Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66323 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049764 indlæg i 100452 emner
0 nye indlæg i dag
Kukuken skrev:Everything Everywhere All at Once
Jeg gav den 1 time, så kunne jeg ikke mere.
Bilsten skrev:Kukuken skrev:Everything Everywhere All at Once
jeg er lidt vild med Jamie Lee Curtis, som er med, men er hun god i den og har hun en fremtrædende rolle?
Bilsten skrev:Kukuken skrev:Everything Everywhere All at Once
jeg er lidt vild med Jamie Lee Curtis, som er med, men er hun god i den og har hun en fremtrædende rolle?
Mussetrussen skrev:Bilsten skrev:Kukuken skrev:Everything Everywhere All at Once
Hun er nok filmens højdepunkt. Hun er god og de har virkelig fået hende til at ligne den mest drønkedsommelige skattemedarbejder. Bare ærgerligt alt omkring hende er så pisse irriterende, langtrukket, ligegyldigt, stressende og trættende.
Kukuken skrev:Everything Everywhere All at Once
Mussetrussen skrev:Top gun (1986)
og
Top gun Maverick (2022)
Jeg gik egentlig i gang med at se Top gun Maverick, fordi den har fået ret gode anmeldelser, men det virkede som om der var så mange referencer til den første film jeg ikke fattede, at jeg blev nødt til at gå tilbage og se den gamle film først.
Den gamle fra 80'erne er...knapt så god en film. Spændingskurven er lidt flad og den overordnede historie er lidt tam. Det er vel bare et romantisk drama om nogle brovtende jagerpiloter, der kæmper om at blive den bedste pilot på deres årgang. Jeg syntes den var lidt kedelig. Der er ikke rigtig nok på spil; Tom Cruises skuespil virker lidt stift, og de scener det var meningen der skulle være følelsesladede, efterlod mig ligeglad og upåvirket. Musikken er dog fænomenal, og nærmest hver eneste gang der kommer musik, er det fantastisk, velvalgt og ikonisk.
6.5/10
Maverick derimod, er en skide god film. Jeg forstår egentlig ikke helt at jeg kan lide den, da jeg ikke typisk er til hverken action, flyfilm eller romantik. Men den fungerer bare virkelig godt. Der er langt mere på spil end i den gamle; historien er tungere (på en god måde) og mere vigtig; den er til tider neglebidende spændende; der spilles på flere strenge og overlappende temaer, mens 1'eren var mere endimensionel. Luftkampene er også fænomenale og fantastisk filmet og sat sammen, mens kampene i 1'eren er ekstremt rodede. Alle referencerne til 1'eren var selvfølgelig fede, men det er også et velkendt og nemt trick i moderne film, at få seeren med, ved at appellere til nostalgi og velkendte ting. Det virkede måske ikke så godt på mig, da det I så fald ville være 3 dage gammel nostalgi (jeg erindrer ikke at have set 1'eren før).
Musikken er ikke så god som i 1'eren, men igen hiver de temaer og lydbider frem, som er variationer af musik fra 1'eren, og det er fint nok ift. at binde dem sammen. For min skyld kunne de godt have brugt dette endnu mere, da jeg savnede musikken fra 1'eren. F.eks. kunne de sagtens have brugt Playing with the boys i football-scenen på stranden, ligesom de brugte den i beachvolley-scenen i 1'eren. I stedet brugte de en forglemmelig sang af One Republic.
Tom Cruise bliver nok aldrig min favoritskuespiller, da han er for slick og poleret til min smag, men ingen tvivl om at hans skuespil har forbedret sig ca. 800 % fra den første film. Især det at hans ansigt er blevet ældre, har givet ham en helt ny 'bevægelighed' i ansigtet, som han forstår at bruge til perfektion, og der var faktisk en hel del scener, hvor jeg blev rørt. Val Kilmers rolle i filmen virker dog mildest talt bizar, og at det, som var 60 % af den første film, nemlig Mavericks forhold til Charlie, på intet tidspunkt nævnes med et ord, fordi Kelly McGillis ikke er med i filmen, er lidt fornærmende mod seeren, som gerne vil have at vide hvordan denne romance forløb, og hvorfor de ikke længere er sammen. Alt i alt er det dog en film, der med længder, er bedre end 1'eren.
8.5/10
Mussetrussen skrev:Jeg takker for tilbuddet Bilsten, men da jeg har stærkt nedsat hørelse, ser jeg stort set altid film med høretelefoner, da jeg ellers ikke kan høre dialogen . Til november bliver det endnu vildere, da jeg får mulighed for TELESLYNGE. Det er det de unge vil have.
Mussetrussen skrev:One more time (2023)
https://www.imdb.com/title/tt21216870/
Okay, denne her film er lightweight. Faktisk ultra lightweight baby. MEN det er en timeloop film, og dem kan jeg simpelthen ikke stå for. Timeloop, apokalypseting og så de der film, hvor 2 bytter krop, eller man kommer tilbage i sin gamle krop, som Big (1988), 13 going on 30 (2004), Freaky Friday (2003) og 17 Again (2009). Jeg elsker dem, lige meget hvor banale de er. Og One more time er hele 2 af disse genrer i én film, så jeg blev nødt til at se den. Der er selvfølgelig stærke referencer til Groundhog day. Faktisk så stærke at de decideret sidder og ser Groundhog day i filmen. Den når dog ikke Groundhog day, eller den mesterlige (nok mest ifølge mig) Palm Springs til sokkeholderne. Men stadig: hyggelig, sød og underholdende og aldrig kedelig. Der går vel ikke mere end 20 min før man har gennemskuet hele plottet og slutningen, men det gør ikke noget, for filmen varer vel ikke mere 1t 17min effektiv film, så den ved godt den ikke har materiale til 2 timer.
Mussetrussen skrev:Tilbage i 2017 skrev jeg en artikel om BALCO skandalen. Nu har Netflix så lavet en ret underholdende dokumentar, der fortæller den samme historie. Jeg lærte dog også noget nyt, da jeg ikke vidste at Miloš Šarčev var indblandet i affæren, og f.eks. var styrketræningsvejleder for Tim Montgomery. Desuden er det interessant at få ansigter på mange af de involverede, og høre historien fra deres egen mule.
https://www.imdb.com/title/tt28089652/
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -of-sport/
Mussetrussen skrev:
Derudover har jeg set den store milliarddyre Ringenes Herre serie, som jeg troede ville være komplet lort. Men jeg var faktisk overraskede glad for den serie. Måske fordi jeg ikke er die hard Tolkien fan og ikke har læst meget andet end Ringenes Herre og Hobbitten, og derfor godt kan acceptere en historie Tolkien ikke selv har skrevet. Jeg fandt historien, som vel er en slags Mordor, Sauron, Gandalf og de 3 første elverringe-origin story, meget fængende og vellavet. Okay castingen er til tider måske lige woke nok, da visse familierelationer virker bizarre, og en super hævnlysten Galadriel virker out of character for en elver. Men ellers er musik, det visuelle, kostumer, kulisser osv. virkelig godt lavet. Desuden synes jeg den rammer tonen i de gamle Ringenes herre film meget godt, da dværgene er de sjove, de hobbitagtige Harefoots er de hyggelige og orkerne er lidt i samme stil som vi kender. Jeg sad faktisk og savnede universet og flere afsnit da jeg havde set sidste afsnit.
8/10
https://www.imdb.com/title/tt7631058/
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster