M0rten skrev:Bilsten skrev:M0rten skrev:Dejlig let-tilgængelig analogi med bilen. Dog er affjedringen jo netop fordi der opstår uventede stød, hvilket, forhåbentligt, ikke sker under bænkpress.
Det virker umiddelbart meget underligt at nå bundpositionen i nogen form for press variation, uden at skulderbladende trukket tilbage. Som en light version af at lave en armbøjning med konstant protraherede skulderblade?
Men tak for oplysningen!
Du tror forkert at du ved hvad du tror du ved; Dit ego sejrede!
Støddæmere sørger for jævn vægt og kraftdistribuering kontinuerligt for at kunne optimere vejgreb mm. og for at afbøde for tryk under accelration, sving osv. for ikke at smide køretøjet af vejen og for max. evne til frigivelse af opmærksomhed til andre væsentlige ting end at forholde sig udelukkende til underlaget.
Hvis jeg skal svare dig igen, gider du så ikke sørge for at tæmme egeoet lidt mere da der herfra ellers spenderes uanede mængder tid på at slide tovet til dit ego op?
Bilsten,
Heyhohop, det siger vel noget om hvor meget jeg ved om biler? Har ikke det store på spil her, så jeg tror du læser noget ind i mit indlæg som jeg ikke selv synes jeg sidder med. Jeg er skam glad for dit indlæg, og bare fordi jeg har svært ved at forstå det, gør det det ikke nødvendigvis mindre værd. Det underlige er at det sidste svar du gav (at det at packe fuldkommen ikke er nødvendigt) fint fortalte hvad du ville sige, så jeg ved ikke hvorfor du bringer det op igen?
Sandy,
Det er sgu også noget nemmere med en monolift, end konstant at få nogen til at flytte racket når man først har taget stangen på ryggen.
Man kan undgå uheld på cykel hvis man:
1 ikke cykler på den
2 har støttehjul
3 lærer at køre
hvis man pakker skuldrene overhovedet forpurrer det alignment.