Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1263
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 1258

Følg bodybuilding.dk på

Bulke eller cutte?

Udskriv emne


Upload et billede af dig selv og få andres kommentarer

Tilbage til Personbilleder





Er lidt splittet omkring min vægt. På den ene side ved jeg godt jeg ikke har nok muskelmasse til at cutte, men på den anden side er min fedtprocent også i den høje ende. Lige pt prøver jeg at cutte, men ved ikke om jeg skal fortsætte. Er 190 cm og vejer 82.7 kg - Hvad burde jeg gøre herfra?
Sidst rettet af Pumpingirondk 23. sep 2022, 15:32, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så afgjort bulk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er godt nok sket noget siden styrkeløfterne dominerede forummet.

Det der er i min optik på ingen måde en fedtprocent i den høje ende. Træn og spise, men lad være med at forcere det.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad er dit mål? At ligne en skinny bitch eller græsk gud?
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvordan kan du være i tvivl?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den samme vægt du havde tilbage i 2013.

Du er en pæn mand, men hvis du bruger betragtelig tid på at træne og planlægning, så synes jeg resultatet er for magert. I min verden burde man kunne ramme et langt bedre resultat gennem intuitiv spisning + hård træning der udfordrer ens smertegrænse uden overhovedet at tænke i bulke/cutte eller strukturede styrketrænings-programmer. Hvis jeg siger bulk kan jeg godt være bange for at du mestendels tillægger dig en masse fedt, hvis der er noget ved træningen der ikke helt hænger sammen. Hvis man skal vælge mellem de to alternativer du stiller op, så klart bulk!

Mere muskelmasse for at øge din definition, men jeg ville ikke køre det vilde bulk.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Den samme vægt du havde tilbage i 2013.

Du er en pæn mand, men hvis du bruger betragtelig tid på at træne og planlægning, så synes jeg resultatet er for magert. I min verden burde man kunne ramme et langt bedre resultat gennem intuitiv spisning + hård træning der udfordrer ens smertegrænse uden overhovedet at tænke i bulke/cutte eller strukturede styrketrænings-programmer. Hvis jeg siger bulk kan jeg godt være bange for at du mestendels tillægger dig en masse fedt, hvis der er noget ved træningen der ikke helt hænger sammen. Hvis man skal vælge mellem de to alternativer du stiller op, så klart bulk!

Mere muskelmasse for at øge din definition, men jeg ville ikke køre det vilde bulk.



Jeg har faktisk forsøgt mig med decideret bulk et par gange, men synes bare det er endt i for høj fedtprocent, hvor jeg derefter er blevet nødt til at tabe mig igen. Så ja, jeg burde have været meget længere end jeg er idag. Så det du foreslår er, at jeg spiser efter min appetit med hovedfokus på hård træning?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Hvad er dit mål? At ligne en skinny bitch eller græsk gud?


Så ville jeg nok foretrække sidstnævnte :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ville det give mening, hvis jeg forsøgte mig med recomp, hvor jeg ligger omkring mit ligevægtsindtag på 2800 kcal dagligt? Eller er det spild af tid?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedtprocent er ikke i den høje ende. Smid noget kød på. Der skal en del mere på for at ligne en græsk statue. 190cm og knap 83 kg lyder spinkelt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Din fedtprocent er på ingen måde i den høje ende imo.

Jeg ville hverken "bulke" (jeg bliver nok aldrig så gode venner med det ord) eller "cutte". Jeg ville tilgengæld ligge mig i et solidt kalorieoverskud (en kropsvægtsstigning på 250-500g om ugen er et godt sted for de fleste), som bidrager til at jeg kan træne progressivt og restituere ordentligt imellem mine sessioner, hvilket gerne skulle smide noget god muskelmasse på rammen.
0 RiR
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.


Hvad faen i fænghætten har det med trådstarters spørgsmål at gøre?

Rablende rants, igen og igen og igen..
Brugeravatar
 
Reputation point: 240
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.


Hvad faen i fænghætten har det med trådstarters spørgsmål at gøre?

ALT!

Rablende rants, igen og igen og igen..

manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:
Brugeravatar
 
Reputation point: 240
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:

ak ja, vi har alle været unge, tillidsfulde overfor eget ego engang... Da jeg var 10 - 15 år yngre var jeg lige gået igang med fordybelse i hvorfor, hvordan osv. vi får skader.... Dengang var jeg sgu grøn,nu er jeg nok mere lagret grønhed, og måske lidt muggen i det. Tog jeg fejl tidl,? Sikkert, muligvis en del, men håber da jeg har tilkendegivet isåfald, at jeg ikke var sikker på min tilgang var korrekt og holdt hele vejen.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:

Ham der Bjarne, han kan sgu få elektrochock på psyc. så!
Sådan kan han lave video med hvordan han reageer når behandlingen foregår, altså ved at se videoen af hans ben og fødders ageren bagefter. Dette kan han så bruge til at korrigere fodstilling via tibialiserne bla. Han kan evt. tegne disse op med grøn tush på huden, så han kan se dem på videoen i aktion .
dernæst kan han praktisere bevidsthed med selvet.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bruger lige samme tråd som tilbage i januar. Har spist og trænet for at tage på de sidste 5 mdr - men eneste ændring på de to billeder er farven på strømperne. Og måske en smule højere fedtprocent. Føler lidt jeg ikke kommer nogle vegne. Burde der ikke være sket en synlig forskel på 5 mdr og 3 kg? Mener I stadig jeg bør blive ved at øge min kropsvægt, selvom min fedtprocent er som den er?
Sidst rettet af Pumpingirondk 23. sep 2022, 15:33, rettet i alt 6 gange.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pumpingirondk skrev:Bruger lige samme tråd som tilbage i januar. Har spist og trænet for at tage på de sidste 5 mdr - men eneste ændring på de to billeder er farven på strømperne. Og måske en smule højere fedtprocent. Det er så nu jeg plejer at skifte til cut, da jeg ikke rigtig føler jeg får noget muskelmasse ud af det, men bare øger min fedtprocent. Føler lidt jeg ikke kommer nogle vegne. Burde der ikke være sket en synlig forskel på 5 mdr og 3 kg? Mener I stadig jeg bør blive ved at øge min kropsvægt, selvom min fedtprocent er som den er?

Dit billede virker ikke, men 3 kg på 5 måneder er ikke meget. Du har i gennemsnit taget 150g på i ugen. Men omvendt, hvis det hele alligevel er fedt, så er det vist kun godt, du ikke har lagt i et større kalorieoverskud. Jeg tror, problemet er din træning. Hvordan træner du og hvor ofte? Smid evt. dit program herind, så vi kan se det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pumpingirondk skrev:Bruger lige samme tråd som tilbage i januar. Har spist og trænet for at tage på de sidste 5 mdr - men eneste ændring på de to billeder er farven på strømperne. Og måske en smule højere fedtprocent. Det er så nu jeg plejer at skifte til cut, da jeg ikke rigtig føler jeg får noget muskelmasse ud af det, men bare øger min fedtprocent. Føler lidt jeg ikke kommer nogle vegne. Burde der ikke være sket en synlig forskel på 5 mdr og 3 kg? Mener I stadig jeg bør blive ved at øge min kropsvægt, selvom min fedtprocent er som den er?



Selv hvis det billede virkede var der ikke nogen herinde der kunne svare dig på dit spørgsmål, medmindre du altså er kraftigt over eller undervægtig. Der er ikke nogen magisk fedtprocent der er “rigtig”, så det hele falder tilbage på hvad du er tilfreds med.
Som udgangspunkt er mit råd at bulke til din æstetiske sans er generet nok til at du ikke gider mere eller du ikke føler at det er sundt for dig og så cutte.
Det virkelige spørgsmål du burde stille dig selv er hvorfor din “bulk” ikke virker bedre. Skal træningen ændres? Skal der flere proteiner ind? Skal der flere kcal ind? (3 kg på 5 måneder er meget langsomt).

Tilføjelse: så lige på dit originale foto og jeg ville anbefale dig at få en anden til at bedømme hvorvidt du “bare har taget fedt på”. Det virker umiddelbart ikke som om du er særligt objektiv når det kommer til din egen krop. Det der er IKKE en høj fedtprocent.

Endnu en tilføjelse: nej, du skal kraftedeme ikke “recompe”! Du har ikke noget at recompe af. Smid dit spejl ud, lad være med at gå på Instagram og hold dig fra alt der har med Greg Douchette at gøre!
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
Pumpingirondk skrev:Bruger lige samme tråd som tilbage i januar. Har spist og trænet for at tage på de sidste 5 mdr - men eneste ændring på de to billeder er farven på strømperne. Og måske en smule højere fedtprocent. Det er så nu jeg plejer at skifte til cut, da jeg ikke rigtig føler jeg får noget muskelmasse ud af det, men bare øger min fedtprocent. Føler lidt jeg ikke kommer nogle vegne. Burde der ikke være sket en synlig forskel på 5 mdr og 3 kg? Mener I stadig jeg bør blive ved at øge min kropsvægt, selvom min fedtprocent er som den er?

Dit billede virker ikke, men 3 kg på 5 måneder er ikke meget. Du har i gennemsnit taget 150g på i ugen. Men omvendt, hvis det hele alligevel er fedt, så er det vist kun godt, du ikke har lagt i et større kalorieoverskud. Jeg tror, problemet er din træning. Hvordan træner du og hvor ofte? Smid evt. dit program herind, så vi kan se det.


Billedet burde virke nu. Jeg træner 4 gange om ugen, og kører upper/lower

Upper dag:
4x Bænkpres
3x Incline db pres
4x Db rows
3x Cable rows
4x Pulldown
4x Triceps pushdown lang stang
4x Ez curls
3x Lateral raises
3x siddende skulder pres

Lower dag:
4x Dødløft med trapbar
4x squats
3x sissy squats med kropsvægt
4x leg curls
3x Shrugs med kabel
4x stående calf raise
4x situps på forhøjning

Første sæt får jeg altid lidt flere gentagelser på end de resterende, da jeg presser mig selv ligemeget i alle sættene. Bænkpres kan fx se sådan her ud:

70 kg x 14 reps
70 kg x 10 reps
70 kg x 9 reps
70 kg x 7 reps
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:
Pumpingirondk skrev:Bruger lige samme tråd som tilbage i januar. Har spist og trænet for at tage på de sidste 5 mdr - men eneste ændring på de to billeder er farven på strømperne. Og måske en smule højere fedtprocent. Det er så nu jeg plejer at skifte til cut, da jeg ikke rigtig føler jeg får noget muskelmasse ud af det, men bare øger min fedtprocent. Føler lidt jeg ikke kommer nogle vegne. Burde der ikke være sket en synlig forskel på 5 mdr og 3 kg? Mener I stadig jeg bør blive ved at øge min kropsvægt, selvom min fedtprocent er som den er?



Selv hvis det billede virkede var der ikke nogen herinde der kunne svare dig på dit spørgsmål, medmindre du altså er kraftigt over eller undervægtig. Der er ikke nogen magisk fedtprocent der er “rigtig”, så det hele falder tilbage på hvad du er tilfreds med.
Som udgangspunkt er mit råd at bulke til din æstetiske sans er generet nok til at du ikke gider mere eller du ikke føler at det er sundt for dig og så cutte.
Det virkelige spørgsmål du burde stille dig selv er hvorfor din “bulk” ikke virker bedre. Skal træningen ændres? Skal der flere proteiner ind? Skal der flere kcal ind? (3 kg på 5 måneder er meget langsomt).

Tilføjelse: så lige på dit originale foto og jeg ville anbefale dig at få en anden til at bedømme hvorvidt du “bare har taget fedt på”. Det virker umiddelbart ikke som om du er særligt objektiv når det kommer til din egen krop. Det der er IKKE en høj fedtprocent.

Endnu en tilføjelse: nej, du skal kraftedeme ikke “recompe”! Du har ikke noget at recompe af. Smid dit spejl ud, lad være med at gå på Instagram og hold dig fra alt der har med Greg Douchette at gøre!


Billedet burde virke nu. Jeg synes jo min æstetiske sans er generet nu. Men på den anden side, så føler jeg mig ret spinkel på især mine arme og øverste del af overkroppen. Det kan godt være, at jeg skal forsøge mig mere mere protein og optimere kosten lidt. Jeg har bare kørt efter at jeg skulle nå 3000 kcal om dagen og så fået det til at passe i løbet af dagen, og hvis der har manglet kalorier har jeg typisk blendet havregryn med proteinpulver og drukket. Kan være jeg skal prøve at sikre mig jeg får noget mere protein til fx middag og generelt øger kvaliteten af det jeg spiser - det bliver nogle gange lidt sloppy, når jeg ikke er så sulten, fordi 3000 kcal er meget for mig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er virkelig svært at vurdere noget som helst ud fra de 2 billeder.

Udover at målefremgang visuelt, kan man se på om du er steget i styrke, da det vil være et udtryk for, at du faktisk har lavet en tilpas mængde overload i din træning. Det er på ingen måde 1:1 ift. om man tager muskelmasse på, men kan hjælpe os med at vurdere om du får nok ud af din træning.

Så, hvad lavede du i bænkpres over de 4 set i starten af programmet vs nu? Og det samme for rows, squat og DL
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ærligt: hvis din æstetiske sans er generet nu, så tror jeg at du får meget svært ved at blive stor og stærk. Som skrevet ovenover så tror jeg at du bliver nødt til at gå efter vægt/reps og knap så meget dine egne øjne. Inden for rimelighedens grænser så betyder flere kg på stangen eller flere reps at du har taget muskelmasse på.
Jeg ville nok smide noget mere vægt på stangen, da jeg synes at 14 reps i bænkpres, som første øvelse i passet, er mange. Det er dog mere personlig smag. Er der kvalitet i de sæt? Hvor lang pause holder du i de bænkpres sæt?
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes klart du skal fokusere mere på om du bliver stærkere i stedet for. Bliver du stærkere for hver træning, eller løfter du samme antal kilo igen og igen? Log din træning hver gang. Hvis du allerede har en log, så smid den gerne herind... :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 302
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil prøve at fokusere mere på at stige i styrke. Jeg er steget meget marginalt de sidste 5 mdr i bænkpres og dødløft. Måske 5 kg i dødløft og 2.5 kg bænkpres. Men ofte øger jeg mine reps med samme antal kg inden jeg stiger i kg. Så det er lidt svært at vurdere.

Men tænker I det vil være dumt at cutte til omkring 75 kg? Synes jeg virkede større dengang jeg var 10 kg lettere - sikkert pga mere muskel definition - og stadig have mere fokus på at blive stærkere? Eller burde jeg fortsætte til jeg vejer 90-95 inden jeg overvejer at cutte?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PabloA skrev:Din fedtprocent er på ingen måde i den høje ende imo.

Jeg ville hverken "bulke" (jeg bliver nok aldrig så gode venner med det ord) eller "cutte". Jeg ville tilgengæld ligge mig i et solidt kalorieoverskud (en kropsvægtsstigning på 250-500g om ugen er et godt sted for de fleste), som bidrager til at jeg kan træne progressivt og restituere ordentligt imellem mine sessioner, hvilket gerne skulle smide noget god muskelmasse på rammen.


Jeg har aldrig forstået ideen med hverken 400 eller 500 gram om ugen. Hvorfor ikke tænke mere langsigtet og siget.
Jeg har selv ligget i overskud siden september sidste år og er vokset fra 82,5 kg til 90 kg 89 hvis jeg træder ud af min keratinkur hvilket giver en vægt øgning på 175 gram om ugen. Jeg kan fortsætte frem til Feb/Mar. til 95 kg
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pumpingirondk skrev:Jeg vil prøve at fokusere mere på at stige i styrke. Jeg er steget meget marginalt de sidste 5 mdr i bænkpres og dødløft. Måske 5 kg i dødløft og 2.5 kg bænkpres. Men ofte øger jeg mine reps med samme antal kg inden jeg stiger i kg. Så det er lidt svært at vurdere.

Men tænker I det vil være dumt at cutte til omkring 75 kg? Synes jeg virkede større dengang jeg var 10 kg lettere - sikkert pga mere muskel definition - og stadig have mere fokus på at blive stærkere? Eller burde jeg fortsætte til jeg vejer 90-95 inden jeg overvejer at cutte?


Igen, det er helt op til dig. Personligt ville jeg hellere bruge tiden på at bygge muskelmasse. Then again, så synes jeg at det er meget nemmere at tabe sig end at tage på, så det spiller ind. I forhold til hvor lidt du er steget i bænk på 5 mdr, så er der dog et eller andet der skal kigges på. Det er nemlig, også, meget lidt.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pumpingirondk skrev:Jeg vil prøve at fokusere mere på at stige i styrke. Jeg er steget meget marginalt de sidste 5 mdr i bænkpres og dødløft. Måske 5 kg i dødløft og 2.5 kg bænkpres. Men ofte øger jeg mine reps med samme antal kg inden jeg stiger i kg. Så det er lidt svært at vurdere.

Men tænker I det vil være dumt at cutte til omkring 75 kg? Synes jeg virkede større dengang jeg var 10 kg lettere - sikkert pga mere muskel definition - og stadig have mere fokus på at blive stærkere? Eller burde jeg fortsætte til jeg vejer 90-95 inden jeg overvejer at cutte?


I så fald lyder det ikke til at det er muskelmasse du har taget på. Prøv at læse op på "progressive overload" og få det implementeret i din træning.

Jeg ville ikke begynde at cutte i dit tilfælde, ville fokusere på at blive stærkere, og ligge i et snævert kcal overskud. Men det er 100% dit valg. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 302
Tilmeldt: 29. aug 2019, 22:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil også meget gerne tage muskelmasse på - men føler som sagt ikke jeg kommer nogle vegne. Alt imens går jeg rundt og er træt af min midtsektion, som ødelægger hele min figur - især bagfra. Jeg har altid været høj og forholdsvis atletisk, indtil jeg begyndte at prøve og gaine vægt. Måske har jeg forceret det. Spist forkert, trænet forkert. Ikke desto mindre, så har jeg har brugt 5 mdr på at gaine 3-4 kg, som nærmest er usynlige. Eller, billedet bagfra kunne give en ide om hvor de er forsvundet hen.

Jeg kørte lige billedet af min ryg igennem photoshop, hvor de ekstra kg på siden er fjernet. Jeg synes de gør en skrækkelig forskel. Jeg hører hvad I siger - jeg mangler helt klart muskelmasse. På den anden side, så ved jeg at de kg jeg trods alt har kunne tage sig bedre ud ved en lavere fedtprocent. Det er dog ikke så bb agtigt at ville veje 75 kg fordelt på 190 cm.

Som I siger, det er op til mig selv. Jeg snakker bare nu. Tak fordi I lyttede trods alt.

Billede
Sidst rettet af Pumpingirondk 3. jun 2021, 11:29, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Personbilleder




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster