Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65713 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Hvor sundt er dit proteinpulver?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Stødte lige på denne artikel ang. proteinpulver.

http://www.alun.dk/helse-whey-protein-test-protein-pulver.asp

Hvad er jeres mening om den ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. jul 2006, 11:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er ikk i tvivl om at manden har ret!!!!!

Men desværre er det jo ikke kun proteinpulver som indeholder diverse ækle tilsætningsstoffer.. Det findes jo i næsten alt det mad vi køber, og det er virkelig trist!

Det er bare at kæmpe for økologien og et sundere samfund uden lobbyister
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



spændende læsning..

Drikker nu heller ikke meget mælk, så er jeg mere til vand, eller cola zero :D
(\__/)
(O.o )
( > < ) This is Bunny. Copy Bunny and this attached message into your signature to help him on his quest for world domination.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 5. jun 2006, 20:54
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Synes det er en rigtig go artikkel, den er meget detaljeret og overbevisende, giver helt sikkert stof til eftertanke... Ikke bare omkring køb af protein, men hele filosofien bag hans artikkel, at spise sund, naturlig (økologisk) mad for os mennesker, uden konserveringsmidler, hormoner og andre kunstige ingredienser...
fullbody all the way
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22. jan 2007, 10:09
Geografisk sted: Varde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 157.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Ingen kostplan



Nu har jeg kun lige skimmet den igennem. Jeg er enig i nogle af punkterne, men der er også mange udokumenterede påstande i den som trækker hele tilliden til artiklen ned.

" Tænk over, hvad alle disse kemikalier gør ved det indvendige af din krop. Og nu har vi kun set på den kunstige smag. Hertil skal føjes alle de farvestoffer, konserveringsmidler og stabilisatorer, der udgør det kemiske eksperiment, din krop udsættes for hver gang, du indtager dit yndlings protein pulver! Som om alt dette ikke skulle være nok tilsætter man Aspartam eller et lignende kunstigt sødestof for at få den dejlige søde smag. Kunstige sødestoffer er virkeligt giftige kemikalier, der sættes i forbindelse med forekomsten af mange alvorlige sygdomme og som aldrig er blevet godkendt som værende ernæringsmæssigt forsvarlige!"

Aspartam er sikkert at anvende i de doser som er tilladt herhjemme. INTET andet er dokumenteret.

Skal man generelt følge ovenstående 'råd' så skal man holde sig væk fra Cola Light og en LANG række andre produkter der er kunstigt sødede.


" Brug derfor IKKE en blender, den vil denaturere (ødelægge) den biologiske aktivitet i dit valleprotein, brug en ske eller en shaker og bland omhyggeligt pulveret med vand."

Vrøvl!!!

"En simpel test for at bestemme om dit Whey protein pulver er blevet denatureret eller skadet i forarbejdningsprocessen er at fylde et klart glas med 400 ml tempereret vand. Drys 1 dosis (max 30g) af pulveret på overfladen af vandet og lad det stå i 30 minutter uden at røre i det. Derefter kan du aflæse resultatet som følger:

A. Hvis pulveret bliver på overfladen, kan du betragte det som værende IKKE-DENATURERET. Det betyder, at dit protein ikke er blevet skadet og at din krop kan bruge det.
B. Hvis vandet bliver mørkt og plumret, eller hvis der ligger pulver på bunden af glasset, kan du betragte det som værende højst denatureret (af dårlig kvalitet!)."

Endnu mere vrøvl.
Sidst rettet af Rasmus Thorup 13. mar 2007, 16:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vil lige tilføje at man undgår aspartam ved at købe proteinpulver med neutral smag.
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JensL skrev:Vil lige tilføje at man undgår aspartam ved at købe proteinpulver med neutral smag.


Det er jo intet galt i aspartam, hvis det bare er inde for den lovlige mængde
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bay skrev:
JensL skrev:Vil lige tilføje at man undgår aspartam ved at købe proteinpulver med neutral smag.


Det er jo intet galt i aspartam, hvis det bare er inde for den lovlige mængde


Det er vel den samlede mængde, man skal se på.
Hvis man får mange produkter med aspartam løber det jo op?
Sidst rettet af Gozo 13. mar 2007, 16:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hvis manden i artiklen begynder at sige at sødestoffer gir en sygedomme og kræft og alt muligt er han godt nok dum :shock:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 25. feb 2007, 18:16
Geografisk sted: Vestbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Når manden siger at han har solgt protein pulver for millioner, og at så bagefter siger at protein pulver er noget værre lort. Så har han sku svært ved at overbevise mig :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



Gozo skrev:
Bay skrev:
JensL skrev:Vil lige tilføje at man undgår aspartam ved at købe proteinpulver med neutral smag.


Det er jo intet galt i aspartam, hvis det bare er inde for den lovlige mængde


Det er vel den samlede mængde, man skal se på.
Hvis man får mange produkter en aspartam løber det jo op?


Det er det naturligvis, men man skal have rigtigt store mængder aspartam FØR der er dokumenteret nogen skadelig effekt. Og de mængder kommer du ikke i nærheden af selvom du hver dag svælger i cola light og proteipulver.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



R0mme1 skrev:Når manden siger at han har solgt protein pulver for millioner, og at så bagefter siger at protein pulver er noget værre lort. Så har han sku svært ved at overbevise mig :lol:


Han siger, at han har solgt det, og efter at have fået større indsigt er han stoppet. Synes da, at det er det argument, der skal vægtes højest. (Hvis det da passer :D )
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



RasmusThorup skrev:
Gozo skrev:
Bay skrev:
JensL skrev:Vil lige tilføje at man undgår aspartam ved at købe proteinpulver med neutral smag.


Det er jo intet galt i aspartam, hvis det bare er inde for den lovlige mængde


Det er vel den samlede mængde, man skal se på.
Hvis man får mange produkter en aspartam løber det jo op?


Det er det naturligvis, men man skal have rigtigt store mængder aspartam FØR der er dokumenteret nogen skadelig effekt. Og de mængder kommer du ikke i nærheden af selvom du hver dag svælger i cola light og proteipulver.


Ok - det var også bare en tanke :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg er simpelthen fysisk ikke i stand til at læse den artikel til ende. Min opkastrefleks tvinger mig simpelthen på toilettet før jeg kommer rigtigt i gang.

Jeg er såååå træt af Alun Biggart. Manden har rent faktisk læst idræt, hvilket mange ser som en form for garant af kvaliteten af de ting han skriver. Og når han så er med ti lat starte sådan nogle LORTE myter omkring kosttilskud, for det er hvad det er, så pisser det mig af. 80% af indholdet i den artikel er ikke bare forkert, men direkte løgn og Alun har skubbet sig selv endnu længere ud i opposition til det faglige miljø

Føj, siger jeg bare!
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gozo skrev:
R0mme1 skrev:Når manden siger at han har solgt protein pulver for millioner, og at så bagefter siger at protein pulver er noget værre lort. Så har han sku svært ved at overbevise mig :lol:


Han siger, at han har solgt det, og efter at have fået større indsigt er han stoppet. Synes da, at det er det argument, der skal vægtes højest. (Hvis det da passer :D )


Han stoppede fordi firmaet blev købt...jeg vil godt lægge hovedet på blokken for at han ikke solgte fordi han fik kolde fødder over at sælge proteinpulver :lol:
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



RasmusThorup skrev:
Gozo skrev:
R0mme1 skrev:Når manden siger at han har solgt protein pulver for millioner, og at så bagefter siger at protein pulver er noget værre lort. Så har han sku svært ved at overbevise mig :lol:


Han siger, at han har solgt det, og efter at have fået større indsigt er han stoppet. Synes da, at det er det argument, der skal vægtes højest. (Hvis det da passer :D )


Han stoppede fordi firmaet blev købt...jeg vil godt lægge hovedet på blokken for at han ikke solgte fordi han fik kolde fødder over at sælge proteinpulver :lol:



Hehe der findes da ikke uærlige mennesker??
Om et år eller to kommer der nok en ligende artikel fra dig :lol:

Almindelige folk har alligevel ikke råd til de produkter han anbefaler. Det koster det hvide....
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



At man på hans side kan købe følgende produkt:

http://www.alun.dk/shop/Q-link.asp

(dvs. en sten med en snor i)

til KUN 599,- siger vel også en del om hele 'projektet'.....

#-o
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 10. maj 2006, 21:24
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



inzaneXs skrev:At man på hans side kan købe følgende produkt:

http://www.alun.dk/shop/Q-link.asp

(dvs. en sten med en snor i)

til KUN 599,- siger vel også en del om hele 'projektet'.....

#-o


Hehe, den lyder da smart. Har allerede bestilt to.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En del af disse indlæg er da direkte dumme og latterlige at sidde og læse!

Alun Biggart har fanderme fat i den lange ende, og forhåbentlig slår hans koncept igennem i den nærmeste fremtid!
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



JensL skrev:Alun Biggart har fanderme fat i den lange ende, og forhåbentlig slår hans koncept igennem i den nærmeste fremtid!


Hvad bygger du den holdning på? Den omtalte artikel? Og hvis ja, hvor stor en procentdel af artiklen mener du så er korrekt og veldokumenteret?
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 10. maj 2006, 21:24
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Han har ikke fat i den lange ende. Mange af hans påstande er direkte forkerte, og mange andre er ikke underbyggede.

Der er intet i vejen med hans syn på økologi og alternative måder at se ernæring på, men at påstå faktuelt forkerte ting kan naturligvis med rette kritiseres.

Og hvordan man så vender og drejer det kan jeg ikke finde ud af hvorfor man skulle betale 600kr for en sten med en snor i? :?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Det bygger jeg på det koncept der tydeligt træder frem når man har læst hans artikler! Nemlig økologi og kost/liv uden tilsætningsstoffer!!

Det er absolut ikke baseret på den omtalte artikel.. Men konceptet som helhed. Mht til selve artiklen er jeg 100% enig i det med aspartam.
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hans koncepter er måske gode nok, dertil har jeg ikke læst dem godtnok, men det hele skæmmes groft af fejl og hurtige konklusioner for at fordømme og forherlige visse ting.

Jeg faldt feks over påstanden at pasturisering er defineret som opvarmning indtil der ikke er flere enzymer, hvad der er forkert, og at man ikke må putte sit protein i juice (hvad er pH i maven? :wink: ) samt
Sandheden er, at hvis det, at spise fedt, især mættet fedt fra dyr, skulle føre til overvægt og sygdomme, så skulle vi i de vestlige lande på nuværende tidspunkt være godt på vej til at blive tyndere og sundere, da vores fedtforbrug på grund af de mange kampagner gennem de senere år er faldet fra omkring 43% til 33%. Men trods kendsgerningen om, at vi støt og roligt har sænket vores fedtforbrug og vores indtag af kolesterol samtidig med, at vi motionerer mere og mere, er vi ikke kommet til at ligne de supermodeller, vi kan se i annoncer og reklamer. I virkeligheden bevæger vi os i den forkerte retning: Vi bliver federe og federe, der er stadig flere, der bliver syge, og hvis denne udvikling fortsætter, kommer flere af os i fremtiden snarere til at ligne sumobrydere end supermodeller. Der er noget, der ikke stemmer!
hvori han konkluderer at det at sænke sin fedtE% og motionere mere ikke har nogen effekt, hvad alle studier viser at det gør på individet. Hvis en person spiser mindre fedt og motionerer, ja, så falder dennes dødelighed altså, det er et faktum. At det så er temmeligt svært at få alle til at gøre det afspejler sig i statestikkerne.

Det svarer til at konstatere at folk lever sundere fordi der er færre der dør af hjertetilfælde, når det i virkeligheden skyldes bedre medicin.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



JensL skrev:Det bygger jeg på det koncept der tydeligt træder frem når man har læst hans artikler! Nemlig økologi og kost/liv uden tilsætningsstoffer!!

Det er absolut ikke baseret på den omtalte artikel.. Men konceptet som helhed. Mht til selve artiklen er jeg 100% enig i det med aspartam.


Det har jeg en del kommentarer til. Alle kan blive enige om at et sundt liv involverer at man spiser meget frugt og grønt, holder sig fra alt for mange animalske fedtstoffer, holder sig fra sprøjtemidler og dyrker motion, helst både styrktræning og kredsløbstræning 3-4 gange om ugen.
Om hardcore økologi lige er vejen frem, vil de fleste fagfolk nok stille spørgsmålstegn ved og hvordan motionen lige skal udformes kan også diskuteres men det ændrer ikke på pointen.

Hvorfor holder han sig så ikke til det? Fordi det er det alle instanserne siger og fordi mennesker gerne vil føle sig specielle og behandles individuelt. Så Alun har købt hele Paul Chek historein og sælger den skamløst. Hvorfor fortæller de at urtete og udstrækning redder hele verden? Fordi det er det deres målgruppe vil høre!
Udover denne artikel kan jeg nævne talløse eksempler på ting, de har skrevet, som er direkte forkerte og hvor der er overvældende evidens mod dem. Hvorfor vælger de at fortælle ting som er forkerte (og da Alun har læst idræt, bør han også vide det) g som de ikke kan dokumentere? Fordi de brander sig selv og målretter sig mod et bestemt segment. Hvorfor brander de sig? For at tjene penge!
Hvis du nu tænker lidt over det, så kan det vel ikke være underligt at jeg ikke bryder mig om en mand, som udover at forplumre vidensmiljøet omkring kost og træning, direkte lyver for at tjene penge til sig selv?

Og ja, jeg kan finde MANGE eksempler....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bump?!??

Jeg kunne godt tænke mig at se et svar fra JensL
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det har jeg en del kommentarer til. Alle kan blive enige om at et sundt liv involverer at man spiser meget frugt og grønt, holder sig fra alt for mange animalske fedtstoffer, holder sig fra sprøjtemidler og dyrker motion, helst både styrktræning og kredsløbstræning 3-4 gange om ugen.

Du har selv svaret!

Jeg vil ikke blande mig i diskussionen om, hvorvidt han sælger sten eller urtete til uhørte priser for blot at tjene penge... Men han støtter ovenstående citat og det glæder mig!
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 5. jul 2006, 21:16
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan slet ikk tage forfatteren af artiklen saerlig serioest, naar han paa resten af siden proever at saelge vidunder produkter...

Det er et mindgame, hvor han vil fordreje folks hjerner fra noget de troede var rigtigt i starten ...

" Farum 5.-7. juni 2007. Giv dig selv, dine klienter, familie eller venner det manglende led, der skal til for at få et sundt helbred, øget energi og den krop, I drømmer om.


Pris 4.999,00 Tilbud 3.999,00"

Det lyder lidt somom en af de der vidunder praediker hvor han skal aabenbare ens liv og goere en til et bedre menneske...

Hele hans side er fyldt med alm. ting til 20 X prisen man normalt giver...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 480
Tilmeldt: 5. jun 2006, 22:28
Geografisk sted: Kbh
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



hvad så med det faktum med han siger at man kun skal tage protein pulver efter træning jeg tager det 3 gange de dage jeg træner og 2 gange de andre dage???
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16. aug 2006, 18:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rene-k skrev:hvad så med det faktum med han siger at man kun skal tage protein pulver efter træning jeg tager det 3 gange de dage jeg træner og 2 gange de andre dage???


Hvorfor SKAL man kun tage det efter træning? Man tager protein PULVER hvis man ikke får nok protein fra sin øvrige kost.

Skal du have tre shakes om dagen for at nå dit ønskede proteinindtag så kan du IKKE nøjes med én shake. Simple as that!

Hvad han muligvis prøver at fortælle er, at proteinpulver ikke skal udgøre fundamentet i ens kost, men kun anvendes som et supplement. Hviklet jeg i øvrigt er helt enig i.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 10. maj 2006, 21:24
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad med dette tekststykke der står i artiklen "Træning & kosttilskud";

"En parameter, der ofte siges at påvirke kvaliteten af valleprotein, er graden af denaturering. Denaturering kan afstedkommes af varmebehandling, højt/lavt saltindhold eller forkert PH under forarbejdningen."


    Varmebehandling = Pasteursering
    Forkert PH + højt/lavt saltindhold = Eks. PH og salt ved osteproduktion eller PH i juice


Tekststykket, synes jeg, underbygger Aluns artikel.


Jeg er ikke tilhænger af Alun Biggart, men synes at når denne side skriver at et protein ikke må udsættes for højere varme eller lavere PH og Aluns artikel også gør det, bliver jeg lidt betænkelig ved om det ikke er rigtigt alligevel.


Han skriver jo at mælken, proteinet er lavet af, ikke må være pasteuriseret. (varmebehandling)


Han skriver også at proteinet må ikke være lavet af valle fra osteproduktionen (ved osteproduktion udsætter man råvaren for højt saltindhold)

Er der nogle der kan sige noget til dette, ved ikke hvad jeg skal tro..?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. mar 2007, 19:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster