Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Toning af barm og bagdel

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Nogen ideer til hvordan jeg bedst muligt toner (ikke tuner;-))min barm og bagdel ?
Knus Silje
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kan være du måske skal trane, og få styr på ædelse, og til sidst bruge dine øjne til dine læsefærdigheder :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MadzP92 skrev:kan være du måske skal trane, og få styr på ædelse, og til sidst bruge dine øjne til dine læsefærdigheder :)


Så kunne du vel også i mellemtiden få styr på din stavefærdigheder samt tegnsætning.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar
 
Reputation point: 81
 
Indlæg: 833
Tilmeldt: 12. dec 2010, 23:44
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Haj, ja du skal trane, så får du en flot ræv.
Bare tran en 3 gange om uglen. :)
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Smid lidt billeder op så vi kan se hvad vi har at arbejde med. så kan vi bedre rådgive dig ;)


på den seriøse side. Du skal træne hele din krop, så kan du efter noget tid med almindelig træning sætte fokus på bestemte punkter. Du vil få et mere "tonet" look ved at få lidt muskelmasse og komme ned i fedtprocent.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 12. jun 2010, 15:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bruger et alm fullbody program og cirka 60 min cardio om ugen, mest crosstrainer og stepmaskine


Boris Eleiko skrev:Smid lidt billeder op så vi kan se hvad vi har at arbejde med. så kan vi bedre rådgive dig ;)


på den seriøse side. Du skal træne hele din krop, så kan du efter noget tid med almindelig træning sætte fokus på bestemte punkter. Du vil få et mere "tonet" look ved at få lidt muskelmasse og komme ned i fedtprocent.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SiljeA skrev:Nogen ideer til hvordan jeg bedst muligt toner (ikke tuner;-))min barm og bagdel ?
Knus Silje


Begreberne 'tone' og 'stramme op'... #-o

Umiddelbart ud fra måden du spørger på vil jeg mene det mest optimale for dig ville være at opsøge en PT.
Det er utrolig svært at sidde og rådgive folk om kost/træning over nettet på en hensigtsmæssig måde, grundet manglende baggrundsviden om personen. Det er lidt ligesom selvdiagnosticering via netdoktor...

Men anyways tolker din forespørgsel som 'jeg skal være bikini-klar', hvorfor et kcal deficit ville kunne gøre tricket.. Uden at dette ville være at foretrække.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 400
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:14
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Husk din kost skal være optimeret til dine mål.

Spis proteinrigt, træn hårdt og spis ca. 200 kcal i overskud.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar
 
Reputation point: 47
 
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 22. jul 2013, 00:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du vil gerne have former og lav fedtprocent formoder jeg?
Here you go, gå amok;

Generel viden:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

http://liamrosen.com/fitness.html

Get dat butt (evt. relevante artikler, tyvstjålet fra bodylab)
http://news.bodylab.dk/artikler/3590-velformet-bagdel <<<<------ Hvis du ikke gider læse det andet.

http://news.bodylab.dk/artikler/3891-hv ... ngsprogram

Håber mit indlæg ikke var helt hen i vejret :) Andre må rette mig, føler de jeg har gjort noget forkert :)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 28. okt 2013, 09:47
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hjælpervenner skrev:Husk din kost skal være optimeret til dine mål.

Spis proteinrigt, træn hårdt og spis ca. 200 kcal i overskud.


Du mener at et overskud op 200 kcal er optimalt i forhold til hendes mål. Du aner ikke om en kcal over- eller underskud bør anbefales.

Her er et program prøv det i nogle måneder http://news.bodylab.dk/artikler/3590-velformet-bagdel

Er dit mål at tabe dig eller har du det fint med din nuværende fedtprocent?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 1. maj 2010, 11:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vil bestemt gerne være bikiniklar, og kan godt tåle at tabe mig en smule, ;-) samtidig vil jeg gerne tone min krop lidt, men tænker tab lidt fedt først og så tone bagefter?

Og tusind tak alle jeres respons - den er guld værd :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SiljeA skrev:tab lidt fedt først og så tone bagefter?


Det er sådan set det samme, hvis du med tone mener, at få musklerne til at fremstå tydeligere :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 818
Tilmeldt: 15. feb 2012, 17:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gør hvad du vil. Hvis gerne vil have større muskler lige nu, så ordn din kost så du ligger i et lille kalorieoverskud.
Hvis du gerne vil smide fedt, så gør det omvendte. Det kan vi ikke vurdere for dig, vi ved ikke hvad du helst vil.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar
 
Reputation point: 81
 
Indlæg: 833
Tilmeldt: 12. dec 2010, 23:44
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Til at starte med ville det i hvert fald være en fordel at beskrive dit mål lidt mere konkret end at du gerne vil "tones" for det er et vidt begreb, som kan have en meget forskellig betydning alt efter hvem man spørger.

Start med at sæt dig et konkret mål, det er meget nemmere for dig selv at arbejde hen mod, men også at rådgive dig, hvis målet er defineret. Det kunne eks. være at tabe 6kg inden sommerferien (10 uger).

Der er mange måder at gøre det på, nogle bedre end andre selvfølgelig, her er to forslag.
Med det mål jeg skrev som eksempel skal man være i et kalorieunderskud på ca 600kcal om dagen, så vidt jeg har regnet ud (6kg*7000kcal pr kg man vil tabe/10uger/7dage ret mig hvis jeg tager fejl). Men for at kunne bruge det til noget skal du tælle kalorier, og det er der mange der ikke vil.

Det er selvfølgelig også muligt at gøre det på en mere simpel måde, som er nemmere at holde, hvor det eneste man drikker er vand, og man lader være med at spise det skrammel hr. og fru. Danmark normalt spiser (slik, chips og kage). Men på den måde kan du ikke rigtig styre hvor hurtigt det går, så det er ikke sikkert du helt kan nå målet.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 465
Tilmeldt: 9. jan 2010, 02:38
Geografisk sted: Hobro
 
Træner her: Hobro Helse Sport
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Forsøger at være i kcal underskud (cirka 200kcal) for at skrue ned på fedt%'en. Øges min fedtforbrænding på maven, hvis jeg laver flere mavebøjninger - og kan man overhovedet øge fedtforbrændingen på bestemte områder af kroppen.

Og tusind tak for de gode link til artiklerne - dem må jeg lige tygge mig igennem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SiljeA skrev:Forsøger at være i kcal underskud (cirka 200kcal) for at skrue ned på fedt%'en. Øges min fedtforbrænding på maven, hvis jeg laver flere mavebøjninger - og kan man overhovedet øge fedtforbrændingen på bestemte områder af kroppen.

Og tusind tak for de gode link til artiklerne - dem må jeg lige tygge mig igennem.


Nej, du kan ikke punktforbrænde på nogen som helst måde.
Sidst rettet af Thez 16. apr 2014, 12:05, rettet i alt 1 gang.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar
 
Reputation point: 81
 
Indlæg: 833
Tilmeldt: 12. dec 2010, 23:44
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SiljeA skrev:Øges min fedtforbrænding på maven, hvis jeg laver flere mavebøjninger - og kan man overhovedet øge fedtforbrændingen på bestemte områder af kroppen.



Man kan IKKE punktforbrænde.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 351
Tilmeldt: 29. nov 2009, 20:07
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: Ålholm Vægtløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Perfekt - dejligt med noget beregning af kalorieindtag og yderst brugbart :-)
Tror mit mål vil være 4kg på 10 uger, da jeg aldrig kan/vil blive skind og ben



Bjarke Andersen skrev:Til at starte med ville det i hvert fald være en fordel at beskrive dit mål lidt mere konkret end at du gerne vil "tones" for det er et vidt begreb, som kan have en meget forskellig betydning alt efter hvem man spørger.

Start med at sæt dig et konkret mål, det er meget nemmere for dig selv at arbejde hen mod, men også at rådgive dig, hvis målet er defineret. Det kunne eks. være at tabe 6kg inden sommerferien (10 uger).

Der er mange måder at gøre det på, nogle bedre end andre selvfølgelig, her er to forslag.
Med det mål jeg skrev som eksempel skal man være i et kalorieunderskud på ca 600kcal om dagen, så vidt jeg har regnet ud (6kg*7000kcal pr kg man vil tabe/10uger/7dage ret mig hvis jeg tager fejl). Men for at kunne bruge det til noget skal du tælle kalorier, og det er der mange der ikke vil.

Det er selvfølgelig også muligt at gøre det på en mere simpel måde, som er nemmere at holde, hvor det eneste man drikker er vand, og man lader være med at spise det skrammel hr. og fru. Danmark normalt spiser (slik, chips og kage). Men på den måde kan du ikke rigtig styre hvor hurtigt det går, så det er ikke sikkert du helt kan nå målet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ang punktforbrænding, så tænkte jeg det nok. Tak for bekræftigelsen :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er vel en sandhed med modifikationer, at man overhovedet ikke kan punktforbrænde. Jeg mener at have læst, at øget forbrænding er observeret i fedtvæv, der ligger ved siden at muskelmasse, som er blevet trænet, men at denne effekt samtidigt også er meget lille
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2591
Tilmeldt: 16. jun 2009, 16:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan overveje at sætte dig i et højere underskud end 200 kcal, det betyder ikke at du bliver skind og ben, du skal bare stoppe dit vægttab tidligere. 200 kcal er ikke langt fra ens ligevægtsindtag og det meget let at fucke det op, især når man ikke har de store erfaringer med at være på diæt.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 1. maj 2010, 11:44
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thez skrev:
MadzP92 skrev:kan være du måske skal trane, og få styr på ædelse, og til sidst bruge dine øjne til dine læsefærdigheder :)


Så kunne du vel også i mellemtiden få styr på din stavefærdigheder samt tegnsætning.


Du forstår den tydeligvis ikke. Flyv videre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



4kg på 10 uger, så skal du ligge i kalorieunderskud på ca. 500 om dagen i forhold til dit ligevægtsindtag. Så skulle du gerne smide ca. ½kg fedt om ugen. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 388
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træn som en mand. Tro ikke at du vil blive swoole og ulækker stor. Mange piger tror det, og det er ikke fysisk muligt, medmindre man sprøjter sig med diverse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 18. apr 2013, 19:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vi får nok brug for nogle billeder af dine pecs og glutes for at kunne hjælpe.. :jerk:
Numze
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 409
Tilmeldt: 27. maj 2013, 19:11
Geografisk sted: Holstebro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cloud skrev:
SiljeA skrev:Nogen ideer til hvordan jeg bedst muligt toner (ikke tuner;-))min barm og bagdel ?
Knus Silje


Begreberne 'tone' og 'stramme op'... #-o


Gøre grin med folk der bruger udtrykket "tone", uden selv at vide hvad det er... #-o
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis jeg skal vide om det er fedt jeg taber, bør jeg vel måle fedt% hver uge?

Og hvis jeg har skrevet noget forkert omkringe tone, beklager jeg naturligvis over for alle, og håber det ikke har været meningsforstyrende :-)


NID skrev:4kg på 10 uger, så skal du ligge i kalorieunderskud på ca. 500 om dagen i forhold til dit ligevægtsindtag. Så skulle du gerne smide ca. ½kg fedt om ugen. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 8. mar 2014, 08:09
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan evt måle dig med målebånd og så ellers tag nogle billeder for at se forskellen. Og så bare tracke vægten samtidigt :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 388
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



peter n skrev:
Cloud skrev:
SiljeA skrev:Nogen ideer til hvordan jeg bedst muligt toner (ikke tuner;-))min barm og bagdel ?
Knus Silje


Begreberne 'tone' og 'stramme op'... #-o


Gøre grin med folk der bruger udtrykket "tone", uden selv at vide hvad det er... #-o



Begrebet 'tone' ifht træning er en diffus størrelse. Som uden tvivl vil være underlagt et vist subjektivt kriterium af individet selv.
Hvis man skulle prøve og opstille et objektivt kriterium herfra kunne dette lyde på: 'mindskelse af fedtmassen, samt øgning af muskelmassen'. Min personlige holdning er at 'tone' er et upræcist begreb, hvorfor dette må give anledning til hovedrysten - derfra er der lang vej til at man ikke ved hvad begrebet hentyder til.

God påske :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 400
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:14
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cloud skrev:
peter n skrev:
Cloud skrev:
SiljeA skrev:Nogen ideer til hvordan jeg bedst muligt toner (ikke tuner;-))min barm og bagdel ?
Knus Silje


Begreberne 'tone' og 'stramme op'... #-o


Gøre grin med folk der bruger udtrykket "tone", uden selv at vide hvad det er... #-o



Begrebet 'tone' ifht træning er en diffus størrelse. Som uden tvivl vil være underlagt et vist subjektivt kriterium af individet selv.
Hvis man skulle prøve og opstille et objektivt kriterium herfra kunne dette lyde på: 'mindskelse af fedtmassen, samt øgning af muskelmassen'. Min personlige holdning er at 'tone' er et upræcist begreb, hvorfor dette må give anledning til hovedrysten - derfra er der lang vej til at man ikke ved hvad begrebet hentyder til.

God påske :wink:

Nej, det er faktisk ikke rigtigt. Og det bliver ikke mindre forkert af, at du spiller definitionskortet.

Hint: google "muscular tone" (som er et ganske velkendt fysiologisk fænomen)
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster