Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66328 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049766 indlæg i 100452 emner
0 nye indlæg i dag
Blackmoore skrev:Jeg har selv en Hyundai I 20 der er ved at blive gammel
Og jeg må overveje at jeg overvejer mere og mere El, da vi kan få gratis strøm på arbejde
Den nye Nissan Leaf eller Hyundai Ionic eller Renault Zoe vil kunne dække mine behov og koste omkring de 250.000 fra fabrikken..
Kenny Nickelman=GUNS skrev:Skal det være sprit ny?
Ellers så ville jeg vælge at bytte fiestaen med en focus med 10-20.000km på klokken.
Så har du lige kantstensrabatten på 20K?
Blackmoore skrev:Jeg har selv en Hyundai I 20 der er ved at blive gammel
Og jeg må overveje at jeg overvejer mere og mere El, da vi kan få gratis strøm på arbejde
Den nye Nissan Leaf eller Hyundai Ionic eller Renault Zoe vil kunne dække mine behov og koste omkring de 250.000 fra fabrikken..
miniwolf skrev:er det en benzin eller disel du søger?
Skal det være en lækker oplevelse at køre eller skal du bare fra a-b?
hvis jeg skulle gå efter ny bil ville jeg kigge efter de kampagner der er. peugeot renault og citroen har har tit gode tilbud på på henholdvis 208, c3, cactus, clio. hvis prisen ikke betyder så meget ville jeg gå efter ford fiesta da det er en køre glad bil.(har selv haft en st fiesta st fra 05) Designet på en polo holder til gengæld i rigtig mange år. Jeg synes ældre poloer stadigvæk ser pisse godt ud.
Pzyrex skrev:Polo'en er på mange måder det sikre valg. En solid og driftsikker vogn. Design er jo en subjektiv vurdering, men mange vil nok betegne polo'en som havende et stilsikkert og tidløst design.
Af de modeller du nævner der dog, havde jeg uden tvivl valgt Fiesta'en. Det er altså en fantastisk lille bil - og den klart sjoveste at køre i. Deres 1,0 SCTi ecoboost 140 hestes benzinversion er desuden et lille bæst. Utroligt hvordan de kan få så meget power ud af så lille en motor.
01-jeller skrev:Tak for forståelsen Pzyrex. Vil du mene at Polo'en er den mest driftsikker iblandt de nævnte modeller?
Jeg må indrømme, at jeg har en svaghed for Ibiza og Mazda 2 og faktisk efterhånden også Fiesta'en pga. deres udseende og interiør, men det bekymrer mig, at der er så få der snakker for dem (de to første). Er der stor variation imellem driftsikkerheden af de fire modeller?
SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt). Derudover så er der ikke meget plads på bagsædet, men det er generelt i den klasse af biler. Ellers hernede mine generelle betragninger:
SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).
01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).
Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?
fyforenskefuld skrev:01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).
Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?
Hvilken kritik er der over for Ibiza? Den er bygget på helt samme platform som Polo'en.
01-jeller skrev:Hej alle sammen. Jeg skal købe en ny bil indenfor de få kommende måneder og i denne forbindelse kunne det være rart, at høre jeres inputs og anbefalinger. Jeg har personligt stort set ingen kendskab på området og det eneste der ind til videre diktere mine overvejser er diverse anmeldelser. Jeg håber, at nogle af jer kan introducere mig for nogle indsigter, som kan hjælpe mig på vej til at vælge den rigtig bil. Det vigtigste for mig er, at bilen kan holde i de næste 10 år uden nævneværdige reparationer. Jeg har overvejet følgende biler, alle sammen fra fabrikken.
Seat Ibiza
Mazda 2
Ford Fiesta
Volkswagen Polo
trainerdude skrev:01-jeller skrev:Hej alle sammen. Jeg skal købe en ny bil indenfor de få kommende måneder og i denne forbindelse kunne det være rart, at høre jeres inputs og anbefalinger. Jeg har personligt stort set ingen kendskab på området og det eneste der ind til videre diktere mine overvejser er diverse anmeldelser. Jeg håber, at nogle af jer kan introducere mig for nogle indsigter, som kan hjælpe mig på vej til at vælge den rigtig bil. Det vigtigste for mig er, at bilen kan holde i de næste 10 år uden nævneværdige reparationer. Jeg har overvejet følgende biler, alle sammen fra fabrikken.
Seat Ibiza
Mazda 2
Ford Fiesta
Volkswagen Polo
La være med at købe ibizaen. Det er en kedelig lortebil.. ( Ja jeg har selv en, som jeg har overladt til kæresten)
Tag ford fiesteaen eller poloen :-)
01-jeller skrev:Det bliver Ford Fiesta eller Mazda 2.
Pzyrex skrev:01-jeller skrev:Det bliver Ford Fiesta eller Mazda 2.
Værsgo: https://www.guloggratis.dk/biler/person ... -187809664
01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).
Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster