Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66410 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049795 indlæg i 100466 emner
1 nye indlæg i dag
jeg vil nærmere sige at myten går på 48 timer.construction skrev:Hva med den "regel" at der minimum skal gå 72 timer før man må træne en muskelgruppe igen? går ud fra det også er en myte
shazam skrev:ham som har skrevt om de her myter hvad gør ham til ekspert hvorfor er han troværdig
shazam skrev:ham som har skrevt om de her myter hvad gør ham til ekspert hvorfor er han troværdig
Jeg tror dog man skal passe på med at træne hvis at man er for øm, jeg tror at tendensen til at løfte med dårlig form er en del større hvis man er øm.
Dingo skrev:Hvis jeg stadig har doms til en træning synes jeg faktisk de forsvinder når jeg får brugt musklen godt,
Thomas Jagd skrev:Dingo skrev:Hvis jeg stadig har doms til en træning synes jeg faktisk de forsvinder når jeg får brugt musklen godt,
Ja, det er meget typisk, hvis ens DOMS er indenfor rimelighedens grænser, og det viser bare du ikke har overdrevet ved sidste pas. Hvis ømheden er så udtalt at det bliver værre, så er det som sagt et tegn på at man har lavet for meget imo.
Moqensen skrev:shazam skrev:ham som har skrevt om de her myter hvad gør ham til ekspert hvorfor er han troværdig
Hvad for nogle af dem er du da uenig med?
shazam skrev:Det er mig som har skrevet artiklen. Og jeg er bestemt ikke "ekspert". Ikke desto mindre er det nogle ret anerkendte myter indenfor vægttræning.
TheNextArnold skrev:ang. det med de 30 gram protein pr. måtid:
lad os antage at kroppen rent faktisk kun kan optage 30 gr pr måltid men at jeg kommer til at spise 50. hvad sker der så med de overskydende 20 gram?
FitnessDK skrev:TheNextArnold skrev:ang. det med de 30 gram protein pr. måtid:
lad os antage at kroppen rent faktisk kun kan optage 30 gr pr måltid men at jeg kommer til at spise 50. hvad sker der så med de overskydende 20 gram?
De sætter sig på kroppen som fedt, hvis ikke du får forbrændt dem
A Menace To Chicken skrev:FitnessDK skrev:TheNextArnold skrev:ang. det med de 30 gram protein pr. måtid:
Næh, du skider dem bare ud igen. Medmindre din metabolisme er grundlæggende anderledes, end andre menneskers.
Metabolism of protein (Amino acids)
Proteins are absorbed as amino acids from the intestine into the capillaries of the villi and thence into the portal system en route to the liver where most are removed. Consequently there is very little change in the blood protein level after the consumption of food. There is very little protein stored in the body. Small amounts can be mobilised from the blood, muscle and liver. If excess protein is consumed, most of it is converted to glucose or fat for use in providing energy or stored for future energy demand.
Amino acids consist mainly of carbon, hydrogen, oxygen and nitrogen. There are small quantities of other elements such as sulphur in some. When the amino acids are converted to glucose or fat, the nitrogen is removed first in the liver and converted into urea. This is then transported in solution to the kidneys for elimination from the body as urine. After eating there is an increase in the amount of urea in the blood indicating the excess amino acids have been converted in the liver. The kidneys and muscles can remove the nitrogen also but the product is ammonia and not urea.
The remaining compound containing mainly carbon, oxygen and hydrogen can be oxidised to provide energy, carbon dioxide and water. It can be converted to glucose or fat as well and either oxidised or stored as previously described. Proteins form a very important part of cell protoplasm and the amino acids from the blood may be combined in a number of ways to form different cellular protein and plasma protein. Protein (or amino acids) is found in many areas of the body other than muscles and is the basis of many body compounds including the enzymes involved in digestion and the antibodies used in fighting infection.
Martin88 skrev:Thomas har ret, men spørgsmålet bør også være et helt andet, nemlig, HVOR MEGET af proteinets energi er muligt for kroppen at lagre som fedt?
Den enzymproces der f.x. sker ved omdannelse af kulhydrater til fedt er i mennesker dårligt repræsenteret og mennesker vil generelt ikke omdanne ret mange kulhydrater om til fedt, der er en del studier på området der understøtter dette, selv ved 50% overfodring med kulhydrater over lang tid lagrer man ikke en tilsvarende mængde ekstra fedt, faktisk langt fra. Så det skal sættes i perspektiv.
muren skrev:Syntes det er en rigtig fed artikel
Har fået svar på nogle af de ting jeg har hørt alt for mange forskellige meninger om.
Men det der med at ens muskel skal have 2-3 døgns hvile er det en myte eller hva ?
Friche skrev:muren skrev:Syntes det er en rigtig fed artikel
Har fået svar på nogle af de ting jeg har hørt alt for mange forskellige meninger om.
Men det der med at ens muskel skal have 2-3 døgns hvile er det en myte eller hva ?
Både og. Det afhænger hovedsageligt af hvor meget man udtrætter musklen i løbet af sine træningspas. Som hovedregel er det en udmærket regel med 24-36 timers restitution. Senere hen kan man spekulere mere i overload principper og i at træne musklen uden den er fuldt ud restitueret osv. Alt det står der meget mere om i artikelarkivet:)
muren skrev:Friche skrev:muren skrev:Syntes det er en rigtig fed artikel
Både og. Det afhænger hovedsageligt af hvor meget man udtrætter musklen i løbet af sine træningspas. Som hovedregel er det en udmærket regel med 24-36 timers restitution. Senere hen kan man spekulere mere i overload principper og i at træne musklen uden den er fuldt ud restitueret osv. Alt det står der meget mere om i artikelarkivet:)
Jeg trænede i en periode 2 gange om dagen og det har givet mig de bedste gains til dato..
kørte programmet i 2 måneders tid.
Af hvad jeg kan forstå på det hele variere det fra person til person, hvor meget træning man kan klarer. Men vil da gerne hører jeres mening hvis i ved mere om det
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster