Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66119 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049701 indlæg i 100440 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 858
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 856

Følg bodybuilding.dk på

P-piller

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hvordan kan det være p-piller er så anerkendte, og endda lovlige? Det er jo steroider / hormoner, man får ind i kroppen, og det kan umuligt være sundt for kroppen (og især ikke når 12-årige tager dem i flere årtier i streg). Hvilke bivirkninger har størrere mængder østrogen og gestagen, og lukker kroppen ikke selv ned for de hormon-produktionener? Hvad siger I om p-piller og at tage hormoner som lille unge?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:Hvordan kan det være p-piller er så anerkendte, og endda lovlige? Det er jo steroider / hormoner, man får ind i kroppen, og det kan umuligt være sundt for kroppen (og især ikke når 12-årige tager dem i flere årtier i streg). Hvilke bivirkninger har størrere mængder østrogen og gestagen, og lukker kroppen ikke selv ned for de hormon-produktionener? Hvad siger I om p-piller og at tage hormoner som lille unge?


Nej, det er heller ikke sundt, derfor holder de altid en pause på en uge efter 3 ugers brug.. (noget i den stil)

LIGESOM EN DEKONDITIONERING? :mrgreen: !

Ej, spas til side..
Der er jo mange der springer de pauser over, så der må være nogle bivirkninger?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 799
Tilmeldt: 31. jan 2007, 18:04
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tror næppe det er en pause hver 3 uge :P
Når en dame er på p-piller, så må man først bolle dem uden kondom, efter 5 uger, tror jeg vidst det var :)

Hey, så pøs man ikke at købe kondomer selv, men lade damen betale for p-pillerne :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



Skimtede lige på wikipedia
http://no.wikipedia.org/wiki/P-pille#Bivirkninger

Bivirkningerne er da ligeså slemme som ved alle andre hormoner, eller tager jeg meget fejl?

Mindre alvorlige bivirkninger

Forbigående kvalme er vanlig. Hodepine, humørendringer, blødningsforstyrrelser, ømme bryster og redusert sexlyst forekommer i varierende grad.

Det er en vanlig myte at p-piller gir vektøkning, men dette er ikke entydig dokumentert. Hormonene i p-piller har visse strukturlikheter med binyrebarkhormonet aldosteron, og dette kan bidra til lett ødemdannelse.

Noen av progestinene som brukes i p-piller har en ikke ubetydelig androgen effekt, og kan bidra til aknedannelse. Bytte til en p-pille med mindre hormoninnhold eller med et annet mindre androgent progestin vil hjelpe på dette. Ved store akneplager kan det være grunn til å bruke p-piller som inneholder antiandrogen, for eksempel cyproteronacetat som finnes i p-pillen Diane.

[rediger] Alvorlige bivirkninger

Venøs blodpropp i form av dyp venetrombose eller lungeemboli er fire ganger hyppigere hos p-pillebrukere (risikoen øker fra 4 per 100.000 kvinner til 16 per 100.000 kvinner). Risikoen er størst det første året. Dette er imidlertid en meget sjelden tilstand, og den økte risikoen for venøs blodpropp ved p-pillebruk er anslått til 0,01%. Til sammenligning er risikoen for venøs blodpropp dersom man blir gravid 0,05%. Det er antatt at det er østrogenkomponenten som bidrar til den økte risikoen. Personer med arvelig hyperkoagulabilitet bør ikke bruke p-piller med østrogen, men minipille kan være et godt alternativ.

P-pillebruk dobler risikoen for hjerteinfarkt. Risikoen øker betydelig ved røyking og for kvinner over 35 år. Hjerteinfarkt hos unge kvinner er ekstremt sjelden, og det går trolig flere år mellom hver gang man har et hjerteinfarkt som skyldes p-pillebruk i Norge. For kvinner under 24 år som ikke røyker eller har andre risikofaktorer, gir p-pillebruk 0,0003% økt risiko for hjerteinfarkt. Det er ikke dokumentert økt risiko for hjerneslag ved bruk av p-piller.

Når det gjelder kreft beskytter p-piller mot eggstokk-kreft (50% reduksjon) og kreft i livmorslimhinnen ved langvarig bruk. Risikoen for brystkreft er 25% økt, men dette er en meget sjelden tilstand i de aldersgruppene hvor bruk av p-piller er vanlig. Risikoen for brystkreft avtar etter avsluttet p-pillebruk, og er helt borte etter 10 år.

En har sett økt hyppighet av livmorhalskreft hos p-pillebrukere, men det er antatt at dette skyldes økt risiko for infeksjon med humant papillomavirus (HPV) (kjønnsvorter) på grunn av redusert bruk av kondom.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



*LOOL* hvor er i sjove... :laugh:

Men ja, måske er der ikke så mange fyre der ved så meget på det område (P-piller)

Cruse skrev:Nej, det er heller ikke sundt, derfor holder de altid en pause på en uge efter 3 ugers brug.. (noget i den stil)

Curse
Yir du har ret.. kroppen køre en cyklus at hver 3 uge har vi "Mens" derfor holder vi den uge pause fra pillerne.. Det er ikke sundt for kroppen at blive ved med at tage piller i den uge også, selvom vi godt kan i ny og næ hvis vi skal noget.. :D

[

Romme1
MEEEGA dårlig indstilling... er du klar over hvor glade piger bliver hvis fyren/kæresten betaler en gang i mellem..

det koster ca. 120kr for en pakke som vare i 3 måneder.. så det er jo ikke dyrt, det er bare tanken der tæller.. :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 7. jun 2006, 08:57
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:Hvordan kan det være p-piller er så anerkendte, og endda lovlige? Det er jo steroider / hormoner, man får ind i kroppen, og det kan umuligt være sundt for kroppen (og især ikke når 12-årige tager dem i flere årtier i streg). Hvilke bivirkninger har størrere mængder østrogen og gestagen, og lukker kroppen ikke selv ned for de hormon-produktionener? Hvad siger I om p-piller og at tage hormoner som lille unge?

ang. hormonerne..

så danner kroppen jo en del af dem selv, og nogen piger har brug for dem, fordi kroppen ikke kan produktere selv, så de får store smerter under deres "mens" hvis de ikke tager p-piller, og kan ende på sygehuset med underlivs kramper eller få black-out´s..

Men ja der er selvfølgelig bivirkninger for nogen, men de opstår meget sjælden..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 7. jun 2006, 08:57
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



[quote=MEEEGA dårlig indstilling... er du klar over hvor glade piger bliver hvis fyren/kæresten betaler en gang i mellem..
:[/quote]

Hvis man betaler for prævention til en pige, vil hendes tvistede, splidsående og intrigante sind udtænke at han kun er ude på at få noget på den dumme, så det tør jeg slet ikke binde an med.
At betale på restauranten eller i biffen er en anden ting. Overstående er ikke fiktion, men fakta fra mit eget liv
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2026
Tilmeldt: 11. jun 2007, 08:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



nu må sku lige...de skal sku selv betale...)
de vil jo også ha noget fornøjelse...sf
så må de også yde deres...færdig slut.!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nillepige skrev:
Misterhamper skrev:Hvordan kan det være p-piller er så anerkendte, og endda lovlige? Det er jo steroider / hormoner, man får ind i kroppen, og det kan umuligt være sundt for kroppen (og især ikke når 12-årige tager dem i flere årtier i streg). Hvilke bivirkninger har størrere mængder østrogen og gestagen, og lukker kroppen ikke selv ned for de hormon-produktionener? Hvad siger I om p-piller og at tage hormoner som lille unge?

ang. hormonerne..

så danner kroppen jo en del af dem selv, og nogen piger har brug for dem, fordi kroppen ikke kan produktere selv, så de får store smerter under deres "mens" hvis de ikke tager p-piller, og kan ende på sygehuset med underlivs kramper eller få black-out´s..

Men ja der er selvfølgelig bivirkninger for nogen, men de opstår meget sjælden..


Hvor mange piger kan ikke selv producere østrogen? Tror vi er snakker samme mængde, som ikke selv kan producere testeteron - men alligevel bliver p-piller jo givet til højre og venstre.
Det er nok også meget få, der får alvorlige mén af p-piller - de havde jo ikke p-piller i gamle dage, og der overlevede menneskerne jo ganske fint.

Der er også bivirkninger ved steroider, men rigtig rigtig mange oplever jo ikke nogen (alvorlige) bivirkninger ved det.

Prøv at tænk hvis vi også begyndte at give alle drenge fra 12-års alderen testeteron. Mon vi så en gang for alle ville slippe for de feminime metroseksuelle? :P
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tror da bare i skal være glade for at i ikke har "mens" i ca. 50 år i jeres liv * 12 måneder.. med alle de symtomer der medføre hver eneste månede.. :wink:

Tror ikke vi ville have den snak hvis i havde..




.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 7. jun 2006, 08:57
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



nogle gange ved man bare ikke om man skal grine :lol: eller græde :cry:

Jeg ville virkelig ønske der var nogle af jer mænd som kunne prøve at have det, så vil jeres indstilling ændre sig....
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 14. jul 2007, 13:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nillepige skrev:tror da bare i skal være glade for at i ikke har "mens" i ca. 50 år i jeres liv * 12 måneder.. med alle de symtomer der medføre hver eneste månede.. :wink:

Tror ikke vi ville have den snak hvis i havde..
.


Vil skal leve med en kvinde der har mens og høre på brokket i 50 år. Tro mig det er også slemt. Desuden skal vi barbere om hver dag, 365 dage om året, hele livet-15. Det er da også træls.
Angående mens, det er prisen for at kunne blive gravid og føde børn, men samtidig får i jo også det tætteste forhold til børnene(i de fleste tilfælde anyhow).
Nå vi er på et sidespor i forhold til topic. Tror det er godt kvinder er kvinder, mænd er mænd og metroseksuelle er et modefænomen. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2026
Tilmeldt: 11. jun 2007, 08:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er det ikke noget med at man skal holde en pause hvert halve år (altså udover mens perioden)? Pga. de skadelige bivirkninger?

Kan huske der havde været en del i fjerneren omkring dette, med piger der bare blev ved med at tage p-piller uden at stoppe på noget tidspunkt (altså udskød deres menstruation med op til 3-4 måneder).
Desuden er der masser af andre alternativer som p-ring, p-stav, og p-indsprøjtning - Disse indeholder meget mindre hormoner, og derved mindre skadelige. Men det er vist stadig meget nye metoder...
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16. dec 2006, 17:29
Geografisk sted: Fredericia
 
Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har da også mit lort engang imellem.. Eller.. Er det ikke normalt at en dreng bløder ud af numsen en gang i mellem? :oops:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:Jeg har da også mit lort engang imellem.. Eller.. Er det ikke normalt at en dreng bløder ud af numsen en gang i mellem? :oops:


Jo... Men jeg synes nu alligevel du skal få dig et andet arbejde!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Backbone skrev:Vil skal leve med en kvinde der har mens og høre på brokket i 50 år. Tro mig det er også slemt. Desuden skal vi barbere om hver dag, 365 dage om året, hele livet-15. Det er da også træls.

*LOOOL* ja lad os snakke om barbering... vil i også nappe begge vores ben, bikinilinje, arme hver gang i går i bad..??? :roll:

Tror det er godt kvinder er kvinder, mænd er mænd og metroseksuelle er et modefænomen. :D

Ja kvinder er kvinder og mænd er fra Mars.. så lad bare de p-piller være op til os.. :wink: vi er et par miliarder kvinder som ikke rigtig kan undvære dem, og tror ikke mænd skal komme og blande sig i den debat.. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 7. jun 2006, 08:57
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Tror næsten ikke der er en milliard kvinder som bruger P-Piller, bare for at være flueknepper, hehe. I asien gør de ihvertfald ikke ... Heller ikke afrika... de laver jo ikke andet end at få børn? :mrgreen:
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16. dec 2006, 17:29
Geografisk sted: Fredericia
 
Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Oh god. Here we go again.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nillepige skrev:*LOOL* hvor er i sjove... :laugh:

Men ja, måske er der ikke så mange fyre der ved så meget på det område (P-piller)

Cruse skrev:Nej, det er heller ikke sundt, derfor holder de altid en pause på en uge efter 3 ugers brug.. (noget i den stil)

Curse
Yir du har ret.. kroppen køre en cyklus at hver 3 uge har vi "Mens" derfor holder vi den uge pause fra pillerne.. Det er ikke sundt for kroppen at blive ved med at tage piller i den uge også, selvom vi godt kan i ny og næ hvis vi skal noget.. :D



Der kan jeg med min begrænsede viden sige "NÆH, det er løgn trunten fin :D " Det eneste der er sikkert er, at der går et præcist antal dage efter ægløsning forkommer til blødningen opstår.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1142
Tilmeldt: 17. apr 2007, 07:16
 
Træner her: Skovsgård motionscenter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kan du ikke bare være glad i stedet for at tænke i bivirkninger :D ?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 16. okt 2006, 13:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg må gi Nille ret.. Er SÅ lykkelig over jeg ikke har mens. Synes desuden det er vildt klamt, især efter diverse historier jeg har hørt :?

Puh bad..

:sick:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 396
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil mene at det er bedre et unge får p-piller istedet for at skulle tage nødprævention eller ende på abortklinikken :)
Men nej, zjadoe, man holder ikke pause hvert halve år. Tror ikke jeg har holdt en eneste pause de sidste 4 år.
P-ring, p-stav, og p-indsprøjtning var der i hvert fald for 3 år siden, så helt nyt er de ikke, men det er stadig en meget dyr form, så der er mange der vælger de billige og normale piller frem for det nye :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 267
Tilmeldt: 28. apr 2007, 12:04
Geografisk sted: Nykøbing F
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bella-Nova skrev:Jeg vil mene at det er bedre et unge får p-piller istedet for at skulle tage nødprævention eller ende på abortklinikken :)
Men nej, zjadoe, man holder ikke pause hvert halve år. Tror ikke jeg har holdt en eneste pause de sidste 4 år.
P-ring, p-stav, og p-indsprøjtning var der i hvert fald for 3 år siden, så helt nyt er de ikke, men det er stadig en meget dyr form, så der er mange der vælger de billige og normale piller frem for det nye :)


Det er det, der er kondomer til for ;)
Men hvordan kan det være at lægerne gladeligt propper pigerne med bivirkingsfyldte hormoner, når de ikke propper drengene med det (men de propper gerne gamle mænd med det, som kan få Hormone Terapy Replacement) - det giver ikke meget mening hos mig. #-o
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:
Bella-Nova skrev:Jeg vil mene at det er bedre et unge får p-piller istedet for at skulle tage nødprævention eller ende på abortklinikken :)
Men nej, zjadoe, man holder ikke pause hvert halve år. Tror ikke jeg har holdt en eneste pause de sidste 4 år.
P-ring, p-stav, og p-indsprøjtning var der i hvert fald for 3 år siden, så helt nyt er de ikke, men det er stadig en meget dyr form, så der er mange der vælger de billige og normale piller frem for det nye :)


Det er det, der er kondomer til for ;)
Men hvordan kan det være at lægerne gladeligt propper pigerne med bivirkingsfyldte hormoner, når de ikke propper drengene med det (men de propper gerne gamle mænd med det, som kan få Hormone Terapy Replacement) - det giver ikke meget mening hos mig. #-o


Og du kan ikke se forskellen i hensigten med p-piller, ift. div. former for roids? jesus..

Man kan da også få hormoner i forbindelse med sygdomme, for at kroppen kommer sig nemmere.. men det mener du måske også skal droppes?
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



the-QB skrev:
Misterhamper skrev:
Bella-Nova skrev:Jeg vil mene at det er bedre et unge får p-piller istedet for at skulle tage nødprævention eller ende på abortklinikken :)
Men nej, zjadoe, man holder ikke pause hvert halve år. Tror ikke jeg har holdt en eneste pause de sidste 4 år.
P-ring, p-stav, og p-indsprøjtning var der i hvert fald for 3 år siden, så helt nyt er de ikke, men det er stadig en meget dyr form, så der er mange der vælger de billige og normale piller frem for det nye :)


Det er det, der er kondomer til for ;)
Men hvordan kan det være at lægerne gladeligt propper pigerne med bivirkingsfyldte hormoner, når de ikke propper drengene med det (men de propper gerne gamle mænd med det, som kan få Hormone Terapy Replacement) - det giver ikke meget mening hos mig. #-o


Og du kan ikke se forskellen i hensigten med p-piller, ift. div. former for roids? jesus..

Man kan da også få hormoner i forbindelse med sygdomme, for at kroppen kommer sig nemmere.. men det mener du måske også skal droppes?


Hold da lige en ordenlig tone. Det kan jeg da, men så burde folk da ikke tage det så ilde op med alle de bivirkninger og at det er guds straf til mennesket osv - når halvdelen af danmark alligevel er på hormoner.

Hvor har jeg nogensinde sagt at noget af det her skulle droppes? Jeg prøver blot at have en diskussion og udvide horisonten.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



undskyld tonen, den var lidt hård kan jeg godt se.. #-o

P-pillerne bliver jo taget, for at sørge for at antallet af aborter ikke skal stige voldsomt, for det vil i den grad belaste sygehusvæsnet meget mere.. der er iforvejen problemer med ventelister, o.l., så hvordan ville situationen ikke være, hvis der skulle presses en masse aborter ind imellem?

og ja, det simple svar er kondomer, hvis man ser bort fra p-pillen, men jeg tror de fleste har prøvet at blive grebet af stemningen, og så er det ikke lige beskyttelsen, der er det første man kommer til at tænke på..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misterhamper skrev:Hold da lige en ordenlig tone. Det kan jeg da, men så burde folk da ikke tage det så ilde op med alle de bivirkninger og at det er guds straf til mennesket osv - når halvdelen af danmark alligevel er på hormoner.

Hvor har jeg nogensinde sagt at noget af det her skulle droppes? Jeg prøver blot at have en diskussion og udvide horisonten.

Nu er det jo stor forskel, om du får det ved en læge eller en drug-dealer, for ikke at sige om dosen.
I vores alder har vi slet ikke brug for den slags, vi har nosseren, som producer 9/10 af det testosteron vi selv producere :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fyre kan også få p-piller :P
Nu ska vi huske at tænke på hvor store mængder homon vi snakker om. Der er jo ikke tons af homon i pillerne, kun nok til at de virker. Selvfølgelig er der risiko ved det, men det er der også ved at stå op om morgenen. Bedre end nødprævention efter min mening :)
Kondommet burde være på altid så længe der ikke er tale om fast forhold, lige så meget pga sygdomme, men er det ikke de færreste der fortrækker kondom? :) Har haft mange veninder der har taget nødprævention minimun 1 gang om måneden, og et par der har været på abortklinikken - alle i en alder af 14-16 år - fordi de ikke turde at snakke med forældrene om p-piller (eller fordi de ikke måtte). Så vil jeg mene p-pillerne er at fortrække :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 267
Tilmeldt: 28. apr 2007, 12:04
Geografisk sted: Nykøbing F
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blitz skrev:
Misterhamper skrev:Hold da lige en ordenlig tone. Det kan jeg da, men så burde folk da ikke tage det så ilde op med alle de bivirkninger og at det er guds straf til mennesket osv - når halvdelen af danmark alligevel er på hormoner.

Hvor har jeg nogensinde sagt at noget af det her skulle droppes? Jeg prøver blot at have en diskussion og udvide horisonten.

Nu er det jo stor forskel, om du får det ved en læge eller en drug-dealer, for ikke at sige om dosen.
I vores alder har vi slet ikke brug for den slags, vi har nosseren, som producer 9/10 af det testosteron vi selv producere :wink:


Dosen i p-piller må da alligevel være tilpas stor, når den kan skabe sådan en tomult i kroppen, men hvor meget har jeg ingen anelse om. Er p-piller egentlig ikke også hårde ved leveren? Steroider på piller bliver jo tit kaldt "leverfræsere".

I gamle dage kunne man da godt få testeteron af ens læge, så vidt jeg ved. Pigerne har også (hvor bliver østrogen produceret?) nok, så det er jo ikke grunden til p-piller.

Hvad skal fyre med p-piller? :o

Der er risikoer ved alt, men derfor er det ikke jo smart at invitere unødvendige risikoer indenbords ;)

Hvorfor foretrak dine veninder nødpræventation og aborter istedetfor kondomer? :o Nogen folk er bare mærkelige.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er jo en grund til at man skal, eller i hvert fald bør, opsøge læge, for at få foretaget en undersøgelse, før man får p-piller.. Nogle kan ikke tåle dem, da de netop kan skabe hormonelle forstyrrelser, mens andre er upåvirket af dem..

ang. læger og recepter på test., så er der nogle der har en naturlig meget høj, test. værdi, nogle har en meget lav og en tredje del har en meget svingende test.værdi.. Hvis man fra naturens side, eller pga. sygdom, har en meget lav test. værdi i blodet, kan man få udskrevet recept på det, men det kræver mange tests + det er MEGET doserede mængder man kan få..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster



cron