Årgang 79’er
Højde 182
Vægt ~120
Lidt om mig og træning
Første gang jeg stødte på vægttræning var som del af genoptræning af mit højre knæ; jeg var 11 år gammel, og fik mast knæet, da jeg hoppede omkring et sted, hvor jeg absolut ikke havde lov til at være.

Efter en tid i rullestol, erfterfulgt af skinne og krykker gik jeg igang med at udskifte de sportsgrene jeg tidligere havde gået til.
Som 14 årig havde jeg fundet flere nye sportsgrene men havde måske ”glemt” lægens formaninger fra sidst og så gik det galt med knæet igen og jeg bliver herefter formanet af lægerne og min fys’ at holde mig til mere skånsomme sportsgrene så jeg begyndte at cykle.
I gymnasiet var min historielærer en tidligere styrkeløfter der mest af alt lignede og lød som en stor valros. Han tilbød dem af os drenge der havde lyst at han gerne ville træne os et par gange om ugen i den lille betonhule vi havde på skolen.
Her fik han også lige lært os at gamle mænd godt kan løfte røvtunge vægte og så var vi et par stykker der satte os for at de vægte ville vi sgu også løfte.

Midtvejs i 3.G var jeg steget næsten 17 kg i kropsvægt men holdt min fedtprocent nede. Fra start af var benøvelserne de store øvelser i mit program, hvorimod bænk/dips/chipups blev nedprioteret..
Så kom turen til militæret.
Efter små 4 måneder river jeg højre skulder i stykker, og ja det er en grov formulering men det var sådan lægen beskrev skaden for mig.
Skulderen fik de på plads med minimal skade til leddet men kravebenet kom aldrig helt på plads og da de mente succes procenten ved at operere det på plads var for lille og at jeg ville få mere ud af grundig genoptræning.
De seneste 7 år er gået med genoptræning, forsøg på at starte tung træning, pauser fra træning pga ledsmerter og så forfra igen. Problemet har til dels været min egen ”svaghed” for at al træning skal gives minimum 100% ellers skal man lade være, at jeg så har givet 110% for mange gange og dermed brændt systemet ned fra tid til anden deeet...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nu efter 5 måneders pause vil jeg til at igang igen og denne gang fokusere på den tidligere forsømte overkropstræning krydret med lidt cardio.
Sidste gang jeg maxløftede blev det til følgende
Squat 137,5
Dødløft 145
Bænk 95
Så snart jeg får lidt gang i kroppen vil jeg til at køre "Curls are for girls" programmet og lave lidt omlægning i kosten.
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=652
Her er den fysiske tilstand nu, vil opdatere en gang i måneden med nye billeder
Overskriften ”Kampen mod de 100” er at få ovenstående kontorramte krop til at ligne
-100 kg der rent faktisk løfter vægte
-livmålet sat ned under de 100
-igen kunne bænke 100+
Og jeg kommer til at vinde den kamp FANDME!
Ideer, råd, spørgsmål, ris og ros modtages gerne