Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 61837 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Mrmontanadk

Vores medlemmer har i alt skrevet 2047675 indlæg i 98682 emner

4 nye indlæg i dag

I alt: 423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 420

Følg bodybuilding.dk på

Penge på mad?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb.dk

Jeg står og skal til at flytte i lejlighed om et par måneder, og sidder derfor og laver budget.
Umiddelbart har jeg sat mit madbudget til 1500 om måneden, men er i tvivl om hvorvidt dette er nok?
Min mad kommer til hovedsageligt at bestå af havregryn og mælk, rugbrød med diverse fisk, pasta, ris, kartofler, kylling og kalkun. Noget ala den stil. Generel BB mad.

Hvor meget bruger i ca på mad om måneden?

Tip:
Var i Kiwi i går og købe 2000 g kylling for 79 kr med en kammerat.
140 g kylling koster dermed ca. 5,6 kr.
140 g tun koster ca 7 kr?

Hvis nogle er ved at være trætte af tun kan det næsten ikke betale sig at spise det, når du kan købe kylling så billigt. Kylling med pasta/ris, bliver billigere end rugbrød med tun ;)
It doesn't matter what car you are driving, the only thing that matters is the size of the arm hanging out of the window!!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ligger på et sted imellem 2000 og 2500kr om måneden i mad/væske... Og jeg æder ikke helt som jeg vil for det har jeg ikke råd til. :P
Pain Is Temporary, Pride Is Forever | Some do roids, i do hard work
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 Aalborg

Træner her: Fysiofitness
Fitness World Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

Hvis man spiser simpelt kan det holdes forholdsvis lavt.

Kæresten og jeg har et madbudget på 2750.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Et godt råd er at du handler i forholdvis billige discountkæder. Herunder mener jeg Fakta/Netto/Rema 1000 og hvis du har muligheder for at tage til en Metro eller en anden Cash And Carry kæde, kan du handle store poser kylling/tun eller oksekød ind til, for det meste, billigere penge.
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Hvis du er fræk finder du ud af hvor meget du kan bruge pr dag på mad og regner det den vej :wink:
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:Hvis du er fræk finder du ud af hvor meget du kan bruge pr dag på mad og regner det den vej :wink:

Men det er lidt svært at vurdere, da jeg ikke spiser ens hver dag gennem måneden jo ;)

Jeg kommer til at handle mest i rema, netto, lidl, kiwi og føtex når de har tilbud på fx 3 kg kylling og lignende.
It doesn't matter what car you are driving, the only thing that matters is the size of the arm hanging out of the window!!
Brugeravatar

Regn sammen over den første måned og lig budgettet derefter?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 630

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Pumperen skrev:
The Little Kid skrev:Hvis du er fræk finder du ud af hvor meget du kan bruge pr dag på mad og regner det den vej :wink:

Men det er lidt svært at vurdere, da jeg ikke spiser ens hver dag gennem måneden jo ;)

Jeg kommer til at handle mest i rema, netto, lidl, kiwi og føtex når de har tilbud på fx 3 kg kylling og lignende.

Hvorfor dog ikke det?

Hvis jeg havde mine egne penge til mad ville jeg spise det samme hver dag undtagen på min cheat dag :)
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:
Pumperen skrev:

Hvorfor dog ikke det?

Hvis jeg havde mine egne penge til mad ville jeg spise det samme hver dag undtagen på min cheat dag :)

Tror ikke det er særlig mange der har det som dig, det vil imo være uendelig kedeligt (omend effektivt) at spise det samme hver dag.

Jeg bruger et sted mellem 2000-3000(vil jeg tro), alt efter hvor meget jeg har fået af junk og finere middage :)
Brugeravatar

mit ligger på ca. de 3000kr også, så 1500kr ville være svært at ramme, specielt hvis du ønsker at have god med protein uden at få for meget mættet fedt, så er fødevare meget tit dyre..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Legend skrev:Regn sammen over den første måned og lig budgettet derefter?

Lidt svært da jeg laver budgettet INDEN jeg flytter ;)

Nu vejer jeg også kun 82 så mit daglige kcal indtag er nok ikke så højt som jeres.
Jeg tænker bare at hvis man køber kyllling på tilbud, og oksefars på tilbud, og ellers spiser de 'billige' kulhydrat kilder som pasta og ris, kan man vel leve forholdvist billigt. Spiser stort set aldrig usundt så slik osv bliver der ikke spildt penge på. Tror i 2000 kr. kan gøre det? Jeg har nok et dagligt kcal indtag på 3500 ca.
Brugeravatar

Med lidt godt vilje er det somend muligt, jeg bulker da billigere end det i al fald, og jeg får en del Kcal - dog ikke den mest spændende mad, men ned kommer det. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bare til info.
Netto har/havde 3000g for 100kr (33,3kr pr 1000g/10kr billigere kiloet, end det du købte)
Det er godt nok frossent, men 1min. i micro ovnen, og så skære den over, i små skiver, så er den klar til panden.
Går ud fra de 2000g ikke var frost, og du har tænkt dig at smide det i fryseren(Bliver en stor frostklump) Det slipper du jo også for, ved dem de har i Netto..
Det var bare lige til info ;) Ved ik om de stadig har dem.

Pumperen skrev:
Legend skrev:Regn sammen over den første måned og lig budgettet derefter?

Lidt svært da jeg laver budgettet INDEN jeg flytter ;)

Nu vejer jeg også kun 82 så mit daglige kcal indtag er nok ikke så højt som jeres.
Jeg tænker bare at hvis man køber kyllling på tilbud, og oksefars på tilbud, og ellers spiser de 'billige' kulhydrat kilder som pasta og ris, kan man vel leve forholdvist billigt. Spiser stort set aldrig usundt så slik osv bliver der ikke spildt penge på. Tror i 2000 kr. kan gøre det? Jeg har nok et dagligt kcal indtag på 3500 ca.

tror det ville være en god ide at sige at du prøver at ramme 1500kr, men har rum nok i budgettet til at klare 2000kr den første tid, indtil du er tilvænnet..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

leff skrev:Bare til info.
Netto har/havde 3000g for 100kr (33,3kr pr 1000g/10kr billigere kiloet, end det du købte)
Det er godt nok frossent, men 1min. i micro ovnen, og så skære den over, i små skiver, så er den klar til panden.
Går ud fra de 2000g ikke var frost, og du har tænkt dig at smide det i fryseren(Bliver en stor frostklump) Det slipper du jo også for, ved dem de har i Netto..
Det var bare lige til info ;) Ved ik om de stadig har dem.

Det fra Kiwi var faktisk på frost. Men det var heller ikke engang på tilbud ;) må lige forbi Netto og se om der er mere. Kylling kan man aldrig få nok af.

Mikkel: Ja det tror jeg også skal være min plan. Og har jeg så lidt penge i overskud, gør det jo ingenting .
Brugeravatar

pyha, 1500 kr tim mad om md. jeg ville gå sulten i seng... :?
men det kommer vel an' på hvordan man priotere sin kost..?!?
Manden & jeg selv bruger sådan cirkus 8000,- inkl.div. kosttilskud.. :D

Men gem dine bon'er på 1-2 uge. og divider det tal ud med dagene, så har du dit daglige mad budget.
Tror godt det kan gå hen og blive en smule besværlig at skulle regne det 100% ud, Inden du flytter og er begyndt at handle ind... for i perioder vil det jo tit være dyre at handle ind, hvis man skal fylde sit "basis lager" op...

Ang. billig kylling... fik lige hældt 2x 3 kg frossen kylling i kurven i ABC-lavpris til 140 Kr... Det er SATMER billig!!!! og kyllingen smager faktisk, rigtig godt! :8
Brugeravatar

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 115.00

Galleri: Vis galleri (10)

@ravnkilde 8000? får i mørbrad hver dag eller hvad sker der? :mrgreen: :twisted:

Jeg spiser nok for 2500-3000 om måneden, og det skal lige siges at jeg spiser godt, og jeg er doven og hopper nogen gange i føtex hvor jeg skulle ha været i netto.. Men jeg ville aldrig nogensinde kunne spise for 1500 på en måned, jeg ville løbe tør for mad lige pludselig, og gå psykisk ned, ryge på Y, gå 30 kilo ned i kropsvægt, og droppe træningen fuldstændig!

Så jeg synes 1500 lyder som en dårlig ide [-X
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

Jeg budgetterer også med omkring kr. 1500,- for det beløb kan jeg få små 4000 kcal om dagen, men der hvor man bruger 60-70 måske endda 80 % af budgettet er på kød, derfor kan det VIRKELIG godt betale sig at købe storkøb og holde øjne og ører åbne efter tilbud! :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

jesperlinde skrev:@ravnkilde 8000? får i mørbrad hver dag eller hvad sker der? :mrgreen: :twisted:

Jeg spiser nok for 2500-3000 om måneden, og det skal lige siges at jeg spiser godt, og jeg er doven og hopper nogen gange i føtex hvor jeg skulle ha været i netto.. Men jeg ville aldrig nogensinde kunne spise for 1500 på en måned, jeg ville løbe tør for mad lige pludselig, og gå psykisk ned, ryge på Y, gå 30 kilo ned i kropsvægt, og droppe træningen fuldstændig!

Så jeg synes 1500 lyder som en dårlig ide [-X

Haha.. nej, for fanden da... dog ikk mørbrad... hummmer?!?!
Nej, det er vist bare en sund appetit, når der skal købes ind til 2 personer, der begger bodybuilder den, så løber det op... :?
Og gider satmer ikke altid og leve af kylling og tun.... Hmm... er vel luksus menneske.. min mad skal smage godt, og være i go' kvalitet... :D :D

Men pyhaa.. ville godt nok også begynde at græde hvis jeg kun kunne spise for 1500,- om md... :-k
Brugeravatar

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 115.00

Galleri: Vis galleri (10)

Ligger på mellem 800-1500 kr. i måneden inkluderet med kreatin, protein, wh og glutamin. Bruger ikke specielt mange penge på mad, da jeg køber større partier ind som fx ris, pasta kartofler m.m. + kød i større protioner så som kylligebryst, hakket oksekød og laks m.m. Derudover spiser jeg musli eller havregryd og en halv + pakke rugbrød om dagen. 800-1500 kr. er meget passende til mit behov (og jeg spiser 6-7 gange om dagen). Der er ingen grund til at bruge en masse unødvendige penge på cola, chips eller fast food, som jeg ikke har spist i over 8 måneder nu. Tilgengæld bruger jeg alt for mange unødvendige penge på sjov og ballade i hver måned.
Sidst rettet af New Dude 18. feb 2010, 10:49, rettet i alt 2 gange.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg vil gerne starte med at advare og sige det her bliver langt, og måske gentager jeg råd der er allerede er givet tidligere i tråden. Det kan de sikkert godt tåle! De fleste handler nu om hvordan du kan spare penge i budgettet..

Det er svært at give folk råd om hvor meget de bør betale for hvad. Jeg mindes, for en del år siden, at min bankmand sagde til mig, at jeg burde beregne 35-70 kr pr. dag, altså et budget på 1000-2000 kr. Det er altid bedre du beregner for meget end for lidt. Altså i budgettet, ikke i dine indkøb: her taber du penge ved at købe varer ind du ikke får brugt, eller der bliver fordærvede..

Derudover er manges budget til maden osv låst af de andre udgifter. Efter huslejen, fællesudgifter, forsikring, a-kasse/fagforening, pension, licens, telefon, internet, kontigenter, benzin/offentlig transport, andre udgifter såsom kontaktlinser, tøjvask, er betalt, er der et givent beløb tilbage. Dette bliver så ofte inddelt i uforsete udgifter, tant&fjas, diverse: tøj/sko, parfumevarer, kosttilskud. Herefter får du så beløbet til madbudgettet. Så det kræver naturligvis en vis planlægning. Nøgleord:struktur! Men det er ikke svært og når du først har nogle basale ting på rygraden kræver det heller ikke særlig meget tid.

Noget folk tit glemmer at regne med i budgettet er ting som, rengøringsmidler, vaskepulver, toiletpapir, elpærer, hygiejneartikler osv…

Som der også er blevet sagt vil dit budget i starten normalt være noget højere. Dette skyldes, at du skal opbygge et basislager. Her er typisk tale om kolonial, konserves og andre tørvarer. Eller selvfølgelig skal du ikke, men det betaler sig!

Undersøg markedet. Find ud af hvilke fødevarer du vil bruge som basis, altså ting du spiser dagligt/ofte. Hav styr på hvad de forskellige varer koster i de forskellige butikker. Pas på med at lade dig snyde af tilbud. Overvej desuden om du har brug for tilbuddet. Jovist 3 for X antal kr. Men skal du bruge 3, og du sparer 1,80 kr…

Køb stort ind hvis muligt. Lav større portioner, frys ned, del op. Afhængig af størrelsen på ens fryser kan dette selvfølgelig være svært.

Ofte kan du på ugens sidste åbningsdag i supermarkeder (især dem med egne slagterafdelinger) gøre et fund i køledisken. Jo tættere på lukketid jo billigere bliver det. De skal af med kødet/fisken. Mange varer sælges desuden til halvpris når udløbsdatoen rammer samme dag/døgn. Det gælder især brød og pålæg. Folk tror desuden ofte fejlagtigt at kød er dyrere ved en slagter end i supermarkedet.

Lav madplaner og indkøbsliste herefter. Og hold dig til listen!

Køb ind og lav mad efter årstiden.

Jeg ved ikke hvor du bor henne, men ofte sparer du penge på frugt/grønt ved at handle på markedet, bazaren eller grønthandleren.

Færdigretter er pap & dyre! (og ofte lort)

Tjek tilbudsaviserne eller endnu nemmere: Tilmeld dig en online tilbudsservicemail, hvor du selv krydser de varer af du er interesseret i, og værsgo hver uge får du en liste over, hvor de varer er på tilbud.

Prismæssigt kan supermarkederne deles nogenlunde sådan ind. Dyreste først
Irma, specialbutikker, helsekost
Spar, Superbest, Superbrugsen, Kvickly, Føtex, Bilka
Fakta, Netto, Rema1000
Aldi, Kiwi, Lidl

Kantinemad er ofte dyrt, husk madpakken!

Bag selv, du sparer mange penge her.

Kærlig hilsen ”mor”
(du kan også snildt få en liste over rengøringsråd og tips til hvordan du fjerner pletter...)
Brugeravatar

Træner her: WT Center

mind_body_soul skrev:Prismæssigt kan supermarkederne deles nogenlunde sådan ind. Dyreste først
Fakta, Netto, Rema1000
Aldi, Kiwi, Lidl

Den Kiwi der er i nærheden af mig er dyrere end Fakta, Netto, Rema1000
bwahaha
Brugeravatar

Tror min kæreste og jeg bruger omkring 4000 om måneden. Har madordning på arbejdet, så umiddelbart synes jeg godt nok at 1500 kr for mad om måneden er ret lidt. Jeg ville i hvert fald ikke kunne spise ordentligt for det beløb.. (og slet ikke under bulk :wink: )
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

MBS: Hvad bager du selv? Bager du selv rugbrød? For er det ikke ret besværligt, når der skal bruges surdej og det. Har bare hørt rugbrød er besværligt selv at bage, og franskbrød spiser jeg ikke.
Brugeravatar

et sted imellem 3500 og 5000 om måneden tror jeg.
dette er inkl kosttilskud og vitaminer.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mind_body_soul skrev:Tjek tilbudsaviserne eller endnu nemmere: Tilmeld dig en online tilbudsservicemail, hvor du selv krydser de varer af du er interesseret i, og værsgo hver uge får du en liste over, hvor de varer er på tilbud.
[/size]

Det lyder smart. Kan du anbefale en konkret service til dette? Ville være kærkomment, når man som mig har afmeldt reklamer.

Logbog: Ingen logbog

Pumperen skrev:MBS: Hvad bager du selv? Bager du selv rugbrød? For er det ikke ret besværligt, når der skal bruges surdej og det. Har bare hørt rugbrød er besværligt selv at bage, og franskbrød spiser jeg ikke.

Der er jo også meget andet brød end lige hvidt franskbrød du kan gi' dig i kast med.

Åh jamen jeg bager det meste selv. Kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har købt noget bagværk. Alt fra knækbrød, div. boller, grovbrød, rugbrød osv. Det er dog forholdsvis begrænset hvor stort et indtag af brød jeg har, men det har mere noget at gøre med at jeg hellere vil prioritere mine kulhydrater andetsteds fra. Nej jeg synes ikke det er besværligt. Det tager da ikke meget mere end et par minutter at fixe en dej sammen. Og jeg synes hjemmelavet smager bedre, og jeg kan godt lide at jeg ved hvad det indeholder. Første gang du bager rugbrød og skal forberede surdejen kræver det en smule tid, men herefter er det jo lige ud af landevejen. Men hvis du ikke bruger det og skal starte på trin 1 hver gang er det dog en smule tosset.
(send mig en besked hvis du skal ha hjælp til opskrifter..)

Anderscv skrev:
mind_body_soul skrev:Tjek tilbudsaviserne eller endnu nemmere: Tilmeld dig en online tilbudsservicemail, hvor du selv krydser de varer af du er interesseret i, og værsgo hver uge får du en liste over, hvor de varer er på tilbud.
[/size]

Det lyder smart. Kan du anbefale en konkret service til dette? Ville være kærkomment, når man som mig har afmeldt reklamer.

Jeg går strengt taget ikke ud fra du har brug for svaret længere. Du har jo naturligvis både brugt søgefunktionen her på siden og været forbi google siden du skrev indlægget :hihi:

Der findes jo så mange, som der også er blevet skrevet i en anden tråd i dag er tilbudsugen.dk et fint bud. Jeg kan godt li den fordi jeg også kan søge på andet end fødevarer. Derudover er der sider som minreklame.dk og tilbudonline.dk
Hvis du ved du kun skal handle i f.eks. netto kan du jo nøjes med at tilmelde dig deres egen tilbudsmail. Stort set alle supermarkeder kører med den service.

Støttrup skrev:
mind_body_soul skrev:Prismæssigt kan supermarkederne deles nogenlunde sådan ind. Dyreste først
Fakta, Netto, Rema1000
Aldi, Kiwi, Lidl

Den Kiwi der er i nærheden af mig er dyrere end Fakta, Netto, Rema1000

Åh det er da også for galt jeg ikke tjekker prislejet for alle butikker ordentligt igennem inden jeg skrev listen, min fejl, jeg beklager :D
Jeg havde faktisk indtryk af at Kiwi lå i den prisklasse. Det er en del år siden jeg har været i een, og jeg husker den som billigere end de andre. Men niveauet er åbenbart skiftet.
Brugeravatar

Træner her: WT Center

Kiwi?
Har aldrig set et supermarked der hed Kiwi..

Edit: Det er et jysk fænomen, hvilket forklarer ovenstående.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 630

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

-og så er der os fra øen i søen der ikke har værken kiwi,lidl,rema1000 eller for den sags skyld bilka :verysad:
Brugeravatar

hjarsoe skrev:-og så er der os fra øen i søen der ikke har værken kiwi,lidl,rema1000 eller for den sags skyld bilka :verysad:

vi har netto.
og den lokale grossist... indkøbspris giver penge til mange andre ting.
og så når man er i vordingborg så er der billige butikker i nærheden.. schönes! :´)
BANG BANG!

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 165.00

Galleri: Vis galleri (1)

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud