Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1257
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Vejledning til download og brug af kostprogram!

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg har fået skrevet en mindre guide til download og brug af kostprogrammet, Krop og Kost! Jeg tænkte andre måske kunne få gavn af det, så jeg ville poste indlægget herinde, såvel jeg lige har postet det i min egen log...

Når folk begynder at tage deres træning seriøst, indser de ofte hvor vigtigt det er at spise en sund og varieret kost! Til at holde styr på kosten er det udviklet forskellige ernæringsprogrammer, hvoraf de fleste koster mange penge: dog er programmet, Krop og Kost, udarbejdet af Henning Kristensen blevet gratis, og jeg har derfor valgt at give en kortere vejledning til brugen af dette program!

1) Download Krop og Kost
For at kunne benytte sig af programmet er det selvfølgelig nødvendigt at downloade det først! Derfor kan I besøge Henning Kristensens hjemmeside og downloade det gratis, her. Klik på ”Download” øverst på siden, hvorefter der kommer en popup på skærmen!

Billede

Tryk på ”Save / gem ”

Billede

Vælg en placering og tryk derefter på ”Gem”


2) Udpak Krop og Kost

Billede

Højreklik derefter på programmet, og tryk på ”Extract to KropKostHK”. Dette vil resultere i at selve ernæringsprogrammet vil blive placeret på skrivebordet i form af et excelark: har man ikke selv Excel, kan man downloade et gratis version, som kan behandle excelarket uden problemer, her


3) Vejledning til programmet
Du starter med at åbne KropKostHK og vil herefter møde følgende skræmbillede!

Billede

Før du kan få glæde af hele programmets nemme tilgængelighed bør du slå makroerne til: klik på indstillinger som vist med den røde pil! Bemærk venligst fanebladene, som jeg henviser til senere.

Billede

Marker ”Aktiver indholdet” og tryk på ”Ok”

Billede

Klik herefter på ”100 %” for at ændre størrelsen på excelarket! Dette er ikke en nødvendighed, men blot et tip, hvis du ønsker at poste din kostplan på et forum, da folk så ikke behøver at scrolle op og ned for at se hvad du har indtaget. Derudover gør det også det hele mere overskueligt for dig selv, så jo mindre du har dårligt syn, betragter jeg det blot som en fordel at ændre størrelsen.

Billede

Jeg synes at 75 % er meget passende hvad angår posting af kostplanen i et forum! Klik herefter ”Ok”.

Billede

Da du aktiverede makroerne tidligere gjorde du det samtidig muligt at benytte dig af listen med fødevarer! Klik på pilen til venstre for indskrivningsfeltet og finde den ønskede fødevare: skriv herefter mængden af fødevaren i feltet til højre herfor! Det er vigtigt du finder fødevaren ved hjælp af listen, da den sandsynligvis finder en helt anden fødevare end det du skriver! Jeg gør opmærksom på datomærkningen oppe i toppen af dokumentet, hvilket er smart, da man så kan gemme sine oplysninger gennem en længere periode.

Billede

Jeg har indtastet to af dagens syv mulige måltider i programmet for at demonstrere programmet! Fordelingen af makronæringsstofferne kan ses til højre for mængden af fødevaren, og den samlede mængde for hele måltidet, ses i de gule bokser derunder! Endvidere kan hele mængden af makronæringsstoffer og kcal’er ses allernederst!

Billede

Klik herefter på faneblandet ”Fødevaretabel”: på dette ark er det muligt at tilføje ekstra fødevarer, hvis den ikke allerede skulle stå på listen! Det er vigtigt at du klikker på ”Sorter kosttabel alfabetisk”, når du har tilføjet én eller flere fødevarer, da programmet ellers ikke vil være i stand til at bruge disse data!

Jeg håber vejledningen har været fyldestgørende, men hvis du stadig sidder tilbage med diverse spørgsmål, er du velkommen til at stille dem i denne tråd!


PS: Tråden kunne eventuelt være handy som sticky, men det skal være op til en administrator at bedømme!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



fint initiativ jens =D>
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nydeligt arbejde!

Ville gerne gøre den til en sticky, men aner ikke hvordan, og ved ikke om jeg overhovedet kan. Jeg fanger lige en af admin'erne.

Iøvrigt nogen der ved hvorfor makroerne ikke virker på min mac? Jeg har excel til den, og slået makroer til osv, men det er som om den ikke opfatter pilene ude i siden.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:fint initiativ jens =D>


Det var faktisk lidt sjovt, for jeg havde egentlig glemt alt om jeg havde lavet denne lille tutorial, men så blev jeg spurgt om min kostprogram i min log, og tænkte derfor jeg ligeså godt kunne poste hele svineriet :D

Smeden skrev:Nydeligt arbejde!

Ville gerne gøre den til en sticky, men aner ikke hvordan, og ved ikke om jeg overhovedet kan. Jeg fanger lige en af admin'erne.

Iøvrigt nogen der ved hvorfor makroerne ikke virker på min mac? Jeg har excel til den, og slået makroer til osv, men det er som om den ikke opfatter pilene ude i siden.


Mange tak, folk har før spurgt til Krop og Kost, så det ville jo være fint med denne tutorial og efterfølgende kan jo bruges til spørgsmål og svar til programmet! Nu er min tutorial udført på Office 2007, så det kan være en Office 2003 bruger kan lægge nogle kommentarer, som jeg så kan vedlægge min første post, sådan at alle brugere kan finde ud af programmet meget, meget nemt?

Hvad angår dit problem med makroerne kan jeg desværre ikke hjælpe! Hvis du ikke får løst problemet kunne det jo være at Open Office kunne klare problemet: man kan jo være heldig?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



Smeden skrev:Nydeligt arbejde!

Ville gerne gøre den til en sticky, men aner ikke hvordan, og ved ikke om jeg overhovedet kan. Jeg fanger lige en af admin'erne.

Iøvrigt nogen der ved hvorfor makroerne ikke virker på min mac? Jeg har excel til den, og slået makroer til osv, men det er som om den ikke opfatter pilene ude i siden.


Mac har prøblemer med at arbejde med Office programmer da de er baseret på Windows..

Hvilket styresystem kører du med på Mac'en?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 21. dec 2006, 16:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men hvis jeg har office til mac?

Jeg bruger Mac OS X 10.4.9
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Kanon guide!
Men ja der er lidt forskel på din og så en ældre office udgave.. Er det i Vista eller?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:Kanon guide!
Men ja der er lidt forskel på din og så en ældre office udgave.. Er det i Vista eller?


Nej, det er blot Office 2007! Det kunne være man skulle nok en anden til at lave versionen i Office 2003, ellers så kan jeg da selv lave den på min mors gamle spand :D
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



Hmm er meningen at man skriver alt det man spiser ind den første dag og så ser man om man er i Kcal undeskud eller overskud.. og så ændre man sin kost dagen efter og planlægger hvad man skal spise hele ugen fo at komme u underskud ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. nov 2007, 10:24
Geografisk sted: Roskilde
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rygh skrev:Hmm er meningen at man skriver alt det man spiser ind den første dag og så ser man om man er i Kcal undeskud eller overskud.. og så ændre man sin kost dagen efter og planlægger hvad man skal spise hele ugen fo at komme u underskud ?

Du taster din mad ind over en lidt længere periode, eftersom dit kcal indtag kan svinge fra dag til dag. Derefter kan du justere dit kcal indtag til, alt efter om du har taget på eller tabt dig. Husk at veje dig inden morgenmaden og efter toiletbesøg, så du undgår flest mulige fejlkilder.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Okay men er det ikke lidt svært at at ændre din kost hvis du ikke har planlagt det 100% frem i tiden ? for hvad nu hvis du spiser noget en dag, hvor du så er i underskud.. og dagen efter måske skal ha noget andet... skal du så ind og veje hvormeget man må få så man stadig kommer i underskud ? :S virker lidt besværligt

men skriver man bare de ting ind som man har spist gennem dagen ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. nov 2007, 10:24
Geografisk sted: Roskilde
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rygh skrev:Okay men er det ikke lidt svært at at ændre din kost hvis du ikke har planlagt det 100% frem i tiden ? for hvad nu hvis du spiser noget en dag, hvor du så er i underskud.. og dagen efter måske skal ha noget andet... skal du så ind og veje hvormeget man må få så man stadig kommer i underskud ? :S virker lidt besværligt

men skriver man bare de ting ind som man har spist gennem dagen ?

Man behøver ikke planlægge det 100%.
I de perioder hvor jeg har skrevet maden ind hver dag (kan anbefales) har jeg bare spist lidt mere, når jeg nu kunne se, eller havde på fornemmelsen, at jeg var i underskud og visa versa.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dyrkede do cartio imens du var i undeskud ?

og sys det er mange kalorier man skal ha hvis man skal fylde 2250 Kcal ind i skemaet ? :S
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. nov 2007, 10:24
Geografisk sted: Roskilde
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



det var lige det jeg skal bruge
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 4. mar 2007, 22:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rygh skrev:Dyrkede do cartio imens du var i undeskud ?

og sys det er mange kalorier man skal ha hvis man skal fylde 2250 Kcal ind i skemaet ? :S

Det er lettere at forbrænde mere end du indtager, ved at dyrke cardio - end at indtage mindre end du forbrænder ved at spise mindre.

Ja, jeg dyrkede cardio under cut.

Hvor får du lige pludselig 2250kcal fra ?

Dit ligevægtsindtag finder du når du over en periode har målt dig frem til, hvor mange kcal du skal indtage for at bibeholde din vægt.

Se følgende artikel:
artikler/kostogkosttilskud/grundlaggendeernaring.php
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når men det fandt jeg enlig bare fra en anden profil hvor han vejede 82kg ligesom mig.. og han skulle indtage 3000Kcal for at forblive.. og så fik jeg afvide hvis jeg var i underskud skulle jeg være 500 til 750 Kcal i underskud.. så sjussede mig frem til 2250 hehe.. det som jeg ikke helt fatter er at når jeg skal starte med at planlægge en kost.. så skal det jo være præcist... hvad gør i ?starter i med at veje jer og så skiver i ALT ned i spiser på en dag i en hel uge og sætter det ind i skemaet dag for dag.. ??? og så ser hvor mange Kcal i får på den uge og så vejer jer den sidste dag på ugen.. ? eller er det mig som er forkert på den.. hmm ellers har jeg været inde på http://www.lidtfedt.dk, der er nemlig en Kcal beregner til dit daglige Kcal indtag ?, og så kan man lægge en kostplan ud fra den.. men ved ikke om den er 100% nemlig..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. nov 2007, 10:24
Geografisk sted: Roskilde
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rygh skrev:Når men det fandt jeg enlig bare fra en anden profil hvor han vejede 82kg ligesom mig.. og han skulle indtage 3000Kcal for at forblive.. og så fik jeg afvide hvis jeg var i underskud skulle jeg være 500 til 750 Kcal i underskud.. så sjussede mig frem til 2250 hehe.. det som jeg ikke helt fatter er at når jeg skal starte med at planlægge en kost.. så skal det jo være præcist... hvad gør i ?starter i med at veje jer og så skiver i ALT ned i spiser på en dag i en hel uge og sætter det ind i skemaet dag for dag.. ??? og så ser hvor mange Kcal i får på den uge og så vejer jer den sidste dag på ugen.. ? eller er det mig som er forkert på den.. hmm ellers har jeg været inde på http://www.lidtfedt.dk, der er nemlig en Kcal beregner til dit daglige Kcal indtag ?, og så kan man lægge en kostplan ud fra den.. men ved ikke om den er 100% nemlig..

De fleste kcal-udregnere er forholdsvis utilregnelige.

Jeg har tastet min mad ind hver dag over en periode og set hvad vægten sagde. Dermed er jeg kommet frem til et nogenlunde præcist tal.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nice job J-S-O! =D>

Virkelig en stor hjælp til en nybegynder som mig. Jeg er overbevidst om, at den kan hjælpe en del newcomers. Så admins, se at få dette topic sticky. Vil være synd, hvis det forsvandt i mængden :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 113
Tilmeldt: 20. aug 2007, 16:08
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ville være en stor hjælpe hvis en skrev en guide for Office 2003, da jeg heller ikke kan få det til at virke også selvom jeg følger guiden i office - excel!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. okt 2007, 23:07
Geografisk sted: Gjerlev J
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SweetLou skrev:Nice job J-S-O! =D>

Virkelig en stor hjælp til en nybegynder som mig. Jeg er overbevidst om, at den kan hjælpe en del newcomers. Så admins, se at få dette topic sticky. Vil være synd, hvis det forsvandt i mængden :)


Mange tak, jeg har før prøvet at få lavet den til en sticky, men de kære admins vil helst ikke have dette, da programmet er udviklet af Henning Kristensen, som er en konkurrent til denne side - salg af kosttilskud, hvilket også kan ses i listen af fødevarer! Jeg har endvidere opfordret dem til at lave deres eget kostprogram, men responsen er desværre er lille - svaret er at det kunne være en god idé, men længere er jeg ikke kommet!

Det ville være en stor hjælpe hvis en skrev en guide for Office 2003, da jeg heller ikke kan få det til at virke også selvom jeg følger guiden i office - excel!


Jeg fik desværre aldrig lavet en guide til Office 2003, men prøvede at opfordre andre til det, men det er vist mislykket! Jeg har ikke selv denne version, så kan af gode grunde ikke selv lave guiden, desværre!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



vilket program kan man downloade for at kunne bruge kostogkost !, da jeg har downloadet det utallige gange uden at kunne åbne filne !

kunne været fint med et link, så man ikke kommer til at downloade noget forkert
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: 7. aug 2007, 20:41
Geografisk sted: nihchola
 
Træner her: Ribe Fritidscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Fatmir skrev:vilket program kan man downloade for at kunne bruge kostogkost !, da jeg har downloadet det utallige gange uden at kunne åbne filne !

kunne været fint med et link, så man ikke kommer til at downloade noget forkert


Du skal bruge Microsoft Excel eller Open Office! Sidstnævnte er gratis at downloade og benytte, og kan findes her:

http://da.openoffice.org/

Direkte link til download:
http://mirrors.dotsrc.org/openoffice-da ... all_da.exe
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



J-S-O skrev:Jeg har fået skrevet en mindre guide til download og brug af kostprogrammet, Krop og Kost! Jeg tænkte andre måske kunne få gavn af det, så jeg ville poste indlægget herinde, såvel jeg lige har postet det i min egen log...

Når folk begynder at tage deres træning seriøst, indser de ofte hvor vigtigt det er at spise en sund og varieret kost! Til at holde styr på kosten er det udviklet forskellige ernæringsprogrammer, hvoraf de fleste koster mange penge: dog er programmet, Krop og Kost, udarbejdet af Henning Kristensen blevet gratis, og jeg har derfor valgt at give en kortere vejledning til brugen af dette program!

1) Download Krop og Kost
For at kunne benytte sig af programmet er det selvfølgelig nødvendigt at downloade det først! Derfor kan I besøge Henning Kristensens hjemmeside og downloade det gratis, her. Klik på ”Download” øverst på siden, hvorefter der kommer en popup på skærmen!

Billede

Tryk på ”Save / gem ”

Billede

Vælg en placering og tryk derefter på ”Gem”


2) Udpak Krop og Kost

Billede

Højreklik derefter på programmet, og tryk på ”Extract to KropKostHK”. Dette vil resultere i at selve ernæringsprogrammet vil blive placeret på skrivebordet i form af et excelark: har man ikke selv Excel, kan man downloade et gratis version, som kan behandle excelarket uden problemer, her


3) Vejledning til programmet
Du starter med at åbne KropKostHK og vil herefter møde følgende skræmbillede!

Billede

Før du kan få glæde af hele programmets nemme tilgængelighed bør du slå makroerne til: klik på indstillinger som vist med den røde pil! Bemærk venligst fanebladene, som jeg henviser til senere.

Billede

Marker ”Aktiver indholdet” og tryk på ”Ok”

Billede

Klik herefter på ”100 %” for at ændre størrelsen på excelarket! Dette er ikke en nødvendighed, men blot et tip, hvis du ønsker at poste din kostplan på et forum, da folk så ikke behøver at scrolle op og ned for at se hvad du har indtaget. Derudover gør det også det hele mere overskueligt for dig selv, så jo mindre du har dårligt syn, betragter jeg det blot som en fordel at ændre størrelsen.

Billede

Jeg synes at 75 % er meget passende hvad angår posting af kostplanen i et forum! Klik herefter ”Ok”.

Billede

Da du aktiverede makroerne tidligere gjorde du det samtidig muligt at benytte dig af listen med fødevarer! Klik på pilen til venstre for indskrivningsfeltet og finde den ønskede fødevare: skriv herefter mængden af fødevaren i feltet til højre herfor! Det er vigtigt du finder fødevaren ved hjælp af listen, da den sandsynligvis finder en helt anden fødevare end det du skriver! Jeg gør opmærksom på datomærkningen oppe i toppen af dokumentet, hvilket er smart, da man så kan gemme sine oplysninger gennem en længere periode.

Billede

Jeg har indtastet to af dagens syv mulige måltider i programmet for at demonstrere programmet! Fordelingen af makronæringsstofferne kan ses til højre for mængden af fødevaren, og den samlede mængde for hele måltidet, ses i de gule bokser derunder! Endvidere kan hele mængden af makronæringsstoffer og kcal’er ses allernederst!

Billede

Klik herefter på faneblandet ”Fødevaretabel”: på dette ark er det muligt at tilføje ekstra fødevarer, hvis den ikke allerede skulle stå på listen! Det er vigtigt at du klikker på ”Sorter kosttabel alfabetisk”, når du har tilføjet én eller flere fødevarer, da programmet ellers ikke vil være i stand til at bruge disse data!

Jeg håber vejledningen har været fyldestgørende, men hvis du stadig sidder tilbage med diverse spørgsmål, er du velkommen til at stille dem i denne tråd!


PS: Tråden kunne eventuelt være handy som sticky, men det skal være op til en administrator at bedømme!
Sidst rettet af N.H. 1. feb 2008, 12:33, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. mar 2006, 11:39
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er dig der ikke forstår det. Har du slået makroerne til? Det slår mig også du måske ikke har bemærket fanebladende? Du kan ikke skrive hvad der er i tingene på 'forsiden' - du skal skifte faneblad til "fødevaretabel".
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Og gider du ikke venligst fjerne den citation Hein? Den er temmelig unødvendig og beskæmmende for tråden...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:Det er dig der ikke forstår det. Har du slået makroerne til? Det slår mig også du måske ikke har bemærket fanebladende? Du kan ikke skrive hvad der er i tingene på 'forsiden' - du skal skifte faneblad til "fødevaretabel".


Ja et det ved jeg... Men det virker åbenbart ikke med openoffice! Men ellers tak for hjælpen :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. mar 2006, 11:39
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan den her tråd egentlig ikke blive "sticky"? hader og skulle grave den frem hvergang jeg er i tvivl når jeg laver kostplan.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 389
Tilmeldt: 13. jan 2007, 15:56
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



andersen skrev:Kan den her tråd egentlig ikke blive "sticky"? hader og skulle grave den frem hvergang jeg er i tvivl når jeg laver kostplan.


Jeg har henvendt mig flere gange, men politiken har været, at de IKKE vil lave den til en sticky, fordi at man for det første ikke er glade for stickies, og for det andet, at programmet er blevet udviklet af en konkurrent! Derimod, så forstår jeg ikke, at de henviser til programmet i en nylig FAQ, for det er jo stadig en konkurrent! Jeg tør ikke helt gøre mig klog på det mere :P
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



andersen skrev:
Kan den her tråd egentlig ikke blive "sticky"? hader og skulle grave den frem hvergang jeg er i tvivl når jeg laver kostplan.


Jeg har henvendt mig flere gange, men politiken har været, at de IKKE vil lave den til en sticky, fordi at man for det første ikke er glade for stickies, og for det andet, at programmet er blevet udviklet af en konkurrent! Derimod, så forstår jeg ikke, at de henviser til programmet i en nylig FAQ, for det er jo stadig en konkurrent! Jeg tør ikke helt gøre mig klog på det mere Viser tunge


Øv.. Elsker relevante "stickies"..
Anyway: Hvorfor skinner de den ikke bare? Det tager ti min så er alle billeder Bodyman eller BB.dk og idet det blot er et exel-script kan det aldrig være ulovligt?
Så er den pot ude?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 389
Tilmeldt: 13. jan 2007, 15:56
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



andersen skrev:
andersen skrev:
Kan den her tråd egentlig ikke blive "sticky"? hader og skulle grave den frem hvergang jeg er i tvivl når jeg laver kostplan.


Jeg har henvendt mig flere gange, men politiken har været, at de IKKE vil lave den til en sticky, fordi at man for det første ikke er glade for stickies, og for det andet, at programmet er blevet udviklet af en konkurrent! Derimod, så forstår jeg ikke, at de henviser til programmet i en nylig FAQ, for det er jo stadig en konkurrent! Jeg tør ikke helt gøre mig klog på det mere Viser tunge


Øv.. Elsker relevante "stickies"..
Anyway: Hvorfor skinner de den ikke bare? Det tager ti min så er alle billeder Bodyman eller BB.dk og idet det blot er et exel-script kan det aldrig være ulovligt?
Så er den pot ude?


Jeg tror ikke det er lovligt at lave nyt desígn til programmet og fremføre det som sit eget! Men jeg har også bedt dem om at lave et integreret kostprogram til sitet, men det er heller aldrig blevet til noget :cry:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster