Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66119 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049701 indlæg i 100440 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1006
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Make your arms grow?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg sad lige op læste Muscle and Fitness fra April måned.
I bladet faldt jeg over en artikel hvor fire bodybuildere - George Farah, Peter Putnan, Lou Joseph og Mike Ergas fortæller hvordan de fik deres arme til at gro. Hvilket de åbenbart havde meget svært ved i starten.

De kommer med mange forskellige råd - Ram biceps og triceps fra forskellige ankler, skift øvelser ofte, kør high-rep istedet for low-rep, sørg for at pump armene osv. Men det råd der ligges mest vægt på er: Hav en dag hvor man KUN træner arme!

Deres begrundelse er at det er vigtigt at kunne bruge alt sin energi på armene, da det ofte er svært efter store øvelser(Bænkpres, Rows, Dødløft osv).

Det lyder jo meget fornuftigt, men hvordan får de planlagt, så de har én dag udelukkende til arme?
Hvordan ser et sådan split ud? Og bliver de andre muskler ramt nok hver uge så?

Kom også gerne med jeres erfaringer - How do you make your arms grow?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis man skulle gøre noget lignende de foreslår, er det vel bare at smide en dag ind imellem dit fb/2-split en gang om ugen. Jeg ville nok køre fb 3 gang ugentligt og så lige supplerer med en dag til armene f.eks. FB dag 1,3,5 (5 måske uden iso til armene), arme dag 6 og forfra den efterfølgende uge.. Ved godt at du træner arme dagen efter men betydningen er for lille til overtræning da vi jo kun snakker små muskelgrupper, armene.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Hvad med et 2-split?

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
DAG 3: ARME
Pause
Forfra

Kunne det se sådan ud?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I mine øjne går der for lang tid mellem hver træningspas til de enkelte muskelgrupper. så ville jeg hellere sige

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
Dag 4: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 5: RYG/BEN
Dag 6: ARME
Pause
Forfra

dvs. arme en gang om ugen. 3split som det foreslåede reelt er, er ikke optimalt i mine øjne.. Ville som std højst gå op i et 2-split..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



sniper skrev:I mine øjne går der for lang tid mellem hver træningspas til de enkelte muskelgrupper. så ville jeg hellere sige

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
Dag 4: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 5: RYG/BEN
Dag 6: ARME
Pause
Forfra

dvs. arme en gang om ugen. 3split som det foreslåede reelt er, er ikke optimalt i mine øjne.. Ville som std højst gå op i et 2-split..


Okay, det kan jeg godt se! Jeg overvejer nemlig at starte på den måde, da min arme er lidt bagefter synes jeg.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:
sniper skrev:I mine øjne går der for lang tid mellem hver træningspas til de enkelte muskelgrupper. så ville jeg hellere sige

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
Dag 4: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 5: RYG/BEN
Dag 6: ARME
Pause
Forfra

dvs. arme en gang om ugen. 3split som det foreslåede reelt er, er ikke optimalt i mine øjne.. Ville som std højst gå op i et 2-split..


Okay, det kan jeg godt se! Jeg overvejer nemlig at starte på den måde, da min arme er lidt bagefter synes jeg.


Ved ikke hvor meget det er muligt at stige massemæssigt normalt.. Jeg har også normalt svært ved at få armene med.. Men jeg gainede 1cm på armene under min sidste progressionscyklus på 6uger (mener jeg det var). Du kan da evt lige kigge forbi min log, hvis det kan hjælpe dig..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



sniper skrev:
lassah skrev:
sniper skrev:I mine øjne går der for lang tid mellem hver træningspas til de enkelte muskelgrupper. så ville jeg hellere sige

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
Dag 4: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 5: RYG/BEN
Dag 6: ARME
Pause
Forfra

dvs. arme en gang om ugen. 3split som det foreslåede reelt er, er ikke optimalt i mine øjne.. Ville som std højst gå op i et 2-split..


Okay, det kan jeg godt se! Jeg overvejer nemlig at starte på den måde, da min arme er lidt bagefter synes jeg.


Ved ikke hvor meget det er muligt at stige massemæssigt normalt.. Jeg har også normalt svært ved at få armene med.. Men jeg gainede 1cm på armene under min sidste progressionscyklus på 6uger (mener jeg det var). Du kan da evt lige kigge forbi min log, hvis det kan hjælpe dig..


Det vil jeg da lige gøre.. Det kan jo være du kan nogle tricks :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Undskyld mig, men kunne man samle flere mærkelige dopingbaserede træningsmyter på et sted?

Det kan ikke lade sig gøre at ramme musklerne fra flere forskellige vinkler.

Hvis man skifter øvelser ofte, risikerer man at nervesystemet ikke når at tilpasse sig den givne øvelse og derfor får man ikke optimalt udbytte af den.
Hvis man skifter øvelse ofte, er der stor sansynlighed for at man ikke opnår progression i den givne øvelse, man stiger ikke i vægt, og derfor bliver udbyttet af øvelsen igen mindre.

Om man skal træne med mange reps eller få, vil jeg mene er op til den enkelte.
Jeg har gode erfaringer med at træne 3x8 i biceps curls og 3x10 i triceps pulldowns.

Pump har ikke nogen ekstra effekt mht. muskelvækst.

Mange af disse råd er baseret på de enkelte atleters erfaring, og er ikke understøttet af videnskabelige beviser, derfor vil jeg mene at de ikke er til at stole på. Især ikke hvis atleterne er dopede.

Hvis du vil have lidt mere knald på armene, kunne du ændre lidt på dine basisøvelser, så du f.eks. laver Yates Rows istedet for BOR og close grip bænkpres istedet for bænkpres.
Jeg foretrækker dog at supplere mit almindelige program med en biceps øvelse og en triceps øvelse. :)

Sevan også, nu er Thomas Jagd her ikke. Ellers kunne I lige få en smøre.. :lol: :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bjørnen skrev:Undskyld mig, men kunne man samle flere mærkelige dopingbaserede træningsmyter på et sted?


Nu er det jo bare hvad der står i bladet, det er ikke hvad jeg siger :wink:

Bjørnen skrev:Det kan ikke lade sig gøre at ramme musklerne fra flere forskellige vinkler.


Nej, da ved jeg heller ikke lige hvad de mener med det. Med mindre de bare er dumme.

Bjørnen skrev:Hvis man skifter øvelser ofte, risikerer man at nervesystemet ikke når at tilpasse sig den givne øvelse og derfor får man ikke optimalt udbytte af den.
Hvis man skifter øvelse ofte, er der stor sansynlighed for at man ikke opnår progression i den givne øvelse, man stiger ikke i vægt, og derfor bliver udbyttet af øvelsen igen mindre.


Jeg har måske formuleret forkert, men det de nævner er at man f.eks. laver en A og B dag. På a-dagen træner man barbell curl og db hammer curl. På b-dagen trænes der preacher curl og concentration preacher curl. Whatever :D I hvert fald kan nervesystemet på den måde godt tilpasse sig de forskellige øvelser.. Korrekt?

Bjørnen skrev:Om man skal træne med mange reps eller få, vil jeg mene er op til den enkelte.
Jeg har gode erfaringer med at træne 3x8 i biceps curls og 3x10 i triceps pulldowns.

Pump har ikke nogen ekstra effekt mht. muskelvækst.


Det mente jeg heller ikke.. Er det bare fordi de er dumme/ignorante eller er der en grund til at rigtig mange bodybuildere går så højt op i pump?


Bjørnen skrev:Mange af disse råd er baseret på de enkelte atleters erfaring, og er ikke understøttet af videnskabelige beviser, derfor vil jeg mene at de ikke er til at stole på. Især ikke hvis atleterne er dopede.


Jeg siger jo heller ikke det er videnskabeligt :wink: Det er bare råd fra mennesker der har trænet længe og som har rigtig flotte arme. Jeg er helt med på at de højst sandsynligt er dopede. Men derfor er det stadig interessant, om andre synes deres råd er gode eller ej. Hvis man kun skulle gå efter hvad der er videnskabeligt bevist, så ville det da være kedeligt :wink: :D

Tak for svaret big-baby-bear!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



http://www.bodybuilding.com/fun/drobson161.htm
The Importance of the Pump

Man kan da godt ramme en muskel fra flere forskellige vinkler. Hammer curl går en smule mere i det ene hoved, og normale curls går en smule mere i det andet hoved.

Og et 2-split med én arm-dag om ugen vil ikke ligefrem blive et ordinært 3-split, så at fraråde det...
Prøv det dog, og se om det virker. Du har absolut intet at miste.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:http://www.bodybuilding.com/fun/drobson161.htm
The Importance of the Pump

Man kan da godt ramme en muskel fra flere forskellige vinkler. Hammer curl går en smule mere i det ene hoved, og normale curls går en smule mere i det andet hoved.

Og et 2-split med én arm-dag om ugen vil ikke ligefrem blive et ordinært 3-split, så at fraråde det...
Prøv det dog, og se om det virker. Du har absolut intet at miste.


Det har du vel ret i :) Med synes nu snipers splitforslag var fint!

Hammer Curl rammer så vidt jeg ved den muskel der sidder under de "store" biceps muskler. Hvilket får armen til at se større ud, hvis den muskel vokser :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Istedet for at have en decideret armdag,
så syntes jeg bare du skulle prøve at køre 10x10 i triceps og biceps, ville også være nemmere at putte ind i et 2-spilt :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 27. jun 2006, 09:05
Geografisk sted: Sjælland
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bjørnen skrev:Undskyld mig, men kunne man samle flere mærkelige dopingbaserede træningsmyter på et sted?...

...Sevan også, nu er Thomas Jagd her ikke. Ellers kunne I lige få en smøre.. :lol: :wink:
Han er meget styrkefikseret og tilhænger af tunge singles,
men er han nu også ekspert på diskopumper_området ?
Og har han det endegyldige svar på hvordan man træner masse på armene
uden at tage masse på generelt og uden at træne styrke ?
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3280
Tilmeldt: 25. dec 2006, 23:28
Geografisk sted: Ugelbølle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan



ThaChamp skrev:Istedet for at have en decideret armdag,
så syntes jeg bare du skulle prøve at køre 10x10 i triceps og biceps, ville også være nemmere at putte ind i et 2-spilt :)


Hvorfor synes du jeg skal det?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



henning skrev:
Bjørnen skrev:Undskyld mig, men kunne man samle flere mærkelige dopingbaserede træningsmyter på et sted?...

...Sevan også, nu er Thomas Jagd her ikke. Ellers kunne I lige få en smøre.. :lol: :wink:
Han er meget styrkefikseret og tilhænger af tunge singles,
men er han nu også ekspert på diskopumper_området ?
Og har han det endegyldige svar på hvordan man træner masse på armene
uden at tage masse på generelt og uden at træne styrke ?
Henning


Thomas Jagd ved utrolig meget! Han har også været bodybuilder før i tiden jo :wink:
Det er desværre sjældent man hører til ham herinde.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:Thomas Jagd ved utrolig meget! Han har også været bodybuilder før i tiden jo :wink:
Det er desværre sjældent man hører til ham herinde.
Kan I så ikke bare finde det i nogle af de mange gode artikler,
han har skrevet gennem tiden ? :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 3280
Tilmeldt: 25. dec 2006, 23:28
Geografisk sted: Ugelbølle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan



henning skrev:
lassah skrev:Thomas Jagd ved utrolig meget! Han har også været bodybuilder før i tiden jo :wink:
Det er desværre sjældent man hører til ham herinde.
Kan I så ikke bare finde det i nogle af de mange gode artikler,
han har skrevet gennem tiden ? :)
Henning


Det kan vi sikkert godt :wink:
Men ville nu bare hører alles meninger.. Det er jo et interessant emne :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lassah skrev:
Bjørnen skrev:Undskyld mig, men kunne man samle flere mærkelige dopingbaserede træningsmyter på et sted?


Nu er det jo bare hvad der står i bladet, det er ikke hvad jeg siger :wink


Nej det var skam heller ikke det jeg mente, det var nu mere rettet mod artiklen. :)

lassah skrev:
Bjørnen skrev:Hvis man skifter øvelser ofte, risikerer man at nervesystemet ikke når at tilpasse sig den givne øvelse og derfor får man ikke optimalt udbytte af den.
Hvis man skifter øvelse ofte, er der stor sansynlighed for at man ikke opnår progression i den givne øvelse, man stiger ikke i vægt, og derfor bliver udbyttet af øvelsen igen mindre.


Jeg har måske formuleret forkert, men det de nævner er at man f.eks. laver en A og B dag. På a-dagen træner man barbell curl og db hammer curl. På b-dagen trænes der preacher curl og concentration preacher curl. Whatever :D I hvert fald kan nervesystemet på den måde godt tilpasse sig de forskellige øvelser.. Korrekt?


Lige i det tilfælde skal jeg ikke kunne sige det.
Jeg forstod det som myten; "overrask dine muskler", som der er nogen der benytter sig af. Det går ud på at skifte øvelser jævnligt, hvor man dermed efter sigende skulle "overraske" musklen til vækst. Det er en af Arnolds gamle tricks, som man måske ikke skal tage så seriøst.

Jeg er nok lidt konservativ på det punkt, da jeg selv ikke ville benytte mig af så mange forskellige øvelser til så få og små muskelgrupper.

lassah skrev:
Bjørnen skrev:Om man skal træne med mange reps eller få, vil jeg mene er op til den enkelte.
Jeg har gode erfaringer med at træne 3x8 i biceps curls og 3x10 i triceps pulldowns.

Pump har ikke nogen ekstra effekt mht. muskelvækst.


Det mente jeg heller ikke.. Er det bare fordi de er dumme/ignorante eller er der en grund til at rigtig mange bodybuildere går så højt op i pump?

Jeg synes da selv at pump er skønt og det er da til dels også en del af min træning, men man skal ikke baserer sin træning på pump og smerte. Det er også noget Arnold har lagt meget vægt på, som ikke er helt vandtæt i hvert fald ikke i det omfang han benytter det.

lassah skrev:
Bjørnen skrev:Mange af disse råd er baseret på de enkelte atleters erfaring, og er ikke understøttet af videnskabelige beviser, derfor vil jeg mene at de ikke er til at stole på. Især ikke hvis atleterne er dopede.


Jeg siger jo heller ikke det er videnskabeligt :wink: Det er bare råd fra mennesker der har trænet længe og som har rigtig flotte arme. Jeg er helt med på at de højst sandsynligt er dopede. Men derfor er det stadig interessant, om andre synes deres råd er gode eller ej. Hvis man kun skulle gå efter hvad der er videnskabeligt bevist, så ville det da være kedeligt :wink: :D

Helt enig, træningen skal ikke være så firkantet, til sidst går det jo op i tal og papirnusseri :´)
Derfor vil jeg mene at deres råd er ret utroværdige alligevel, da de højst sansynligt er dopede og derfor træner under meget anderledes principper end os andre. :)

lassah skrev:Tak for svaret big-baby-bear!

No problemo :wink:



Misterhamper skrev:http://www.bodybuilding.com/fun/drobson161.htm
The Importance of the Pump

Synes den var lidt tynd den artikel, men jeg er enig i at pump føles fedt og at det ikke på nogen måde er noget man skal undgå. Alt med måde. :)

Misterhamper skrev:Man kan da godt ramme en muskel fra flere forskellige vinkler. Hammer curl går en smule mere i det ene hoved, og normale curls går en smule mere i det andet hoved.

Man kan ikke isolere enkelte dele af musklerne, f.eks. det ene eller det andet bicepshoved. (ved godt at det ikke var det du sagde :wink: )
Der er teorier om at eksempelvis hammer curls fokuserer mere på musklen indenunder biceps (brachialis). Jeg ved ikke hvor meget hold der er i teorierne, men uanset hvordan du træner biceps, vil du altid aktivere alle tre muskler.
Det var måske det du mente, men i sidste ende er det vel egentlig også et spørgsmål om formulering? :)

henning skrev:Han er meget styrkefikseret og tilhænger af tunge singles,
men er han nu også ekspert på diskopumper_området ?
Og har han det endegyldige svar på hvordan man træner masse på armene
uden at tage masse på generelt og uden at træne styrke ?
Henning

Nej han er ikke ekspert på "diskoområdet", men han er en god kontrast til de dopede "eksperter" i bladene - sagt meget groft og generelt. Han kan slå et par myter til jorden og det er en god ting.


Dertil skal man nok lige sige at alt skal tages med et gran salt, ingen svar er sort/hvide.

Jeg synes bare den artikel Lassah læste trængte til lidt kontrast, da bodybuildingbladene og de proffessionelle bodybuildere hurtigt kommer til at fremstå som orakler. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lassah skrev:Hvad med et 2-split?

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
DAG 3: ARME
Pause
Forfra

Kunne det se sådan ud?


Det ligner da et 3-split, eller har jeg helt misforstået det.
Dag 3 med ryg/ben er sej, kræver meget energi at træne så mange muskler. Det vil nok være en god ide at skifte ml hvad man træner først, fra gang til gang, så de hver i sær bliver trænet når man har mest energi
AND HOW!!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 20. okt 2006, 06:27
Geografisk sted: esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lassah skrev:Hvad med et 2-split?

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
DAG 3: ARME
Pause
Forfra

Kunne det se sådan ud?


Det ligner da et 3-split, eller har jeg helt misforstået det.
Dag 3 med ryg/ben er sej, kræver meget energi at træne så mange muskler. Det vil nok være en god ide at skifte ml hvad man træner først, fra gang til gang, så de hver i sær bliver trænet når man har mest energi
AND HOW!!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 20. okt 2006, 06:27
Geografisk sted: esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chribbe skrev:
lassah skrev:Hvad med et 2-split?

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
DAG 3: ARME
Pause
Forfra

Kunne det se sådan ud?


Det ligner da et 3-split, eller har jeg helt misforstået det.
Dag 3 med ryg/ben er sej, kræver meget energi at træne så mange muskler. Det vil nok være en god ide at skifte ml hvad man træner først, fra gang til gang, så de hver i sær bliver trænet når man har mest energi


Jo det er et 3-split, ikke længere et 2-split.

Mht. ryg/ben dag kan det sagtens overkommes for de fleste. Sved på panden gør jo ikke noget :)
- men jo, der kan måske skiftes mellem dødløft og squat nogle dage, da nogen folk kan gå hen og få lidt lænde/knæ problemer.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jacob skrev:
chribbe skrev:
lassah skrev:Hvad med et 2-split?

Dag 1: BRYST/SKULDER/MAVE
Dag 2: RYG/BEN
DAG 3: ARME
Pause
Forfra

Kunne det se sådan ud?


Det ligner da et 3-split, eller har jeg helt misforstået det.
Dag 3 med ryg/ben er sej, kræver meget energi at træne så mange muskler. Det vil nok være en god ide at skifte ml hvad man træner først, fra gang til gang, så de hver i sær bliver trænet når man har mest energi


Jo det er et 3-split, ikke længere et 2-split.

Mht. ryg/ben dag kan det sagtens overkommes for de fleste. Sved på panden gør jo ikke noget :)
- men jo, der kan måske skiftes mellem dødløft og squat nogle dage, da nogen folk kan gå hen og få lidt lænde/knæ problemer.


DL og squat kan imo sagtens tages samme dag. Jeg ved egentlig ikke hvorfor så mange ikke kan klare det, eller mener de ikke kan.. :roll: Selv her under cut kører jeg 6 sæt squat og 3 set DL + mange andre store i mit fb. Og det er vel at mærke uden problemer. Self. er det tungt, men det skal det sq også være.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



http://bodybuilding.dk/artikler/traenin ... 12uger.php

Større over arme på 12 uger. :)
Prøv den?
Efter hst programmet vel jeg ihvertfald 100 procent prøve at udforske dette program lidt.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 450
Tilmeldt: 1. jul 2006, 16:10
Geografisk sted: hillerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



BigDaddy skrev:http://bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php

Større over arme på 12 uger. :)
Prøv den?
Efter hst programmet vel jeg ihvertfald 100 procent prøve at udforske dette program lidt.


Jeg tror ikke programmet "Større arme på 12 uger" er noget for mig. Det er ikke fordi mine arme er HELT VILDT bagefter, det er meget lidt. Og jeg stadig gerne fokusere ligeså meget på resten af kroppen..
Men tak for svaret :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Når okay, det osse fair nok =D>

Men you welcome :)
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 450
Tilmeldt: 1. jul 2006, 16:10
Geografisk sted: hillerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



På torsdag har jeg læseferie, så jeg tror jeg vil prøve med en dag hvor jeg udelukkende træner arm.. Jeg kan ligeså godt prøve, når tiden er til det :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2294
Tilmeldt: 20. jun 2006, 13:45
Geografisk sted: Sydney, Australien
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster