Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1236
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Alt. 3-split

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey drenge...

I øjeblikket kører jeg et 3-split (gainer bedst ved dette og åbenbart ikke ved fullbody og 2-split, hver sin krop hehe .. )

Jeg kører det "normale":
Mandag: Bryst/Tricep
Onsdag: Bicep/Ryg
Fredag: Ben/Skulder

Overvejede dog , for at få lidt ekstra armtræning ind i programmet , om det kunne være muligt at skifte til et 3-split hvor det ser således ud:

Mandag: Bryst/Bicep
Onsdag: Ryg/Tricep
Fredag: Ben/Skulder

Således får jeg trænet min tricep/bicep to gange om ugen, da de også bliver trænet til dels, når jeg træner ryg og bryst...

Kender nogen der har kørt dette, men synes aldrig jeg har hørt om nogen køre det her inde... så ville lige høre om det måske har noget at gøre med det ikke er specielt effektivt?

På forhånd tak drenge! :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16. jun 2006, 21:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Don Christian skrev:Hey drenge...

I øjeblikket kører jeg et 3-split (gainer bedst ved dette og åbenbart ikke ved fullbody og 2-split, hver sin krop hehe .. )

Jeg kører det "normale":
Mandag: Bryst/Tricep
Onsdag: Bicep/Ryg
Fredag: Ben/Skulder

Overvejede dog , for at få lidt ekstra armtræning ind i programmet , om det kunne være muligt at skifte til et 3-split hvor det ser således ud:

Mandag: Bryst/Bicep
Onsdag: Ryg/Tricep
Fredag: Ben/Skulder

Således får jeg trænet min tricep/bicep to gange om ugen, da de også bliver trænet til dels, når jeg træner ryg og bryst...

Kender nogen der har kørt dette, men synes aldrig jeg har hørt om nogen køre det her inde... så ville lige høre om det måske har noget at gøre med det ikke er specielt effektivt?

På forhånd tak drenge! :)


Kommer an på din erfaring..

Ikke ret mange kører 3split (faktisk næsten ingen), og slet ikke så få dage om ugen, hvis folk kører 3split, så bli'r da det nærmest minimum 6 dage om ugen..

Det er set med teoretiske øjne mere eller mindre spild af tid, med mindre man har stor stor styrke og er kæmpe stor i forvejen eller hvis man er på krudt.....

Tyder mest af alt på, at det er din kost den er gal med, hvis du ikke har fremgang på fullbody eller 2split..

For de fleste vil programmet være uoptimalt, og jeg vil mene, at du minimum skal ramme hver muskel 2 gange i ugen..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hehe jamen hvorfor er det teoretisk øjne spild af tid hehe ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16. jun 2006, 21:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Don Christian skrev:Hehe jamen hvorfor er det teoretisk øjne spild af tid hehe ?


Fordi proteinsyntesen alligevel kun vil være forhøjet de første 24-48 timer.. (Meget groft set kan man kalde den øgede proteinsyntese for den periode, hvor musklerne restituerer, og derfor bli'r denne periode - 24 til 48 timer - den tid, hvor musklerne restituerer mest, efterfølgende er resitutionen dalende og mindre effektiv..)

Det gi'r derfor ikke nogen mening at give en muskelgruppe 144-168timers hvile, når det kan gøres med 24-48, hvis ens program er skruet rigtig sammen.

På sigt er jeg 90% sikker på, at du vil få bedre resultater med fullbody eller 2split..

Hvis du træner efter et program, hvor du gør brug af optimal restitution, så slipper du for al spild tiden, og kan på sigt bygge mere muskel på kortere tid. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hehe ja præcis kan godt se idéen i det du siger .. også derfor jeg kørte fullbody i en længere periode sys bare det gik lidt i stå hehe ...

Men okay ser lige om der kommer nogle flere input ellers er det vel tilbage til fullbody .. men gider kraftedeme bare ik den der restitueringsuge mellem skift af program :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16. jun 2006, 21:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Don Christian skrev:Hehe ja præcis kan godt se idéen i det du siger .. også derfor jeg kørte fullbody i en længere periode sys bare det gik lidt i stå hehe ...

Men okay ser lige om der kommer nogle flere input ellers er det vel tilbage til fullbody .. men gider kraftedeme bare ik den der restitueringsuge mellem skift af program :P


Ku' være du skulle sætte dig ind i det du laver 100%, for så vil du ikke gå istå før om lang lang tid..

Sørg for at få læst en masse artikler om kost (herunder kostsammensætning og nøgleordene bulk og cut), fullbody/2split programmer, samt principper bag progression, periodisering, deloads og dekonditioneringer, rep/sætsammensætning og deres specielle gavnlige formål.. Generelt læs læs læs læs læs..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har skam læst alt og har rimelig styr på det teoretiske .. men som man siger så der jo forskel fra krop til krop hvad man gainer på ... men tror nok at en kombination af angst for at spise for meget, og total afholdenhed af alt "snacks/dessert selv tyggegummi!" har holdt mit kalorieindtag for lavt hehe ..

Så nu må jeg lige kigge på det .. sætter mig ihvertfald til at skrive et fullbody nu .. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16. jun 2006, 21:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Don Christian skrev:Har skam læst alt og har rimelig styr på det teoretiske .. men som man siger så der jo forskel fra krop til krop hvad man gainer på ... men tror nok at en kombination af angst for at spise for meget, og total afholdenhed af alt "snacks/dessert selv tyggegummi!" har holdt mit kalorieindtag for lavt hehe ..

Så nu må jeg lige kigge på det .. sætter mig ihvertfald til at skrive et fullbody nu .. :)


Ja, der er forskel fra krop til krop, men så stor forskel er der heller ikke. Så tror den ligger i kosten ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 1. dec 2006, 11:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Koncentrer dig om kosten og du vil se resultater :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 12. okt 2006, 08:11
Geografisk sted: Glostrup
 
Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



hvis du absolut vil køre 3 split så træn sådan her..
mandag bryst bicip

onsdag ben.

fre...ryg trip

på denne måde bruger du alle muskler indirekte
Du vil ikke kunne øge vildt på det, man holder den form man har og det er så det..

Men ellers et 2 split rigtigt godt bare det bliver strikket ordeligt sammen og man ikke får trænet for meget.
Har ellers altid kørt 4 split...og fået gode resltater..er nu til 2 split og syntes det meget sjovere for man kan træne hele tiden og bliver næsten ik øm da man kun køre 2 øvelser i hver muskel pr gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Don Christian skrev:Hey drenge...

I øjeblikket kører jeg et 3-split (gainer bedst ved dette og åbenbart ikke ved fullbody og 2-split, hver sin krop hehe .. )

Jeg kører det "normale":
Mandag: Bryst/Tricep
Onsdag: Bicep/Ryg
Fredag: Ben/Skulder

Overvejede dog , for at få lidt ekstra armtræning ind i programmet , om det kunne være muligt at skifte til et 3-split hvor det ser således ud:

Mandag: Bryst/Bicep
Onsdag: Ryg/Tricep
Fredag: Ben/Skulder

Således får jeg trænet min tricep/bicep to gange om ugen, da de også bliver trænet til dels, når jeg træner ryg og bryst...

Kender nogen der har kørt dette, men synes aldrig jeg har hørt om nogen køre det her inde... så ville lige høre om det måske har noget at gøre med det ikke er specielt effektivt?

På forhånd tak drenge! :)


Jeg syntes der for lidt træning idet. Lige som de andre..

Men mht, det bed at køre ryg triceps og brust triceps.
Har jeg nogle gange gjort i de perioder jeg har kørt 2 split.. Syntes det er meget efektivt på mine arme. Men man skal bare passe på med det hvis man har to trænings dage i træk, da din f.eks biceps kan være smadret fra trænings dagen, før. Så du ikke får så meget ud af din ryg træning.
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster