Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65674 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 828
Medlemmer: 5
Skjulte: 1
Gæster: 822

Følg bodybuilding.dk på

Kropsvægt træning

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Som overskriften siger...

Er der nogle kropsvægttrænings programmer derude i har haft held med?

Efter at have undersøgt det, fortæller folk:

Squats /Pistols
Pull ups
Dips
Push ups
Rows
Hanging leg raises og L-sit

Kan man ikke strikke et okay program sammen med det???

Synes jeg ser vildt mange lave "calisthenics" som har en ripped form.. (Som er den jeg søger)...

Mit spørgsmål går også lidt på.. Skal man lave det traditionelt?
Altså:
Pull ups 3x12
Dips 3x12 osv..

Eller køre cirkeltræning?
Ser nemlig mange køre sådan en cirkel træning.. Men sådan ville jeg aldrig selv gøre i et center, med vægte..

Kunne godt bruge lidt guide til hvilken retning...
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. mar 2016, 18:53
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



VFPN skrev:Som overskriften siger...

Er der nogle kropsvægttrænings programmer derude i har haft held med?

Efter at have undersøgt det, fortæller folk:

Squats /Pistols
Pull ups
Dips
Push ups
Rows
Hanging leg raises og L-sit

Kan man ikke strikke et okay program sammen med det???

Synes jeg ser vildt mange lave "calisthenics" som har en ripped form.. (Som er den jeg søger)...

Mit spørgsmål går også lidt på.. Skal man lave det traditionelt?
Altså:
Pull ups 3x12
Dips 3x12 osv..

Eller køre cirkeltræning?
Ser nemlig mange køre sådan en cirkel træning.. Men sådan ville jeg aldrig selv gøre i et center, med vægte..

Kunne godt bruge lidt guide til hvilken retning...


Jeg har lidt over et års erfaring med kropsvægt, hvilket ikke er meget i forhold til hvor svært det er at mestre de mange advancerede øvelser. Jeg trænede derfor målrettet mod tre forskellige øvelser. Stå på hænder, lave en god L-sit & en front lever. Jeg trænede selvfølglig også andet ved siden af, men de tre øvelser blev trænet hver gang.
Da min interesse for Bw træning til sidst forsvandt, var jeg i stand til at udføre en meget flot Straddle front lever, en rimelig L-sit, men jeg kunne ikke stå på hænder.

Til at starte med fuldte jeg lidt forskellige programmer jeg havde fundet via google, men jeg endte med at bruge følgende setup:

1 Statisk øvelse
1 press
1 træk
1 core
1 ben
1 gymnastisk øvelse
1 feat
1 animal movement

Statisk var altid L-sit, feat var altid front lever og gymnastisk øvelse var altid at stå på hænder. Resten varierede fra gang til gang.
Jeg trænede 5-6 gange om ugen. De første par mdr kørte jeg 3x max reps -2 i tanken for at øge min work capacity. Den resterende tid hed det én rep mere end sidste gang uanset hvor mange set der skulle til.

Hvis jeg skulle starte igen ville jeg bruge samme tilgang.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://www.startbodyweight.com/p/start- ... utine.html

https://www.reddit.com/r/bodyweightfitn ... ed_routine

Hvis du køber dig en solid pullup bar du kan sætte i en døråbning, samt et par gym rings du kan hænge i pullup baren. Så er du good to go :) træning 24/7
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 420
Tilmeldt: 27. dec 2013, 23:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vil henvise til denne tråd. blande-olympisk-loft-og-gymnast-traening-t87024.html

Det med at aktivitet x, giver fysik/udseende y. Jegt vil gerne se ud på y måde, derfor begynder jeg x aktivitet... Er en årsagssammenhæng det værd at være kritisk overfor.

Den shredde fissform fysik du sikkert leder efter kan oppnås på utrolig mange måder... Det vigtigste er nok at du laver noget idræt og har en lav fedtprocent.
Lav fedtprocent er nemmest at ordne vi kost ændringer. Om du får en veltrænet og muskuløs krop gennem Boksning, bodybuilding, svømning, croosfitt, MMA, judo, klatring, Håndbold, parkour, kropsvægt øvelser eller styrkeløft... Hælder jeg til ikke er det mest afgørende i verden.

Bryg din tid på noget du syntes er sjovt og skægt.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. jul 2014, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en general misforståelse at man IKKE kan blive ripped / kosmetisk muskuløs af calisthenics og kropsvægt træning! :twisted:

Fokusset er bare noget andet, altså at blive stærk og atletisk - de flotte resultater kan man kalde bi-produktet af den slags træning! Se bare på gymnaster, deres biceps er “enorme” og de træner ikke curls, men får resultatet ved statiske hold i deres træninger... :D

Og lav endelig både sets + reps, og cirkel træning... =D>

Held og lykke med det! :wink:

Marco Beck // KINETIK

https://kinetikshop.dk
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. okt 2019, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MXK skrev:Det er en general misforståelse at man IKKE kan blive ripped / kosmetisk muskuløs af calisthenics og kropsvægt træning! :twisted:

Fokusset er bare noget andet, altså at blive stærk og atletisk - de flotte resultater kan man kalde bi-produktet af den slags træning! Se bare på gymnaster, deres biceps er “enorme” og de træner ikke curls, men får resultatet ved statiske hold i deres træninger... :D

Og lav endelig både sets + reps, og cirkel træning... =D>

Held og lykke med det! :wink:

Marco Beck // KINETIK

https://kinetikshop.dk


Gå nu hjem til din lorteforretning og lad være med at fiske gamle tråde frem for at lave reklame for din side. Man bliver sku da så træt af at det efterhånden er en ugentlig ting her på sitet, at folk forsøger at lave reklame for egen forretning.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 326
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickSan skrev:
MXK skrev:Det er en general misforståelse at man IKKE kan blive ripped / kosmetisk muskuløs af calisthenics og kropsvægt træning! :twisted:

Fokusset er bare noget andet, altså at blive stærk og atletisk - de flotte resultater kan man kalde bi-produktet af den slags træning! Se bare på gymnaster, deres biceps er “enorme” og de træner ikke curls, men får resultatet ved statiske hold i deres træninger... :D

Og lav endelig både sets + reps, og cirkel træning... =D>

Held og lykke med det! :wink:

Marco Beck // KINETIK

https://kinetikLORTEshop.dk


Gå nu hjem til din lorteforretning og lad være med at fiske gamle tråde frem for at lave reklame for din side. Man bliver sku da så træt af at det efterhånden er en ugentlig ting her på sitet, at folk forsøger at lave reklame for egen forretning.


Hørt! Og der er da ikke nogen der gider handle i din lortebiks når der reklameres på denne måde.

Bliver det ved fristes man til at opfordre alle brugere her på siden, til at oprette dårlige anmeldelser på Trustpilot...
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 302
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ser vi bort fra promoveringen af produktet, så er udsagnet han bruger: "Det er en general misforståelse at man IKKE kan blive ripped / kosmetisk muskuløs af calisthenics og kropsvægt træning!" nærmest stik modsat den generelle forståelse.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har du undersøgt diverse kropstræning apps på Google Play eller Apple's Appstore?
Der er en del calisthenics apss, også gratis, der giver gode træningstips og øvelser, som du kan bruge :)

Det er meget sjov træning og kræver ikke ret meget i forhold til normal vægttræning.

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. feb 2020, 10:49
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Ser vi bort fra promoveringen af produktet, så er udsagnet han bruger: "Det er en general misforståelse at man IKKE kan blive ripped / kosmetisk muskuløs af calisthenics og kropsvægt træning!" nærmest stik modsat den generelle forståelse.

ja, haha, du har helt ret, men hvad man ikke gør for at understrege og retfærdiggøre sine tilgange, når man har interesser... Netop derfor opfordres man herfra til egoobservation for tilstræbelse af ordentlighed.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster