D. 24 feb
FB - men lidt på gefühlen pga. trykkede ribbben
Varmede op med lidt armsving og let omgang squat - fik også lige en kop kaffe inden, for at lige sætte gang i det hele :) Havde været i byen igår for at finde mig noget elastikbånd til at stramme om brystkassen, og måtte først i Matas og derefter apoteket - men det lykkedes :)
Squat
10 x 40
10 x 60
10 x 80
10 x 90
8 x 95
- ingen problemer. Tror jeg vil køre hårdere squat næste gang, føler virkelig jeg har fået en bedre teknik =D>
Benpres
10 x 150
- var lige for at udmatte benene til sidst. Holdt benene isometrisk til sidst.
Calves i smith
8 x 100
8 x 100
8 x 105
- sådan! =D> Fedt at stige i kilo, og vil vædde på, jeg sikkert kan tage mere - er desværre en smule tilbageholden på de høje kg. Var udført med squeeze i toppen i ~1½ sekund.
Db bænk
10 x 22
8 x 24
8 x 24
- laaaang tid siden jeg har kørt den her øvelse, men fungerede rigtig godt for mig. Tror jeg har kapacitet nok til tungere pres, men turde ikke helt pga. ribbene :roll:
Bent over cable flyes
10 x 17,5
8 x 17,5
8 x 17,5
- lækker øvelse - stresser ikke resten af min torso så meget :)
BoR
8 x 50
8 x 50
8 x 50
- prøvede, på baggrund af en anden tråd, at lave pull'n'squeeze, og må sige, at jeg kan mærke det langt bedre i min ryg. Godt nok løfter jeg 5 kilo lettere, men er kvalitet > kvantitet, right? :mrgreen:
Cable rows med wide grip
10 x 40
8 x 40
8 x 40
- skulle lige prøves, ikke noget jeg fortsætte med.
V-grip pushdowns
8 x 35
8 x 32,5 - lidt mere strict udført.
8 x 32,5 - lidt mere strict udført.
Db curls
8 x 16
8 x 16
8 x 16
EZ preachercurls
10 x 20
8 x 15 - 5 sek op, 5 sek ned.
8 x 12,5 - 5 sek op, 5 sek ned.
- fy for satan de der 5-5 er hårde, troede jeg egentlig ikke, men skal klart bruges lidt oftere! =D>
SS med ..
Standing cable crunch
15 x 42,5
15 x 40
15 x 40
- ramte rigtig godt! =D> Har før udført dem på knæene, stadig med cable, men dem her virkede lidt bedre. Kunne køre med mindre vægt, men er irrelevant.
Alt i alt en rigtig go' omgang træning, svedte som en stukket gris, dels pga. meget kaffe, men var også med høj intensitet, så det var udmærket.
Torsdag bliver det igen split - jeg starter med bryst, skuldrer, mave og triceps!

Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!