Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1307
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1306

Følg bodybuilding.dk på

Christa's logbog

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Nu må det være på tide at også jeg får mig en log.

Mit formål med træningen er at blive stærk, få en bedre kropsbygning (toning) og så skal det understøtte mit vægttab - Vægttab forstået som fedtvægttab.
Først og fremmest så styrketræner jeg, og når jeg føler jeg har tid og overskud, så kører jeg 20-30 min. på cykel (highintensive intervaltræning)
Ved godt, at af hensyn til vægttab ville det være rigtigt godt at få cyklet hver gang, men det er altså ikke hver gang overskuddet er der.

Nogle stats:

Højde 164cm
Vægt 79,6kg (minus 7kg siden august 06, i rent fedttab).
Fedt% 35 (var på 40% i august 06)
Squat 1RM 85kg
Dødløft 1RM 80kg
Bænkpres 1RM 50kg

I september 06 var vi til diætist, for selvom vi syntes vi spiste rimeligt fornuftigt, så tabte jeg mig ikke og min fedt% blev heller ikke lavere.
Nu har jeg en madplan der giver mig 1740 kcal om dagen, og den følger jeg også rimeligt godt.

Jeg har trænet seriøst siden september 05, dvs. i godt 19 mdr.
Har trænet basisprogram med vægt på squat, dødløft og bænkpres.
Lige nu træner jeg således:

DAG 1

Squat 10 x 3
Bænkpres 10 x 3
Yates rows 10 x 3
Grebsstyrke 3 x 8
Mave 3 x 10

DAG 2

Sumo dødløft 10 x 3
Military 10 x 3
Chin-ups 10 x 3
Grebsstyrke 3 x 8
Mave 3 x 10

DAG 3

Squat 10 x 3
Incline bænkpres 10 x 3
Barbell shrugs 10 x 3
Grebsstyrke 3 x 8
Mave 3 x 10

Mangler endnu 5 uger af denne cyklus og så vil jeg starte på et nyt program.
Ved endnu ikke hvad det skal blive, men kæresten (der også har en log herinde) kigger meget på det.

Det var vel det :D
Kommentarer og spørgsmål er meget velkomne.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ja det er et fint program men jeg er lidt i tvivl om du træner 3 dage i træk? Fordi så rammer du vist nogle af de samme muskler. Blandt andet hvis du træner squat den ene dag og dødsløft den anden så træner du benene begge dage. Men ellers glædet jeg mig til at følge din logbog :D
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nej, nej, det er jo fullbody, så det er da meningen at der skal være 1 pausedag mellem træningsdagene - At det så ikke altid holder vand, det er jo en anden sag.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christa skrev:Nej, nej, det er jo fullbody, så det er da meningen at der skal være 1 pausedag mellem træningsdagene - At det så ikke altid holder vand, det er jo en anden sag.


ja ok det godt :D.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen på siden! :D

Rigtig meget held og lykke med det!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Velkommen til, det ser jo fornuftigt ud, du har klare mål og du ved hvad du vil.
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 23. feb 2007, 15:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen i loggen.. :) Det er da noget af et tøseprogram det der.. [-X Flere øvelser imo.. :wink: Men øvelsesvalget er glimrende og pæne PRs.. =D>

Dit kcal-forbrug er da vildt lavt, eller er det bare det for kvinder generelt..?
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Siger mange tak for velkomsten.
Ja, ved hvad jeg vil med min træning - Desværre er det ikke blevet til noget i denne uge, har haft det rigtigt skidt og kun lige kunnet slæbe mig på arbejde.

sniper -
Hvad mener du med "tøseprogram"?
Hvor mange tøser ser du træne squat, bænkpres, dødløft - ja, i det hele taget de øvelser jeg bruger? Og i 10 x 3 eller 5 x 5 som jeg kørte tidligere?
Jo måske i et decideret styrketræningscenter, men ikke så mange igen i "massecentrene".
Og bare fordi jeg ikke har nogen disko-pumpe-isolations øvelser, skal du sgu'da ikke kalde det for et "tøseprogram", så bliver jeg altså bare "tøsefornærmet" :mrgreen:

Skal ikke kunne sige nærmere om mit kcal.forbrug, men diætisten vi var hos har set mit træningsprogram, og har selv styrketrænet tidligere, så det skulle jo meget gerne være baseret på at jeg kan træne ordentligt og tabe fedt uden at tabe muskelmasse - Og med et tab på 7kg rent fedt siden august, uden at have tabt muskelmasse, synes jeg da også at det ser ud til at passe ganske glimrende.

Så kom ikke her du :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Okay, synes bare det er meget lavt.. :roll:

Hehe, nej du har ret i at ikke ret mange piger træner squat osv. og det er flot.. Men mener nu stadig det er et tøseprogram :wink: Det jeg mener er at 3 øvelser plus en mave og så greb er et fesent program uanset om det er de "rigtige" øvelser.. :wink: Ved godt flere fyre herinde vil føle sig trådt over tæerne over den bemærkning da det også betyder at deres program er fesent, men det er nu engang min holdning.. :D Et godt FB består af minimum to øvelser til hver muskelgruppe, hvor en øvelse self. godt kan ramme flere muskelgrupper..

Men held og lykke med det da, altid rart med nogle damer som interesserer sig for træning og ikke kun render rundt med hoved under armen i centrene.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Tja, en af dem der så, på en måde, kan føle sig trådt over tæerne, må jo være Thomas Jagd - Det er nemlig hans Alternative Hypertrofi-træning for intermediær-løftere jeg bruger, og iflg. ham er det ikke bare rigeligt til at træne hele kroppen, han mener også man får mest ud af det hvis man holder sig til det grundlæggende, selvom der godt kan lægges 2-3 mindre øvelser ind pr. gang :8
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Crista 80 kg og en fedtprocent på 35? Du må være en tøs? :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bash skrev:Hej Crista 80 kg og en fedtprocent på 35? Du må være en tøs? :)


Det er da nogle rimeligt onde løft af en tøs hvis det er?.. er det ikk?! hehe :roll:
Det kan jo også bare være en erotisk buttet dreng.. Det er jeg fx selv - ikke helt oppe på 35 %, 18-19 stykker men alligevel ret fed.. og jeg er ikk en tøs.. :P
Du går i skole og får 6 for din stil.. jeg går i byen og får sex for mit smil !

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21. mar 2007, 11:46
Geografisk sted: Farum
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 92.00
- Dødløft: 118.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sniper skrev:Okay, synes bare det er meget lavt.. :roll:

Hehe, nej du har ret i at ikke ret mange piger træner squat osv. og det er flot.. Men mener nu stadig det er et tøseprogram :wink: Det jeg mener er at 3 øvelser plus en mave og så greb er et fesent program uanset om det er de "rigtige" øvelser.. :wink: Ved godt flere fyre herinde vil føle sig trådt over tæerne over den bemærkning da det også betyder at deres program er fesent, men det er nu engang min holdning.. :D Et godt FB består af minimum to øvelser til hver muskelgruppe, hvor en øvelse self. godt kan ramme flere muskelgrupper..

Men held og lykke med det da, altid rart med nogle damer som interesserer sig for træning og ikke kun render rundt med hoved under armen i centrene.. :wink:


KLAPHAT..

Der er ingen der siger, at der skal være to øvelser for hver muskelgruppe i et fullbodyprogram, det er noget af det latterligste jeg længe har set nogen skrive. Har du jord i hovedet?

Et fullbody kan sagtens bestå af en stor flerledsøvelse til benene, en stor flerledsøvelse til ryggen og en stor flerledsøvelse til fronten.

Det handler om volumen, frekvens, intensitet og progression. Så vidt jeg ved, så er smolov bænk f.eks. baseret KUN på bænkpres som eneste skubbeøvelse overhovedet, og det er noget der gi'r solid masse og en ENORM styrkefremgang på kort tid.

Så synes ærligtalt du skal se at studere tingene liiiiidt bedre inden du håner folks valg af program uden at ARGUMENTERE FOR DINE HOLDNINGER. P.s. "Fesent i mine øjne" holder ikke!

Det handler alt sammen om udgangspunktet og situationen, og det taget i betragtning er det i denne sammenhæng helt fint, især hvis der er tale om en kvinde.

Ville dog tilføje et extra sæt i hver øvelse, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor erfaren tøsen her er, så kan være der ikke er brug for det endnu.

Og ja, bli'r harm over sådan en udtalelse, når du ved den støder nogen, og du så ikke engang har givet dig tid til at ARGUMENTERE og RETFÆRDIGØRE dine holdninger - hvis dette var sket, havde jeg ikke reageret på denne måde.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Til topic starter:

Ser fint ud, held og lykke med vægttabet. Håber din diætist har sammensat din kost nogenlunde indenfor den snævre kalorieramme, men de fleste af dem er jo dygtige..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Christa
Velkommen her i forumet.
Løft
Bænk: 50 kg
Squat: 85 kg
Dødløft: 80 kg

Det ser godt ud, rigtig gode løft, dit squat max. ligger noget over mit :o
Det bliver spændende at følge din træning her i loggen
Fortsat god fremgang både med træningen og vægttabet :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3280
Tilmeldt: 25. dec 2006, 23:28
Geografisk sted: Ugelbølle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan



Hæ hæ - Selvfølgelig skal man høre for at man ser godt ud O:)
Jo da, er en "tøs" - Selvom jeg jo trods alt efterhånden er nået en alder, hvor jeg vil foretrække at blive kaldt for kvinde - Men da ikke "Dame" som der står i profilen :roll:
På den anden side, så kalder min kæreste mig jo for den sejeste tøs der hvor vi træner, såe ...

Der er godt nok et par andre af pigerne deroppe, som godt kan finde på at bruge vægte og lignende, men pånær 1 enkelt er der ingen der overhovedet kommer bare i nærheden af det jeg løfter - Det er da vel ganske godt skuldret af en der først er startet med at træne vægte seriøst efter hun er fyldt 30, som før det kun havde fjollet lidt rundt med noget maskinøvelses-pjat i godt 1½ år, men som ellers aldrig nogensinde før har dyrket nogen som helst form for sport - Gi'r lige mig selv en hånd =D>

Mht. at tilføje et ekstra sæt til hver øvelse, så ved jeg ikke rigtig.
Det er jo et 10x3 program, og hvis det var godt/bedst/smart/whatever at køre det som 11x3, mon så ikke TJ havde lavet det som et 11x3 program?
Spørger bare, fordi hverken kæresten eller jeg har så stor erfaring omkring denne her slags ting endnu, til at vi som sådan rigtigt kan vurdere det - Og så sætter kæresten TJ og hans programmer temmeligt højt.

Mht. kosten, så er det baseret på en energifordeling der hedder 30%P 50%K 20%F - Det burde jo være godt nok og bl.a. give mig omkring 130g P dagligt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Martin G skrev:
sniper skrev:Okay, synes bare det er meget lavt.. :roll:

Hehe, nej du har ret i at ikke ret mange piger træner squat osv. og det er flot.. Men mener nu stadig det er et tøseprogram :wink: Det jeg mener er at 3 øvelser plus en mave og så greb er et fesent program uanset om det er de "rigtige" øvelser.. :wink: Ved godt flere fyre herinde vil føle sig trådt over tæerne over den bemærkning da det også betyder at deres program er fesent, men det er nu engang min holdning.. :D Et godt FB består af minimum to øvelser til hver muskelgruppe, hvor en øvelse self. godt kan ramme flere muskelgrupper..

Men held og lykke med det da, altid rart med nogle damer som interesserer sig for træning og ikke kun render rundt med hoved under armen i centrene.. :wink:


KLAPHAT..

Der er ingen der siger, at der skal være to øvelser for hver muskelgruppe i et fullbodyprogram, det er noget af det latterligste jeg længe har set nogen skrive. Har du jord i hovedet?

Et fullbody kan sagtens bestå af en stor flerledsøvelse til benene, en stor flerledsøvelse til ryggen og en stor flerledsøvelse til fronten.

Det handler om volumen, frekvens, intensitet og progression. Så vidt jeg ved, så er smolov bænk f.eks. baseret KUN på bænkpres som eneste skubbeøvelse overhovedet, og det er noget der gi'r solid masse og en ENORM styrkefremgang på kort tid.

Så synes ærligtalt du skal se at studere tingene liiiiidt bedre inden du håner folks valg af program uden at ARGUMENTERE FOR DINE HOLDNINGER. P.s. "Fesent i mine øjne" holder ikke!

Det handler alt sammen om udgangspunktet og situationen, og det taget i betragtning er det i denne sammenhæng helt fint, især hvis der er tale om en kvinde.

Ville dog tilføje et extra sæt i hver øvelse, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor erfaren tøsen her er, så kan være der ikke er brug for det endnu.

Og ja, bli'r harm over sådan en udtalelse, når du ved den støder nogen, og du så ikke engang har givet dig tid til at ARGUMENTERE og RETFÆRDIGØRE dine holdninger - hvis dette var sket, havde jeg ikke reageret på denne måde.


Det blir kort da jeg ikke har sindsygt meget tid pt..

Nå du føler dig nok truffet.. :D Jeg håner på ingen måde, det er i alt fald ikke ment sådan. Jamen jeg vil da glædeligt debattere træning med dig for tror jeg kender trænings-teori en del bedre end dig, men det skal ikke ske i en andens log. Vil dog lige skrive et comeback til den der og derefter så lav et topic så er jeg frisk..



Der er ingen der siger, at der skal være to øvelser for hver muskelgruppe i et fullbodyprogram, det er noget af det latterligste jeg længe har set nogen skrive. Har du jord i hovedet?

Et fullbody kan sagtens bestå af en stor flerledsøvelse til benene, en stor flerledsøvelse til ryggen og en stor flerledsøvelse til fronten.


Nej, det er der så vidt ikke men med en set/rep-combo på 3x10, så skal der flere øvelser ind for at udnytte kroppens resourser til fulde.. Om jeg har jord i hoved, hmm. neej det tror jeg ikke, og hold venligst sådanne vattede sætninger uden for en debat, det hører ingen steder hjemme.. =D>

I de fleste tilfælde så nej ikke et godt program. Hvis vi snakker et george turner agtigt, en 10x10 set/rep combo, så ja vil workloaden blive for stor.. Derudover er du klar over hvor mange små muskelgrupper en stor består af. Du vil på ingen måde kunne ramme fornuftigt ved én øvelse pånær det er en enkelt cyklus du kører, så kan der argumenteres for.


Det handler om volumen, frekvens, intensitet og progression. Så vidt jeg ved, så er smolov bænk f.eks. baseret KUN på bænkpres som eneste skubbeøvelse overhovedet, og det er noget der gi'r solid masse og en ENORM styrkefremgang på kort tid.

Hehe, det er såmænd korrekt nok, men igen ved en 3x10 vil du ikke opnå stor nok workload til at det udmatter én muskelgruppe til fulde. Det er også her du finder forskellen på smolov og 3x10, da frekvensen er højere, 4 pr. uge, og antallet af set også er højere i de 3 uger det strækker sig over.. Derudovver er smolov også primært en styrkecyklus på 3 uger, hvis du kan se forskellen... Solid masse, kan nok diskuteres, men styrkemæssigt er det fint ja.



Det handler alt sammen om udgangspunktet og situationen, og det taget i betragtning er det i denne sammenhæng helt fint, især hvis der er tale om en kvinde.

Ville dog tilføje et extra sæt i hver øvelse, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor erfaren tøsen her er, så kan være der ikke er brug for det endnu.

Self. gør det det men hvorfor skriver du at det gør en forskel at det er en kvinde..?! Det ændre da intet, synes du de er svagere end os udholdenhedsmæssigt, CNS eller hvad siden den kommentar..? Desuden har hun skrevet at hun har trænet 19mdr., så vidt jeg husker, og der snakker vi okay træningserfaring..

Og ja, bli'r harm over sådan en udtalelse, når du ved den støder nogen, og du så ikke engang har givet dig tid til at ARGUMENTERE og RETFÆRDIGØRE dine holdninger - hvis dette var sket, havde jeg ikke reageret på denne måde.


Det var ikke for at støde nogen, selvom jeg self. godt ved flere vil være uenige i det synspunkt.. Men som sagt er jeg villig til at forfølge denne debat hvis du lyster, så vi kan få belyst en masse teoretisk og måske udvide vores viden endnu mere end den er.. :) Det skal dog ikke ske i en andens log, det er ikke fair...
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Hej Christa

Det er et meget fint program du kører :8 Held og lykke med at nå dine mål - flot tab af ren fedtmasse, du allerede har opnået =D>
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 13. sep 2006, 20:47
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



sniper -

Nu vil jeg ikke gå ind i en diskussion omkring træningsteorier, for det har jeg ikke viden nok til.
Men jeg vil lige påpege, at det altså er 10 sæt á 3 reps som Christa kører, ikke 3 sæt á 10 reps - Som jeg har forstået det giver det en vis forskel.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 278
Tilmeldt: 6. mar 2007, 14:32
Geografisk sted: Ishøj
 
Træner her: NMI
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I så fald er det nogle flotte løft. Det bør være muligt for dig at tabe dig og øge i styrke samtidig. så længe du er lidt moderat med vægttabet.

Ellers et fint program. Jeg ville dog skifte sumo dødløft ud med alm. dødløft, da sumo i langt højere grad aktiverer underkroppen, som du allerede træner ved squat, hvor konventionel dødløft mere sætter sig i lænden :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1757
Tilmeldt: 12. jun 2006, 17:02
Geografisk sted: Nakskov
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christa skrev:Hæ hæ - Selvfølgelig skal man høre for at man ser godt ud O:)
Jo da, er en "tøs" - Selvom jeg jo trods alt efterhånden er nået en alder, hvor jeg vil foretrække at blive kaldt for kvinde - Men da ikke "Dame" som der står i profilen :roll:
På den anden side, så kalder min kæreste mig jo for den sejeste tøs der hvor vi træner, såe ...

Der er godt nok et par andre af pigerne deroppe, som godt kan finde på at bruge vægte og lignende, men pånær 1 enkelt er der ingen der overhovedet kommer bare i nærheden af det jeg løfter - Det er da vel ganske godt skuldret af en der først er startet med at træne vægte seriøst efter hun er fyldt 30, som før det kun havde fjollet lidt rundt med noget maskinøvelses-pjat i godt 1½ år, men som ellers aldrig nogensinde før har dyrket nogen som helst form for sport - Gi'r lige mig selv en hånd =D>

Mht. at tilføje et ekstra sæt til hver øvelse, så ved jeg ikke rigtig.
Det er jo et 10x3 program, og hvis det var godt/bedst/smart/whatever at køre det som 11x3, mon så ikke TJ havde lavet det som et 11x3 program?
Spørger bare, fordi hverken kæresten eller jeg har så stor erfaring omkring denne her slags ting endnu, til at vi som sådan rigtigt kan vurdere det - Og så sætter kæresten TJ og hans programmer temmeligt højt.

Mht. kosten, så er det baseret på en energifordeling der hedder 30%P 50%K 20%F - Det burde jo være godt nok og bl.a. give mig omkring 130g P dagligt.


Du skal ikke lave det som 11x3, det får du ikke mere betydeligt ud af, det var ikke det jeg mente. Jeg mente samlet volumeforøgelse pr. muskelgruppe i form af flere øvelser.. Jeg synes det er fedt du følger et program og køre de "rigtige øvelser", det var ikke for at kritiserer.. :)
Har lige læst artiklen om programmet igennem og må indrømme at jeg deler ikke samme holdning som tj omkring dette program. Ja han beskriver at det er, og hvorfor det er, mere hensigtsmæssigt at køre 10x3 frem for 3x10 men jeg ser absolut ingen forklaring på hvorfor han mener at tre øvelser skulle være nok. At manden er kvik som bare helvede omkring teori mht. træning kan vi godt blive enige om, men han er ikke gud og hans påstand omkring opbygningen af træningsprogrammet er ikke-eksisterende i artiklen.. Denne baggrund kunne jeg godt tænke mig at få indblik i.. :) Det kan være jeg lige personligt kontakter ham og får baggrunden for dette..

Indtil da så se bort fra det jeg skrev, for tj har enorm viden og det kan være det acceptabelt at køre et så simpelt program på trods af min tvivl pt.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Så kom jeg endeligt op og træne denne uge - Havde jo haft det skidt og været småsyg i starten af ugen, og har ikke rigtigt følt for at få trænet de sidste par dage.
Men i går skulle det være løgn, i går skulle og ville jeg op og træne, så jeg fik trænet bare en lille smule denne uge.
Syntes ikke at jeg kunne gå op og træne bare en af dagene i mit program, følte det ville være for lidt og så ville jeg jo mangle de andre dages øvelser.
Derfor satte kæresten nogle øvelser op som han mente jeg burde køre for lige at komme hele kroppen igennem - Men det skulle ikke være for tungt, det var kun for at holde maskineriet igang så at sige.
Det blev så til følgende træning i dag:

Squat 5 x 3 @ 50kg + 5 x 3 @ 60kg
Sumo-Dødløft 5 x 3 @ 47,5kg + 5 x 3 @ 55kg
Bænkpres 5 x 3 @ 35kg + 5 x 3 @ 40kg
Chin-ups 5 x 3 (45) + 5 x 3 (35)
Flat-Back Leg-Lowering Drill 2 x 10
20 min. HighIntensive Interval Training på cykel.

Det var dejligt at komme op og træne, også at mærke hvor let vægtene føltes.
Fandt også ud af at kæresten havde ment at jeg skulle køre 3 sæt á 10 reps., ikke 10 sæt á 3 reps, men sådan er det jo at være kvinde og rode rundt i tallene #-o

Så nu er jeg forhåbentligt klar til at køre videre med mit normale program i næste uge - Må jo så bare køre den uge 4 i næste uge, som jeg egentligt burde have haft kørt i denne uge.

Bash -

Der er jo en grund til at jeg har valgt at køre Sumo i stedet for konventionel - Ville jo gerne have en JLo røv, man er vel kvinde :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hej programmet ser meget fint ud og man kan også se at det går godt med træningen :) . Så er meget sikker på at du nok skal nå dine mål :D.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så kom jeg endeligt igang med mit program igen - Nu i Uge 4.

Squat 10 x 3 @ 60kg
Bænkpres 10 x 3 @ 40kg
Yates Rows 10 x 3 @ 47,5kg
Wrist Curl 1 x 8 @ 18kg + 2 x 8 @ 21kg
Flat-back Leg-lowering Drill 2 x 10
+ Cykling 20 min. HIIT

Rigtig god træning, men hårdt.
Følte mig ikke så oplagt, men når jeg tog mig sammen og fokuserede, så gik det trods alt noget bedre.
Ved ikke, men er nok ved at være lidt træt af programmet - Det er også tredje gang jeg kører det, så når denne cyklus er overstået, så skal der et nyt program på banen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ny dag, træning igen - Ja, ja, ved det godt, men kan altså ikke altid holde en hviledag mellem træningsdagene, sådan er det bare.

Men nu til dagens træning:

Dødløft 10 x 3 @ 55kg
Military 10 x 3 @ 25kg
Chinups 10 x 3 @ (35)
Reverse Wrist Curl 3 x 8 @ 12kg
Flat-back Leg-lowering Drill 2 x 10
+ Skimaskine 20 min.

Igen god, hård træning.
Selvom jeg som sagt nok er en smule træt af programmet, så er det dejligt at være kommet igang igen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christa skrev:Ny dag, træning igen - Ja, ja, ved det godt, men kan altså ikke altid holde en hviledag mellem træningsdagene, sådan er det bare.



Det skal du ikke være ked af.. Det er vi andre der heller ikke kan... Men tror ikke der sker det store ved det.. HAr trænet man ons og tors, de sidste 5 år... og jeg har sgu ikke taget skade af det.
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så blev det træningsdag igen - Denne gang for en meget sjælden gangs skyld i weekend'en.

Squat 10 x 3 @ 60kg
Incline bænkpres 10 x 3 @ 37,5kg
Barbell shrugs 10 x 3 @ 40kg
Reverse curl 3 x 8 @ 19kg
Flat-back Leg-lowering Drill 2 x 10
+ 20 min. HIIT træning på skimaskine

Sjovt at se, at HIIT træningen i dag gav betydeligt flere kcal. (330) end de 20 min. på skimaskine (ikke HIIT) sidste gang (180 kcal.).
HIIT er absolut et HIT :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er jeg så kommet ind i uge 5 af min træningscyklus.
Dagens træning:

Squat 10 x 3 @ 62,5kg
Bænkpres 10 x 3 @ 42,5kg
Yates rows 10 x 3 @ 50kg
Wrist Curl 3 x 8 @ 22kg
Flat-back Leg-lowering Drill 2 x 10
Hanging Single-leg Raise 2 x 3
+ 20 min. HIIT træning på skimaskine

Synes det var rigtig hård træning i dag, følte ikke det var helt optimalt, bl.a. kom jeg ikke helt ned til brystet i bænkpres, men det gik da.
Men den der nye Hanging Single-leg Raise er godt nok hård - Skulle have taget 2 x 6-8, men kunne bare ikke holde mig oppe så længe - Puh den var grim.
Det bliver forhåbentligt bedre næste gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning for i dag:

Dødløft 10 x 3 @ 57,5kg
Military 10 x 3 @ 25kg
Chinups 10 x 3 @ BW-30
Reverse Wrist Curl 3 x 8 @ 12kg
+Cykling 20 min. HIIT

Virkelig god træning i dag, altid rart med en "makker" når man træner - Kæresten var også oppe og træne, han kører dog et andet program, men alligevel rart at være oppe og træne samtidigt.
Synes bare det er forbandet med den Reverse Wrist Curl - Synes aldrig jeg bliver i stand til at stige i den :evil:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dagens træning:

Squat 10 x 3 @ 62,5kg
Incline bænkpres 10 x 3 @ 37,5kg
Barbell Shrugs 10 x 3 @ 40kg
Reverse Curls 1x5 @ 22kg + 1x8 @ 21kg + 1x8 @ 19kg
Flat-back Leg-lowering Drill 2 x 10
Hanging Single-leg Raise 1 x 5 + 1 x 4½

Også god træning i dag, kan altså godt mærke jeg har ferie og ikke har været på arbejde før træning.
Havde desværre glemt sedlen med mit program i dag, så var lidt i tvivl om hvilke vægte jeg skulle køre - Men bortset fra Barbell Shrugs (der burde have været 42,5kg) og Reverse curls (der kun skulle have været på 19kg), så huskede jeg heldigvis rigtigt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. apr 2007, 04:46
Geografisk sted: Ishøj
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 320 gæster