Jeg er (var) medlem af fitness dk - PBS medlem. I august måned var jeg på ferie i 4 uger. Jeg kommer hjem og tjekker min post og ser til min store overraskelse en betalingspåmindelse og en rykker fra fitness dk - intet girokort. Jeg tager straks kontant til dem på den angivne telefonnummer og bliver oplyst om at sagen er på vej til inkasso og jeg bliver bedt om at take kontakt til medlemsservice hvilket jeg gør. Her er beskeden at sagen ikke er sendt endnu og jeg får oplyst er kontonummer jeg kan sætte penge ind på hvilket jeg gør.
Dagen efter finder jeg et brev i min postkasse fra Intrum Justitia. Jeg bliver i den grad irriteret og tager igen kontakt til medlemsservice. De kan huske mig fra dagen i forvejen men gør opmærksom på at der ikke er noget de kan gøre og jeg er nødt til at betale et inkasso gebyr.
Det viser sig at banken ved en fejl har fået afmeldt min PBS betaling til fitness dk. Dybest set er det mit eget ansvar at tjekke at alt er i orden på mine PBS oversigter og det fik jeg ikke gjort. Det er selvfølgelig min fejl. Men der er ingen grænser for forkastelig jeg synes fitness dk håndterer det her. Jeg bliver oplyst om at sagen ikke er sendt til inkasso endnu og at jeg kan betale straks. De sender den til inkasso alligevel.
Jeg spørger fitness flere gange om de ikke synes det er en lidt voldsom hurtig ekspedition at sende en betaling til inkasso på 4 uger i ferieperioden, men får svaret at det er normal procedure. Jeg har aldrig hørt om lignende procedure host andre firmaer. Jeg spørger dem også om det er normalt at sende rykkere og inkasso når man aldrig har sendt et giro kort i første omgang. Svaret er at det er normal procedure for PBS medlemmer. Jeg har dog fået en girokort for september - men ikke august. Det virker ikke særlig konsistent.
Jeg var sgu glad for min tid i fitness dk, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at sætte mine ben der igen. Og jeg vil lige advare andre om ikke at ende i samme situation - tjek din PBS oversigt hver eneste måned hvis du er medlem af fitness dk