Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67039 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049901 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1084

Følg bodybuilding.dk på

Hjemmetræning og gode råd...

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

1:
Hvad er nødvendigt at erhverve sig til komplet (god) hjemmetræning? Og hvad vil det koste?
-Har overvejet at investere i TechnoGym - Unica (Multitrænings-maskine) ... Men den koster godt nok 39900,- - Andre muligheder der er lige så gode/lidt billigere evt?!?!

2:
Jeg er ret tynd i det: 188cm 70kg... Og vil for det første bare tage en del på i vægt, men også muskelmasse selvf. Nogen gode råd, til en alternativ form for træning, hvis man som mig ikke rigtig har noget sul på kroppen, men gerne hurtigt vil se resultater?!??! Hvad med kost/-tilskud? Har hørt om flere, der har brugt weightgainer, men hvad er forskellen på det og proteinpulver?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ville det ikke være bedre at finde noget brugt til at starte med?
Chek evt. dba.dk
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hold dig væk fra alt det der multitrænings udstyr. Køb en squat/bænkpres rack, og en bænk + nogle vægte. Så kan du både squatte og bænkpresse vha. af to ting.

Så kan du jo evt. købe håndvægte, en dip bar og en pullup stang. Så er du sku godt kørende.

Her er lidt links
http://www.fitnessgruppen.dk/default.as ... gnr=313051
http://www.fitnessgruppen.dk/default.as ... gnr=313061
http://www.fitnessgruppen.dk/default.as ... gnr=402081
Brugeravatar

Reputation point: 10

1: 39.9000,- er fandme mange penge. For det kan du få 11-16 år i et motionscenter, som har ALT!
Så der er fuldstændig hul i hovedet at bruge så mange penge.
Er du overhovedet sikker på at styrketræning er noget du virkelig brænder for, og ikke bare 2 måneder og så dropper det?
Jeg vil mene at du skal starte i et motionscenter i nogen måneder, for at se om det virkelig er noget du gider.

1: Hvis du går under artikler er der mange gode artikler om emnet.
Fx smedens artikel. Kosten A-Å!
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Ja, jeg er sikker på, at det er noget, jeg gerne vil. Men vil også gerne være sikker på, at jeg har mulighed for at træne alle muskelgrupper optimalt, så jeg ikke ender med at se fuldstændig asymetrisk ud... Kan jeg det, med de 3 ting der bliver nævnt? For det er sgu en lidt (meget) billigere løsning for mig...!
Grunden til, at jeg ikke bare tager i træningscenter er, at jeg ganske énkelt ikke har tiden. Med arbejde, familie etc, er der sgu ikke mange timer tilbage at gøre godt med...

Syntes altså helt klart som blitz siger, at du skulle afprøve sporten først i et center først, inden du investerer så mange penge i udstyr..
Det kan godt være at det er sjovt det første år at træne, men hvis du så ikke gider mere har du udstyr for 40.000 kr stående hjemme og samler støv, hvorimod dit fitness medlemskab måske kun koster omkring 1500 kr ?!
Værd at overveje, men hvis du har pengene til det, så bestemmer du jo selvfølgelig selv :wink:

Sorry

men hvad er det lige du snakker om, det tager jo ikke længere tid for dig at træne i centeret end hjemme, kun kører tiden og jeg regner da med at du har en bil?

en anden ting er, Der er mange som har ville træne med mig fx, et par venner... dog har alle 3 kun trænet 1-2måneder og så stoppet... det er efter hånden gået hen og blevet mere psyisk "hjernen der skal have kuglerne"

tag du bare ned i et center og træn i 3-5måneder og se om det er noget for dig, Der ud over handler det ikke kun om træning men også om du for nok at spise, hvis du virkelig ikke kan samle 1time til træning hver anden dag hvor meget kan sådan en som dig enlig spise udover fast food?

forresten tror de fleste at man bliver stor på 1-2måneder, imo kræver det nogen kugle og et mål, en god kost og massere af føde / hvile

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

underligt, jeg er 188cm høj og vejr os 70-71 kg og jeg er rimelig muskuløs og stor... :S

men efter hvad jeg ved så er det med at hive sig op i en stang det samme som at løfte en håndvægt.. og på den anden led som at ta en armbøjning..

Thomas Ringsted skrev:underligt, jeg er 188cm høj og vejr os 70-71 kg og jeg er rimelig muskuløs og stor... :S

men efter hvad jeg ved så er det med at hive sig op i en stang det samme som at løfte en håndvægt.. og på den anden led som at ta en armbøjning..

Hehe... 188 og vejer 70-71... Stor og muskuløs :roll:

Det giver en BMI på 20,0 som er meget tynd :P
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Thomas Ringsted skrev:men efter hvad jeg ved så er det med at hive sig op i en stang det samme som at løfte en håndvægt.. og på den anden led som at ta en armbøjning..

Hvad mener du med det :roll: Mener du fordi at jeg kan hive mig selv op i armene at jeg skulle kunne bruge 45 kgs håndvægte til at lave curls med eller hvad? Da jeg startede kunne jeg da heller ikke lave armbøjninger, det er jo osse noget fusk man er så stor, må veje 105 kg før det er overvægt "BMI" :oops:

Men hvis jeg lige skal holde mig til emnet, så er det en "meget" dum ide, at købe en multimaskine til 39999,95 kr. Tag da hellere at brug dem lidt fornuftigt, og køb en bil til 20000 og så brug resten på et kort til styrketræningscenter, med spa, gratis sol, bad og mennesker...

Det bliver da røvkedeligt i længden at skulle bruge tiden derhjemme hver anden dag med det monstrum af en maskine...
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Hvis man vitterligt har så mange penge til rådighed, så burde man investere i et powerrack + bænk, og så en god kvalitetsstang som eleiko eller leoko + 200-300 kg vægtskiver. Så kan man træne praktisk talt alle de store basisøvelser, og har mulighed for at træne lige nøjagtigt når det passer en. Jeg gad godt have sådan noget stående, og så køre noget grease the groove træning hver dag. Kunne være ekstremt fedt :lol:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 168

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

nu skrev jeg "rimelig" ikke bare stor, og er skam muskuløs, hvis du ikke tror at man kan være muskuløs og rimelig okay stor og veje så lidt så tænk lidt over at folk ´s kroppe er anderledes, og nu er jeg også sådan en ingen fedt, men kun muskler krop rigtig, så har ikke så meget vægt fra fedt..

og der er meget stor forskel på hva folk synes er stor, men hvis man er stor når man er arnold så synes jeg man er lidt overdrevet...

har evt. os fået at vide at jeg ikke skal blive større af både forældre og kærester og resten af familien..

feuer_dk skrev:1:
Hvad er nødvendigt at erhverve sig til komplet (god) hjemmetræning? Og hvad vil det koste?
-Har overvejet at investere i TechnoGym - Unica (Multitrænings-maskine) ... Men den koster godt nok 39900,- - Andre muligheder der er lige så gode/lidt billigere evt?!?!

Find noget brugt noget, det behøver slet ikke at være så dyrt. En god vægtstang med op til 150 kg skiver vil være en god start, samt squat stativ og holdbar bænk. Dernæst kan en chin-up bar være et godt køb(koster desuden ganske lidt). Du behøver egenligt ikke mere end det, indtil du en dag måske kan bruge lidt flere vægtskiver.

feuer_dk skrev:2:
Jeg er ret tynd i det: 188cm 70kg... Og vil for det første bare tage en del på i vægt, men også muskelmasse selvf. Nogen gode råd, til en alternativ form for træning, hvis man som mig ikke rigtig har noget sul på kroppen, men gerne hurtigt vil se resultater?!??! Hvad med kost/-tilskud? Har hørt om flere, der har brugt weightgainer, men hvad er forskellen på det og proteinpulver?

Først og fremmest spis godt med mad. Uden et kalorieoverskud vil du ikke tage på. Proteinpulver indeholder hovedsageligt protein, mens weight gainer har både kulhydrater og protein. Proteinpulver er noget man bruger hvis man ikke får dækker sit ønskede proteinindtag gennem sin daglige kost. Weight gainer er noget man bruger hvis man ikke får dækket sit ønskede kalorieindtag gennem sin daglige kost.

Peter :)
Brugeravatar

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster