Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59731 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Davidvaf

Vores medlemmer har i alt skrevet 2045975 indlæg i 98602 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 334
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 332

Følg bodybuilding.dk på

Candito 6 ugers program

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Jeg var længe kigget på candito's 6 ugers program. http://www.canditotraininghq.com/app/do ... ogram.xlsx Er der nogle der har erfaringer med det i forhold til at øge styrke og muskelmasse?
Jeg synes volumen pr træning virker relativt lav.
Jeg kører pt Upper/lower 2 split program fra bodylabs side.
http://www.bodylab.dk/images/skins/body ... muskel.pdf
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



themik skrev:Jeg var længe kigget på candito's 6 ugers program. http://www.canditotraininghq.com/app/do ... ogram.xlsx Er der nogle der har erfaringer med det i forhold til at øge styrke og muskelmasse?
Jeg synes volumen pr træning virker relativt lav.
Jeg kører pt Upper/lower 2 split program fra bodylabs side.
http://www.bodylab.dk/images/skins/body ... muskel.pdf


Det er et powerlifting program, hvorfor volumen er forholdsvis lav. Afhængigt af dit niveau kan det dog sagtens putte masse på anyway.

Start med at give os følgende stats
Træningserfaring
højde
vægt
max løft i Bænk, Squat og dødløft
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:43
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har trænet i ca 3 år.
Højde 175 cm
Vægt 68
Bænk 85 1 rm
Squat 115 1 rm
Dødløft 140 1 rm
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



themik skrev:Har trænet i ca 3 år.
Højde 175 cm
Vægt 68
Bænk 85 1 rm
Squat 115 1 rm
Dødløft 140 1 rm



i henhold til øget styrke vil det sikkert være ganske udemærket. Som sideeffekt vil der også være noget øget muskelmasse, men du bør være opmærksom på at det ikke er hvad der er i fokus her.
Hvis du er interreseret i muskelmasse primært, vil det være en fordel at kigge i retning af Back to basic round 2 fx.

hvis det er en blanding af maksimal styrke og masse du er ude efter kan jeg også forslå PHAT eller wendler 5/3/1

Hvis dit mål primært er styrke, så vil du godt kunne øge muskelmassen på et et program som canditos, forudsat at der indtages nok kalorier, hvilket i øvrigt gør sig gældende uanset hvilket du vælger.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:43
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har desværre ikke tid til at træne mere end 5 gange i ugen, og kunne egentligt godt tænke mig at prøve et program hvor jeg skal bænkpresse 3 gange om ugen, da jeg synes det er svært at øge styrken i bænkpres med 2 gange
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



themik skrev:Jeg har desværre ikke tid til at træne mere end 5 gange i ugen, og kunne egentligt godt tænke mig at prøve et program hvor jeg skal bænkpresse 3 gange om ugen, da jeg synes det er svært at øge styrken i bænkpres med 2 gange


prøv det. Candito har virkelig styr på hvad han taler om. Det er uden tvivl et godt program som sagtens kan give masse, om ikke andet vil det klart give dig mere styrke som også er en god investering hvis du vil fokusere mere på masse senere hen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:43
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil give det et skud, umiddelbart synes jeg også bedre om basisøvelser end mere traditionel bb træning med ISO øvelser som i phat. Vil da håbe det kan give noget masse også, det vil min spinkle krop have godt af
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



themik skrev:Jeg vil give det et skud, umiddelbart synes jeg også bedre om basisøvelser end mere traditionel bb træning med ISO øvelser som i phat. Vil da håbe det kan give noget masse også, det vil min spinkle krop have godt af


basis øvelser har også klart mest værdi og bør være grundstenen i ethvert træningsprogram. Der er blot fordele ved at bruge isolationsøvelser i og med man kan træne musklen til udmattelse med meget lavt skadespotentiale.

However layne norton har det med at tilføje idiots mange og meget eksotiske isolations øvelser hvor der er 1-2 sæt af hver.... Det var ihvertfald hvad der skræmte mig væk de første gange jeg læste om det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:43
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Præcis. Det virker fjollet med så mange øvelser. Hellere færre øvelser og lidt flere sæt efter min smag
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Havde fine resultater styrkemæssigt, hvor der ikke var nogen synderlig forandring i muskelmassen. Ændrede lidt på nogle øvelser undervejs for at skåne lænden.

hentede omkring 20kg i totallen på de 6 uger
So a lot of people become comfortable. They stop growing, they stop wanting anything, they become satisfied.
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 27. apr 2014, 16:09
Geografisk sted: Holstebro
 
Træner her: Dansk Fitness Holstebro
FLEXfitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 113.50
- Dødløft: 102.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedt at høre. Har i nogle forslag til programmer med lidt mere fokus på muskelmasse men der samtidig er en form for periodisering med i?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du vil have procent baseret progression kan jeg anbefale russian squat routine og Bays 8 ugers dødløft cyklus. Begge er styrke /peaking cyklusser. Men min erfaring er, at der er et godt masse udbytte, især i rsr. Evt kunne du udelukkende kører loading fasen 2 gange i træk og så deload/dekon.
Det bedste program jeg har kørt ifht masse har for mig været bodylabs bulgarian power burst, som dog kræver 6 ugentlige træningsdage. Det sjove er, at jeg efter endt cyklus var på mit stærkeste niveau nogensinde.
Her var lidt inspiration. Go dag
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den første gang jeg kørte programmet igennem synes jeg at blive lidt flad på brystmuskulaturen.
Dette modvirkede jeg ved at tilføje skrå bænk som optional exercise på overkropsdagene.

Det fungerede sådan at jeg udførte programmets øvelser, Derefter skråbænk supersættet med hammercurls og til sidst sluttede jeg af med preachercurls supersettet med dips.
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 8. apr 2008, 10:26
 
Træner her: Fitness World Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedt at høre. Hvilken cyklus ville i anbefale at køre sammen med phat? Muligvis en lidt ændret udgave med færre øvelser og lidt flere sæt i de enkelte.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 146
Tilmeldt: 15. sep 2013, 18:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



themik skrev:Fedt at høre. Hvilken cyklus ville i anbefale at køre sammen med phat? Muligvis en lidt ændret udgave med færre øvelser og lidt flere sæt i de enkelte.

Evt gillingham eller hatfield 80 day cyklus blot den modificeret udgave som thomas jagd fremlægger i hans artikel på bodylab. De kunne være muligheder
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: 16. sep 2012, 00:43
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster