Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65666 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049570 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 694
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 692

Følg bodybuilding.dk på

Er du afhængig af din smartphone?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Mange af os bruger teknologi hele dagen, fra vi står op og til vi går i seng. Man har måske også telefonen med til træning, den er der hele tiden.

Er I nogensinde bange for at blive afhængig af telefonen/teknologien på en sådan måde, at det går ud over jeres sociale relationer.

Er i afhængige? Kan man overhovedet blive afhængig af teknologi?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tager ikke min mobil med når jeg træner. Det er mit frirum, intet skal forstyrre mig. En gang i mellem bruger jeg den, til musik. Ellers synes jeg den er irriterende og have i lommen når diverse øvelser udføres.

Ja, man kan godt blive afhængig af teknologi. Som alt andet vel? Op til ens smag og behag, som menneske, interesser osv.

Jeg er afhængig på en måde vil jeg tro. At jeg ikk kan undvære nettet til og søge oplysninger og surfe hvad jeg ellers plejer. Jeg går aldrig ned og køber en mainstream avis. Får i hvert fald ikke sandheden og vide fra dansk presse.

Uanset, så er det ikke en problem for mig. Ved ik med andre.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Afhængighed stimulerer til samme neurologiske aktivitet som træning, men i mindre intens grad.
Træning er bedste substitut og behandling for afhængighed.
Hvis man alligevel er afhængig af mobil til træning, er det fordi man er egoist, at man sætter egoets begær udover realisme og virkeligheden. Derfor behovet for træning af sindet ved bla. spirituel praksis i feks. buddisme, men også i religionerne i nogen grad, som er træning, kultivering og læring af og i sindet.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Afhængighed stimulerer til samme neurologiske aktivitet som træning, men i mindre intens grad.
Træning er bedste substitut og behandling for afhængighed.
Hvis man alligevel er afhængig af mobil til træning, er det fordi man er egoist, at man sætter egoets begær udover realisme og virkeligheden. Derfor behovet for træning af sindet ved bla. spirituel praksis i feks. buddisme, men også i religionerne i nogen grad, som er træning, kultivering og læring af og i sindet.

Hvis man lever/tænker sit liv efter en bog, så er man et sørgeligt individ der har brug for noget og holde fast i. At ens eksistens har berettigelse til og være til, fordi en bog siger det. Slaver.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Undertaker! skrev:
Bilsten skrev:Afhængighed stimulerer til samme neurologiske aktivitet som træning, men i mindre intens grad.
Træning er bedste substitut og behandling for afhængighed.
Hvis man alligevel er afhængig af mobil til træning, er det fordi man er egoist, at man sætter egoets begær udover realisme og virkeligheden. Derfor behovet for træning af sindet ved bla. spirituel praksis i feks. buddisme, men også i religionerne i nogen grad, som er træning, kultivering og læring af og i sindet.

Hvis man lever/tænker sit liv efter en bog, så er man et sørgeligt individ der har brug for noget og holde fast i. At ens eksistens har berettigelse til og være til, fordi en bog siger det. Slaver.

Hvad fabler du om? Jeg bruger læringen fra bøger, erfaringer og viden i mit liv, inkl. træning, til optimering af fysisk ig liv. Hvis du er tilfreds med resultaterne du har opnået naturligt, så tillykke.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nej. Jeg er vokset op i en tid uden mobiltelefoner og smarte gadgets. Jeg bruger min smartphone af praktiske årsager, fordi diverse apps letter min hverdag. Fx Google Maps, netbank og Jefit (træningslog). Jeg besvarer sjældent opkald, når jeg er på offentlige steder, da mine samtaler ikke kommer andre ved. Det undrer mig til stadighed, at mange mennesker tilsyneladende lever i en boble og bræger løs om alt og ingenting i fuld offentlighed.
Sidst rettet af Etrius 26. sep 2019, 18:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Nej. Jeg er vokset op i en tid uden mobiltelefoner og smarte gadgets. Jeg bruger min smartphone af praktiske årsager, fordi diverse apps letter min hverdag. Fx Google Maps, netbank og Jefit (træningslog). Jeg besvarer sjældent opkald, når jeg på offentlige steder, da mine samtaler ikke kommer andre ved. Det undrer mig til stadighed, at mange mennesker tilsyneladende lever i en boble og bræger løs om alt og ingenting i fuld offentlighed.
+1
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster