Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 63912 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Mrmontanadk
Vores medlemmer har i alt skrevet 2048538 indlæg i 99709 emner
2 nye indlæg i dag
Bonan the Barbarian skrev:Jeg raiser med "Homoerotik". Nogen stemmer?
peter n skrev:Hmm, jeg er ikke helt med. Er det fordi det klassiske kropsideal er afledt af en romantisk forestillingen om mennesket i en præhistorisk kontekst, hvor den atletiske fysik var af direkte betydning for ens mulighed for overlevelse og videreførelse af ens gener, og æstetik derved bliver fastholdt af en relation til "nytte", og ikke er noget der erkendes frit ud fra sine egne forudsætninger?
legend skrev: Kant er ikke min far
Jarlby skrev:peter n skrev:Hmm, jeg er ikke helt med. Er det fordi det klassiske kropsideal er afledt af en romantisk forestillingen om mennesket i en præhistorisk kontekst, hvor den atletiske fysik var af direkte betydning for ens mulighed for overlevelse og videreførelse af ens gener, og æstetik derved bliver fastholdt af en relation til "nytte", og ikke er noget der erkendes frit ud fra sine egne forudsætninger?
Æstetik værende det smukke i kunst, der står uden samfundets og den menneskelige indflydelse, følelser. Kant snakker om at naturen kan være æstetisk smuk. Bodybuilding er en selvrealisering af den menneskelige krop, en manifestering af følelser, pumpet ud i svulmende overarme, ergo kan det ikke være æstetisk.
Jarlby skrev:På hvilken baggrund dømmer vi da andre menneskers fysik, hvis ikke af en erotisk? Hvis at du kan stille dig bort fra alle menneskelige begrundelser, hvad er da tilbage? Blot dyrisk lyst. Hvilke argumenter ville ellers rent fundamentalt, stå tilbage?
Jmt skrev:>Doesn't understand thread
>Aesthetic? Erotic? BUILDING THE BODY?
>Disregard knowledge, acquire pleasure
>Fap fap fap
Jmt skrev:>Doesn't understand thread
>Fap fap fap
peter n skrev:Jarlby skrev:peter n skrev:Hmm, jeg er ikke helt med. Er det fordi det klassiske kropsideal er afledt af en romantisk forestillingen om mennesket i en præhistorisk kontekst, hvor den atletiske fysik var af direkte betydning for ens mulighed for overlevelse og videreførelse af ens gener, og æstetik derved bliver fastholdt af en relation til "nytte", og ikke er noget der erkendes frit ud fra sine egne forudsætninger?
Æstetik værende det smukke i kunst, der står uden samfundets og den menneskelige indflydelse, følelser. Kant snakker om at naturen kan være æstetisk smuk. Bodybuilding er en selvrealisering af den menneskelige krop, en manifestering af følelser, pumpet ud i svulmende overarme, ergo kan det ikke være æstetisk.
Men nu blander du jo processen, "at bygge sin krop", sammen med den udenforståendes visuelle betragtning af kroppen.Jarlby skrev:På hvilken baggrund dømmer vi da andre menneskers fysik, hvis ikke af en erotisk? Hvis at du kan stille dig bort fra alle menneskelige begrundelser, hvad er da tilbage? Blot dyrisk lyst. Hvilke argumenter ville ellers rent fundamentalt, stå tilbage?
Men hvad er dyrisk lyst? Vil man, ud fra et evolutionspsykologisk synspunkt, ikke netop sige, at lyst er et redskab hvormed man (underbevidst) udvælger ud fra et hensyn til nytte?
Kan man, med udgangspunkt i dén antagelse, drage ligheder mellem (sexuel) lyst og Kants idé om forudsætningsløs skønhed? Jeg kan ikke se koblingen.
Legend skrev:Jmt skrev:>Doesn't understand thread
>Fap fap fap
Thread=se mig! jeg har læst Kant.
peter n skrev:Legend skrev:Jmt skrev:>Doesn't understand thread
>Fap fap fap
Thread=se mig! jeg har læst Kant.
Negged for at call'e Jarlby på hans intellektuelle parringsdans!
Thomas Jagd skrev:Jeg elsker en debat som har lidt Kant
Legend skrev:Thread=se mig! jeg har læst Kant.
peter n skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg elsker en debat som har lidt Kant
Men kunne næsten sige, at denne tråd er lidt... piKant?
Mussetrussen skrev:mega fedt billede
TheDupont skrev:8 billeder uden Klokov? bb.dk pls..
Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
agv skrev:Efter Hegels forelæsninger over æstetikken slås det endeligt fast, at æstetik er det filosofiske studie af kunstens væsen, og derfor ganske rigtig ikke kan bruges om bodybuilding.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster