Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59302 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Georgetug

Vores medlemmer har i alt skrevet 2045530 indlæg i 98549 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 559
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 556

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til vedligeholdele

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej med jer.

Jeg står i en situation, hvor jeg kun kommer til at træne 2x ugentligt de næste 6 mrd ca. Jeg vil desværre kun have 1 time, 2 x ugentligt til rådighed. Det bliver præmissen for indlægget.
Jeg har ingen interesse i indlæg der ikke anerkender præmissen.

Jeg vil køre et minimalistisk fullbody uden veksling i øvelser (grundet den lave frekvens, tænker jeg ikke et A/B opbygning som en fordel).

Squat
Inc. Bb press
Chinups

Øvelsesvalget er en kombination imellem hvad jeg mener vil være de bedste øvelser ifht præmissen samt for at opretholde motivationen.

Jeg vil nok helst køre få øvelser med en højere volume, frem for flere øvelser, med lavere volume.

Spørgsmål; vil I blot køre de 6 mrd igennem med dagsforms træning/ så hårdt som muligt (det vil være tæt på umuligt at overtræne med ovenstående præmis)
Eller vil i indlægge progression?

Jeg har umiddelbart tænkt at køre det efter dagsform, men som reverse pyramid.

Jeg har været vant til at træne 4-6x ugentligt. Med disse styrkestats
BP 1 rm- 140 kg
DL 1 rm - 205 kg
Squat 1rm - 155 kg

Har har aldrig trænet med styrke som mål, men udelukkende af kosmetisk årsager. Hvilket også er grundlaget for de næste 6 mrd.

Jeg ved det bliver damage control. Men hvad ville i gøre, hvis i havde 2 dage ugentligt af 1 times varighed?

Tak for at have læst så langt. Jeg håber du vil give din tanke på, hvad du syntes jeg skal gøre.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Grundet barn træner jeg pt. kun 2 gange om ugen af ca. en times varighed.

Jeg kører noget ala nedenstående:
A1 db press 4x6-10
A2 db row 4x6-10
Squat 4x6-8
Leg curls 4x8-12

arme/mave/skulder hvad der nu er tid til.

Angående progression behøver man jo ikke at have et fast progressions mønster ind i ens program.
Progression sker jo som effekt af at man har overloadet musklerne tilpas meget i tilpas lang tid, hvorved at man lige pludselige kan øge vægten/tage flere reps/etc.

Ved 2 gange træning om ugen med begrænset volumen kan jeg personligt mærke at der går væsentlig længere tid før jeg kan stige i reps eller vægt.
Jeg bruger derfor bare en rep range hvor jeg starter i den lave ende (f.eks. 6 reps) og arbejde mig op i mod 10 reps over tid. Når jeg kan lave alle set med 10 reps og god kontrol stiger jeg i vægt og starter forfra. Det er en simpel måde at gøre det på.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Synes du skal skrive din alder hvis du vil ud med det.
Personligt, og dette er blot min personlige holdning. Jeg er ikke uddannet inden for træningsverdenen. Så vil jeg foreslå dig forskellig træning om du er Fx. 17 år eller fx. 44
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 30. jun 2008, 13:07
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster