igennem kærligheden til andre mennesker. Jeg vidste det, men nu har jeg genfundet den.
Så er vi godt fra land.


Fredag skulle jeg som sagt til fødselsdag hos en veninde. Det var fantastisk fedt. Lige indtil vi skulle i byen, hvor det rent faktisk skulle være blevet fedt. Vi kom væk fra hinanden og det døde i den grad ud. Men jeg brugte det næste døgns tid i selskab med en af mine nære venner, og det var bestemt hyggeligt! Vi plukkede firkløvere på en mark i nærheden hvor jeg tit kommer, da det er et skønt sted når der er sol, vi fik snakket en masse om alt muligt og vi så en film, "Enter the Void". Hold da op en gang syre. Den var fuldstændig skør, og der var alle slags scener, uendelige mængder farver og lyde og hvad der ellers hører dertil.

Dette var lørdag, søndag var afslapning.

I dag har jeg til gengæld brugt det meste af dagen i en kammerats lejlighed med at forberede gruppeeksamen i mediefag imorgen, da mine makkere ikke rigtig føler for at tage den på gefühl. Så meget for det dejlige vejr. Jeg nåede da at få lidt af det med en lille gåtur ned på havnen, hvor jeg også mødte nogle hyggelige bekendtskaber, men hvor hovedattraktionen var det 205 meter lange krydstogtskib "MS Prinsendam" fra Holland. We're not gonna need a bigger boat.
Nu har jeg så siddet og læst lidt op på Stanley Kubrick, da jeg ved, jeg trækker noget med ham imorgen, og da jeg simpelthen næsten ikke vil acceptere at gøre det dårligt når det er i et kreativt fag, hvor jeg oven i købet trækker den exceptionelle Stanley Kubrick. Men nu må se imorgen, lige nu bliver det egentlig bare skønt at få det overstået. Hvis vejret er godt vil jeg formentlig blive i Aalborg hele dagen og bare nyde det, hvad jo ikke blev superaktuelt i dag.

Det er ved at blive sommerligt, så i dag skal vi ikke ty til Doors (selvom det aldrig bør sidetilles), men i en helt anden retning.





Det dur.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godaften, alle I der nu måtte læse med.

Tænk at der er gået så lang tid siden min sidste fortælling, men det er nok fordi jeg har følt jeg har haft andre ting at tage mig til, hvilket vel egentlig er meget godt! Men nu er det søndag aften, jeg sidder alene og hører Doors, og jeg tænkte jeg kunne skrive lidt, ja jeg gjorde.

Jeg har siden sidst oplevet fantastiske ting, men også det omvendte. Jeg har været til tre eksaminer som er gået over forventningerne og jeg har haft et nervøst sammenbrud. Det har i sandhed været et par spændende uger, det har det godt nok.

Der er blevet indtaget store mængder alkohol, meget lidt mad, og cigaretter ryger jeg for tiden alt for mange af, men døden skal jo også have en årsag. Jeg har følt kærlighed, grusom angst, fortvivlelse og lettelse. Det har været to uger, hvor jeg tror jeg ville få Jim Morrisons approval idet intet har været middelmådigt. Enten har alt været grusomt, eller også har det været skønt.
Eller jo, jeg fangede en gedde en dag som var ganske middelmådig, men det var også næsten det.

Jeg er begyndt at skrive en masse ned. Tanker, følelser, metaforer og meningsløs vrøvl. Jeg tror jeg har godt af det, og jeg tror jeg har brug for det for at forstå mig selv. Jeg hører fortsat enorme mængder Doors, og det er i den grad også noget jeg er sikker på jeg har godt af.

Den sidste halvanden uge har i den grad været fyldt med modpoler, hvilket faktisk er ret spændende. Jeg har været TOTALT apatisk, skrækslagen af angst og høj på kærlighed. Intet har rigtig ført noget konkret med sig, hvilket jeg selvfølgelig i to af tilfældene er ret glad for, men i det sidste er det nogle ret "irriterende" omstændigheder som er skyld i det. Nu må vi se.

Jeg savner lidt at læse, det burde jeg gå igang med igen.

Desuden fik jeg i fredags en bøde på 1000 kroner (heldigvis er jeg studerende i 3 dage endnu, så "kun" 500) for at pisse i en gyde. Altså, jeg fik en bøde fordi jeg er et menneske og har biologiske behov. Situationen i sig selv var lidt morsom, og det var et dejligt adrenalinsus, men det er selvfølgelig ikke så fedt rent økonomisk. Denne civilklædte betjent kommer hen mens naturen er godt igang med at kalde.

"Det er politiet, det er ulovligt det der. Har du ID på dig?"
*Klapper mig febrilsk på mine lommer*
"Åh, det er jeg sgu bange for jeg ikke har med lige idag"
"Nå. Jamen så kan det være vi lige må have dig et smut med på stationen indtil vi finder ud af hvem du er"
"Så kan det godt være jeg har noget alligevel"
"Ja, det tænkte jeg nok"

Velkommen til det senmoderne samfund, hvor vi ikke tager med hænderne og hvor noget af det mest naturlige i verden bliver slået ned på.
Jeg var dog ret positivt overrasket over min reaktion på situationen. Jeg var mere høj på det end jeg var nedtrykt, og det er jeg stadig. For nogle år siden havde det slået mig helt af kurs, vil jeg tro, men jeg er heldigvis blevet betydeligt mere ligeglad med penge, hvilket jeg er ret glad for - alt imens mange af mine bekendte sidder og ryster på hovedet af mig og siger "bare rolig, man vokser fra at være flipper".
Gå jeres vej, lev jeres eget liv, og lad være med at hive mig med ned i det søle I har skabt for jer selv, så bliver jeg glad. Jeg er uinteresseret i ret mange mennesker, det slog mig en dag. Alle mennesker er elskværdige, men derfor behøver jeg ikke nødvendigvis at synes om alle, det har jeg indset. Jeg må gerne være mig selv og være ligeglad med mennesker jeg egentlig er ligeglad med. Jeg tror også det er bedst for alle.



Uendeligt dejlig sang der er så sand, så sand. Tiden skal nok komme til det hele, så gør du bare hvad du føler for nu.

For tiden øver jeg mig i at præcisere og konkretisere mit sprog. Det mener mange, jeg allerede gør, men jeg vil gerne være endnu bedre. Jeg vil hellere bruge tid på at sige det rigtigt end at sige det samme på fem måder hvoraf ingen rigtig beskriver hvad jeg virkelig mener, så må folk sidde og stirre på mig mens jeg tænker om nødvendigt.

Jeg har ikke rigtig lyst til at skrive mere, selvom der er meget mere jeg egentlig godt kunne skrive om. Det interesserer mig ikke lige nu, så vi slutter af med dette citat af Jack Kérouac:

“One day I will find the right words, and they will be simple.”
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Halli hallo!

FTR aner jeg ikke om nogen stadig læser med, men jeg har meget at skrive lige nu, og meget tid, så hvis I gør bør I sætte jer til rette og gøre jer klar på en hudløst ærlig real-life story fra mine 3 dage som student.


Tirsdag træk jeg 24-timers eksamen i engelsk mundtlig, min sidste eksamen, gudskelov. Jeg købte desuden "Schopenhauer som opdrager" af Nietzsche, og jeg må sige den har fænget mig meget, så meget at jeg har bestilt adskillige flere bøger til når engang jeg skal sydpå til sommer så jeg kan ignorere lækkert vejr og pool for at læse.

Onsdag var det så endelig tid. Jeg blev færdig! Min hue er desværre blevet stjålet for lang tid siden, men ikke desto mindre var alt godt. Studentergilde i min have var ekstremt hyggeligt! De fleste af mine nære venner var troppet op, ingen kvaler, Daddy-O betaler, og vi drak os helt gevaldigt stive.

Så bød muligheden sig også for at vi kunne ryge os gevaldigt skæve, det gjorde vi, men forhistorien er for god til at misse.
To deltagere af selskabet hentede weed, skrev så to gange til mig for at spørge hvor vi var. Jeg svarede vi stadig var hjemme, vi sad på mit værelse og hyggede, men de skrev videre. Her bliver jeg så ringet op fordi de ikke kan finde mit værelse, og de åbenbart er kommet til at gå ind til min far, komplet blæst midt om natten, og vi finder dem grædende af grin i vores stue uden den mindste mængde lys.

Vi bliver pishamrende smadrede, så smadrede at det faktisk medfører at jeg blev midlertidig impotent, hvilket var lidt dårligt timet, og jeg nærmest bønfaldt min penis "jeg beder ikke om meget, men lige nu, der har jeg brug for dig!", men lige lidt hjalp det, og Victor fast-fingers måtte kæmpe sig igennem kramper i underarmen for at gøre hvad jeg nu havde sat mig for.
Alt dette skete imens to af vores venner sad på mit værelse, den ene i trance til GTA V, den anden halvt sovende, halvt observerende. Min kære GTA ven spillede faktisk GTA i omkring 7 timer, uden at afvige så meget som et øjeblik, og da han ville sove klokken 7 kunne den halvt sovende ven vågne op til dåd og overtage.

Vi vågnede efter 2 timers søvn, og jeg var parat til at betale for at nogen kunne hente vand til mig, dog blev alt lettere da vi først stod op, og vi lavede absolut ingenting udover at sørge for, mit værelse blev til en ruin, og omkring klokken 18 tog vi så, ret forsinkede, til vores studentergalla - altså de to af os som var blevet færdige.
Jeg var mere end meget bedøvet, og efter to bidder mad af den alt for dyre buffet måtte jeg lige forklare mine bordherrer, at jeg lige måtte tage en lur på græsplænen. Det hjalp til gengæld, og vi havde en festlig aften.
Jeg sov hos min førnævnte halvt sovende ven, mens det endelige medlem af vores trio festede igennem. Jeg havde været så forudseende at tænke det nok var en god ide at få søvn idet der var dimission dagen efter galla (!) klokken 9:30.

Da jeg vågner kan jeg se min også dimitterende ven ligge i det iskolde værelse vi sover i, krøbet sammen i fosterstilling. Jeg spørger om han skal med til dimission, men han er helt slået ud.
Jeg vader selv igennem Aalborgs gader, ned mod Aalborghallen så jeg kan få mit eget fysiske eksamensbevis. På vej derned møder jeg nogle af mine kammerater, en af dem sov på en bænk, de andre var lidt mere modererede i og med de havde sovet derhjemme.

Vi finder vores pladser, jeg sover på armlænet indtil jeg falder ned og taber diplom og alt på gulvet foran omtrent 7-800 mennesker. Jeg var godt nok parat til endnu en dags fest, for dælen. Pludselig bliver mit navn råbt op af Kongen (rektor), og jeg modtager et legat på intet mindre end 1000 kroner for tilsyneladende at have skrevet den bedste danske stil, hvilket forbavsede mig helt vildt idet jeg aldrig havde troet på mere end 7 da jeg afleverede den. Men sådan var det, og så kunne jeg gå og tvære det ud i folks ansigter hele dagen - en rettighed der bestemt ikke forblev uudnyttet.

Jeg kom hjem efter spisning med mine kære forældre, og jeg går død og sover.

Men det er vel studenteruge, så vi tager afsted igen, først til bajere, så til byen og så retur til min vens lejlighed, som vel nærmest fungerer som et andet hjem for mig i disse dage. Jeg falder i søvn omkring klokken 2, vækkes klokken 4 fordi en vis pige skal lukkes ind og kommanderer mig ind i det andet, ikke nær så behagelige, soverum. Jeg protesterer og truer med menneskerettighedsdomstolen, men lige lidt hjælper det.

Så kan jeg også lige tage en smøg, midt om natten på den hyggeligste altan i hele Nordjylland, og det tager mig lidt tid at falde i søvn igen. Jeg drømmer at jeg er en eremitkrebs, og det var tilsyneladende en selvfølge i drømmen, og jeg undrer mig ikke det mindste da jeg vågner klokken 6 fordi den evigt festende tredje musketer er kommet hjem og skal sove.
Vi sover et par timer mere, jeg står op, den anden musketer, der ikke bor der, og jeg går på jagt efter morgenmad. Han får halv pris fordi han har en hue - som om det ikke er slemt nok at min er blevet stjålet - og hans menu koster mindre end min ene burger. Dog bibeholder jeg mit nye mantra fra dagen før "ingen kvaler, rektor betaler" (jf. legatet), og alt er egentlig meget hyggeligt.

Så nu sidder jeg her. Og sidder. Agter at tage en friaften af den årsag, at jeg er mere død end levende lige nu. Jeg har brug for en pause, og det bliver nok idag.

Jeg har desuden præget mine venner over i at høre mere Doors, hvilket jo er en god effekt, i min optik, i hvert fald.

Så det er sommer, vi er unge og frie, vi har ingen fastlagte planer før om et år, hvor mit snit heldigvis rækker til psykologistudiet, som er THE DREAM, hvilket betyder at vi skal have det sjovt.

Jeg føler mig ødelagt og jeg føler ikke jeg kan føle andet end den uoverkommelige træthed, så jeg skal tilbage til livet via en alkoholnedtrapning, som nævnt adskillige gange, i hvert fald idag. Og så må vi se hvad fremtiden bringer.

Her er et billede af en mand, der var ude af trit med verdenen og derved skabte noget af det smukkeste musik der nogensinde er lavet. Her ser han dog, som vanligt, ud som om hans hjerne er blæst på syre. Men sådan er der så meget. Hav det hyggeligt!

Billede
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er al sammen fint og godt, men kan du krav maga?

Jeg læser desuden troligt med.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ikke al viden er nyttig viden.

Hvem end der fik den idé at man aldrig kan vide nok var gevaldigt galt på den. Hvis du er i tvivl har jeg blot ét spørgsmål til dig: hvornår så du sidst nyheder eller læste avis? Der er så meget ubrugelig viden i verden, og i mangel på bedre fylder vi vores hoveder med det. Ikke før du har læst al interessant litteratur, deltaget i al tænkelig fysisk udfoldelse og fordybet dig i samtlige vitterligt interessante emner på denne jord burde du sætte dig foran fjernsynet for at se nyhederne med god samvittighed.
Faktisk burde du stadig ikke gøre det, for den "viden" vi får fra nyheder og adskillige andre medier er markant mere skadelig end gavnlig. Vi benægter os selv muligheden for at møde verden med et åbent sind, for vi har nemlig igennem et utal af subjektive artikler og unuancerede fjernsynsudsendelser pådraget os forudanelser om stort set alt vi nogensinde kommer i kontakt med. Med den udvikling vi har taget er det intet andet end naturligt, medierne har fået så meget betydning for vores verden - for hvordan skulle vi ellers spendere tiden? Hvordan, i et samfund, hvor vi bruger mere tid alene end sammen med andre, skulle vi dog kunne bruge tiden hvis ikke selvsamme samfund, som sådan set strømliner os igennem hele systemet, ikke også sørgede for, vi var strømlinede i vores fritid? Vi er ih og åh så frie i Danmark, men friheden har den pris, at vi kun er frie så længe vi er frie inden for de rammer som samfundet kan tillade os. Vi er frie til at vælge mellem rød og blå, hus eller lejlighed, bil eller offentlig transport, men at det nogensinde kan betragtes som virkelig frihed er kun en underbyggelse af min påstand om vores manglende frihed. Vi er ikke frie. Vi har frihed til at vælge imellem de valg vores samfund giver os, men vi er stadig indhegnede og uden mulighed for at gøre præcis hvad vi ønsker. En hund, som har en hel indhegnet have at lege i, er ingen fri hund, omvendt kunne den være bundet til et træ, hvorfor den med god grund kan betragte den bundne hund og tænke "jeg er fri, jeg har nu engang alt man som hund kan turde håbe på". Men denne hund har aldrig oplevet hvad det vil sige at være en fri hund, end hund uden indhegning, hvor den kunne løbe frit og som den selv behagede.
Hvorfor er det så der er denne følelse af frihed i vores samfund? Igen kan jeg kun pege på medierne, som er exceptionelt gode til at vise hvorfor Danmark er så meget mere frit end andre steder. Kommunister i Østen, totalitære regimer uendeligt andre steder, og selv det frie Amerika vises fra sin grusomme side i diverse dokumentarer, der fungerer som hjernevask på middelklassen, som pludselig føler de har alle muligheder i verden. Dette opstår, fordi vores indhegnede hund fra tidligere netop har mulighed for at betragte den bundne hund, og den har levet hele sit liv med visheden om, det kunne være værre. Men den har aldrig overvejet at det også kunne være bedre; den ved selvfølgelig godt at den er indhegnet, men den tør næsten ikke bede om mere, for den føler sig allerede velsignet idet den kunne være bundet. Men hvorfor skal visheden om, at den egentlig kunne være dårligere stillet forhindre den i at leve det hund enhver hund ønsker sig? Den har sammenlignet sig med en anden hund, og den har konkluderet - ganske rigtigt - at den selv har det bedre end dens artsfælle. Men visheden om hvor slemt det kunne have været er netop hvad der forhindrer denne hund i at nå usete højder.
Vi sammenligner os med hinanden for meget. Det står slet ikke til diskussion. Om det er udseende, intelligens eller evner på skøjter, vi kigger langt mere udad end indad, hvilket står i vejen for vores egen udvikling. Vi er nu engang som vi er, vores bliven bør ikke være påvirket af andres lignende rejse, men når man selv er på cykel og bliver overhalet af en Porsche er det måske svært bare at kigge lige frem på cykelstien. Men hvis man besad evnen til forholde sig til sin egen cykeltur ville man utvivlsomt nå længere end manden i Porschen, for en dag, måske imorgen, måske om 10 år, blive overhalet af en Formel-1 racer.
Information, information og information. Uanset om det er en ny isbjørn i Aalborg Zoo eller malariaepidemi i Etiopien følger vi med, men hvorfor? Hvornår kommer vi nogensinde til at omsætte dette ligegyldige stykke vid til noget brugbart? Det maksimale er en komplet ligegyldig diskussion ved middagsbordet om hvorvidt de burde fyre Lars Løkke eller ej. Vi har mistet magten, men den egentlige genistreg er, at vi ikke ved det. Vidste vi hvilken uhørt hjernevask vi blev udsatte for ville der straks blive revolution, netop derfor er det essentielt og i samfundets interesse at vi aldrig finder ud af det.
Men nyttig viden findes skam også, der er næsten uendelige mængder information som kan styrke dig på din rejse, frem for at nedbryde dig. Men det kræver at man på den ene eller den anden side ser igennem falskheden i den hule information. For kan man ikke det, kan man ikke oprigtigt fortælle sig selv, at det er tidsspilde og intet andet end hjernevask, så kommer man aldrig videre. Erkendelse af problemet er første skridt mod at blive kureret. Når en dag man opnår det, vil man formentlig aldrig længere være i tvivl om, hvad der er nyttig viden, og hvad der ikke er.

Also sprach Victor.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan godt lide at spilde min tid. Jeg kan også godt lide at være alene.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar
 
Reputation point: 192
 
Indlæg: 3164
Tilmeldt: 15. aug 2013, 22:58
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville gerne gå lidt i rette med noget af det ovenstående, men jeg har ikke tid lige nu. Ikke at jeg egentlig er uenig men alligevel. Om jeg nogensinde får tid er tvivlsomt, men om ikke andet ved du nu at dine indlæg bliver læst. På trods af deres længde.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 300
Tilmeldt: 16. jan 2014, 14:52
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sommeren nærmer sig sin slutning, og jeg sidder for første gang alene med tid på hænderne, så jeg vil skrive lidt om mine eventyr.

Kort tid efter min sidste update tog jeg til Rhodos. Der blæste meget, og jeg savnede mine venner og festlighederne. All-inclusive bliver ret hurtigt kedeligt - selv hvis man kun har en uges ferie.

Da jeg kom hjem skulle jeg så kompensere, og jeg havde flere fantastiske uger hvor jeg hyggede mig gevaldigt med venner, veninder og nye bekendtskaber. Dejlige mennesker, en masse bål og virkelig meget offentlig nøgenhed midt om natten.
Jeg har været meget reflekteret, og jeg har fundet ud af, at jeg ikke blot er overvejende neurotisk, jeg er snarere pseudo-narcissist i den forståelse, at jeg selv er ret sikker på, jeg er på grænsen.

Jeg havde besøg i sidste uge af en ven fra Vejle, min fætter stødte til fra torsdag, og vi havde masser af hyggelige stunder, både med og uden alkohol i blodet. Vi gjorde skøre ting, mindre skøre ting, og helt almindelige ting. Min kælder har fungeret som Bed & Breakfast når vi tog den første morgenbus hjem, og nu har jeg så sovet alene 3 nætter i træk efter en periode på 2 uger hvor en hyggelig snorken eller mærkelige lyde fra andre individer altid var nær. Det har været dejligt, og jeg indser hvor meget jeg egentlig elsker selskab.

Jeg har hørt uendeligt meget Doors, jeg tror efterhånden jeg kan teksterne til langt størstedelen af samtlige sange undfanget under Jim Morrison og co.
Jeg er begyndt at ryge forholdsvis fast og forholdsvis meget såfremt jeg keder mig. Jeg tror jeg lever højt på udødelighedsfølelsen for tiden, men sådan har alle vel følt det en stund.

Jeg er kommet ind på livet på nogle af mine venner og veninder, og jeg føler jeg har mange unikke relationer, hvilket jeg ser tilbage på med glæde og stolthed over hvad jeg har opnået, ikke taknemlighed, for det er min egen fortjeneste. Vi har revet murene mellem os ned - en vis person har i et desperat forsøg på at bevare sin identitet genopbygget muren og forstærket den, men samlet set har det været enormt givende, og jeg håber også hun lærer at følge sig selv mere end hendes ide om hvordan hun skal være. Det kommer nok.

Sommeren er snart ovre, størstedelen af mine bekendte skal igen begynde på noget, alt imens jeg har et år til at læse matematik B. Det er overskueligt, men jeg bør nok finde et arbejde for at have noget at stå op til, jeg tror alt andet kan være en smule skadende. Jeg håber, I alle har nydt sommeren så meget som jeg, der er stadig nogle få sommerfester der helt sikkert bliver mageløse, men ikke desto mindre er sommeren i sit efterår (høhø).

Jeg tror jeg skal gå en lang tur i dag, så se en film, forhåbentlig bedre end American Psycho som jeg genså i går. Den var bedre end første gang jeg så den, men nogen synderlig god film bliver den aldrig i mit hoved.

Billede
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hurtig update:

Mine skuldre er efterhånden blevet så dårlige at jeg ikke kan tage en ærlig spiller uden det bliver rent smertehelvede.

"Take away a man's ability to wank, you've truly given him nothing left to lose."
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 814
Tilmeldt: 9. sep 2011, 10:26
 
Styrkeliste
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster