Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1129
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1126

Følg bodybuilding.dk på

Diæt-eksempel for fedtreduktion


Diskussion af artiklerne i arkivet

Tilbage til Artikel-diskussion





Læs artiklen her:

artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/dit-eksempel-for-fedtreduktion.html

Stil spørgsmål eller kom med dine kommentar til artiklen i denne tråd.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej, lige et par spørgsmål til dit opstillede fedtreduktionsprogram.
for det første lyder 3200 kalorier om dagen som meget. Det må da være en aktiv person du har taget som forsøgsperson, synes at det samlede energiniveau er sat lidt højt! Så vidt jeg ved ganger man ens lean body mass(lbm) med 27 for at finde ligevægtindtaget for en bodybuilder. Dette giver i dette eksempel 2565kal om dagen og det er altså taget udfra at din testperson har en fedtprocent på 0!!! Jeg synes at du skal revurdere din testperson og hans energibehov en lille smule:-)

Du anbefaler 100gram havregryn til morgenmad, men næsten ingen kulhydrater i måltid nummer to som indtages klokken 10. Var det ikke bedre at sprede kulhydraterne ud over begge måltider for at holde forbrændingen helt i top??

Derudover anbefaler du at tage proteiner i det sene måltid kl 23, fint nok. Men burde du ikke overveje at blande det med mælk i stedet for vand, eller indtage noget F.eks. ost sammen med da det gør at proteinerne optages langsommere og derved mindsker den kataboliske fase som vil komme i løbet af natten, da der går lang tid mellem proteinindtagende??

Jeg vil bestemt ikke anbefale at indtage kulhydrater i form af kartofler om aftenen da Kulhydrater af typen sukkerarter og stivelse skal spises i starten af dagen. Dit stofskifte er hurtigst i starten af dagen. Derved har din krop en større chance for at forbruge dine kulhydrater til energi i stedet for at blive lagret som fedt. Vent med dine fiberholdige kulhydrater til senere på dagen.

hygge og hold jer brede i det danske land
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. jan 2005, 14:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



for det første lyder 3200 kalorier om dagen som meget. Det må da være en aktiv person du har taget som forsøgsperson, synes at det samlede energiniveau er sat lidt højt! Så vidt jeg ved ganger man ens lean body mass(lbm) med 27 for at finde ligevægtindtaget for en bodybuilder. Dette giver i dette eksempel 2565kal om dagen og det er altså taget udfra at din testperson har en fedtprocent på 0!!! Jeg synes at du skal revurdere din testperson og hans energibehov en lille smule:-)
Jeg forstår ikke helt dit regnestykke, men 3200 kcal (13000kJ) er meget almindeligt for en fysisk aktiv person.

Du anbefaler 100gram havregryn til morgenmad, men næsten ingen kulhydrater i måltid nummer to som indtages klokken 10. Var det ikke bedre at sprede kulhydraterne ud over begge måltider for at holde forbrændingen helt i top??
Det betyder ikke noget for forbrændingen. Var det min kost vil jeg dog have lidt flere kulhydrater i af andre grunde, men det er jo smag og behag.

Derudover anbefaler du at tage proteiner i det sene måltid kl 23, fint nok. Men burde du ikke overveje at blande det med mælk i stedet for vand, eller indtage noget F.eks. ost sammen med da det gør at proteinerne optages langsommere og derved mindsker den kataboliske fase som vil komme i løbet af natten, da der går lang tid mellem proteinindtagende??
Teoretisk set har du ret her. Der kunne godt flyttes lidt om på kosten så der var lidt mere at indtage her. Dog tror at forskellen vil være minimal i praksis og igen må det være smag og behag.

Jeg vil bestemt ikke anbefale at indtage kulhydrater i form af kartofler om aftenen da Kulhydrater af typen sukkerarter og stivelse skal spises i starten af dagen. Dit stofskifte er hurtigst i starten af dagen. Derved har din krop en større chance for at forbruge dine kulhydrater til energi i stedet for at blive lagret som fedt. Vent med dine fiberholdige kulhydrater til senere på dagen.
Det er der ikke så meget hold i. Man kan sagtens spise kartofler sidst på dagen.
Brugeravatar
Administrator
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 3. mar 2005, 00:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er helt enig med dig i at man skal ligge i 500 kalorier når man bygger masse på!
Men hvis man gerne vil cutte og ikke vil miste noget af alt den hårdt slidte opbygede muskelmasse så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor du har de 500 kalorier fra når man cutter??
Så vidt der er kloget i så er 350 kaliorire underskud max hvis man kun vil spalte fedtenergi og ikke muskelenergi!! Men hvis du ligger inde med noget nyt omkring det så må du endelig dele!!:0)
Den mest pålidelig på det område er ud fra min ringe viden Dr, Michael Colgan fra Colgan instituttet!!

Det bringer til hvordan får du ham til at ligge på 3200 kalorier??
Jeg må sige at jeg ikke er enig med de 3200 kalorier eller med Taves ide om at den burde ligge lavere!! Alt ære og respekt til dig Kong Tave da jeg er klar over ud fra dine andre indlæg på andre debat forummer. At du sgu har styr sagerne. Men denne gang må jeg opponere gamle dreng!!!

Her er en lille opstilling som er rimelig brugbar! Og den kommer fra Dr, Michael Colgan fra Colgan instituttet. Mange professionelle på top plan vælger at benytte denne formel og med stor succes!!! :wink:

Udregning af forbrug ifølge colgan:
1x vægtx24= ?? x fedtprocent=?? X aktivitets niveau= energi forbrug!!

Men 10-14% kvinder 14-18% =x 1
Men 14-20% kvinder 18-28% = x ,95
Men 20-28% kvinder 28-38% = x ,90
Men over 28% kvinder over 38% = x ,85

X 1,30 meget let aktiv
X 1,55 lidt aktiv
X 1,65 moderat = 1,2 timers træning om dagen
X 1,80 2-4 timers træning daglig

Tage muskelmasse på = 500 kcla
Tabe sig = 350 kcla

Kreatin = 0,2 gpr kg i 3-4 dage herefter 1/3 del

Dog må jeg give Tave ret i at det er meget vigtigt hvad der indtages som godnat måltid!!!!
Mælk er nemlig helt kanon da optagelsen er sænket da mælken klumper i maven pågrund af den anderledes PH værdi. Samt kød eller især mælkeprodukter som ost er helt klart det bedste!

Diskutionen som tave nævner omkring hurtige og langsomme kulhydrater altså den glykæmiske indeks (GI) er en anden varm katoffel som jeg ikke ved om man skal tænke så meget på hvis man i forvejen er tæller sine kaliorier! Men hvis man ikke går så meget op at tælle så er det en anden sag Tave! Men på det område er der mange menniger! Men min er ovenstående!!

God træning!

P.S Hvis du får det bedre ved at påpege alle mine stave fejl! Så tillykke med det! :8
May the force be whit you!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 6. jan 2005, 08:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej alle sammen!

Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med en kost plan så jeg kan blive stærk og mere tegnet.

Jeg har kigget div. steder men ingen svarer direkte til mig naturligvis, men det havde været fedt hvis nogle herinde kunne hjælpe mig igang med en kostplan, her er der lidt om mig, jeg er 23år. vejer 78kg. 1.80 cm. høj, bænker med ca. 75kg, uden makker.
Jeg er lige startet med et nyt trænings program det der stod herinde med overarm i fokus.

håber i har nogle konkrete råd, mange tak

Daniel Kristoffersen.
Daniel Kristoffersen
Søborg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jan 2006, 13:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Artikel-diskussion




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster