Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1232
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1228

Følg bodybuilding.dk på

Testosteronmangel (Lavt testosteron niveau)

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Folkens, jeg har set den her situation så mange gange.

Scenariet udspiller sig altid således;

En person tager Accutane -> Accutane beskadiger diverse kirtler i din krop, så de ikke virker optimalt -> Hvis den hypofysiske kirtel bliver beskadiget bliver personens testosteron nedsat med store mængder -> Personen er nu efterladt med et ekstremt lavt testosteron niveau.

Du kan gøre alt, hvad der normalt vil få dit testosteron til at stige, men INTET hjælper fordi den kirtel der producerer hormonerne LH og FSH som bliver omdannet til testosteron i testiklerne er beskadiget.

Den eneste måde du kan få et sundt niveau af testosteron igen er ved at reparere den hypofysiske kirtel.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. mar 2017, 04:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lad vær med at fyld os med dit propaganda. At give accutane skylden er fuldstændig tåbeligt din stakkels idiot.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er ligeglad med, hvad I herinde synes. Jeg ved bare, at der er mange hundrede personer derude, som ikke er den de var engang på grund af Accutane.

Chelsea, du får intet ud af at snakke med nogle læger. Skriv til mig, hvis du vil have råd og vejledning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. mar 2017, 04:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Washer skrev:Jeg er ligeglad med, hvad I herinde synes. Jeg ved bare, at der er mange hundrede personer derude, som ikke er den de var engang på grund af Accutane.

Chelsea, du får intet ud af at snakke med nogle læger. Skriv til mig, hvis du vil have råd og vejledning.


Sælger du tilfældigvis et produkt der kan løse problemet, "Washer"?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Washer skrev:Jeg er ligeglad med, hvad I herinde synes. Jeg ved bare, at der er mange hundrede personer derude, som ikke er den de var engang på grund af Accutane.

Chelsea, du får intet ud af at snakke med nogle læger. Skriv til mig, hvis du vil have råd og vejledning.


Sælger du tilfældigvis et produkt der kan løse problemet, "Washer"?


Nej Sandy nu må du lære at stole på dine medmennesker. Han beder ikke om en pm fordi han ønsker at sælge noget. Han er kun kvaksalver grundet hans gode hjerte og ønske om at hjælpe sine medmennesker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 846
Tilmeldt: 25. sep 2014, 14:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nej, det gør jeg ikke. Der er intet produkt, der kan "kurere" de langsigtede bivirkninger som Accutane kan give. Igen bemærk jeg siger KAN give. Det er ikke alle, der tager præparatet, der får bivirkninger på længere sigt.

Hvis du gerne vil have bedring med hensyn til den tilstand som Accutane har sat din krop og sind i kræver det for det meste måneder/års eksperimentering med tilskud, diæt, faste, søvn osv. Det er et helvede, det kan jeg love jer for - jeg har selv været i det i 5 år, før det endelig lykkedes mig at finde et perfekt mix mellem de 4 overstående. Iodine var den vigtigste brik i spillet med længer dog.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. mar 2017, 04:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når nu du ikke har i sinde at sælge et produkt, hvorfor så ikke bare komme med dine gode råd og vejledning her i tråden så alle de stakkel mennesker du skriver om kan få hjælp?
Brugeravatar
 
Reputation point: 490
 
Indlæg: 4243
Tilmeldt: 1. jun 2009, 22:38
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis OPs ENESTE problem er hans lave testosteron niveau, så vil jeg anbefale ham Low Dose Naltrexone, Lugols Iodine eller kvalitets cannabis olie som Rick Simpsons. En af dem vil fungere som hard hitteren i hans behandling. Dertil vil der også komme en masse supplementer osv. der vil være med til at få hans hypofysiske kirtel til at hele.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. mar 2017, 04:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Washer skrev:Folkens, jeg har set den her situation så mange gange.

Scenariet udspiller sig altid således;

En person tager Accutane -> Accutane beskadiger diverse kirtler i din krop, så de ikke virker optimalt -> Hvis den hypofysiske kirtel bliver beskadiget bliver personens testosteron nedsat med store mængder -> Personen er nu efterladt med et ekstremt lavt testosteron niveau.

Du kan gøre alt, hvad der normalt vil få dit testosteron til at stige, men INTET hjælper fordi den kirtel der producerer hormonerne LH og FSH som bliver omdannet til testosteron i testiklerne er beskadiget.

Den eneste måde du kan få et sundt niveau af testosteron igen er ved at reparere den hypofysiske kirtel.


LH "omdannes" ikke til testosteron, det stimulerer testosteronproduktionen.

Iodine hedder i øvrigt "jod" på dansk og så er der ikke noget der hedder den "hypofysiske kirtel", det hedder "hypofysen".

Hvad er det forøvrigt der "normalt vil få testosteron til at stige"?

Men del da endelig din indsigt i denne esoteriske problemstilling med os andre.
Det burde være intet problem for dig at præsentere substantiel, peer-reviewed evidens der dokumenterer din vinkel.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Washer skrev:Folkens, jeg har set den her situation så mange gange.

Scenariet udspiller sig altid således;

En person tager Accutane -> Accutane beskadiger diverse kirtler i din krop, så de ikke virker optimalt -> Hvis den hypofysiske kirtel bliver beskadiget bliver personens testosteron nedsat med store mængder -> Personen er nu efterladt med et ekstremt lavt testosteron niveau.

Du kan gøre alt, hvad der normalt vil få dit testosteron til at stige, men INTET hjælper fordi den kirtel der producerer hormonerne LH og FSH som bliver omdannet til testosteron i testiklerne er beskadiget.

Den eneste måde du kan få et sundt niveau af testosteron igen er ved at reparere den hypofysiske kirtel.


Hvad laver du lige, siden du render i den her situation så mange gange? Altså hvis det skulle være så sjælden at folk bliver så røvrendt af accutane skulle det så ikke være ret lave chancer for at dem i ens nære omgangskreds alle skulle være i samme båd?


Er du aldrig bange for, at du måske har fejldiagnosticeret dig selv, og at din selv-behandling evtentuelt nu maskerer symptomer på en underlæggende lidelse der er betydeligt farligere end hvad du nu synes du fejler? Eksempelvis dækker halvdelen af dine tidligere listede symptomer prostata kræft.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Virkelig trist situation. :(
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Washer skrev:Nej, det gør jeg ikke. Der er intet produkt, der kan "kurere" de langsigtede bivirkninger som Accutane kan give. Igen bemærk jeg siger KAN give. Det er ikke alle, der tager præparatet, der får bivirkninger på længere sigt.

Hvis du gerne vil have bedring med hensyn til den tilstand som Accutane har sat din krop og sind i kræver det for det meste måneder/års eksperimentering med tilskud, diæt, faste, søvn osv. Det er et helvede, det kan jeg love jer for - jeg har selv været i det i 5 år, før det endelig lykkedes mig at finde et perfekt mix mellem de 4 overstående. Iodine var den vigtigste brik i spillet med længer dog.


Mon ikke du bare led af jodmangel... Det passer sjovt nok også med symptomerne
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 22. nov 2013, 09:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der noget nyt i sagen, Chelsea? :-)
Og evt. noget som du har lyst til at dele med os? Jeg synes, at det var interessant læsning, og min kammerat har faktisk oplevet noget lignende (Det var bl.a. således, at jeg fandt denne tråd), skriv gerne, hvis der er noget nyt i sagen :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 17. feb 2011, 16:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mrezz skrev:Er der noget nyt i sagen, Chelsea? :-)
Og evt. noget som du har lyst til at dele med os? Jeg synes, at det var interessant læsning, og min kammerat har faktisk oplevet noget lignende (Det var bl.a. således, at jeg fandt denne tråd), skriv gerne, hvis der er noget nyt i sagen :D



Jeg er stadig i live. Men jeg er stadig under et forløb med undersøgelser, blodprøver m.m. Jeg håber det bedste! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 121
 
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 6. jan 2013, 02:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nogen der ved hvad dette endte med; diagnose, årsag og behandling?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. feb 2020, 14:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I forhold til at skulle tage diverse medikamenter for Acne, så vil jeg kraftigt anbefale at se programmet "Spis dig sund og rask" på TV2, hvor netop en af deltagerne lider af cystisk acne, som går væk når hun lærer at spise bedre.

https://livsstil.tv2.dk/sundhed/2018-01 ... ig-sundere

Jeg vil ikke kloge mig på hvor mange der har slem acne der spiser forkert, men hvis det ikke er afprøvet først, så synes jeg det er et stort problem. Det er lidt som kvinder beklager sig over uren hud, mens de så smider to kg makeup på om dagen.
Test af romaskiner til hjemmebrug:https://fitfact.dk/fitnessmaskiner/romaskiner/romaskine/
Min anmeldelse af testosteron måling på nettet hos LetsGetChecked

Tidligere styrketræning, nu rotræning og ergometertræning i klub. Træner til konkurrence i 2020.

Blogger også om søvnmåling m.v her
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. jul 2014, 10:04
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Leder efter Chelsea!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. feb 2020, 14:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis nogen kender noget til denne 'case' må de meget gerne skrive en privat besked til mig, tak :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. feb 2020, 14:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chelsea, er du derude!!??
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. feb 2020, 14:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kødhammer skrev:chelsea, er du derude!!??


Han har ikke skrevet et indlæg herinde siden 2018.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej alle.

Fik på en eller anden måde logget ind på den gamle bruger her, og har fået rigtig rigtig mange beskeder fra brugere, som har været udsat for det samme problem med testosteron-mangel.

Mit niveau blev normalt igen efter, at jeg begyndte at øge mine kalorier igen og begyndte at bulke.
Jeg lå i flere måneder på 1500-2000 kalorier under cut, og øgede så gradvist til 2500-3000.

Så jeg vil antage, at mit niveau var faldet pga en lang periode med et alt for lavt antal af kalorier på daglig basis.
Brugeravatar
 
Reputation point: 121
 
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 6. jan 2013, 02:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Chelsea2013 skrev:Så jeg vil antage, at mit niveau var faldet pga en lang periode med et alt for lavt antal af kalorier på daglig basis.


Ens testerteronproduktion falder næppe til et ikke-eksisterende niveau pga. kcal-underskud. Det har jeg i hvert fald aldrig hørt om.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



specter skrev:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3569090/


Det studie beviser jo så netop min pointe.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er aldrig stødt på at blot kcal restriktion i det nabolag skulle medføre en klinisk relevant hypogonadal tilstand. Der er faktisk flere der har forsøgt at presse deres T i bund, og selv med kcal restriktion, masser af træning og dårlig søvn kan de ikke presse den lavere end "noget" ned.

1500 kcal er godt nok til den lave side over tid. 2000k mere spiseligt, også bogstaveligt talt. Men at det bringer en i hypogonadalt territorium vil jeg i udgangspunkt betegne som ret usandsynligt.

Det afhænger dog også af hvad værdier vi taler om, og hvad set point værdien er.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så vidt jeg husker var Chelsea2013's testosteronniveau ikke blot faldet, det var nærmest ophørt. Det var ikke-eksisterende.

I det studie der linkes til er CR-gruppens testosteronproduktion ganske vist faldet ift. de andre grupper, men flere af deres værdier ligger stadigvæk inden for normalen. Under alle omstændigheder er der i hvert fald stadig en ganske udmærket produktion. I studiet kalder de det så en SIGNIFICANT DECREASE. Det er vist ret subjektiv. Det virker lidt som om, at man i mange videnskabelig artikler har lidt travlt med at kalde alle sine fund for VERY SIGNIFICANT, for at gøre dem mere interessante. Nuvel, det er en anden snak, og jeg skal ikke kloge mig på, om faldene er signifikante.

Der er bare intet der peger på, at man ved et kcal-underskud, selv ved et ganske betydeligt et, skulle lukke sin testosteronproduktion fuldstændig ned.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så vidt jeg husker var Chelsea2013's testosteronniveau ikke blot faldet, det var nærmest ophørt. Det var ikke-eksisterende.


Den slags ses ikke ved blot kcal restriktion, selv mod den lidt hårde ende. Decideret hunger (a la KZ lejr) måske en anden og irrelevant snak.

Patologiske tilstande - dem findes der masser af - og krudt kan presse egenproduktion nær 0.

GnHR+HCG stimulationstest / Clomifen test sporer fagfolk ind på hvor problemet i aksen er.



You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min kammerat der naturlig og 38år gammel, normalt ligger hans test niveau i den lave ende, når han cutter mod enden af en hård diæt falder hans under minimums grænsen for normal. Det skal så siges at hans ene testikel ikke er særlig funktionel. Men er man samtidig i mangel af div vigtige mineraler etc så tror jeg godt man kan crashe ret hårdt, måske på noget smertestillende eller psykopharmaka.
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



specter skrev:Min kammerat der naturlig og 38år gammel, normalt ligger hans test niveau i den lave ende, når han cutter mod enden af en hård diæt falder hans under minimums grænsen for normal. Det skal så siges at hans ene testikel ikke er særlig funktionel. Men er man samtidig i mangel af div vigtige mineraler etc så tror jeg godt man kan crashe ret hårdt, måske på noget smertestillende eller psykopharmaka.


Jeg erindrer Patrick Arnold i sin tid postede data der viste hvor hypogonadale clean atleter fremstod ved deres blotte serumværdier i tiden omkring contest prep.

Det er heller ikke unormalt at eliteatleter fremstår lettere hypo (på papiret) ifm. meget hård træningsbyrde og alt det der følger med.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
specter skrev:Min kammerat der naturlig og 38år gammel, normalt ligger hans test niveau i den lave ende, når han cutter mod enden af en hård diæt falder hans under minimums grænsen for normal. Det skal så siges at hans ene testikel ikke er særlig funktionel. Men er man samtidig i mangel af div vigtige mineraler etc så tror jeg godt man kan crashe ret hårdt, måske på noget smertestillende eller psykopharmaka.


Jeg erindrer Patrick Arnold i sin tid postede data der viste hvor hypogonadale clean atleter fremstod ved deres blotte serumværdier i tiden omkring contest prep.

Det er heller ikke unormalt at eliteatleter fremstår lettere hypo (på papiret) ifm. meget hård træningsbyrde og alt det der følger med.

Yes det rigtig, mener der lavet 2 studier på clean atleter i preb og de ryger helt ned i kælderen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster