Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66410 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049795 indlæg i 100466 emner
1 nye indlæg i dag
jsnjeppe skrev:hvor hurtig læser du en bog? og hvor lang tid om dagen læser du ca
Mussetrussen skrev:Jeg blev dog også undervejs klar over at storslået orkestermusik faktisk ikke er min favoritgren af den klassiske musik. Jeg var langt mere begejstret for musikken i Robert Greenbergs gennemgang af klavermusik i The 23 Greatest Solo Piano Works, som jeg hørte for et par år siden.
Mussetrussen skrev:Hele grundidéen er at vi med landbrugets indtog forlod en vej vi ikke længere kan betræde, da landbrug var så effektivt at vi eksploderede i antal og gjorde jæger/samler måden at leve på umulig. Mener Yuval Harari er inde på lidt af det samme i en af hans bøger.
Mussetrussen skrev:Civilized to Death: What Was Lost on the Way to Modernity - Christopher Ryan
Han anerkender visse fremskridt som inden for lægevidenskab f.eks., men argumenterer meget overbevisende for at mange af de problemer civilisationen har løst de sidste mange tusind år, er løsninger på problemer som civilisationen selv har skabt, f.eks. tandproblemer, øget forekomst af cancer osv. Take away fra bogen er at det engang imellem kan være nyttigt at tænke over hvordan vi som mennesker egentlig 'burde' leve (som i sådan vi levede i tusindvis af år), da det tit kan kaste lys over hvorfor noget ikke fungerer for os i civilisationens stramme rammer (f.eks. ift. sociale relationer, teenagere og sex, psykedeliske stoffer osv osv).
bazinga skrev:En af hovedårsagerne til øget forekomst af cancer, er højere levealder. Virker på en eller anden modstridende med anerkendelsen af lægevidenskaben. I hvert fald den del, der gør at vi bliver så meget ældre. Dertil skal man vidst huske, at gennemsnitslevealderen vel var 30-40 år mindre i jægere-samlere samfundet, end i dag?
Mussetrussen skrev:Det er ikke sådan at vi om 100 år allesammen vil blive 150 år gamle. Den vil stagnere.
Mussetrussen skrev:Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen - Pseudoarbejde
Jeg var lidt overrasket over hvor underholdende første 1/3 af denne bog var. De to forfattere er virkeligt gode til at få et lidt tungt emne til at fænge. De afsluttende kapitler mister lidt pusten, men samlet set har de begået en meget interessant bog, som sætter spørgsmålstegn ved mange moderne jobs og deres relevans. Især HR, marketing og kommunikation får drøje hug med på vejen. Desværre tror jeg ikke bogen kommer til at ændre på ret meget, da vi er så langt ude af bullshit-jobs vejen, at vi er for bange for hvad der ville ske, hvis vi besluttede os for at vende om. På den måde ender bogen lidt ironisk med at være sit eget pseudoprojekt. Stort anlagt og velmenende, men uden nogen effekt på virkeligheden.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster