Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59308 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DustinKnola

Vores medlemmer har i alt skrevet 2045530 indlæg i 98549 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 525
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 520

Følg bodybuilding.dk på

Nye artikler på siden

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg er enig i flere af dine punkter. Jeg har selv været virkelig glad for bænkpres med håndvægte - men det kan være en udfordring at køre tungt i de almindelige træningscenter. Hos os har de kun op til 42 kg håndvægte. Det er vidst desværre normen i rigtig mange fitness centre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



JBender skrev:Jeg er enig i flere af dine punkter. Jeg har selv været virkelig glad for bænkpres med håndvægte - men det kan være en udfordring at køre tungt i de almindelige træningscenter. Hos os har de kun op til 42 kg håndvægte. Det er vidst desværre normen i rigtig mange fitness centre.

Fuldstændig enig.

Jeg har også ret store udfordringer med selv at få håndvægtene op i incline position allerede efter 45 kg. Det er lidt en flad fornemmelse, at lade sig begrænse, fordi man ikke kan få håndvægtene op selv.

Derfor er jeg svært begejstret for både smith-stavet og plated loated chest press, da man her kan loade maskinen med alt den vægt, man overhovedet kan presse, uden at være bange for at køre til failure med risiko for at man er fucked, hvis man går død midt i et sæt. Nej, smith stativet og chest press er ikke lige så gode øvelser, men hvis man træner alene er det langt mere trygt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 480
 
Indlæg: 4395
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anvender man langsom excentrisk (3-5 sek ned) og har god ROM vil langt de fleste kunne nøjes med mindre end 45-50 kg i DB pressing. Det giver ikke mindre udbytte end almindelige hurtige reps, men betyder at dét problem fjernes, med at sparke tunge nok DBs op.

Personligt synes jeg at sparke dem op bliver besværligt ved 60. Op til da kan man komme langt med en eksakt teknik til det.

Det bedste er naturligvis at to makkere hjælper og rækker en DB til hver side.

MVH
SandyFrink
Value bb.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



no pause sets....
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Anvender man langsom excentrisk (3-5 sek ned) og har god ROM vil langt de fleste kunne nøjes med mindre end 45-50 kg i DB pressing. Det giver ikke mindre udbytte end almindelige hurtige reps, men betyder at dét problem fjernes, med at sparke tunge nok DBs op.

Personligt synes jeg at sparke dem op bliver besværligt ved 60. Op til da kan man komme langt med en eksakt teknik til det.

Det bedste er naturligvis at to makkere hjælper og rækker en DB til hver side.

MVH
SandyFrink
Value bb.dk member


Ved 65 kgs håndvægte synes jeg blot det er et spgsml. om koordinering af hvordan man vipper dem op via løftestangsprincipsbrug ifht. kropsvægt som ballast; Man svinger dem op med et snuptav'.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vipper dem op, DBs siddende oprejst på knæ, til bundpositionen af en rep. Således starter sættet med en koncentrisk rep og slutter med excentrisk.

At have sæt i perioder med 4210 / 3210 tempo styrker også bundpositionen.

Men perfekt er det ikke, og bliver det aldrig.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/

Læste om at ærteprotein selvom ikke optimal aminosyresammensætning, er fundet havende stor effekt på muskelopbygning, vistnok noget med triggering af andre vækstfaktorer end blot direkte aminosyreprofiloptimering ifht. biologisk værdi af proteinet, vistnok noget med IGF-1 triggering?!
Er det noget du kender til el. kunne tænke dig at lave artikel om?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/

Læste om at ærteprotein selvom ikke optimal aminosyresammensætning, er fundet havende stor effekt på muskelopbygning, vistnok noget med triggering af andre vækstfaktorer end blot direkte aminosyreprofiloptimering ifht. biologisk værdi af proteinet, vistnok noget med IGF-1 triggering?!
Er det noget du kender til el. kunne tænke dig at lave artikel om?


Jeg gennemsøgte lige alt hvad jeg nogensinde har skrevet, og det eneste der kom frem omkring ærte protein var dette studie, hvor de testede det vs. whey ift. muskelopbygning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4307635/

Og så faldt jeg over en anden artikel omkring noget der hedder Mycoprotein, den får I sgu også lige her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... coprotein/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/

Læste om at ærteprotein selvom ikke optimal aminosyresammensætning, er fundet havende stor effekt på muskelopbygning, vistnok noget med triggering af andre vækstfaktorer end blot direkte aminosyreprofiloptimering ifht. biologisk værdi af proteinet, vistnok noget med IGF-1 triggering?!
Er det noget du kender til el. kunne tænke dig at lave artikel om?


Jeg gennemsøgte lige alt hvad jeg nogensinde har skrevet, og det eneste der kom frem omkring ærte protein var dette studie, hvor de testede det vs. whey ift. muskelopbygning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4307635/

Og så faldt jeg over en anden artikel omkring noget der hedder Mycoprotein, den får I sgu også lige her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... coprotein/

Vil dykke ned i de links, tak, men jeg mener det var dig, der engang lagde nogle links op ang. hvordan der potentielt manipuleredes med ærteproteins virksomhed ifbm. studer potentielt skabt til at påvise effekten af ærteprotein.
At producent er finanserende studier der finder hans produkt virksomt er altid at forholde sig skeptisk overfor og dette var vistnok essensen i de links vi så dengang.

Hvis du vil se på det, var det vist ifbm. intro. af ærteprotein til bb-markedet, at producent og evidens var forbundet i suspekt grad.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg erindrer ikke noget i den retning omkring ærteprotein. Jeg har dog lavet noget der lyder meget som det du beskriver bare ift HMB, ATP og Phosphatidic acid
https://www.bodylab.dk/shop/atp-og-hmb-2900c1.html
https://www.bodylab.dk/shop/phosphatidi ... 475c1.html
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/

Læste om at ærteprotein selvom ikke optimal aminosyresammensætning, er fundet havende stor effekt på muskelopbygning, vistnok noget med triggering af andre vækstfaktorer end blot direkte aminosyreprofiloptimering ifht. biologisk værdi af proteinet, vistnok noget med IGF-1 triggering?!
Er det noget du kender til el. kunne tænke dig at lave artikel om?


Jeg gennemsøgte lige alt hvad jeg nogensinde har skrevet, og det eneste der kom frem omkring ærte protein var dette studie, hvor de testede det vs. whey ift. muskelopbygning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4307635/

Og så faldt jeg over en anden artikel omkring noget der hedder Mycoprotein, den får I sgu også lige her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... coprotein/

Bladskærermyrer og en art myrer i Afrika vistnok, et sted hvor der er sparsom føde og vækst, kan ikke fordøje enten cellulose el. chlorophyl, hvorfor disse myrer istedet kultiverer en svamp som de dyrker via blade, og de kan så spise svampen. Måske lidt stof til eftertanke....
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
Bilsten skrev:
Mussetrussen skrev:Fik I nogensinde læst Anders Nedergaards bog om grønne proteiner? Jeg skrev en anmeldelse af den på et tidspunkt til Bodylab, men de fik den vist aldrig lagt op, så nu får I den her i stedet
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... proteiner/

Læste om at ærteprotein selvom ikke optimal aminosyresammensætning, er fundet havende stor effekt på muskelopbygning, vistnok noget med triggering af andre vækstfaktorer end blot direkte aminosyreprofiloptimering ifht. biologisk værdi af proteinet, vistnok noget med IGF-1 triggering?!
Er det noget du kender til el. kunne tænke dig at lave artikel om?


Jeg gennemsøgte lige alt hvad jeg nogensinde har skrevet, og det eneste der kom frem omkring ærte protein var dette studie, hvor de testede det vs. whey ift. muskelopbygning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4307635/

Og så faldt jeg over en anden artikel omkring noget der hedder Mycoprotein, den får I sgu også lige her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... coprotein/

Probiotika er jo fundet at have testosteronhævende kvaliteter, hvorfor mikrobe-svampebaserede proteinkilder, som det i studiet, måske på samme måde kan influere vækstkilder, altså test, IGF el.lign.?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil mere end ikke betegne vegan bodybuilding som a fool's errand.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Jeg vil mere end ikke betegne vegan bodybuilding som a fool's errand.

fanger den ikke helt, men mener du, at testosteronprodukter og roids til inject, som er baserede på div. planteudtræk og baser, og derfor er veganerbaserede, som fouls acts?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



naturlig bodybuilding uden unaturlige præstationsfremmende midler, er eneste alternativ til at bruge div. plantesteroler, kreatin, roids og testpræp. Første gange man indtager noget, måske endda spinat som indeholder det der ectysterone noget, er man vel væk fra ikke præstationsfremmende træning...?

Det, ikke at tage noget overhovedet, var hvad jeg gjorde i min infamous video fra gym. Senere begyndte jeg på kreation osv. men stoppede min høj fedtbaserede diæt, keto, og plummed' i naturlig testprod. med lav pump og fremgang til følge.

Guys, spis jeres fedt med kolesterol, med mindre I bruger drugs, for så er fedt ikke længere jeres ven.!
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1257
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor var Usain Bolt egentlig så god på 100m? Det har jeg kigget på her:
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... lt-sa-god/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Bolts absolutte tophastighed nåede han op på i Berlin i 2009 mellem 60 og 80 m, hvor han nåede op på hele 44.72 km/t.

Det er fuldstændig vanvittigt.

Og endnu engang tak for god læsning!
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I får lige en omgang mere. Til dem der er pjattede med både træning og computerspil
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... ve-vaegte/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Nå, er det ikke tid til lidt løjer. Det tror jeg det er. Er du klar til en 4-trins lifechanging fitness makeover?
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -makeover/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har fundet en artikel frem omkring tv-sportens historie. Nu er jeg ikke selv den store forbruger af sport, hverken IRL eller i tv, men jeg erindrer, at jeg som barn elskede at følge med i sport på tv, så det nostalgiske og historiske perspektiv ved denne fortælling gjorde den interessant at skrive.
https://mussetrussen.wordpress.com/2021 ... -historie/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster