Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 64619 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Flatreal
Vores medlemmer har i alt skrevet 2048800 indlæg i 99721 emner
0 nye indlæg i dag
Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.
Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.
M0rten skrev:https://medium.com/incerto/iq-is-largely-a-pseudoscientific-swindle-f131c101ba39
Et lille indspark til IQ snakken. Hyg jer.
Bilsten skrev:Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.
Intelligente kvinder behøver ikke få børn, for at kunne holde på/få penge fra en mand (eller leve af at få penge fra staten), for på den måde at være sikret bedst mulige livsbetingelser, men vil sikkert i højere grad prioitere selv at kunne udvikle deres kompetencer mhp. selvforsørgelse, der jo i sig selv udvikler mennesker mere og bedre end folk på andres forsørgelse.
Klud skrev:Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.
PittBull! skrev:Klud skrev:Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.
I modsætning til hvad mange tror, så er der faktisk en korrelation mellem intelligens og attraktivitet. Så man kunne fristes til at tro, at intelligente kvinder har flere muligheder alt andet lige. Desuden scorer intelligens meget højt hos mænds langsigtet mating præferencer. Ikke kortsigtet, men langsigtet.
På den anden side har mange intelligente kvinder det problem, at de har større forventninger til en potential partner. Kvinder dater og gifter sig op ad socialt, og hvis hun både er attraktiv og intelligent, så vil hun som udgangspunkt søge en mand med relativ høj socialøkonomisk status og relativ høj intelligens. Hvilket ikke er noget der bare hænger på træerne.
Apropos karriere, så er det en no brainer. Høj intelligens er nok den største gave man kan få, for at booste karrieren. Jo højere IQ, jo hurtigere behandler hjernen alt information. Det er gavnligt i stort set alle sammenhænge. Hvilket er grunden til at IQ ikke bare er en egenskab blandt mange flere, men er nok en af de mest fundamentale egenskaber. Så at mere intelligente kvinder prioriterer deres karrierer mere og derfor i højere grad fravælger at få børn er en meget plausibel hypotese. Jeg er overbevist om, at det også er veldokumenteret, men jeg har ikke lige set noget data på det.
Karrieremennesker er i øvrigt også mere selvoptagne og det kunne være endnu en forklaring. Bemærk, mennesker bliver ikke mere lykkelige af at få børn. Deres liv bliver betydelig mere meningsfuld, men rent teknisk bliver de ikke mere lykkelige.
PittBull! skrev:Frygtelig omgang bullshit.
M0rten skrev:Vil du uddybe? Som udgangspunkt har jeg ret stor tiltro til NNTs statistiske analyser.
Klud skrev:Bilsten skrev:Mussetrussen skrev:Jeg så et nyligt studie som viste at der er en direkte sammenhæng mellem kvinders IQ, og om de får børn eller ej. I hvert fald i Skandinavien. +15 i IQ betød 25 % højere risiko for aldrig nogensinde at få børn. Jeg kan desværre ikke huske hvilke grunde de fandt til denne sammenhæng.
Intelligente kvinder behøver ikke få børn, for at kunne holde på/få penge fra en mand (eller leve af at få penge fra staten), for på den måde at være sikret bedst mulige livsbetingelser, men vil sikkert i højere grad prioitere selv at kunne udvikle deres kompetencer mhp. selvforsørgelse, der jo i sig selv udvikler mennesker mere og bedre end folk på andres forsørgelse.
Så din teori er simpelthen, at det at få børn handler om, hvordan man kan få penge uden at gøre en indsats for det?
Det er både dyrt og meget tidskrævende at få et barn. Lige meget hvor dum man er, gør det ens liv langt mere besværligt, at få et barn. Det er ikke vejen til et nemt liv forsørget af staten. Det er derimod meningsfuldt for mange.
At der er en vis sammenhæng mellem intelligens og mængden af børn, behøver ingenlunde betyde, at det er en "bedre" beslutning ikke at få børn.
Det kunne fx også være fordi, at intelligente kvinder tillige oftere er singler. Eller at de bliver "fanget" i karrieræset om at komme til tops i en stor virksomhed, for at kunne bilde sig selv ind, at de har opnået højere social status.
Mussetrussen skrev:Jeg er desværre nok tilbøjelig til at give hende her ret. Hendes kynisme er berettiget. Der kommer heller ikke denne gang til at ske en skid.
https://pov.international/en-ny-dag-et- ... -massakre/
Mussetrussen skrev:Jeg er desværre nok tilbøjelig til at give hende her ret. Hendes kynisme er berettiget. Der kommer heller ikke denne gang til at ske en skid.
https://pov.international/en-ny-dag-et- ... -massakre/
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster