Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1140
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til numsetræning

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle,
Jeg skriver da jeg har et problem med at mærke min numsetræning i numsen - nærmere sagt venstre balle.
Alle mine øvelser kan jeg sagtens mærke i højre Balle og den er også vokset i forhold til den venstre.
Hvad kan jeg gøre? Jeg prøver så vidt som muligt at lave øvelser, som aktiverer ballemusklerne hver dag. Det vil bare ikke virke i venstre balle.
Jeg føler dog også, at der er noget i venstre side af min krop, både hofte/skulder som ´sidder forkert´, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Det virker ihvertfald som om at jeg er meget spændt i venstre side. Kan det have nogen indflydelse på problemet med venstre balle?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. jan 2019, 00:13
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er du blevet undersøgt for uens benlængde?
Det kan være du har skæv ryg.
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er umuligt at komme med en vurdering ud fra det du skriver.

Smid evt. Et billede op af din numse, så er det væsentligt nemmere at give konkret rådgivning :dance:
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 6. okt 2011, 12:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Capper11 skrev:Det er umuligt at komme med en vurdering ud fra det du skriver.

Smid evt. Et billede op af din numse, så er det væsentligt nemmere at give konkret rådgivning :dance:



Og hvad? skulle et billede af en røv kunne hjælpe dig med at give et svar ?

Til trådstarter. Jeg har et ben der er længere end det andet, og forstår udmærket hvad det er du mener. Jeg er ved at kæmpe mig ud af det samme problem. Min konklusion er det har Nada med ben længde at gøre, mit problem er jeg ikke åbner op i højre hofte og derved ikke får aktiveret lige meget. Ergo min venstre side er stærkere i hele kroppen på nær min højre bicep som også har gjort min venstre side har kompenseret for svag bicep.

Angående det hele føles forkert, så prøv masserer dig selv igennem med en foam roller, jeg havde en masse knuder i venstre side som hele tiden satte sig mellem skulderbladet, jeg har haft uudholdelige smerter pga det i mange år, troede altid der var noget galt med mig, har været til utallige læger og kommet ud derfra igen med samme svar, jeg fejler intet, var sund og rask.

Jeg har ikke længere følelsen af at "der er noget galt med min venstre side" tværtimod har jeg det fantastisk og godt uden smerter. Men men.. Jeg arbejder også rigtig hårdt på min smidighed. Og smide egoet af helvede til.

Jeg løfter ikke så tungt som Jeg kan for jeg har indset at det er hul i hovedet når man har en ubalance, når aktiveringen begynder at fejle i den svage side, så er det for tungt. Derudover så burde du kører noget unilateral for at få den svage side med.

Jeg har haft rigtig gode resultater af at kører hacksquat efterfulgt af legpress med 1 ben af gangen, med langsom excentrisk fase.

Hyperextension med tæerne peget udad tvinger også din røv til at tage over i stedet for lænden, og har været en super ting for mig til at få røven med, husk at spænd så meget i numsen du kan, så vil du automatisk ikke kunne kører for langt op.

Håber du kan bruge det til noget:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 19. aug 2009, 12:04
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster