Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 66400 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049782 indlæg i 100455 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1058
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1056

Følg bodybuilding.dk på

2-split eller FB

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej alle her på BB

Jeg er af natur rimelig spinkel bygget og har i mange år kørt 2-split program men er i tvivl om det er det rette for mig eller om jeg skulle køre FB program og om jeg eventuelt skulle olde mig til b2b princippet. Mit mål er at få mere masse. Så jeg vil gerne hre jeres mening og gode råd.

på forhånd tak ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne eventuelt give noget mere information:

Alder, højde, vægt, nogenlunde fedtprocent, maxløft, hvor meget træner du om ugen samt træningserfaring. Nu skriver du 'mange år kørt 2-split' - hvis du har flere års træningserfaring, så burde du allerede være rimelig stor, men det lyder ikke umiddelbart sådan. Hvordan er det med din kost? Den er nemlig vigtigere end selve træningen.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog

picea skrev:hej alle her på BB

Jeg er af natur rimelig spinkel bygget og har i mange år kørt 2-split program men er i tvivl om det er det rette for mig eller om jeg skulle køre FB program og om jeg eventuelt skulle olde mig til b2b princippet. Mit mål er at få mere masse. Så jeg vil gerne hre jeres mening og gode råd.

på forhånd tak ;)

Hvad er "mange" år træning?
Hvis du er spinkel af bygning efter lang tids træning, må man ganske enkelt antage at du ikke indtager nok føde i løbet af dagen. For at opbygge muskelmasse, skal du ligge i kcal-overskud- hvis ikke du gør det, får du ikke større muskelmasse - simple as that. Derfor kan valget af øvelser og programmer i princippet være underordnet hvis ikke du ligger i overskud.

Men du kan sagtens få gode resultater af både 2-split og FB, dog vil jeg mene at det for langt de fleste, vil fungere bedst med et 2-split, da et FB tager lang tid, kræver megen energi, for ikke at gå død til sidst i programmet.

Kør 2-split, og læs nogle artikler herinde om kost - musklerne bliver ikke bygget i centeret men i køkkenet:)
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

PatrickSan skrev: læs nogle artikler herinde om kost - musklerne bliver ikke bygget i centeret men i køkkenet:)

+1
Brugeravatar

Styrkeliste

faktum er at jeg lider af en meget sjælden genetisk sygdom som gør at mine muskler er underudviklet så derfor er jeg generelt ik meget for at folk skal vide hvor meget jeg vejer og hvor tungt jeg løfter, derudover har jeg problemer med at optage den mad jeg soiser så jeg spiser hver anden eller trejde time. Dertil kan jeg dog fortælle at jeg træner fire gange om ugen. Jeg har læst at hvis man er spinkel bygget skal man helst holde sig fra isolationsøvelser og derfor køre basis øvelser istedet og der er der noget af min tvivl ligger.

Jeg forstår godt hvad du mener, men du er jo totalt anonym herinde, så hvad gør det, at folk ved de ting om dig? Det er bare nemmere at hjælpe, når man ved lidt mere. :-)

Men personligt vil jeg foreslå Thomas Jagd's Fundamenttræning for Begyndere. Det er et glimrende fullbody-program der giver både muskelmasse og styrke, og selv hvis du har nogen træningserfaring, så er det et udmærket program, især hvis din fremgang generel er langsom. Har du været i stand til at tage på (muskler) og øge vægten gennem den tid du har trænet? Og husker du at holde en uges pause hver 2 måned ca.?
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja det er lykkedes mig at tage ¨på i vægt gennem træning for i min egen teori så bruger jeg min træning til at optage det jeg spiser så jeg på den måde optager min mad bedre. Ham du nævnte der har lavet det er fundamentaltræning for begynder har du eventuelt et link til det program eller ved du hvor man kan finde det henne.

picea skrev:Ja det er lykkedes mig at tage ¨på i vægt gennem træning for i min egen teori så bruger jeg min træning til at optage det jeg spiser så jeg på den måde optager min mad bedre. Ham du nævnte der har lavet det er fundamentaltræning for begynder har du eventuelt et link til det program eller ved du hvor man kan finde det henne.

what? :-k
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

men hvis det kan hjælpe så vejer jeg 40 kg og løfter max 22 kg i bænkpres(inkl stang) so, du kan se er det jo ik noget at råbe hurra for men som jeg ser det gælder det om at kæmoe videre og ik give op :)

picea skrev:men hvis det kan hjælpe så vejer jeg 40 kg og løfter max 22 kg i bænkpres(inkl stang) so, du kan se er det jo ik noget at råbe hurra for men som jeg ser det gælder det om at kæmoe videre og ik give op :)

hvor høj er du?. hvor lang tid har du trænet, og hvordan ser din kost ud?.

kender ikke noget til din sygdom, men tror stadig at du er nød til at være i kalorieoverskud for at tage på hvis det er det som du ønsker?
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg er 156 cm høj og jeg har trænet seriøst i 5 år nu. Alt min kost indholder meget protein da jeg bla andet spiser meget fisk og kylling og så older jeg nmig helst fra kost der indholder for meget fedt. Altså det mit mål er at jeg gerne vil have mere masse altså større muskler :)

picea skrev:jeg er 156 cm høj og jeg har trænet seriøst i 5 år nu. Alt min kost indholder meget protein da jeg bla andet spiser meget fisk og kylling og så older jeg nmig helst fra kost der indholder for meget fedt. Altså det mit mål er at jeg gerne vil have mere masse altså større muskler :)

det med at holde sig fra fedt er ikke en god ting. du skal have masser af fedt. at du spiser fedt betyder ikke at du vil tage på i fedt. kroppen har brug for det sunde fedt.

nødder, olier og fisk er rigtig gode ting at spise.

går ud fra at din sygdom også går ud over knoglerne når du ikke er højere?.

men anyways. du skal være i kalorie overskud for at tage på. din træning er sikkert fin nok, men selvom træningen er fin vil du ikke tage på med mindre du spiser nok. også selvom du får masser af protein. tror du skal begynde at tælle dine kalorier, og så øge indtage hvis du ikke tager på.

ellers synes jeg også du skulle prøve at snakke med din læge om emnet. (evt. en kvalificeret læge, for det er tit at de normale læger ikke ved så meget om noget).

spis, spis, spis. ellers vil du ikke tage på
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan vi få et navn på din lidelse?
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

oki det vil jeg prøve og mange tak for råd og vejledning

min lidelse hedder et eller andet langt latinsk navn som jeg ik kan huske og jeg er den eneste i hele verden der har den lidelse og det er no bullshit :)

der var en erinde der har anbefalet dette her til mig ; Thomas Jagd's Fundamenttræning for Begyndere. det skulle være et udemærket b program men er der nogen der ved hvor man kan finde det program.

picea skrev:der var en erinde der har anbefalet dette her til mig ; Thomas Jagd's Fundamenttræning for Begyndere. det skulle være et udemærket b program men er der nogen der ved hvor man kan finde det program.

søg på google hvis du gerne vil køre hans program. :)

hvis du er den eneste i hele verdenen der har denne sygdom... betyder det så at de har opfundet det navn KUN til dig :dance: ikke ondt ment!. synes det fedt :P.. tænker bare hvis de vidste hvad det hed i forvejen er det da ret godt gået. de kender ikke sygdommen men ved hvad den skal hede hvis nogen engang skulle få det.. lol
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har prøvet at søge på programmet på Google men jeg kan ik finde det :/

Gå på google og skriv dette "Thomas Jagd Fundament Træning for Begyndere" - den første mulighed der er vælger du, og så det bare i gang med at læse :)
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

picea skrev:min lidelse hedder et eller andet langt latinsk navn som jeg ik kan huske og jeg er den eneste i hele verden der har den lidelse og det er no bullshit :)

Hold nu op med det der. Der er rigtigt mange der menere at de er så speciale som dig selv. Sagen er bare at du ikke i nu har fundet ud af nok om dig selv. Højst sandsynligt er det derfor du har svært med og tage på.

Seriøst stortset hverdag hør jeg folk undskylde for deres manglende resultater. De fede menere stortset altid at det er genetisk og de tynde menere det samme. Prøv bare og spørge en fed eller tynd person hvorfor de tror at de er fede eller tynde. De fede kan slet ikke forstå hvorfor de er så fede, for de menere selv at de ikke spiser så meget, og de tynde siger selvfølgeligt at de spiser rigtigt meget og kan ikke forstå hvorfor de ikke tager på.

Bare stop med og tro at i er så speciale og bare begynd og spise og træne ordenligt.

Du kan sagtens køre fullbody 4 gange om uge, jeg køre selv 5 gange her er et link http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/stripped_down_hypertrophy

Efter bare 14 dage med denne program blev min mave muskler synligt, og jeg var ikke gået ned i vægt. Jeg har køret den i ca. 7 uger nu, og kan kun anbefalde den.
Søger for at korte ned på cardio. Hvis du bare gerne også vil have en nogenlunde kondi, så følg denne program hold korte pauser, sådan så du holder pulsen oppe så meget af tiden så muligt.

Begynd og faste efter 16-8 modelen som http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html andbefalder. Du faster i 16 timer og spiser i en 8 timers vindue, Søger nu for og være i kalorie overskud, find ud af hvad din lige vægts indtag er og spise så du minimum er i 500 kalorie overskud, det kan for nogen godt være svært og få så meget mad ned i en 8 timers vindue.
Men på den anden side hvis men nu bare søger for og få maden ned så kan men begynde og nyde de gode resultater 16-8 modelen giver. En af dem er at efter 16 timers faste begynder kroppen og producere flere naturlige vækst hormoner end normalt. Hvis du nu også kan presse din træning inde i fasten, er det i nu bedre. Der er også en hel del info og finde om forskelige faste metoder inde på T-nation.

Det nytter ikke noget og spise kager her og der og mene at men spiser meget. Spis noget som gøre godt for kroppen såsom proteiner, grønsager og fedt.

Bare generalt få styr på din kost.

Hvis dette ikke virker så søg efter Hard geiners på google, der er meget info omkring disse spiciale mennesker som uanset hvad ikke kan tage på.

Tro mig jeg kender mange fimse tynde personer, og jeg kan kun sige at propper at de er ikke mere speciale end hvad de selv tror. Deres spiser vaner gør at de er så fimse tynde som de er, ikke deres genere.

Jeg gad i øvrigt godt se noget realt dokumentation fra fimse tynde personer som er blevet undersygt af en anderkendt universitit i længer periode, føre jeg tror på at deres skavanker er genetisk.

Alt det her er ikke ment som en sur opstød men bare noget der er lige ud af posen.

Obvious troll is obvious...
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Daniel$an skrev:Obvious troll is obvious...

Hvem og hvad hentyder du til?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster