Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 64351 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Flatreal
Vores medlemmer har i alt skrevet 2048728 indlæg i 99716 emner
0 nye indlæg i dag
Hej og velkommen til.Minibok skrev:...Håber i nyder, at læse min log. Som sagt er jeg ny, så er stadig super svag i alle øvelser - men sådan er det. Man skal jo starte et sted...![]()
//Minibok
henning skrev:Hej og velkommen til.Minibok skrev:...Håber i nyder, at læse min log. Som sagt er jeg ny, så er stadig super svag i alle øvelser - men sådan er det. Man skal jo starte et sted...![]()
//Minibok
Det er altid en fornøjelse at følge en log fra start og glæde sig ovet
at loggens ejer har føjet en ny betydningsfuld dimension til sit liv.
Fortsat god træning og god fremgang
Henning
jhax skrev:Hej Minibok,
Jeg går udfra at det er din bror der har lagt programmet for, så jeg tør dårligt knytte nogle kommentarer til det![]()
Jeg er dog på vippen til at syntes at det er en lille smule for omfangsrigt. I hvert fald hvis du er helt nybegynder. Hvis du er det, så synes jeg du bør fokusere på intensitet fremfor at tage en masse sæt. At du forsøger at tage en lille smule mere fra gang til gang (tungere el. flere gentagelser).
jhax skrev:Hej Minibok,
Jeg går udfra at det er din bror der har lagt programmet for, så jeg tør dårligt knytte nogle kommentarer til det![]()
Jeg er dog på vippen til at syntes at det er en lille smule for omfangsrigt. I hvert fald hvis du er helt nybegynder. Hvis du er det, så synes jeg du bør fokusere på intensitet fremfor at tage en masse sæt. At du forsøger at tage en lille smule mere fra gang til gang (tungere el. flere gentagelser).
Bork skrev:jhax skrev:Hej Minibok,
Det skal nu også siges at jeg startede med at lave ham et fullbody med 3x10-15.![]()
Det program han kører nu, tror jeg han kører fordi at det var det jeg kørte, da jeg lærte ham øvelserne for første gang. Så jeg regner med at det bare fordi Rasmus syntes det er nemmest at fortsætte lidt sådan til at starte med. Også syntes han vel det er sjovt, formoder jeg.
Så jeg har i og for sig ikke det store at gøre med programmet, så fyr bare løs.
Minibok skrev:Bork skrev:jhax skrev:Hej Minibok,
Det skal nu også siges at jeg startede med at lave ham et fullbody med 3x10-15.![]()
Det program han kører nu, tror jeg han kører fordi at det var det jeg kørte, da jeg lærte ham øvelserne for første gang. Så jeg regner med at det bare fordi Rasmus syntes det er nemmest at fortsætte lidt sådan til at starte med. Også syntes han vel det er sjovt, formoder jeg.
Præcis, det er nu mest fordi det lige er hvad jeg kender og har det nu fint med programmet. Jeg har dog svært ved, at finde ud af hvilke programmer der giver bedst for mig som nybegynder osv.
Bork skrev:Minibok skrev:Bork skrev:jhax skrev:Hej Minibok,
Præcis, det er nu mest fordi det lige er hvad jeg kender og har det nu fint med programmet. Jeg har dog svært ved, at finde ud af hvilke programmer der giver bedst for mig som nybegynder osv.
Jeg tror at det som Jhax mener er at der er for mange sæt og øvelser.
Intensiteten er når vægten stiger, dette kan du gøre ved at sænke reps eller stige i kg du tager.
Så istedet for at vokusere på sæt, så fokusere på intensiteten (kg stigning)
Correct me if i'm wrong Jhax.
Minibok skrev:Bork skrev:Minibok skrev:Bork skrev:jhax skrev:Hej Minibok,
Jeg tror at det som Jhax mener er at der er for mange sæt og øvelser.
Intensiteten er når vægten stiger, dette kan du gøre ved at sænke reps eller stige i kg du tager.
Så istedet for at vokusere på sæt, så fokusere på intensiteten (kg stigning)
Correct me if i'm wrong Jhax.
Dvs. tage f.eks. 2x6 eller 3x6, bare med flere kilo?
jhax skrev:Det jeg mener er at fremfor at tage 3 sæt i 3 øvelser til samme muskelgruppe, så ville jeg i stedet fokusere på at tage nogle færre sæt og i stedet forsøge at blive stærkere fra gang til gang.
Fullbody er ikke nogen dum ide. Og det ville også være godt at indlægge en form for progression. Altså hvor du starter med en vægt du synes der er nem og så langsomt bygger op.
Et alternativ - eller suplement - til den metode kunne være at du køre med forskellige gentagelser i perioder. fx. 2 uger med 12 efterfulgt af 2 uger med 8 reps.
jhax skrev:Sig endelig til hvis jeg blander mig for meget. Men hvis du kan overskue det, så prøv at køre den progressionsmodel i faser af 2 ugers varighed i stedet for 1. Altså 2 uger med 3x12 osv... Det virker bedre. Men forløbet bliver selvfølgelig lidt mere langstrakt.
Bork skrev:jhax skrev:Sig endelig til hvis jeg blander mig for meget. Men hvis du kan overskue det, så prøv at køre den progressionsmodel i faser af 2 ugers varighed i stedet for 1. Altså 2 uger med 3x12 osv... Det virker bedre. Men forløbet bliver selvfølgelig lidt mere langstrakt.
Hvorfor virker det bedre? Af ren nysgerrighed.
Bnaz skrev:Held og lykke med progressioncyklussen. Skal jeg være ærlig synes jeg måske det er lidt overkill - jeg havde nok bare anbefalet dig at køre på dagsform, når du er så ny, men jeg vil give jhax ret i at det nok er en god idé med 2 uge på hvert trin, så at sige.
Held og lykke med det anyhow.
Minibok skrev:Bnaz skrev:Held og lykke med progressioncyklussen. Skal jeg være ærlig synes jeg måske det er lidt overkill - jeg havde nok bare anbefalet dig at køre på dagsform, når du er så ny, men jeg vil give jhax ret i at det nok er en god idé med 2 uge på hvert trin, så at sige.
Held og lykke med det anyhow.
Hvorfor havde du anbefalet mig, at køre det på dagsform når jeg nu er ny? - bare nysgerrig.
Og tusinde tak
Minibok skrev:Alright, det kan du vel have ret i. For mig betyder det egentlig heller ikke så meget, hvad jeg gør - bare jeg træner.![]()
Og som sagt har jeg ikke så meget styr på, om hvad der giver bedst så jeg lytter bare efter på jeres råd.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster