Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1178
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Nogen med elektrikker baggrund ?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg bestilte en lader til mit elektriske løbehjul fra usa, som ankom idag.

Da jeg satte laderen i stikket, gik der et par sekunder og så lød der et knald efterfuldt en tyk ildelugtende røg.

Skrev efterfølgende til sælgeren, som svarede promte og bad mig prøve igen og evt tage en video. Dette gjorde jeg så og det samme skete. Sælger svarer så at der sidder en lille switch på bagsiden, som formentlig står på 110V frem for 220 og det var også tilfældet. Godt gemt inde bag et gitter og kun tilkommeligt med en strikkepind, sad der en knap. Efterfølgende har jeg nu haft den siddende i tændt og virker umiddelbart. Der sidder et lcd display på laderen, som viser et V efterfuldt et tal der fluktuere mellem 0.20 og 0.40. Under sidder et A som står stabilt på 0.00.

Min umiddelbare tanke er at der sidder to seperate kredsløb. Et til 110 og et til 220 og at 220 kredsløbet formentlig stadig fungere. Men jeg aner intet om strøm og den slags - absolut intet og min antagelse er sikkert forkert. Nogen tekniske bud på hvad der er sket og hvad der generede gnisten og røgen. Hvorfor jeg kunne tænde den to gange i streg selvom den lige var "brændt" af. Er det sikkert at sætte den til løbehjulet med de 220v og er der brand fare ?
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rbrtmccll skrev:Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.


Hej tak for svaret.

Jeg har haft laderen liggende på terassen i en time nu i tændt tilstand, dog uden at være tilsat løbehjulet. Umiddelbart synes 22v kredsløbet at fungere. Lcd displayed viser både volt og ampere og volten hopper lidt mellem 0.20 og 0.40.

Har du et bud på om det er forsvarligt at have den tændt ift brandfare og om det ligeledes er forsvareligt at sætte den til løbehjulet uden at dét brænder sammen ?
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.


Hej tak for svaret.

Jeg har haft laderen liggende på terassen i en time nu i tændt tilstand, dog uden at være tilsat løbehjulet. Umiddelbart synes 22v kredsløbet at fungere. Lcd displayed viser både volt og ampere og volten hopper lidt mellem 0.20 og 0.40.

Har du et bud på om det er forsvarligt at have den tændt ift brandfare og om det ligeledes er forsvareligt at sætte den til løbehjulet uden at dét brænder sammen ?


Hvis laderen er tilsluttet løbehjulet og spændingen er 0.2 eller 0.4 så er det jo klart at strømmen er lig 0 (A er for ampere).
I så fald er kredsen ikke sluttet og du får ikke nogen opladning af dit batteri.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rbrtmccll skrev:
Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.


Hej tak for svaret.

Jeg har haft laderen liggende på terassen i en time nu i tændt tilstand, dog uden at være tilsat løbehjulet. Umiddelbart synes 22v kredsløbet at fungere. Lcd displayed viser både volt og ampere og volten hopper lidt mellem 0.20 og 0.40.

Har du et bud på om det er forsvarligt at have den tændt ift brandfare og om det ligeledes er forsvareligt at sætte den til løbehjulet uden at dét brænder sammen ?


Hvis laderen er tilsluttet løbehjulet og spændingen er 0.2 eller 0.4 så er det jo klart at strømmen er lig 0 (A er for ampere).
I så fald er kredsen ikke sluttet og du får ikke nogen opladning af dit batteri.


Laderen er IKKE tilsluttet. Jeg har bevidst ladern til at stå tændt uden at være stilsluttet løbehjulet for at se om der skulle ske noget yderligere med laderen, men pt er der ikek sket noget. Det jeg mente var at laderen jo umiddelbart synes at fungere da lcd displayed netop viser udsving og ikek bare siger 0.

er det muligt at kpacitatoren der røg sidder på 110v kredsløbet og at der intet er sket med 220v kredslbøet ?
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:
Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.


Hej tak for svaret.

Jeg har haft laderen liggende på terassen i en time nu i tændt tilstand, dog uden at være tilsat løbehjulet. Umiddelbart synes 22v kredsløbet at fungere. Lcd displayed viser både volt og ampere og volten hopper lidt mellem 0.20 og 0.40.

Har du et bud på om det er forsvarligt at have den tændt ift brandfare og om det ligeledes er forsvareligt at sætte den til løbehjulet uden at dét brænder sammen ?


Hvis laderen er tilsluttet løbehjulet og spændingen er 0.2 eller 0.4 så er det jo klart at strømmen er lig 0 (A er for ampere).
I så fald er kredsen ikke sluttet og du får ikke nogen opladning af dit batteri.


Laderen er IKKE tilsluttet. Jeg har bevidst ladern til at stå tændt uden at være stilsluttet løbehjulet for at se om der skulle ske noget yderligere med laderen, men pt er der ikek sket noget. Det jeg mente var at laderen jo umiddelbart synes at fungere da lcd displayed netop viser udsving og ikek bare siger 0.

er det muligt at kpacitatoren der røg sidder på 110v kredsløbet og at der intet er sket med 220v kredslbøet ?


Man kan altid spekulere i hvorledes lige din PSU er designet.

Umiddelbart tror jeg at der er tale om en styring på antallet af viklinger rundt om en traditionel jernkerne transformer, men jeg kan tage fejl. Du kunne eventuelt åbne og kigge.

Personligt er mit råd at kassere din strømforsyning. Sikkerhed først og fremmest.

Og husk lige at læse manualen en anden gang :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rbrtmccll skrev:
Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:
Bulletproof Athlete skrev:
rbrtmccll skrev:Jeg arbejder lidt med elektronisk kredsløbsanalyse som en del af mit faste arbejde.

Knaldet du hørte var sandsynligvis en kapacitor der røg sig en tur. Sådan en benyttes når der konverteres fra AC til DC.

Mit bud er at din PSU er brændt af.


Hej tak for svaret.

Jeg har haft laderen liggende på terassen i en time nu i tændt tilstand, dog uden at være tilsat løbehjulet. Umiddelbart synes 22v kredsløbet at fungere. Lcd displayed viser både volt og ampere og volten hopper lidt mellem 0.20 og 0.40.

Har du et bud på om det er forsvarligt at have den tændt ift brandfare og om det ligeledes er forsvareligt at sætte den til løbehjulet uden at dét brænder sammen ?


Hvis laderen er tilsluttet løbehjulet og spændingen er 0.2 eller 0.4 så er det jo klart at strømmen er lig 0 (A er for ampere).
I så fald er kredsen ikke sluttet og du får ikke nogen opladning af dit batteri.


Laderen er IKKE tilsluttet. Jeg har bevidst ladern til at stå tændt uden at være stilsluttet løbehjulet for at se om der skulle ske noget yderligere med laderen, men pt er der ikek sket noget. Det jeg mente var at laderen jo umiddelbart synes at fungere da lcd displayed netop viser udsving og ikek bare siger 0.

er det muligt at kpacitatoren der røg sidder på 110v kredsløbet og at der intet er sket med 220v kredslbøet ?


Man kan altid spekulere i hvorledes lige din PSU er designet.

Umiddelbart tror jeg at der er tale om en styring på antallet af viklinger rundt om en traditionel jernkerne transformer, men jeg kan tage fejl. Du kunne eventuelt åbne og kigge.

Personligt er mit råd at kassere din strømforsyning. Sikkerhed først og fremmest.

Og husk lige at læse manualen en anden gang :)


tak for inputtet. Jeg er tilbøjelig til at følge dig råd.

Uheldigvis var der ingen manual med. kan sikkert findes online, men det gav jeg ikke en tanke
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Og at LCD skærmen viser mellem 0.2 og 0.4 volt:
Hvad jeg skal tænke herom afhænger lidt af hvorhenne spændingsforskellen måles.
Måles der ved indgangen burde der stå 230V.
Uanset hvad er det ikke en spænding du kan udlede noget videre af uden at kende nærmere til kredsløbet. De indikere ihvertfald at der på målestedet ikke forefindes nogen spænding. Den lille mængde kan skyldes en usikkerhed i målingen.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster