Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Tak for denne gang!


Nyt fra Bodyman.dk og Bodylab.dk

Tilbage til Sponsorer





Det har i mange år været svært at holde forums i live, særligt forums som dette, som tager udgangspunkt i vidensdeling og skabelse af et online-miljø. Det kommer næppe til at opnå lignende aktivitet som i 00'erne, uanset hvem der sættes på som admin/mod og hvor fine indlæg der end måtte skrives af dem og brugerne, uden at der nytænkes og skabes en ny side.
I 00'erne var et online forum som bodybuilding.dk der hvor tingene skete; der var ikke (i nævneværdig grad) sociale medier, smarte fitness apps, og et hav af gode youtube-kanaler/blogs hvorfra man kunne få sin viden og inspiration.

En af styrkerne på bodybuilding.dk, har været logbog-forummet, uden tvivl. Det er helt klart her jeg ser mulighed for nyskabelse, som igen kan tiltrække brugere til siden. Lav bodybuilding.dk om til en web app, vis primære fokus er, at give brugerne en fuld optimal platform til at logge på, følge andre "træningsloggere". Gør det nemt at integrere med sociale medier; så der let kan deles videoer fra Instagram o.l. i loggen, samt logges ind med FB/Insta/osv. accounts.
Gør det smart, så det ikke bare foregår på et subforum, i tråde, hvor man skal indtaste alt i et stort tekstfelt; men fjern dog heller ikke muligheden for at brugere kan udfolde sig kreativt med blog-lignende indlæg i deres log.

Der skal også apps til (Android+iOS), hvor data mellem apps og web app deles; sådan at der er features til logføring der kan anvendes mens man træner. Tænk meget i "quality of life" og simplicitet. De fleste gider ikke at indtaste øvelsesnavn på samtlige øvelser, samt skulle skrive hvert enkelt sæt ned, HVER gang de skal logføre en træning. Nogen vil måske gerne gøre det detaljeret, så giv dem muligheden for det - men forvent at de fleste ønsker et værktøj der gør det både nemmere at logføre en træning og at se tilbage/danne sig overblik over- allerede logførte træninger/træningsprogression, end hvis de skulle gøres det i et word/excel ark i deres Google Drive eller lignende. Det duer ikke at logbøger er som nu, hvor det er mere besvær.

Jeg har selv leget med tanken om at lave en platform hvor flere af ovenstående tanker har været med i idéen, omend det dog mere tog udgangspunkt i tanken om at give folk et godt, dynamisk, fleksibelt program, hvor så lidt som ét klik kan få dem i gang. Men det er ærligt svært at lave en sådan løsning, uden at det enten bliver for overkompliceret for brugerne, eller for simpelt til at mange kan bruge det til noget seriøst. Der er f.eks. fitness apps som JEFIT, hvilken bestemt er interessant, men desværre også bare er for cluttered og ikke rigtig spiller helt, i forhold til at skabe noget den brede del af fitnessudøvere gider besvære sig med.
Fitness World's app, med træningsprogrammer, synes jeg dog rammer rigtigt med nogen ting, når det kommer til simplicitet - men den lider desværre også af netop det, og ville ikke være en app jeg selv kunne bruge til noget som helst, som erfaren udøver.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gode input fra Grande Amigo, og selv har jeg spekuleret på at logge på en måde hvor det ikke er øvelser reps og kilo som er i centrum men istedet hvor oplevelser, indsigter og læring praktiseres og eksperimenteres med, også for at vise en anden side af hvilke muilgheder der er indenfor træning vs. blot at låses fast i øvelser, vægte og reps.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ser ud til at BBkode er slået fra i denne tråd, så kan ikke vise billeder af mine quick n dirty sketches af den idé jeg har til træningsprogram webb app/mobil app, som jeg kort beskrev i forrige indlæg; hvor tanken er at man starter med at få et default træningsprogram, med de mest basic øvelser; men hvor man så kan til- og fravælge "øvelsesmoduler" som indeholder hjælper til med at "skræddersy" (hader det ord) programmet til eget behov. Så er man en pige der ønsker et træningsprogram, men også særligt ønsker booty gains; så vælges der blot øvelsesmodulet "booty" (eller hvad de nu bliver kaldt), hvor der medfølger et godt udgangspunkt til solid numsetræning. Men stadig sådan at hun så vil kunne skifte ud i øvelser, hvis nu der er en eller flere hun ikke kan træne eller bare ikke bryder sig om.
Den svære del er så at integrere disse "træningsmoduler" fleksibelt ind i default programmet, uden at man går på kompromis med den overordnede kvalitet af træningsprogrammet, men samtidig heller ikke begrænser brugeren for meget i forhold til foretrukne træningsrytme; nogen vil måske træne mandag-onsdag-fredag, andre vil bare træne 2x fullbody om ugen, nogen 6 træninger om ugen, osv. - et træningsmodule skal optimalt kunne passe ind i alle disse valg; uden at der skal være hardcoded en løsning for hver enkel.

Beklager de lange links (som nævnt, kan der ikke linkes billeder i denne tråd)

#1:
https://lh3.googleusercontent.com/nESHo ... 27-h969-no
#2:
https://lh3.googleusercontent.com/GLGSj ... 27-h969-no
#3:
https://lh3.googleusercontent.com/vQNKV ... 27-h969-no
#4:
https://lh3.googleusercontent.com/u3v9n ... V-S11s5GEs
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Skulle der sidde nogen med en iværksætter i maven, som kan se idéen med det, eller kunne bodybuilding.dk lade sig inspirere af det, kan i endelig sige til.
Jeg er softwareudvikler og vil godt kunne lave hele funktionaliteten selv, både på web app og mobil app. Dog arbejder jeg fuldtid, hvilket også er hvorfor det er en anelse for stor en mundfuld som solo-projekt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grande Amigo skrev:...den lider desværre også af netop det, og ville ikke være en app jeg selv kunne bruge til noget som helst, som erfaren udøver.


Netop det med at det skal være så automatiseret og selvhjulpet, standardiseret gør, at det ofte bliver ret ubrugeligt for folk med blot nogen erfaring, krav el. forventninger.

Og der har man måske muligheden for at lægge noget manuelt finpudsningsarbejde og evaluering på, noget som kan gøre det eksistensberettiget til enten at betales for el. finansieres via reklamer og annoncer, - økonomi som så kan tilgå de folk der investerer tid og energi i at udvikle sådan arbejde.
Jeg ville måske kunne afse tid til investering i at justere programmer til feks. div. kvindebooties, men det ville komme til at skulle koste noget, at jeg skulle investere min webtid i evaluering af sådanne booties. Det vil samtidig også komme fra et helt anderledes perspektiv, end hvis det var en fysioterapeut, med vedkomnes ofte standardiserede tilgang, da mine evalueringer i høj grad ville omfatte hvordan at aktivere fibre og muskler vs. skemantisk instruere i hvordan at udføre øvelserne, så de (ser ud til at) udføres korrekt ihht. div. tekstbogsforeskrifter.
Hvis du har interesse i det, er jeg måske interesseret i en form for cooperativt samarbejde om at skabe liv i/på en sådan platform. Jeg kan investere det manuelle arbejde i evalueringer, analyser og programsammensætning, men har ikke kompetencer ang det tekniske, opsætning mm.
Det vil være en måde hvorpå at skabe sammenhæng mellem det individuelt tilpassede personlige og så det digitale selvvalgsunivers, hvor man altså ville kunne få hjælp til omtalte finpudsning og få opfølgende evalueringer og analyser, måske med videouploads (både til og fra klienten), videoer der kan omfatte forklaringer pbga. (på baggrund af) bla. mine full size skeletmodeller med forklaring om hvad det reelt er man træner.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Må lige tilføje, at en sådan platform vil være mindre krævende at vedligeholde og sætte op rent teknisk, end hvis der var tale om en platform, der skulle fungere selvstændigt uden manuel koordinering el. indgriben, finpudsning.
Man kunne reelt lade folk selv sætte deres programmer sammen for at skabe et idegrundlag at arbejde videre ud fra, noget som skulle igennem en verificerings el. godkendelsesprocess for at kunne realtidsaktiveres/bruges.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det helt essentielle i eksistensberettigelse, bør så være hjælpen som kan formidles til reelt at være stimulerende og aktiverende det ønskeligt bearbejdede væv. Normalt træner mange meget og længe, men uden stor realaktivering af de områder de træner, ofte grundet ringe evne til involvment og mindmuscleconnection. Dette kan være differenceringen man herfra kan tilbyde, noget mange terapeuter ofte har problemer med at skabe.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Det helt essentielle i eksistensberettigelse bør så være hjælpen som kan formidles til reelt at være stimulerende og aktiverende det ønskeligt bearbejdede væv. Normalt træner mange meget og længe, men uden stor realaktivering af de områder de træner, ofte grundet ringe evne til involvment og mindmuscleconnection. Dette kan være differenceringen man herfra kan tilbyde, noget mange terapeuter ofte har problemer med at skabe.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



@Bilsten, ja du har fat i noget, angående at finde en kombination af noget default/automatiseret og noget mere personligt/manuelt. Min tanke har også været at der på sigt kunne bygges bro fra det automatiserede produkt jeg har idé til, og til at give personlige trænere en optimal platform til at nå ud til klienter, som samtidig også hjælper til kvaliteten af det de udbyder.

Men ja, der er jo utrolig mange veje man kan gå, og mange gode idéer der kunne blive del af et sådan projekt. Man er dog nødt til at starte med et "minimum viable product". Mit mål for et sådan produkt, ville være at skabe en url folk kan gå ind på, for at få et træningsprogram med blot ét klik, som let kan tilpasses deres ønskede træningsfrekvens, samt fokusområder, begrænsninger og præferencer.
Med andre ord; i stedet for at folk fortsætter med at kyle 500+ kroner afsted til BodyBananas eller lignende sjufter efter "skræddersyet" programmer, kan de i stedet instant og gratis komme ind på en side hvor de får et program som både er bedre (der er lagt mere tanke i øvelsesvalg/sammensætning, osv.), mere "skræddersyet" og smartere (kan justeres løbende - man har altså blot ét program, som er dynamisk; ikke noget gøgl med ny statisk PDF hver gang der skal nyt program til, eller for hver lille ændring i programmet).

Jeg ved dog godt, at sådanne programmer ikke kan dække alles behov, og folk vil nok stadig kunne få et bedre program/forløb hos en kompetent personlig træner. Men jeg vil nu engang være godt tilfreds/stolt hvis man kan være med til at hæve default niveauet gevaldigt, på landsplan; samtidigt med at folk simpelthen bare får en mere smooth oplevelse med et program af den type jeg vil kunne tilbyde alle.

Jeg kan se at link til mine billeder nok ikke virker optimalt med google drive, så her er links til imgur i stedet:

#1
https://i.imgur.com/D5EkGHC.jpg
#2
https://i.imgur.com/viYdIB4.jpg
#3
https://i.imgur.com/whi6bcX.jpg
#4
https://i.imgur.com/7cUfSnj.jpg

Der er selvfølgelig stadig mange ting der kan ændres, før et endeligt produkt - men allerede som det er der, ser jeg et produkt der vil kunne skabe værdi for mange, særligt begyndere og dem med et par års erfaring; men planen er også at produktet skal være customizable nok til at mere erfarne kan bruge det (underforstået, det skal også være noget jeg selv kan sige at jeg bruger - uden at det bare er for at sælge det bedre, men fordi jeg rent faktisk finder værdi i det)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En væsentlig ting der gør det svært at komme i gang med som solo-projekt er data til øvelser. Der er mange overvejelser her, i forhold til hvordan det lagres i en database og anvendes i web appen. For der findes jo tusinder af øvelser og variationer af øvelser; og det er klart, at det ikke er realistisk at tilbyde samtlige øvelser som valg. Der ud over, vil det også være ret skidt, hvis der ikke som minimum er noget billedlig forklaring af øvelserne; hvilket jeg ikke ser en nem måde at anskaffe, uden at man selv skal i gang med kamera og en model. Det er en af de ting Fitness World appen gør ret godt; der har de lavet deres egne custom videoer med gennemgang af hver øvelse - hvilket jo er muligt, da de har let adgang til at optage uforstyrret på deres eget udstyr, samt deres app er ret begrænset i samlet antal øvelser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:- Hvad mener du om Athlean-X, altså ang. hans tilgang om at illustrere muskler, sener osv. ifbm. hans forklaringsmodeller: https://www.youtube.com/channel/UCe0TLA ... MjuHXevj2A ?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Sponsorer




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster



cron