Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66119 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049701 indlæg i 100440 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 858
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 856

Følg bodybuilding.dk på

Ny på sitet brug for lidt hjælp

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle er ny her på sitet og har læst enormt meget her inde siden jeg opdaget det og synes virkelig det er enormt gennemført og fuld af go brugbar læsning.

Men bliver dog også lidt overvældet af alt den info og kompliceret trænings programmer, mit mål er ikke at blive kæmpe stor, vil bare gerne blive en smule større og mere trimmet, hvad gør jeg bedst i at gøre?

Træner for tiden om morgenen inden arbejde, i mit hovede giver det go mening så man veludvilet og klar istedet for efter arbejde, er på kreatin og protein pulver og træner 3 dage i streg og en dag fri freks: Mandag bryst/biceps Tirsdag Ryg/triceps Onsdag Ben/kondition Torsdag fri og så ellers forfra.
Er jeg helt galt på den, eller er det helt i orden at køre sådan?
På forhånd tak.

Med venlig hilsen.
Mikael
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. maj 2007, 07:31
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



velkommen til.

du er ikke helt galt på den.. det der er afgørende for om du når dit mål er 3 ting:
1) er dit mål realistisk.. ja det vil jeg mene.
2) har du styr på din kost?
3) at du træner reglmæssigt... det gør du.

så du opfylder allerede 2 af de tre punkter..

du må først og fremmest gøre op med dig sel vom du vil være større først, eller om du vil være mere trimmet først.. begge dele kan du ikke samtidig da det ene kræver kcal overskud og det andet kræver kcal underskud.

hvornår på dagen du træner spiller ikke den store rolle, bare du sørger for at kroippen får tilført den nødvendige næring op til og efter træning og gennem resten af dagen.

når du træner om morgenen vil jeg sige du skal spise sådan her:

klokken 6.00: havregryn m skummetmælk+ 1 shake m. 20g pritein og 15g carbs
klokken 7.00: træning
klokken 8.00: shake m 20g protein og 20 g carbs
klokken 9.00: mellemmåltid
klokken 12.00: frokost
klokken 15.00 mellemmad
klokken 18.00: aftensmad
klokken 21.30: casein shake.
kolkken 22.00: i seng.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mlw80 skrev:Hej alle er ny her på sitet og har læst enormt meget her inde siden jeg opdaget det og synes virkelig det er enormt gennemført og fuld af go brugbar læsning.

Men bliver dog også lidt overvældet af alt den info og kompliceret trænings programmer, mit mål er ikke at blive kæmpe stor, vil bare gerne blive en smule større og mere trimmet, hvad gør jeg bedst i at gøre?

Træner for tiden om morgenen inden arbejde, i mit hovede giver det go mening så man veludvilet og klar istedet for efter arbejde, er på kreatin og protein pulver og træner 3 dage i streg og en dag fri freks: Mandag bryst/biceps Tirsdag Ryg/triceps Onsdag Ben/kondition Torsdag fri og så ellers forfra.
Er jeg helt galt på den, eller er det helt i orden at køre sådan?
På forhånd tak.

Med venlig hilsen.
Mikael


For det første er dine glycogendepoter tømte om morgenen, så det er ideelt for løbeture og lignende, specielt med lav intensitet, da der forbrændes mest fedt på dette tidspunkt. Træningen er ikke optimal her idet glycogendepoterne netop ikke er fyldte og du vil have sværere ved at yde dit bedste samt skabe et kcal-overskud som fører til muskelgain. Du kan godt gøre det, men det er anbefalelses værdigt at pointere at du bør spise godt inden træningen og rigtigt. Det er altid godt med hurtigt optageligt protein ovenpå natten og dette kan sikres med en shake. Derudover bør du indtage en god blanding af komplekse og hurtige kulhydrater som du udnytter gennem og efter din træning. Efter træningen bør du igen indtage en shake og hurtigtoptageligt kulhydrat som sikre hurtigere begyndende restitution og muskelopbygning. Ellers spis 6 gange dagligt med et jævnt kcal-indhold og godt med protein i hvert måltid så er du allerede på god sti..

Dit træningsprogram er imo ikke optimalt da du under brysttræning automatisk træner triceps, som du igen rammer dagen derpå og ligeledes med ryg/biceps..
Lav hellere et FB eller 2-split i stedet for dit 3-split.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Og velkommen til da.. Glemte jeg lige at skr.. :wink:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svarene, rart at høre det jeg har gang i ikke er helt ude i skoven.
Mit mål er at få bygget lidt muller op først for der efter at trimme, så meget har jeg da ku læse mig frem til, at begge dele ikke er mulige samtidig.

Hvad angår min træning, er det rart at få bekræftet nogle af de tanker jeg selv har gjort mig, det med bryst/biceps sammen nok ikke er det optimale, så det vil jeg da får lavet om på, så det nu blir bryst/triceps, ryg/biceps og ben/skuldre, men i skriver noget om jeg køre 3 og jeg skulle lave det om til 2, hvad ville i foreslå jeg kørte så bryst/triceps/squat og ryg/skuldre/biceps?

Hvad angår kost, køre jeg nogenlunde korrekt, uden dog at udregne de totale kalorier jeg indtager om dagen, synes simpelthen at kost program bliver for meget af det gode, bare det jeg gør bringer mig i den rigtige retning, uden at blive fanatisk omkring det.

Med venlig hilsen.
Mikael
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. maj 2007, 07:31
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bare du husker at spise mange mindre måltider hver dag istedet for 3 store og får noget protein i alle måltider er du godt på vej.. en kostplan er ikke nødvendigt så længe træning udelukkende forregår på "kom i god form" niveau. men hvis man vil til at bygge 15kg bøf på er det en god ide med en kostplan..

men lad os nu se om du ikke ender med at ville bygge lidt mere på.... det tror jeg nemlig du gør :wink:
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mlw80 skrev:Tak for svarene, rart at høre det jeg har gang i ikke er helt ude i skoven.
Mit mål er at få bygget lidt muller op først for der efter at trimme, så meget har jeg da ku læse mig frem til, at begge dele ikke er mulige samtidig.

Hvad angår min træning, er det rart at få bekræftet nogle af de tanker jeg selv har gjort mig, det med bryst/biceps sammen nok ikke er det optimale, så det vil jeg da får lavet om på, så det nu blir bryst/triceps, ryg/biceps og ben/skuldre, men i skriver noget om jeg køre 3 og jeg skulle lave det om til 2, hvad ville i foreslå jeg kørte så bryst/triceps/squat og ryg/skuldre/biceps?

Hvad angår kost, køre jeg nogenlunde korrekt, uden dog at udregne de totale kalorier jeg indtager om dagen, synes simpelthen at kost program bliver for meget af det gode, bare det jeg gør bringer mig i den rigtige retning, uden at blive fanatisk omkring det.

Med venlig hilsen.
Mikael


Fair nok, men det er nu mere optimalt med en stram kostplan.. :wink:

Ja 3-split er imo ikke optimalt da du får for meget pause før næste pas.. Ja jeg ville bestemt anbefale et 2-split eller fullbody. Og nej ikke helt. Skuldren bruger du meget under bryst as well, så opdelingen jeg vil foresl er følgende: Bryst/triceps/skuldre og Ryg/biceps/ben..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svarene, så blev jeg da lidt klogere :)
Noget helt andet, hvad er det bedste at spise som mellem måltider?

Med venlig hilsen
Mikael
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. maj 2007, 07:31
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ris, grønstager, grovbrød, nødder, kylling, oksekød, fisk.... alt kan bruges....
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster