Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 60876 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er aknihei

Vores medlemmer har i alt skrevet 2047225 indlæg i 98655 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 404
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 400

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Min onkel holdt ikke længe. Få dage på hospice i naturskønne omgivelser. Han sagde intet den sidste uges tid, men jeg husker stadig at han i søvnen åbnede sit ene øje og kiggede på mig i et kort øjeblik, for dernæst at vende tilbage til søvnen. Han åbnede sit øje, da jeg talte med hans kone om, at de jo havde haft et langt og lykkeligt liv, og at de modsat mange andre - rent faktisk havde prioriteret frihed i form af talrige perioder med orlov. Det var som om, at han stadig var tilstede oppe i hovedet. Måske bevarer vi en relativ klarhed i hovedet til det sidste, hvor vi stadig forstår. Jeg kom ikke til begravelsen, da jeg var bundet af en kontrakt - og eftersom at begravelsen ikke lå i arbejdstiden - men i stedet i den periode på 11½ time mellem hver vagt, havde det krævet, at jeg havde taget 44 timer uden søvn, hvilket ikke var forsvarligt, specielt ikke med tanke på at føre et køretøj i den periode. Jeg tænkte ellers meget over mit valg - og tøvede egentlig til det sidste, men hensynet til andres sikkerhed samt mit eget velbefindende endte dog med at vinde. Jeg tænkte ellers meget over, hvad meningen med tilværelsen egentlig er, hvis vi ikke kan ære de døde. Jeg har før hørt folk, der ikke havde TID til at komme til begravelser, hvilket tiden vel egentlig burde være til.

Til begravelsen blev det nummer spillet. Min onkel spillede i band som ung, hvor de blandt andet spillede dette på repeat.

Jeg forsøder min tilværelse med gamle radioudsendelser på DR BONANZA og ved at læse bøger om helte, der er købt i genbrug. Jeg har brug for helte i min bevidsthed, og nej, man behøver ikke ty til fantasy- og superheltegenre for at finde dem. Der er massere af helte i den virkelige verden. Stærkt inspireret af dele af Alexander den Stores hær, der gik fra Makedonien til Indien, har jeg spekuleret i at gå den franske camino på 20 dage, hvilket vil betyde et gennemsnit på 40 km. dagligt.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar

Reputation point: 215

Geografisk sted: Primært kælderen + AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg konfronteres flere gange ugentligt med den stigende inflation. Folk, der beklager sig over, at pengene ikke slår til. Jeg er endnu ikke selv stødt på inflationen i nævneværdig grad, men har også altid gjort en dyd ud af at købe større partier af specielt dagligdagsvarer på tilbud. På trods af en generel tendens til prisstigninger all over the line, har økologiske æg nu ugentligt, konsekvent været på tilbud i maaaange uger. Jeg havde ellers vænnet mig til at skulle veje mine værdier, når jeg ugentligt skulle konfronteres valget om 30 skrabeæg for 30 kr. eller 10 økologiske for 28 kr.

At priserne på brændstof i øvrigt er steget til vejrs, kan blot vække min sympati for nogle af dem, der er hårdest ramt som følge af dette i kombination til andre ting påvirket af andre omstændigheder, men det er ikke blot negativt, i hvert fald ikke her til lands. Jeg har altid fundet det beskæmmende, at være vidne til det diesel- og benzinsmisbrug, der har fundet sted så længe jeg erindrer. Hvor mange, der ikke blot benytter et motordrevent køretøj af hensyn til sygelig magelighed. Oftest er min opfattelse, at det er folk med alting inden for gå- og cykelafstand, der er styret af dette. Folk, der kører i bil til træning for at gå på løbebånd, folk, der kører 5 minutter i bil for at handle en håndfuld varer, folk, der bliver hentet og leveret i alle mulige henseender, som var de hjælpeløse og uden besiddelse for nogen form for førlighed. Det er SYGT. Til sidst vil fortovene blot være forbeholdt personer med solbriller og blindstok, kommunearbejdere (hvis de endnu ikke er sparet væk) med løvblæser eller affaldstang, og de hundeejere, der endnu ikke er gået over til at lufte hunden i mens bilen ruller i 1. gear, og stadig fastholder at en hund ikke blot kan luftes ved at blive lukket ud i den 28 kvadratmetre store have, der hovedsageligt er belagt med 2. sorteringsfliser og hundens egne ekskrementer. Hvis hundeejerne og andre forbipasserende så ellers bidrager med at tilsvine fortovet med alskens tænkelige efterladenskaber, kan det jo være, at kommunearbejderen får lov at beholde sit arbejde, for hvis de ikke gjorde det, havde han næppe andet at lave. Det er egentlig grotesk at tænke på, at magelighed holder så mange hjul i gang i samfundet, men det er et enormt skriv.

Jeg ved ikke om magelighed generelt bare er en folkesygdom, der opstår i forbindelse med høj(ere) levestandard. Hvad min seneste udenlandstur blandt andet lærte mig i forbindelse med, at jeg oftest besøgte et nyt hotel dagligt, så var det at tage gæsternes vurdering af hotellets beliggenhed med et gran salt; det samme når jeg kiggede på rutevejledninger fra tog- eller busstation og frem til enten hoteller eller turistattraktioner. "I would not consider this hotel to be central at all" "Daily taxi service is necessary", "Central???????? what a joke!" Det var som at det var aldeles UTÆNKELIGT, URIMELIGT og PINSOMT at skulle gå 1-4 km. og folk, der havde boet 1,2 km. fra byens absolutte centrum havde været nødsaget til at tage en taxa mm... Vi er jo ikke skabt til at bevæge os og yde nogen som helst indsats for at komme fra A til B. Man skal generelt være meget kritisk når man hører andres bedømmelser og råd, om end jeg begræder at det i så overvejende grad er nødvendigt. Man kan opleve, at man i virkeligheden skal gå til højre, når de siger venstre.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar

Styrkeliste

Werner Herzog. Den største dokumentarist, der her dokumenterer et utroligt interessant fænomen. Jeg havde hørt om elefanter, der trak sig fra flokken i forbindelse med sygdom og udsigten til snarlig død. Dette er dog yderst tankevækkende, og man får lyst til at gribe ind, selvom det forklares, at pingvinen blot vil genoptage sin dagsorden. Som barn kom lysten til at gribe ind i naturen, og det undrede mig, at fotografer og guider i parker ikke intervenerede med skarpladte våben i forbindelse med de grusomme ting, der kunne finde sted; eksempelvis brutal nedslagtning af andre artsfæller, eller timelangt drama, hvor 5 løver arbejder på at gøre en bøffel træt nok til at den giver efter og dør. Forfærdeligt. Det er dog ... naturen. Tænk sig at filme det.

Bænk
14x100
9x106
7x111

Intet til fail, men presset anyways. Solide pauser på samtlige reps og en god excentrisk.

Dybe pushups: langsom excentrisk
12
12

Supersættet m.

Wide grip pushups
12
12

Front raises
20x5
20x5
20x5
20x5
Brugeravatar

Styrkeliste

Slemt undervurderet film, der fortjener mere hype. Går med overvejelser om at blive samurai. Først hos en mester, for senere at blive herreløs (ronin). Længden på mit hår tillader også snart en af de ikoniske frisurer.
Brugeravatar

Styrkeliste

3 dage i hovedstaden. Søndag startede turbulent ud, da jeg efter blot 4 timers søvn begav mig ud på 3.5 times rejse. Undervejs havde jeg fornemmet, at der var noget galt, da min veninde ikke havde været aktiv længe, og ikke gav lyd fra sig, så jeg endte med at gå rundt i 2 timer i København og ræsonnere over, hvad fanden jeg så skulle; dog relativt upåvirket af situationen, da der ikke var nogen grund til at lade sig følelsesmæssigt påvirke for meget af noget jeg ikke kunne kontrollere. Jeg fik i stedet etableret kontakt til en kvinde jeg gik i klasse med på gymnasiet, og på trods af det var meget spontant, fik jeg lov at overnatte. Tasken var jo fyldt med okseculotte og andre kolonialvarer, så byttepengene fejlede ikke noget. Det blev til en længere snak om de 3 turbulente år i gymnasiet; år jeg stadig ser tilbage på med stor undren og en snært af misfornøjelse, for der er mere end rigeligt at grave i - rent guf for personer med hang til dybdegående analyser, heriblandt mig selv. Tidligt morgenen efter vågnede jeg ved fuglesang, og måtte acceptere, at jeg var gået fra at gå i seng kl. 08:00 til at stå op kl. 7; noget af en turbulent og modbydelig, umiddelbar omvæltning. Derfra gik turen fra Frederiksberg til Hellerup, hvor jeg fik trænet. Bagefter gennemgik jeg en 2 timer lang nedskydning af min person, hvilket var en interessant oplevelse, der fremtvang en blottelse af nogle personlige erkendelser jeg længe har stået ved, men naturligvis også et dybere indblik i et andet dybt reflekterende og åndeligt menneskes sind. Der var ikke meget selvbenægtelse, om end det ikke var alle detaljer vi var enige om, og sådan vil det altid være. Det kan være interessant at høre andres udlægninger og analyser, for man kan opleve ting på skræmmende forskellig vis, hvilket kan være en øjenåbner for begge. Vigtigst af alt er at man bevarer fatningen, ikke bliver for personlig og bruger de ting personen tidligere har betroet en, som et slags modvåben. Det er virkelig ulækkert, om end meget udbredt, dog oftest ikke i de relationer jeg bevæger mig i; og skulle det ske, er det blot en varsel om, hvad personen i bund og grund består af. Netop denne del synes særlig vanskelig at ændre på. Efter forsoning var det tid til et collagen-boost i form af hjemmelavet osso buco, og dertil coldshower + powernap.

DB incline presses
12x30
8x38
6x42
8x38
6x38
8x38

DB decline presses
15x26
15x26
10x26
10x26

DB high incline flies
20x12
22x12
20x12
20x12

- SLOOowwwww

EWQEWQJEqdsannd21#"!# J"!#O!EKLD

Front y-raises
12x6
12x6
12x6
12x6
12x6
12x6

Triceps pushdowns med reb
20x12.5
15x12.5
15x12.5
15x12.5
15x12.5

5 uger tilbage med natarbejde. Når jeg er på arbejde, er jeg ved første, andet og tredje øjekast den person, der er mest frisk, og folk undrer sig over når de har røde øjne kl. 5, at jeg stadig kører på. Jeg forsikrer dem dog om, at jeg er den person, der er allermest træt og udkørt, når der er er "weekend", hvor min øjenfarve skifter fra grøn/brun til rød. Jeg finder reelt ikke mig selv før jeg skal på arbejde igen, der helt klart haft en negativ hormonpåvirkning, der afspejler sig på flere måder i min tilværelse.
Brugeravatar

Styrkeliste

I LOVE THE COUNTRY BUT I CAN'T STAND THE SCENE

Jeg er blevet ramt af en ondartet og invasiv fobi. Efter at have spist mellem 6-10 æg dagligt siden september 19, tåler jeg ikke mere. Jeg kan ikke længere indtage æg isoleret set uden at det foregår i en boksering mod sig selv, hvor brækreflekserne lader til at have have overhånden, så nu er jeg nede på 2 æg dagligt, der blot tilberedes oven i grøntsager/gryderetter. Tsk.

GOD PÅSKE forhelvede. Gennemlev den, som var det den første og sidste.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er ca. 111 år siden, at en gren af min familie udvandrede fra Zhitomir (storby i nutidens Ukraine) til blandt andet Danmark. Jeg har været i gang med at undersøge muligheden for at finde frem til andre fra slægten, men er primært fundet frem til personer fra USA. Der har været nogle justeringer af efternavnet, der dog har gjort det mere besværligt - men med lidt held og tilpasninger på kyrillisk, kan det måske lykkes at finde frem til efterkommere, der stadig befinder sig i Ukraine.

Stik mod vanlig praksis, lyttede jeg til P1 i går, der havde en udsendelse om Ukraines præsident, der rørte mig. Specielt hans tale til den russiske befolkning, hvori han stillede spørgsmålstegn ved de russiske anklager om, at der angiveligt skulle være igangsat et "nazistisk" folkedrab mod etniske russere. Hans kommentar var noget ala: "Hvorfor skulle vi slå vores brødre ihjel?", hvortil han appellerede til den fælles historie og kultur. Det er jo komplet sindssygt, hvad der foregår i Ukraine. På arbejde overhørte jeg en konspiratorisk samtale, der omhandlede en større sammensværgelse med illuminati, det faktum at Zelenskyy er jøde og hans legitimering af drab på civile i Gaza; så hvad så hvis nogle ukrainere skal lade livet? Det sker hver dag dér. Det var i de sene nattetimer, og jeg troede næsten ikke egne ører. Jeg fik helt ondt i hovedet, og kunne blot ryste på hovedet og skynde mig at springe overbord med eneste redningsvest i eneste redningsbåd, for jeg tvivlede for meget på at det var forsøget værd at bestræbe mig på at redde de andre.
Brugeravatar

Styrkeliste

I går gik jeg langs strandvejen, der var propfyldt med rulleskøjteløbende individer i alle farver, aldre og (intet)køn, hvilket vakte stor glæde i kombination med rigelige mængder af sol fra klar himmel og frit udsyn til nudistafdelingen på Bellevue, hvis gennemsnitsalder dog var tættere på pensionsalderen end buksemyndighedsalderen. Hver sin charme.

Dagen i dag startede ud med en tur ind til Parken - nærmere Østerbro Stadion, hvor BK Skjold og Sparta huserer. Det skulle vise sig, at surdejsbageriet havde lukket til trods for, at hjemmesiden påpegede noget andet. Jeg skrev en undrende besked til ejeren, der undskyldte og lovede mig gratis brød for at rode bod på hændelsen. Derfra gik turen til Meyers Bageri på Østerbro, og derfra videre til Mirabelle Bakery på Nørrebro, og fra Nørrebro tilbage til FW på Østerbro - meget tæt på Nordhavn Station. Centeret er noget bedre end det på Strandvejen. Mere puls og mere (brugbart) udstyr.

INCLINE DB PRESSES
10x30
8x36
8x40
8x36
8x36
8x36

DB DECLINE PRESSES
8x26
8x26
8x26
8x26

DB HIGH INCLINE FLIES
20x12
20x12

Reverse backraises
10
10
10
10

Machine rows
15
15
15
15
15

Leg curl
15
15
15

Triceps pushdowns
20
15
10
10
10
10
Brugeravatar

Styrkeliste

Der sker en masse hemmelige ting for tiden. Hemmelige, fordi de er usikre, og eftersom de er usikre, er der ingen grund til at brøle op omkring dem, for der er ingen grund til at indbyde til fest, hvis festen måske alligevel aldrig bliver en realitet, for så vil folk i stedet blot hæfte sig ved fraværet.

Jeg genså forleden dag Days of Heaven af Terrence Malik. Jeg ser SJÆLDENT de samme film igen, og hvis jeg gør, er det for at dele oplevelsen med andre. Det var dog ikke tilfældet her. Lysten udsprang sig af nogle hallucinationer, der opstod som følge af mangel på søvn, da der pludseligt skulle flettes en konfirmation ind i en periode på 11½ times hvile, der normalvis er præget af søvn - og ej deltagelse i sociale sammenhænge. Manglen på søvn gjorde mig lettere psykotisk. Jeg sagde bemærkelsesværdige ting til få udvalgte medarbejdere (jeg ser ikke alle som "KOLLEGER"), og gik ind i ting. Jeg talte sort, men derudover drømte jeg, mens jeg var vågen og i gang med at udføre arbejdsopgaver på halvt blus. Jeg blev ramt af stemninger og billeder. Pludselig befandt jeg mig i kornmarkerne i Days of Heaven, hvor jeg løb efter en pige fra min ungdom, jeg aldrig fik etableret nogen egentlig relation til. Vi gik i børnehave og folkeskole sammen, men hun tog på efterskole i 9. klasse. I sommerferien mellem 8. og 9. gik vi en tur omkring søerne og skovene, ikke langt fra vores fælles barndomskvarter. Skoven var omgivet af vandløb, marker, tråd og hegn. På min foranledning kravlede vi under tråden og lagde os på et medbragt tæppe inde på engen. Jeg lagde en arm om hende, hvortil hendes respons var: "Hvad laver du?" - ikke som i, HVAD LAVER DU HER, eller, HVAD FANDEN BILDER DU DIG IND, men sagt på lattermild vis. Jeg blev dog forlegen og trak min arm til mig, og derudover skete der ikke andet end at vi lå på ryggen og talte i en evighed om barndom og fremtid. Det var helt pure, og selvom jeg havde erfaringer med mere end blot at lægge en arm om en pige, føltes dette langt mere intimt og nervepirrende end alskens andet. I det hele taget, skete der ikke mere i vores relation, selvom der kortvarigt var lagt op til det i gymnasiet, men hun var nu mere styret af en brusende dionysisk energi, fremfor den tidligere udtalte (og personligt foretrukne) apollinske. Fra femme fragile til femme fatale. Det var ubærligt for mig at være vidne til, hvorfor jeg blev nødt til komplet at afskære mig selv fra hende, vel egentlig mest for at beskytte mig selv.

Nå, tilbage til filmen. Jeg mindedes, at der egentlig var tale om et kærlighedsforhold mellem søskende, men indså hurtigt, at jeg tidligere havde misset en væsentlig detalje. I mens jeg stod i en oplyst lagerhal midt om natten, koblede jeg en phrase fra Sun Kil Moons >God Bless Ohio< You were getting chased by police through corn fields på filmen, og gennemlevede alle mulige følelser. Da jeg timer senere endelig fik fri, tog jeg mig selv i at være tæt på at falde i søvn bag rettet, godt 1.5 kilometer fra mit refugium. Der var heldigvis blot rapsmarker, grantræer, køer og enkelte fasaner i miles omkreds, og grøften, hegnet og den nedsatte fart kombineret, havde nok aldrig tilladt mig at skade dem anyways. I stedet for at hoppe i seng, endte jeg med at tage op og handle, hvor jeg kortvarigt troede jeg var gået glip af nyheden om nye nedlukninger i samfundet, for der var folk i kø ude foran Rema 1000, så folk hamstrede. Det skulle dog vise sig, at det primært skyldtes nogle enkelte fødselsdagstilbud, såsom 9. kr. for en pose KIMS CHIPS og 5 kr. for en liter juice fra koncentrat. Begge dele, særdeles afskyelige, hvilket var lige så sigende om de mennesker, der fyldte vognene med det. Der var dog generelle hamstrings-tendenser, og selvom der er indført max 6 pr. kunde, så jeg flere, der havde taget sine børn med, så de også kunne handle 4 personer, så Jannick på 7 fik en 100 kr. af sin mor, som han så kunne betale kassedamen med for sit "selvstændige" køb, og voila, husstanden havde pludselig 4x så meget. Da jeg endelig kom fri fra masserne, tog jeg hjem og håndæltede en surdej i 15 minutter. Klokken blev 08:50 før jeg fandt i seng, hvilket betød at jeg blot havde sovet 3 timer ud af de sidste 50. Det kan på det kraftigste ikke anbefales, om end jeg rent følelsesmæssigt og kunstnerisk havde mange aha-oplevelser.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er nogle gange interessant OG skræmmende at bevidne radikale/markante forandringer hos andre, hvor de over natten pludselig har gennemgået en transformation rent sindsmæssigt. Der mangler pludselig en masse brikker til puslespillet, og det er ikke til at sige, hvor man skal lede. Jeg finder i udgangspunktet ikke det svært at kapere, at vejret skifter, priserne stiger mm. Den eneste måde jeg kan forholde mig til store omskifteligheder blandt folk er ved, at holde afstand til dem. Tage noter og placere dem i kasser i mit hoved, så jeg ved, hvor de har tendenser til at placere sig. RED FLAG. Vi taler ikke om folk, der fra at at prise kød, til senere at fornægte og forkaste det - eller folk, der begynder at cykle på arbejde i stedet for at køre i bil. Det har dog vist sig at være en vanskelig opgave, at forstå, hvad der rør sig inde i andre mennesker - og oftest er de ikke engang selv klar over det, hvorfor de ikke kan være behjælpelige i opklaringsarbejdet. Jeg tror grundlæggende på, vi mennesker ikke har nogen fri vilje, men det fratager os dog ikke fuldkomment fra et grundlæggende ansvar. Aftaler er aftaler. Blandt de få legitime fraværsårsager i aftalehenseender, finder vi sjælesorg, pludseligt indtrufne katastrofer såsom ufrivillig udledning af afføring i hvide eller orange bukser uden umiddelbar adgang til skiftetøj, involvering i færdselsuheld eller anden ulykke, dødsfald i flokken, og egen begravelse. PAS PÅ DERUDE.

Jeg har længe investeret i aktier - dog ikke så længe, som jeg med fordel kunne have gjort. Jeg har længe holdt mig til en enkelt indexfond. Nu har jeg udvidet med en mere, og så er jeg ydermere begyndt at købe enkeltaktier med udgangspunkt i firmaernes regnskaber og fremtidsudsigter, hvorfor jeg primært er langsigtet. I går havde jeg gensyn og genhør med Tom Hougaard, hvis force er det mentale aspekt i trading; noget der længe har afholdt mig fra denne investeringsstrategi. Jeg mærker et behov for at prøve mig selv af og give slip på noget comfort. Jeg ved alligevel ikke, hvad mine penge skal bruges på - andet end at de skal tjene som en enorm frihed til at kunne forme mit liv, i det omfang jeg selv er herre over det.

Her ser I dagens kreationer. Jeg dur ikke til at spise brød baseret på gærdej. Langtidshævet surdej kan dog noget, og jeg kan faktisk spise i uendelighed uden at blive oppustet, skidt tilpas eller forstoppet. Desuden hjælper fermenteringen på optagelse af vitaminer og mineraler fra brødet, der normalt går tabt ved ren gærdej. Desuden kan alm. brød tvinge mig til underkastelse, så surdej er min savior.

wonder.jpg
Brugeravatar

Styrkeliste

Aktiemarkedet er på vej ned, hvilket egentlig ikke påvirker mig synderligt, andet end at det er spændende at følge med i, hvad det gør ved folk. Det skaber grobund for tvivlsomme beslutninger, der baseres på frygt og panik. Det er kraftsuseme interessant, specielt dem, der kommenterer på de enkelte aktier. Nogle tilfældige klik og kig på deres porteføljer, afslører at de sælger ved tab, og køber så snart de stiger blot en my, for atter at sælge ved fald igen. Det er tragisk. Nogle køber slet ikke igen, og så går de glip af de største stigninger, hvilket ultimativt koster.

Jeg bringer nu en afsløring. Jeg søger studie - både i Århus og Odense. Jeg kender Århus. Århus er en spændende by. En by jeg har et gennemgående kendskab til, og som også huser størstedelen af mine få tilbageværende relationer. Den huser dog også 5/6 af de kvindelige hjerteknusere jeg har stiftet bekendtskab med gennem mit relativt korte liv. Århus kan formentlig danne rammer om et ganske godt liv for mig. Ja, man er ultimativt selv hovedansvarlig i det puslespil. Dét betyder dog ikke, omgivelserne ikke spiller en væsentlig rolle. Jeg har længe kæmpet mod småligheden, der er udtalt i den provinsby, ja, i det hele taget i det område jeg kommer fra. Jeg kan simpelthen ikke udstå det længere. Jeg kan ikke identificere mig med majoriteten, og må aktivt manøvrere uden om mængden, da deres tosserier og småborgerlighed trætter og dræner mig, i mens det samtidig puster luft under de vinger, der skal få mig til at flyve herfra. Jeg forstår at vi alle har forskellige udgangspunkter i tilværelsen, og forsøger at acceptere at logik og andre perspektiver preller af på nogen, i sådan en grad at jeg helt opgiver at forsøge. NEJ, 10-17 kr. er ikke mange penge for en liter mælk. Det er flere penge end før, men nu har der også været længere perioder, hvor det bedre kunne svare sig at sælge vand end mælk. Uhyggeligt. Der er mange flere eksempler, men bliver træt af blot at tænke på dem, og forsøger i stedet at rette tankerne mod, hvad Odense mon er for en by. Yderst ringe kendskab til byen, andet end Tusindårsskoven, OBBC, VK Kono, H.C. Andersen og at Kim Larsen boede der. Hvad der egentlig (måske) bringer mig til byen er, at de udbyder en uddannelse, der ikke er alle-universiteters-eje. Hvad mit indtryk af, hvad der bringer majoriteten af mennesker til Odense er lavere karaktergennemsnitskrav og nogle særligt udbudte uddannelser. Jeg kan godt frygte at byen ikke er stor nok til mig. Den geografiske beliggenhed er dog ganske attraktiv, men primært møntet på, at man hurtigt kan komme væk derfra... Hvilket vel er et sjovt plus. Jeg må i tænkeboks. Tager nok snart en dag til Odense for gennemgående at mærke - ikke en kvindekrop, men byen.

Ift. træning, har jeg uppet frekvensen i pullups/chinups til 2x ugentligt, da lav frekvens simpelthen ikke dur her. Det blot gør mig slappere, og har nedsat performance fra 22 til 15 reps. No go. Jeg er derudover begyndt at køre high volume på baglår og baller. Primært slow eccentric seated goodmornings og walking lunges. Hvis jeg snart skal gøre Alexander den Stores troppers daglige marchture kunsten efter, dur det ikke at min underkrop kan forveksles med en underernæret terminalpatient med mangeårig sklerose, og utallige ikke-tilsete siddesår på bagen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad skal du læse? :)
Brugeravatar

Reputation point: 170

Kostplan: Vis kostplan

Som kvote 2, har jeg søgt journalistik i Århus og Odense. Begge uddannelser er udelukkende kvote 2, da man skal i gennem alverdens optagelsesprøver for at blive målt og vejet. Jeg er dog så langt, at jeg ultimativt blot venter på at det bliver d. 28. juli, så jeg kan få afklaring. I Odense har man dog fået en score for de forskellige optagelsesprøver. Med udgangspunkt i resultaterne (der også er baseret på en samtale med undervisere fra studiet), vil det forekomme særdeles besynderligt, hvis jeg ikke bliver tilbudt en plads.

Derudover har jeg spekuleret i at søge jura (kvote 1) i Århus, såfremt uheldet skulle være ude. :-# Jeg mærker en trang til at studere og udleve drømme.
Brugeravatar

Styrkeliste

Var et par dage i sKaNdeRBoRG. Det blev til en træning med min far, hvorefter vi gik til Risskov, gennem Århus by. Gennem Vestergade, hvor jeg på denne tid sidste år havde nogle fantastiske nætter, og derfra videre ud til Risskov. I det hele taget havde jeg gået denne rute sidste år, og var forbi stranden, der også blev besøgt den gang. Hvad jeg forsøger at tage med mig er vigtigheden af besiddelsen af taknemmelighed. Derudover synes en grad af eksponering mod ting, der tidligere har udløst enorme mængder af melankolske tanker, samt søvnløs- og modløshed, at være den rette måde at bearbejde fortiden på - i hvert fald for mig. Vi gik i badende sol langs vandet, først på sten, dernæst i strandsandet, med kurs mod det pizzeria, der fornylig blev kåret til skaberen til "danmarks bedste gourmetpizza", hvilket >Melværk< i Risskov løb med prisen for. Jeg havde en formodning om at pizzeriaet lå langs vandet, men måtte sande, at vi var kommet på afveje. Min far har alle dage ladet sig påvirke af vejret, hvilket jeg heldigvis ikke har arvet. Efter ca. 10 km. gåtur, var han kørt i sænk og startede en klagesang. Heldigvis skiftede han sang til "Sikken dejlig dag, det er i dag", da vi først ramte pizzeriaet.

pizza.jpg

Her er vinderen. Dej hævet i 5 døgn belagt med fior di latte - gule tomater - arancini - trøffelmayo - bøgehatte - parmasan - timian. Den letteste og mest smagfulde pizza, jeg til dato har sat tænderne i. Orgasme i munden fik en helt ny betydning.

Fra pizzeriaet i Risskov, gik turen tilbage til indre by, hvor vi spiste på Il Locale, der tilbyder brooklyn style pizza med surdejsbund, hvilket slet ikke kunne hamle op med Melværks. Retfærdigvis skal det siges, der er tale om to forskellige typer, hvorfor sammenligningsgrundlaget er noget vagt.

Da vi kom hjem bagte jeg

surdej.jpg

Brødet er det mest vellykkede til dato. Bagt på surdej, tip00, kammut, ølandshvede og emmermel.

Dagen efter gik vi en længere tur, først forbi kirken, hvor jeg blev døbt. Kirken er en af de smukkest beliggende kirker i Danmark, jeg har kendskab til. Hvad der i mellemtiden ødelagde noget af denne skønhed var, da vi få meter fra kirkegården så, hvor de aflagte gravsten befandt sig; knust og smidt i en bunke i et hjørne. Et syn præget af elendighed. Tænk, hvis man som pårørende kom forbi og fandt sin nærmestes sten, dér blandt masserne. Ja, man kan så anfægte, hvem undlader dog at betale den sum af penge, der afholder kirkegraveren for at realisere denne handling? Jeg ved snart ikke, hvilken handling, der er værst. All those moments will be lost in time, like tears in rain

Senere samme dag var min far og jeg ved at blive angrebet af en stakkel, hvis arbejds- og livssituation havde fyldt ham med et hadefuldt sind, misantropi og en stærk tro på at han var lovens lange arm, på trods af hans jobfunktion blot var at føre en minigraver. Vi skulle krydse en bro, der længe har været lukket grundet vedligeholdelsesarbejde. Broen stod dog til at åbne dagen efter. Vi øjner en gruppe af mennesker i færd med at holde middagspause på broen, hvorfor vi tænker, vi godt kan krydse broen. Skulle vi blive afvist, var det helt legitimt. Da vi når over broen, ser de første arbejdere os, og de hilser blot. Da vi så har krydset dem, kommer der en tosse kørende i en minigraver op på broen. Jeg kunne allerede fra hans kørestil og udseende regne mig frem til, hvad der snart ville blive spyttet ud af hans mund. Med meget tydeligt og aggressivt kropssprog, samt en mund, der ikke var blevet vasket for nylig, dirigerede han os tilbage over broen. Fair enough. Vi går tilbage over broen, og vælger derfra at krydse to sæt togskinner for at komme over på den anden side. Manden holder øje med os fra broen, og da han ser vi krydser skinnerne, skynder han sig ind i sit køretøj og fyrer med alt fart ned fra broen, og kører os i møde på den anden side, mens jeg ser han taler i telefon. Så bremser han op 50 meter foran os (der er et lavt hegn, der besværliggør at han kommer tættere på). Han taler med store bogstaver, men kører heldigvis derfra, da vi skal til at krydse hegnet. Det er ikke til at vide, hvad sådanne mennesker kan finde på. Jeg havde en klar forventning om at han ringede til politiet, der så blot oplyste ham om, at de havde bedre ting at tage sig til.

# i dag har jeg pakket til den 800 km. lange pilgrimsrejse. Det lader til jeg kan nøjes med 2.5 kg. inklusiv rygsæk. Det bliver ultraminimalistisk.
Brugeravatar

Styrkeliste

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster