Lørdag d. 31.10.09I dag stod den på hjælp fra Mads (Friche) i bænkpres, dødløft, BOR og squat.
Da jeg ikke lige fik noteret med præcis hvad der blev rykket rundt pga. fokus i dag ikke var på at følge en forudlagt plan.
I punktform hvad jeg fik lært/rettet op på:
Bænkpres:- Skulderne/skulderbladende mere ned mod røven efter du er trukket tilbage
- Ikke pust ud under den excentrisk fase
- Hold bredere
- Helt op med brystet
- Hælen i gulvet og benene bøjet mere "tilbage mod røven", for at få brystet op
BOR:- Stabiliser hele kroppen under øvelsen
- Bøj lidt i knæ
- Ned med overkroppen og hold ryggen stille og ret
Squat:- Frem med albuerne, mere ned under stangen
- Stå lidt smallere
- lidt mere frem med overkroppen for at undgå at bøje for meget i ryg/lænd når jeg kører helt ned
- Længere ned med røven
Dødløft:- Lidt længere ned med røven så noget af belastningen fjernes fra ryg og overføres til lår
- Lad vægten nå og falde død før jeg påbegynder det næste løft i sættet
- Få skulderne tilbage og ned
Derudover fik jeg prøvet lidt Sumo-dødløft. Dog ikke noget der lige faldt i min smag, så fortrækker jeg klart almindelig, om end jeg nu har lidt at variere imellem.
Af højdepunkt må nævnes at jeg fik sat
PR i bænkpres, op fra 55 kg 7RM til
60 kg 8RM (og fulgte trop med to ekstra sæt med hhv. 5 og 4 reps) - det var lige et dejligt boost i macho løftet over dem alle, og mon ikke med lidt færre reps jeg kan få den en 5-10 kg længere op
Derudover fik Mads vist talt lidt for godt om Jyden, så pt. er jeg i gang med at opsige mit Fitness World abonnement og så på mandag (efter planen) står den til en prøvetræning i Jyden - og forhåbentligt et skift dertil enten 1. december eller 1. januar.
Sidst men ikke mindst var jeg i går i det kreative hjørne.. det mundede ud i et hjemmelavet dip bælte.
Efter at have læst
Macdoodys tråd om et hjemmelavet dip-bælte, så måtte det jo prøves da Fitness World ikke har sådan et liggende, og jeg er for nærrig til at give 300-400kr for et.
En tur i Silvan og jeg endte med flg.
- 1m rørskål til 5,21 kr
- 3m stålkæde, lange led, 5mm tyk til 76,95 kr
- 2 brandmandshager 6mm tyk til 20,95
i alt: 103,11 kr
Kæden er ratet til 150 kg max og brandmandshagerne 120 kg hver, så jeg tror nu nok skidtet skal holde ved selv den ondeste dip ;)
15 minutter senere endte jeg med følgende resultat:

Så mangler der bare lige en nedstryger til at få savet det overskydende kæde af og så er den i vinkel.