Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66119 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049701 indlæg i 100440 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 998
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Læse/bodybuilding ferie!

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





HEJ GUTTER!

Jeg har lige fået læseferie idag.. Min eksamensplan er meget NEM og derfor har jeg en masse tid den næste måned, som jeg gerne vil bruge noget af på en bedre træning :wink:

Jeg er lige nu igang med et 2-split som jeg regner med at stoppe meget snart.. Derefter tager jeg en lille pause, hvorefter jeg skal igang igang..

Så jeg ville lige høre jer hvad i synes jeg skal gå i gang med. Det skal helst være 2-split, men hvordan skal jeg kører det? Med eller uden progression? Kan jeg gøre noget ekstra for lige at opnå lidt ekstra vækst, nu når jeg har så meget tid..

Hvad ville i gøre, hvis i skulle gå amok i en måned? :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:HEJ GUTTER!

Jeg har lige fået læseferie idag.. Min eksamensplan er meget NEM og derfor har jeg en masse tid den næste måned, som jeg gerne vil bruge noget af på en bedre træning :wink:

Jeg er lige nu igang med et 2-split som jeg regner med at stoppe meget snart.. Derefter tager jeg en lille pause, hvorefter jeg skal igang igang..

Så jeg ville lige høre jer hvad i synes jeg skal gå i gang med. Det skal helst være 2-split, men hvordan skal jeg kører det? Med eller uden progression? Kan jeg gøre noget ekstra for lige at opnå lidt ekstra vækst, nu når jeg har så meget tid..

Hvad ville i gøre, hvis i skulle gå amok i en måned? :D


Hvorfor så ikke eksperiemntere lidt med et 3-split program, 6 træningsdage om ugen? Det er hardcore :8
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 12. okt 2006, 08:11
Geografisk sted: Glostrup
 
Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Matt skrev:
lassah skrev:HEJ GUTTER!

Jeg har lige fået læseferie idag.. Min eksamensplan er meget NEM og derfor har jeg en masse tid den næste måned, som jeg gerne vil bruge noget af på en bedre træning :wink:

Jeg er lige nu igang med et 2-split som jeg regner med at stoppe meget snart.. Derefter tager jeg en lille pause, hvorefter jeg skal igang igang..

Så jeg ville lige høre jer hvad i synes jeg skal gå i gang med. Det skal helst være 2-split, men hvordan skal jeg kører det? Med eller uden progression? Kan jeg gøre noget ekstra for lige at opnå lidt ekstra vækst, nu når jeg har så meget tid..

Hvad ville i gøre, hvis i skulle gå amok i en måned? :D


Hvorfor så ikke eksperiemntere lidt med et 3-split program, 6 træningsdage om ugen? Det er hardcore :8


Det har jeg også overvejet, men er bare bange for mit helbred.. Altså ikke sådan alvorligt, men jeg har på fornemmelsen at hvis jeg ikke få mindst 2 hviledage om ugen, så går det galt = hovedpine, træthed osv..

Men hvordan synes du sådan et 3-split skulle se ud? Og ville jeg kunne få mere hypertrofi ud af det i forholdet til et 2-split?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg ville træne 2 gange om dagen også en muskelgruppe morgen og en om eftermiddagen.. og når jeg havde været kroppen igennem ville jeg tage en off dag og starte forfra.. det er hardcore! mega overloading men det er jo kun 1 måned, så det kan snildt bruges.. gjorde det selv engang.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:
Matt skrev:
lassah skrev:HEJ GUTTER!

Jeg har lige fået læseferie idag.. Min eksamensplan er meget NEM og derfor har jeg en masse tid den næste måned, som jeg gerne vil bruge noget af på en bedre træning :wink:

Jeg er lige nu igang med et 2-split som jeg regner med at stoppe meget snart.. Derefter tager jeg en lille pause, hvorefter jeg skal igang igang..

Så jeg ville lige høre jer hvad i synes jeg skal gå i gang med. Det skal helst være 2-split, men hvordan skal jeg kører det? Med eller uden progression? Kan jeg gøre noget ekstra for lige at opnå lidt ekstra vækst, nu når jeg har så meget tid..

Hvad ville i gøre, hvis i skulle gå amok i en måned? :D


Hvorfor så ikke eksperiemntere lidt med et 3-split program, 6 træningsdage om ugen? Det er hardcore :8


Det har jeg også overvejet, men er bare bange for mit helbred.. Altså ikke sådan alvorligt, men jeg har på fornemmelsen at hvis jeg ikke få mindst 2 hviledage om ugen, så går det galt = hovedpine, træthed osv..

Men hvordan synes du sådan et 3-split skulle se ud? Og ville jeg kunne få mere hypertrofi ud af det i forholdet til et 2-split?


Tror ikke et 3 split ville være noget problem for dit helbred, med mindre du har tænkt dig at lave andre fysisk hårde ting, samtidig...

Ellers så en rigtig omgang sheiko? Du har jo tid til to pas om dagen.
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har selv læseferie/træning ferie. Jeg kører 2-split, så jeg træner næsten hver dag og har fået meget ros med hensyn til vækst på det sidste - så det kan jeg klart anbefale
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svarene til jer alle..

Det bliver nok en fortsættelse af mit nuværende 2-split, hvilket også er fint nok.

Det er meget fristende at kunne træne 2 gange om dagen. Det må jeg lige undersøge nærmere :wink:

Tak for det gutter!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Trænings erfaring 12 år. herfra 6 med kosten i orden
har altid kørt 4 split hvor progressionen bestod i at sætte mere på end sidst, har aldrig kørt et let sæt før for indtil nogle mdr siden.
Havde konstant vækst i 9 år på dette program.
for 3 år siden knækkede kurven og gik langsomt tilbage.
i mellem tiden har jeg prøvet div programmer uden vidre held.

men er nu blevet forelsket i et 3 split som jeg har kørt i 5 uger snart. det køres over 9 dage
dag 1 bryst, skulder, trib 2 bryst, 2 skulder, 2 trip
dag 2 ben. 2 forlår, 2 baglår, 2 læg
dag 3 fri
dag 4 ryg bicip 4 ryg, 2 bicip
dag 5 fri
dag 6 bryst skulder trib
dag 7 ben
dag 8 fri
dag 9 ryg bicib

der går så 4 dage mellem man køre hver muskel men man træner jo hver anden dag, så kroppen er i gang hele tiden..jeg har kørt en trænings uge tungt mellem 4-12 rep. og en halv uge let 12-15 rep. det er progressionen i det.
køre kun basis øvelser ingen kabel øvelser eller ling. da det er nærmest tids spilde.
Gir nul styrke.

antal sæt 4 i bryst 3 i de små
4 i ryg og ben.

Nu kommer det sjove...er gået 20 % frem i kropsøvelserne..og mit squat er forbedret med mere end 30 kg. og ca 5 kg i vægt.alt dette på 5 uger.
Efter den halve uge hvor man har trænet let er kroppen hel vild efter at få fat i nogle store vægte.
har øget hver gang efter man skifter mellem let og tung.
Poniten i at skifte mellem let og tung tit i stedet for at træne fx 3 mdr tung og 1 mdr er at kroppen vænner sig til det...det gør den ikke på min måde da man hele tiden veksler.og derofr ikke kommer ind i en rytme.

kørte det i 2 uger hvor jeg kørte det igenenm på 1 uge..6 trænings dage på 7 dage...det for meget..
til mig...så derfor er det på 9 dage.
Hvis man vælger de rigtigt øvelser ud,de hårdste man kan finde...og undgår alt for mange maskin øvelser
( læs tøsseøvelser) og ikke køre alle de forpulede sæt!!! Da det bare smadder muskelen og ik gør den stærk.
så vil jeg mene det er ret effektivt.
Havde overvejet 2 split men orker ik at køre ben m ryg og arme..

Fuldbody må afprøves til vinter.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Happy skrev:Trænings erfaring 12 år. herfra 6 med kosten i orden
har altid kørt 4 split hvor progressionen bestod i at sætte mere på end sidst, har aldrig kørt et let sæt før for indtil nogle mdr siden.
Havde konstant vækst i 9 år på dette program.
for 3 år siden knækkede kurven og gik langsomt tilbage.
i mellem tiden har jeg prøvet div programmer uden vidre held.

men er nu blevet forelsket i et 3 split som jeg har kørt i 5 uger snart. det køres over 9 dage
dag 1 bryst, skulder, trib 2 bryst, 2 skulder, 2 trip
dag 2 ben. 2 forlår, 2 baglår, 2 læg
dag 3 fri
dag 4 ryg bicip 4 ryg, 2 bicip
dag 5 fri
dag 6 bryst skulder trib
dag 7 ben
dag 8 fri
dag 9 ryg bicib

der går så 4 dage mellem man køre hver muskel men man træner jo hver anden dag, så kroppen er i gang hele tiden..jeg har kørt en trænings uge tungt mellem 4-12 rep. og en halv uge let 12-15 rep. det er progressionen i det.
køre kun basis øvelser ingen kabel øvelser eller ling. da det er nærmest tids spilde.
Gir nul styrke.

antal sæt 4 i bryst 3 i de små
4 i ryg og ben.

Nu kommer det sjove...er gået 20 % frem i kropsøvelserne..og mit squat er forbedret med mere end 30 kg. og ca 5 kg i vægt.alt dette på 5 uger.
Efter den halve uge hvor man har trænet let er kroppen hel vild efter at få fat i nogle store vægte.
har øget hver gang efter man skifter mellem let og tung.
Poniten i at skifte mellem let og tung tit i stedet for at træne fx 3 mdr tung og 1 mdr er at kroppen vænner sig til det...det gør den ikke på min måde da man hele tiden veksler.og derofr ikke kommer ind i en rytme.

kørte det i 2 uger hvor jeg kørte det igenenm på 1 uge..6 trænings dage på 7 dage...det for meget..
til mig...så derfor er det på 9 dage.
Hvis man vælger de rigtigt øvelser ud,de hårdste man kan finde...og undgår alt for mange maskin øvelser
( læs tøsseøvelser) og ikke køre alle de forpulede sæt!!! Da det bare smadder muskelen og ik gør den stærk.
så vil jeg mene det er ret effektivt.
Havde overvejet 2 split men orker ik at køre ben m ryg og arme..

Fuldbody må afprøves til vinter.


Tak for det! Et godt uddybende svar.. Det vil jeg da helt klart overveje.. Har du en log her på siden?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



næ men overvejde det...havde nogle billeder på FD...men slettede dem da alle skrev jeg måtte være på krudt
Har bare lært hvordan man træner rigtigt uden snyd
Så kan man sagtnes komme langt.
Havde jeg været på vitaminer havde jeg vel vejet 140 tror jeg.
skulle gerne op de 110 igen men mine stænger halter pt men det kommer vel nok. er ca 100 nu med bF på ca 10-12%
har bøvlet med mine knæ...pga tung benpress.
træner kun benspark og squat nu og DL.
og baglår selvføleig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Happy skrev:næ men overvejde det...havde nogle billeder på FD...men slettede dem da alle skrev jeg måtte være på krudt
Har bare lært hvordan man træner rigtigt uden snyd
Så kan man sagtnes komme langt.
Havde jeg været på vitaminer havde jeg vel vejet 140 tror jeg.
skulle gerne op de 110 igen men mine stænger halter pt men det kommer vel nok. er ca 100 nu med bF på ca 10-12%
har bøvlet med mine knæ...pga tung benpress.
træner kun benspark og squat nu og DL.
og baglår selvføleig.


Du lyder rimelig ond :wink: Så du har aldrig rørt krudt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jo da...for 5 år siden...prøvede alt muligt lort..det eneste dr skete var at jeg fik ondt i nyre og lever...blev lidt stærkere...købte bare noget af et kvaj..blev sku ikke større. kørte i 4 mdr...uden vidre held og siden har jeg ik rørt det.
Tror alle der har trænet i mange år på et eller andet tidspunkt har haft fingerne i dåsen.
vidste heller ik noget om det...og det gjorde de dr solgte heller ik. så havde de nok ik brugt det.
er 187 høj...så man skal ha lidt masse ellers ser man bare tynd ud..og på benene kan dr side mange dejlige kg og gemme sig. Det jo halvdelen af kroppen ca.
men ben bliver alt for tit undervuderede.
Det er jo en skam.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster



cron