Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65332 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2048817 indlæg i 99747 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 358
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 356

Følg bodybuilding.dk på

Arme og Bryst

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Er begyndt er spekulere over at mine arme bliver større og større, men der ikke sker så meget med mit bryst. selvom jeg træner det. Er 15 år, kunne det ikke have noget at gøre med det ikke er særligt udviklet endnu? er der noget jeg bør tænke over? Vil ikke gøre noget dumt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



wg skrev:Er begyndt er spekulere over at mine arme bliver større og større, men der ikke sker så meget med mit bryst. selvom jeg træner det. Er 15 år, kunne det ikke have noget at gøre med det ikke er særligt udviklet endnu? er der noget jeg bør tænke over? Vil ikke gøre noget dumt.

Generelt tager en større muskelgruppe som brystet imo nu engang er, længere tid at vokse så det ses tydeligt. Men der kan være mange faktorer der spiller ind. Du siger dine arme vokser fint. Hvordan træner du, og hvilke øvelser?

Ellers så er det bare om at have tålmodighed i starten. :wink:
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg har trænet fullbodyprogrammet og er nu igang med 2-split. Har trænet i snart et år
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



wg skrev:jeg har trænet fullbodyprogrammet og er nu igang med 2-split. Har trænet i snart et år

Der er ikke noget "specifikt" fullbodyprogram. Der er mange forskellige.. Hvilke øvelser lavede/laver du? Tænk på du kun er 15, du har masser af tid til at vokse :wink:
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459382

Ifølge den gode gamle coach her er bænkpres ikke ligefrem det bedste til et godt bryst, (hvilket der især er noget om, hvis ens triceps er dominerende som i dit tilfælde.)

Så du kan jo altid bare prøve at smide nogen af øvelserne ind i dit program, og se om de funker.

Low Pulley Cable Bench Press fx
Billede
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tror ikke det er noget du skal være nervøs over - over tid vil det rette sig op :wink:

Men hvordan ser dit program ud ??? Mange har endvidere tendens til at overtræne armene i starten :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fullbody og 2 split som bl.a. er i en artikel her på bodybuilding.dk

Så du mener at jeg måske skulle bruge de to øvelser i stedet for f.eks. bænkpres og skråt bænkpres? Disse to øvelser på billedet, kan vel også udføres med håndvægte eller?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



JBH skrev:Tror ikke det er noget du skal være nervøs over - over tid vil det rette sig op :wink:

Men hvordan ser dit program ud ??? Mange har endvidere tendens til at overtræne armene i starten :wink:

Lige præcis som JBH siger. Jeg havde selv samme problem for 2 år siden, da jeg var 15. Mit program var bygget op omkring iso-øvelser af armene og så ellers bare ben-træning. Forsømte bryst en smule og glemte helt ryggen. Skriv dit program op. :lol:
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



wg skrev:fullbody og 2 split som bl.a. er i en artikel her på bodybuilding.dk

Så du mener at jeg måske skulle bruge de to øvelser i stedet for f.eks. bænkpres og skråt bænkpres? Disse to øvelser på billedet, kan vel også udføres med håndvægte eller?

Ja, så hedder det Dumbell (DB) i stedet for Barbell (BB). Dumbell bænkpres og skrå Dumbell bænkpres er der mange herinde der laver, inklusiv mig. Det er gode øvelser.
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459382

Ifølge den gode gamle coach her er bænkpres ikke ligefrem det bedste til et godt bryst, (hvilket der især er noget om, hvis ens triceps er dominerende som i dit tilfælde.)

Så du kan jo altid bare prøve at smide nogen af øvelserne ind i dit program, og se om de funker.

Low Pulley Cable Bench Press fx
Billede
Billede

Det program der Misterhamper, er det noge tdu har prøvet siden du poster det til alle? :wink:
Og i givet fald, har du fået gode resultater?
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mavebøjninger
Bænkpres
Skråt bænkpres
Lateral
Cable pushdown

Dødløft
Squat
Calf-raise
Legcurls
Chinups
Dumbell row
Dumbell curl

Det er et nyt 2 split program jeg blev anbefalet her for et par dage siden, da jeg ikke have tid til det andet i artiklen, som jeg kørte før. Det er med vilje at jeg har lagt vægt på benene
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



glemte militaty pres i dag 1
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



synes det ser meget klogt ud. Vil tro det udligner sig for du har rigeligt på brystet, men måske dips istedet for pushdown?

Men hvordan ser din sætxreps ud?
Jeg havde stor fremgang i et fb på brystet sådan her:

Bænkpres:
5sæt 6-10 reps
3sæt 3-6 reps supersæt peck deck 3x8-10

og så ikke andre øvelser til brystet, men havde dog skulderpres som aktivere brystet.
:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2844
Tilmeldt: 19. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



OK, jeg kører bare alm. 5*5
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. jan 2007, 17:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ser fornuftigt ud - Vil helt sikkert stille og roligt rette op på tingene :wink:

Husk endvidere at vi fra naturens side er forskelligt indrettet - så vi alle har forskellige plus og minus sider. Men jeg er sikker på at du nok skal få banket masse på brystet og harmoni i tingene med dette program. God træning :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9283
Tilmeldt: 3. jan 2005, 13:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Steve- skrev:
Misterhamper skrev:http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459382

Ifølge den gode gamle coach her er bænkpres ikke ligefrem det bedste til et godt bryst, (hvilket der især er noget om, hvis ens triceps er dominerende som i dit tilfælde.)

Så du kan jo altid bare prøve at smide nogen af øvelserne ind i dit program, og se om de funker.

Low Pulley Cable Bench Press fx
Billede
Billede

Det program der Misterhamper, er det noge tdu har prøvet siden du poster det til alle? :wink:
Og i givet fald, har du fået gode resultater?


Det er ikke programmet, det er øvelserne. Nej, jeg har ikke prøvet dem endnu (og har kun postet det 2 steder, en af gangene til én der mangler ny brystøvelse :P) så det skal bare ses som inspiration - og hvis nogen kan lide øvelserne og synes de fungerer rigtig godt, så skal de bare blive ved med at bruge dem - og ellers kasserere dem.

Jeg laver normal bænkpres med håndvægte, når jeg laver bænkpres, fordi jeg synes den er bedre mod skuldrene.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



wg skrev:Mavebøjninger
Bænkpres
Skråt bænkpres
Lateral
Cable pushdown

Dødløft
Squat
Calf-raise
Legcurls
Chinups
Dumbell row
Dumbell curl

Det er et nyt 2 split program jeg blev anbefalet her for et par dage siden, da jeg ikke have tid til det andet i artiklen, som jeg kørte før. Det er med vilje at jeg har lagt vægt på benene


du kan også prøve at køre decline bænkpres hver andet træningspas, og så med dumbells. mindes at det er den som giver den største aktivitet i patterne.

Ellers så bare æd, træn og sov. ;)
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster