Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65684 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 716

Følg bodybuilding.dk på

Maveproblemer - pga. kreatin

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Sjovt. Man siger, at den velkendte mirakuløse kostmiddel Kreatin ingen bivirkninger skulle have - eller i hvert fald i mest sjældne tilfælde, som ellers skulle opstå af, at man tager virkelig store doser om dagen og gøre det over laaang tid måske. Så kan det være det gør ved nyrene på længere sigt bl.a. (og håret har jeg læst også)

DET HER ER 3. UGE JEG ER PÅ MIN KUR, OG JEG ER BEGYNDT AT FÅ MASSER AF KVALME AF DE TABLETTER.. tager kun 5 gram!

Hvorfoorrrrrrrrrrrrrrrrrr..... Det giver jo negativ feedback i min krop, forstået sådan, at når jeg får kvalme af pillerne, på trods af den lille mængde kreatin jeg indtager, så gider jeg jo heller ikke at spise noget mad, fordi jeg ikke kan få mig selv til det. Har opkastfornemmelse og kvalme, 1 time efter jeg tager de piller jo.

Det er meningen, at jeg mangler 3 dage mere i denne uge + 5 dage i næste uge og så skulle jeg være færdig med denne omgangs loadingfase. Men overvejer at stoppe her og nu for i dag og for denne omgang, pga. kvalmen og brækfornemmelsen. =; =;

Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Og hvordan kan i både passe jeres kostplan, på trods af kvalmen, og samtidig indtage kreatin, hvis det har dårlig effekt på jeres mave?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hellere tage tilskud end at man har det ok!

Bare spis kreatin, du bliver monster af det :8
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1286
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:03
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



thaden skrev:Hellere tage tilskud end at man har det ok!

Bare spis kreatin, du bliver monster af det :8


Haha jamen believe it or not. Jeg er faktisk rigtig ked af , at tage afsked med kreatin, fordi den har da gjort mig lidt stærkere og fastere... det synes jeg altså selv... men... jeg kan jo ikke blive ved at gøre mig selv en bjørnetjeneste sådan... :/
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nedsæt doseringen og se om det har nogen effekt.
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 13. aug 2011, 22:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mikael skrev:nedsæt doseringen og se om det har nogen effekt.



ned til 3 gram? men så har det måske ikke så stor effekt på min præstationsevne tilgengæld :/? altså jeg har læst et sted, så vidt jeg husker, at man mindst skal indtage 5 gram, for at man træningsmæssigt kan opleve, at tilskuddet har en effekt..
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kreatin kan sagtens give mavekramper for nogen. har du overvejet at splitte dosen ud over dagen så du ikke tager alle 5 gram på samme tid?
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fifi1994 skrev:
Mikael skrev:nedsæt doseringen og se om det har nogen effekt.



ned til 3 gram? men så har det måske ikke så stor effekt på min præstationsevne tilgengæld :/? altså jeg har læst et sted, så vidt jeg husker, at man mindst skal indtage 5 gram, for at man træningsmæssigt kan opleve, at tilskuddet har en effekt..


Hvor har du læst det?
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan sagtens sætte doseringen en smule ned. Loadingfasen er derudover ikke nødvendigvis eneste måde at gøre det på. Jævn indtag omkring 0.03-0.05g pr kg kropsvægt er et fint alternativ. Går ud fra at du så ender på en 2-3 g. Læs evt. mere her:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 8. maj 2013, 21:30
Geografisk sted: US
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



personligt snupper jeg 5gram dagligt og går ikke af det, gider ikke det der loading halløj.

har ikke haft nogle mave problemer med det selv, men du kunne f.eks tage det inden du går i seng? Eller splitte det op og se hvordan du har det derefter?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20. aug 2014, 19:08
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MadzP92 skrev:Kreatin kan sagtens give mavekramper for nogen. har du overvejet at splitte dosen ud over dagen så du ikke tager alle 5 gram på samme tid?


Altså vil gerne lige påpege, at jeg ikke tager hele tilskuddet på en gang... jeg har også fordelt det, så jeg jeg indtager 2 gram om morgenen, 2 gram om eftermiddagen og sidste gram om aften... men jeg mavekrampe eller kvalme alligevel :/
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SoS skrev:Du kan sagtens sætte doseringen en smule ned. Loadingfasen er derudover ikke nødvendigvis eneste måde at gøre det på. Jævn indtag omkring 0.03-0.05g pr kg kropsvægt er et fint alternativ. Går ud fra at du så ender på en 2-3 g. Læs evt. mere her:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html


Okay ja... du ramte plet: Vil ligge ml 2-3 gram alligevel... hmm måske skal jeg bare nedsætte det så...

Men hvad nu hvis jeg bare holder for denne omgang, og siger til mig selv, at jeg tager 2 ugers pause, og så begynder jeg igen efter 2 uger med kreatinkuren, hvor jeg så dagligt indtager ml 2-3 gram og vedligeholder det?:)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fifi1994 skrev:
SoS skrev:Du kan sagtens sætte doseringen en smule ned. Loadingfasen er derudover ikke nødvendigvis eneste måde at gøre det på. Jævn indtag omkring 0.03-0.05g pr kg kropsvægt er et fint alternativ. Går ud fra at du så ender på en 2-3 g. Læs evt. mere her:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html


Okay ja... du ramte plet: Vil ligge ml 2-3 gram alligevel... hmm måske skal jeg bare nedsætte det så...

Men hvad nu hvis jeg bare holder for denne omgang, og siger til mig selv, at jeg tager 2 ugers pause, og så begynder jeg igen efter 2 uger med kreatinkuren, hvor jeg så dagligt indtager ml 2-3 gram og vedligeholder det?:)


Kartoffel - kartoffel. Det kan du sagtens. Eller sætte doseringen ned og holde din plan. Helt op til dig.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 8. maj 2013, 21:30
Geografisk sted: US
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SoS skrev:
Fifi1994 skrev:
SoS skrev:Du kan sagtens sætte doseringen en smule ned. Loadingfasen er derudover ikke nødvendigvis eneste måde at gøre det på. Jævn indtag omkring 0.03-0.05g pr kg kropsvægt er et fint alternativ. Går ud fra at du så ender på en 2-3 g. Læs evt. mere her:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html


Okay ja... du ramte plet: Vil ligge ml 2-3 gram alligevel... hmm måske skal jeg bare nedsætte det så...

Men hvad nu hvis jeg bare holder for denne omgang, og siger til mig selv, at jeg tager 2 ugers pause, og så begynder jeg igen efter 2 uger med kreatinkuren, hvor jeg så dagligt indtager ml 2-3 gram og vedligeholder det?:)


Kartoffel - kartoffel. Det kan du sagtens. Eller sætte doseringen ned og holde din plan. Helt op til dig.


haha det er rigtigt nok... men gider bare ik kvalme-fornemmelsen mere lige pt :(
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fifi1994 skrev:haha det er rigtigt nok... men gider bare ik kvalme-fornemmelsen mere lige pt :(


Så stop. kreatin er ikke alt
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MadzP92 skrev:
Fifi1994 skrev:haha det er rigtigt nok... men gider bare ik kvalme-fornemmelsen mere lige pt :(


Så stop. kreatin er ikke alt


Tak for opbakningen :) Men hvad skal jeg så gøre /spise for at vedligeholde min muskelmasse eller forøge den ?
Kan proteintilskud gøre samme underværker som kreatintilskud ? det er jo godt nok to vidt forskellige ting.. men jeg aner ikke rigtigt hvor meget jeg skal spise eller hvad, for at opnå samme virkning som kreatin har givet mig - hvis det vel og mærke, IKKE skal være kreatintilskud jeg skal have med at gøre :/
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fifi1994 skrev:Men hvad skal jeg så gøre /spise for at vedligeholde min muskelmasse eller forøge den ?

Tingene ændre sig ikke lige pludselig bare fordi du stopper med at tage kreatin. Om du gør brug af kreatin eller ej, så skal du stadig gøre det samme. Kreatin er ikke magi. Stop med at tro det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har også haft problemer med Kreatin. uffattelige mavesmerter, men fandt heldigvis en simpel løsning. Kog noget vand og tilsæt kreatin, rør rundt til det er helt opløst og evt. tilsæt koldt vand til sidst så det er nemmere at drikke. Det har fuldstændigt fjernet mavesmerterne for mig. Måske det også kan fjerne din kvalme? Giv det er skud og vend tilbage hvis det virker for dig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. aug 2011, 12:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pind skrev:
Fifi1994 skrev:Men hvad skal jeg så gøre /spise for at vedligeholde min muskelmasse eller forøge den ?

Tingene ændre sig ikke lige pludselig bare fordi du stopper med at tage kreatin. Om du gør brug af kreatin eller ej, så skal du stadig gøre det samme. Kreatin er ikke magi. Stop med at tro det.



Okay, men ved du så hvor lang tid der går, før at effekten af kreatin tager af? Altså du ved... koncentrationen af kreatinen, som jeg har indtaget, forsvinder ud af min krop?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sifuninja skrev:Har også haft problemer med Kreatin. uffattelige mavesmerter, men fandt heldigvis en simpel løsning. Kog noget vand og tilsæt kreatin, rør rundt til det er helt opløst og evt. tilsæt koldt vand til sidst så det er nemmere at drikke. Det har fuldstændigt fjernet mavesmerterne for mig. Måske det også kan fjerne din kvalme? Giv det er skud og vend tilbage hvis det virker for dig.


Det lyder faktisk som en god ide! men smager det så ikke dårligt når jeg opløser det ? :P uha.. tanken om, at jeg skal drikke opløste piller, giver mig kvalmefornemmelse der lol... skal faktisk til at tage mine sidste piller nu her snart nemlig
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ups haha. glemte lige at nævne... jeg har kottet ned til 3 gram, for at prøve det af først, før jeg slipper det helt... men for at være ærlig, så tror jeg ikke det kan køre i længden alligevel ..
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Havde lige overset at der var tale om piller, jeg bruger selv kreatin i pulverform og det bliver helt opløst i kogende vand.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29. aug 2011, 12:10
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sifuninja skrev:Havde lige overset at der var tale om piller, jeg bruger selv kreatin i pulverform og det bliver helt opløst i kogende vand.


nååårh... tænkte også lige. Men i orden (Y)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. apr 2014, 22:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster