Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66496 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049810 indlæg i 100466 emner
0 nye indlæg i dag
nico998 skrev:Som de andre skriver er mixed grip kun for at holde bedre fast. Jeg kan tydelig mærke forskel når man ændre grebet... Bruge det mest kun når der skal sættes PR men så længe det går godt med normal overhånds greb, behøves du ikke at skifte
odinfit.dk skrev:nico998 skrev:Som de andre skriver er mixed grip kun for at holde bedre fast. Jeg kan tydelig mærke forskel når man ændre grebet... Bruge det mest kun når der skal sættes PR men så længe det går godt med normal overhånds greb, behøves du ikke at skifte
Var det jeg prøvede at sige på min egen komplicerede måde Til PR er det et nyttigt redskab, men så skal man også få 2xoverhånd til at fungere op til den vægt inden næste PR ;)
Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Jeg tror ligeledes jeg vil anskaffe mig et par straps, som nogle af jer skriver, da jeg på det seneste har haft tendens til at miste grebet på de sidste reps (Hvilket er skide irriterende!)
Derfor håber jeg at straps kan hjælpe på problemet!
God aften til jer alle, og igen, tak!
Bosse101 skrev:Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Jeg tror ligeledes jeg vil anskaffe mig et par straps, som nogle af jer skriver, da jeg på det seneste har haft tendens til at miste grebet på de sidste reps (Hvilket er skide irriterende!)
Glem de straps og klem hårdere sammen med hænderne. Der er et kæmpe potentiale i hændernes styrke, som alt for mange lader gå til spilde med straps. Det med, atman "jo også bruger hænderne" med straps på er noget sludder. Stangen kan hænge næsten udelukkende i straps og det kommer den til.
Jeg bruger overhånd så langt op jeg kan og så skifter jeg. I styrkeløft er mixed nærmest en nødvendighed. Som bodybuilder behøver man ikke mixed - over 5 med mixed er i øvrigt noget rod.
Franz Biberkopf skrev:I tillæg til Mamba's indlæg
supertraining.dk #33
#33 – Biceps Tear Bonanza
Speaking of mixed grip deadlifting….
http://supertraining.dk/33-biceps-tear-bonanza/
darkthrone skrev:Bosse101 skrev:Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Glem de straps og klem hårdere sammen med hænderne. Der er et kæmpe potentiale i hændernes styrke, som alt for mange lader gå til spilde med straps. Det med, atman "jo også bruger hænderne" med straps på er noget sludder. Stangen kan hænge næsten udelukkende i straps og det kommer den til.
Jeg bruger overhånd så langt op jeg kan og så skifter jeg. I styrkeløft er mixed nærmest en nødvendighed. Som bodybuilder behøver man ikke mixed - over 5 med mixed er i øvrigt noget rod.
Hvad tror du at han gør nu? Bare løfter stangen med et løst greb? Selvfølgelig klemmer han alt hvad han kan i forvejen. Det argument svarer til at du kan få en golf til at køre 300 km/t bare ved at træde hårdere på pedalen...
TS: Træn op til hvor dit greb ikke kan følge med, eller din teknik begynder at bryde sammen. Smid derefter dine straps på, hvis du ikke vil bruge mixx
Bosse101 skrev:.. Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo ..
Bosse101 skrev:darkthrone skrev:Bosse101 skrev:Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Hvad tror du at han gør nu? Bare løfter stangen med et løst greb? Selvfølgelig klemmer han alt hvad han kan i forvejen. Det argument svarer til at du kan få en golf til at køre 300 km/t bare ved at træde hårdere på pedalen...
TS: Træn op til hvor dit greb ikke kan følge med, eller din teknik begynder at bryde sammen. Smid derefter dine straps på, hvis du ikke vil bruge mixx
Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo, at man får bedre greb af at løfte tungt i kort tid (rack pulls fx) og ved at tage sig mere sammen. Der er forskel på, om man presser tilstrækkeligt eller om man presser maksimalt. Et eksempel: for noget tid siden bænkede jeg lidt 3ere på 120 og det var lidt hårdere end jeg syntes det burde være. Efter en lille trappe op gik jeg tilbage på 120 og hamrede så en let 3er og en let 6er. Forskellen var, at jeg tog mig sammen og pressede til. Det er forskellen på at løfte og løfte og forskellen på at holde stangen og knue den fra start. Man ser stort set ingen gøre det sidste. Deres greb strammes edterhånden som tyngdekraften sætter ind, men der er stangen allerede på vej ud af grebet
Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo, at man får bedre greb af at løfte tungt i kort tid (rack pulls fx) og ved at tage sig mere sammen.
darkthrone skrev:Bosse101 skrev:darkthrone skrev:Bosse101 skrev:Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo, at man får bedre greb af at løfte tungt i kort tid (rack pulls fx) og ved at tage sig mere sammen. Der er forskel på, om man presser tilstrækkeligt eller om man presser maksimalt. Et eksempel: for noget tid siden bænkede jeg lidt 3ere på 120 og det var lidt hårdere end jeg syntes det burde være. Efter en lille trappe op gik jeg tilbage på 120 og hamrede så en let 3er og en let 6er. Forskellen var, at jeg tog mig sammen og pressede til. Det er forskellen på at løfte og løfte og forskellen på at holde stangen og knue den fra start. Man ser stort set ingen gøre det sidste. Deres greb strammes edterhånden som tyngdekraften sætter ind, men der er stangen allerede på vej ud af grebet
Nu snakker vi dødløft ikke bænkpres. Det er helt korrekt, at mange ikke holder hårdt nok om stangen i bænk. Men i dødløft må det formodes, at folk presser alt hvad de kan. Specielt når TS siger, at han har svært ved at holde stangen. Jeg går ikke ud fra, at TS er mentalt tilbagestående, og derfor godt selv kan regne ud, at han skal holde hårdere om stangen. Men dit råd er bare med store begrænsninger, når vi snakker overhånd.
Nu er du i modvind igen. Genovervej lige.
Svend Fipskæg skrev:darkthrone skrev:Bosse101 skrev:darkthrone skrev:Bosse101 skrev:Mikael43 skrev:Mange tak for de mange gode og brugbare svar!
Nu snakker vi dødløft ikke bænkpres. Det er helt korrekt, at mange ikke holder hårdt nok om stangen i bænk. Men i dødløft må det formodes, at folk presser alt hvad de kan. Specielt når TS siger, at han har svært ved at holde stangen. Jeg går ikke ud fra, at TS er mentalt tilbagestående, og derfor godt selv kan regne ud, at han skal holde hårdere om stangen. Men dit råd er bare med store begrænsninger, når vi snakker overhånd.
Nu er du i modvind igen. Genovervej lige.
Ja, alle klemmer altid så hårdt om stangen som muligt. Og løfter med den højest mulige rate of force hele tiden. Og involverer alle de relevante muskelgrupper. Og har en neutral lænd. Alle mennesker løfter faktisk perfekt, og derfor er det heller ikke nødvendigt at der findes styrketrænere m.m., for alle der løfter vægte har styr på teknikken.
Svend Fipskæg skrev:Din argumentation var:
Jeg går ikke ud fra, at TS er mentalt tilbagestående, og derfor godt selv kan regne ud, at han skal holde hårdere om stangen.
Fra denne argumentation kan man gå direkte over til alle andre tænkelige aspekter ved træningen, såsom opspænd, muskelaktivering osv. Forstår du nu hvorfor dit argument ikke holder?
SandyFrink skrev:Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo, at man får bedre greb af at løfte tungt i kort tid (rack pulls fx) og ved at tage sig mere sammen.
Hvilke kg og reps benytter du ifm dødløft og rackpulls?
Chroz skrev:Bosse101 skrev:.. Det er min evige kæphest med greb og jeg kommer altid i modvind. Grundlæggende mener jeg jo ..
Hvis du altid kommer i modvind, så tar' du måske grundlæggende fejl?
samoth2 skrev:Hvis man dødløfter 1-5 i cyklusser fra 150-175 vil jeg strække mig til at sige, at man burde bekymre sig mindre om greb og mere om styrke
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Har ikke kørt rack pulls i halvandet år, men kørte 10ere med 140 - 170 dengang (overhånd). Dødløft 1-5 i cyklusser fra 150 - 175.
Pt har jeg dog fokus på spænd og kontrol af bagkæden - særligt hamstrings, der altid har været dårlige - hvorfor jeg kun kører stivbenet, 5x5 med 2 min mellem sæt og pt 107,5 og plus 2,5 hver uge.
SandyFrink skrev:Har ikke kørt rack pulls i halvandet år, men kørte 10ere med 140 - 170 dengang (overhånd). Dødløft 1-5 i cyklusser fra 150 - 175.
Pt har jeg dog fokus på spænd og kontrol af bagkæden - særligt hamstrings, der altid har været dårlige - hvorfor jeg kun kører stivbenet, 5x5 med 2 min mellem sæt og pt 107,5 og plus 2,5 hver uge.
Disse er beskedne kg. At råde folk til at "klemme hårdere sammen med hænderne" tager ikke folks styrkeniveau eller individuelle anatomiske forhold i betragtning. Grunden til du kommer i modvind med dine udsagn er at argumenterne ikke understøtter brugen af mixed girp. Argumenterne taler med overvældende styrke for brugen af dobbelt OH og straps, som forklaret i mit blogindlæg.
Hvad mener du i øvrigt med at man som bodybuilder ikke behøver mixed grip, men det gør man som SLer?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster