Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1172
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Nye ejere af bodybuilding.dk - hvad sker der nu?

Udskriv emne


Har du forslag til nye tiltag? Samt nyheder og information vedr. siden

Tilbage til Forslag til forbedringer





@fredtoft

Jeg vil gerne rose jer for at have fået styr på spam bots :)

Hvad man kunne gøre bedre ? - tja jeg synes egentlig at det hele står og falder med bruger-aktivitet (For mit vedkommende er det primært log-bøger jeg læser og skriver i).

For at øge aktiviteten på boardet kunne I måske være lidt frække og linke til (gode) gamle artikler på diverse facebook fitness grupper. - Det kan man forestille sig vil få flere herover.
- Det er i hvert fald en nem og konkret opgave, der vel sagtens kan løses med 30 min pr uge ?

mvh
Christian
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 946
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



@fredtoft

Så kom trolden op af æsken :o Bedre set end aldrig !! =D> Ved så ikke om det er ulejligheden værd at logge ind og kommentere på det du skriver, set i lyset hvis der går en rum tid inden du syntes det er bekvemt at svare på vores kommetarer ! Men nuvel, det skal vel have en chance ! Men altså, du slipper lidt for let over det og med det mener jeg, du skriver at vi som brugere skal holde siden igang....På så vidt rigtigt, men altså du åbner jo ikke en grøntforetning uden frugt i og lader folk gå rundt i en tom butik, efter min målestok er du lige og nok mere forpligtet til at holde gang i siden end vi andre er,,du ved eller bør vide at når man laver noget som det her eller er formand i en ejendomsbestyrelse ligger der en forventning om at du træder ud af skjulet og får sat aktivitet i det du foretager dig og derfra kan man så håbe vi andre følger med, men altså det er dig som skal vise fanen og det at du end ikke har vist din skygge på siden i laaaang tid, det siger vel lidt om interesse, beklager men det kan du ikke komme udenom !! og gør mig en tjeneste og lad vær med at bruge corona situationen som en del af undskyldningen, det er direkte usmageligt !!

Hav en god dag !!
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 20. maj 2009, 20:03
Geografisk sted: Vanløse
 
Træner her: Fitness World Frederiksberg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fredtoft skrev:Tak til Jens for et ping om at der var aktivitet her i tråden.
Hvad angår udviklingen, så havde vi planlagt at starte opgraderingen af forum software i november.
Selv efter flere opslag var der dog kun 3 som meldte sig til at hjælpe med at teste opgraderingen (tak til jer).
så vi turde simpelthen ikke gå i gang før vi var sikre på at vi i hvert fald selv havde fuld tid til at teste sammen med de 3 frivillige. Og den tid har ikke været der siden. Vi er også presset af corona i vores dagjobs. Når forår og vacciner bringer en mere normal dagligdag prøver vi igen.


Set i lyset af hvor meget der er sket med siden på et år lugter denne indstilling langt væk af, at der aldrig kommer til at ske noget. Når der ikke er sket noget i det forgangne år, hvor du ellers virkede optimistisk, så sker der næppe noget i det næste år, hvor du nu virker lidt mere pessimistisk. På et helt år er der ene og alene sket den ændring, at nye brugere nu skal godkendes manuelt. Det kan godt være, at denne ændring har en stor effekt i praksis, men i virkeligheden er der tale om en absolut minimumindsats.

Hvad aktiviteten angår, så er der egentlig ok med aktivitet når man også tager i betragtning at hvad der skrives herinde har mere værdi end alt den støj der florerer på de sociale medier. Der er stadigvæk 150ish aktive brugere, nogle mere aktive end andre - og 100 indlæg om måneden bliver det minimum til.

Det vigtigste for brugerne eller siden generelt er, at man ikke har en følelse af at man er inde på noget der er dødt og outdated. Siden skal gøres mere attraktiv, så det ikke ligner noget der bare tilfældigvis er online, fordi en eller anden idiot har overset at han stadigvæk betaler hostingudgifter. Det er jo den proces, som du efter sigende har arbejdet på, men hvis fremtid jf. det jeg lige har skrevet ser sort ud. Så længe der er moderatorer på siden, hvilket der er, så ser jeg ikke at siden har et behov for ejernes tilstedeværelse. Få nu bare gjort siden mere attraktiv og up to date. Fjern fx ”TRÆNINGSMAGASINET” og ”EVENTS” fra menuen og få siden til at ligne noget der stadigvæk er i live. Bemærk, jeg er klar over at det ikke skal gøres fra et finansielt synspunkt, men gør det af hensyn til sidens historie. Og ikke mindst de fortsæt aktive brugere, for vi er her stadigvæk.

Når det er sagt, så tak til Bodylab for at i trods alt ikke har lukket siden.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et forum behøver ikke være mere end et forum. BB.dk er et forum der ikke findes på de sociale medier der fylder alle vegne. Det er kommercielle, spammede reklamesøjler uden kollektiv hukommelse. Selvfølgelig skal det ikke flyttes over til Dorkville Reddit.

At boardet skulle "opdateres" alene for at opdateres og få ansigtsløft for at se ud på en eller anden whatever moderne måde er en moderne sygdom. Fungerer det, så fungerer det. Funktionaliteten synes at være rimelig nu. Den der foretagsomhed der findes i dag er en syge som man skal sige fra overfor. Den er alle vegne. Står ting på A, så synes nogen de skal flyttes til B. Står de på B, så synes nogen de skal hen til A. Har noget layout X i stedet for Y, så synes nogen det skal ændres til Y. Har det Y, så synes nogen det skal ændres til X.

Der er simpelthen i det moderne samfund en masse mennesker der vil have forandring udelukkende for forandringens skyld og problematiserer ting alene fordi de ikke er ændret i de sidste 5 mdr. Til helvede med dem. De er syge i hovedet, og der er virkelig mange af dem.

Aktiviteten er klart opadgående, nok fordi mange har opdaget at Facebook, IG mv på ingen tilnærmelsesvis måde gør det et egentligt forum gør.

Sidst rettet af SandyFrink 10. mar 2021, 19:39, rettet i alt 1 gang.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu ved jeg ikke om det var rettet mod mig, men når jeg skriver up to date, så mener jeg bare at der skal ryddes op i tingene. Så ting som fx BB-blog med tilbudsguide, som ikke er aktuel mere bliver fjernet. Hvorfor er der et menupunkt dedikeret til træningsmagasinet, når der ikke bliver udgivet nogen træningsmagasiner længere. Eller Følg bodybuilding.dk på… platforme som ikke er aktive. Ugen der gak. Events. Væk med det. Det giver bare alt sammen et indtryk af at det hele er forældet. Det er bare at få ryddet op i det, ikke nødvendigvis ændre design til noget moderne, om end jeg personligt ikke ville have noget imod det. Så er der også nogle tekniske ting, som skal rettes.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Nu ved jeg ikke om det var rettet mod mig, men når jeg skriver up to date, så mener jeg bare at der skal ryddes op i tingene. Så ting som fx BB-blog med tilbudsguide, som ikke er aktuel mere bliver fjernet. Hvorfor er der et menupunkt dedikeret til træningsmagasinet, når der ikke bliver udgivet nogen træningsmagasiner længere. Eller Følg bodybuilding.dk på… platforme som ikke er aktive. Ugen der gak. Events. Væk med det. Det giver bare alt sammen et indtryk af at det hele er forældet. Det er bare at få ryddet op i det, ikke nødvendigvis ændre design til noget moderne, om end jeg personligt ikke ville have noget imod det. Så er der også nogle tekniske ting, som skal rettes.


Nej jeg er helt enig. Det er et forum, og skal ikke være meget mere end det. Det er mere end rigeligt, og what was kan gemmes mere væk, da det ikke er aktuelt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



fredtoft skrev:Hvad er der galt med BB.dk?

Pt. er der masser af småfejl, som er voldsomt irriterende.

Top of mind er der desværre kun disse fejl:

- Når man laver et indlæg og trykker udfør, viser den et preview af indlægget på trods af, at det faktisk er blevet postet

Backend
- Når man sletter brugere, melder den fejl, selvom brugeren og indlæggene er blevet slettet

Mobilvenlighed:
- Ikke-eksisterende
- Praktisk talt umuligt at bruge boardet fra en mobil/et mobilt device
- Knapper sidder for tæt etc. - alle UX'ere ville tabe kæben, hvis de blev bedt om en evaluering :)

Jeg tilføjer, som jeg husker det.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har lidt input, som jeg vil dele, i ønske om at se en fornuftig tilgang til at få liv i bodybuilding.dk igen.

Jeg har været on/off aktiv på siden, siden 2007, og har også været aktiv på en del andre forums/online communities.
Derudover er jeg softwareudvikler/projektleder, som det sidste års tid, har arbejdet, næsten udelukkende, på modernisering af en eksisterende dansk hjemmeside, som med 20 år på bagen, trængte til at blive udviklet på ny.
Jeg var også med til at starte mafiauniverse.com, i 2014, med en håndfuld andre frivillige; hvilket har 4,6 millioner indlæg og 1200+ aktive brugere og aktivitet der stadig kører på højeste niveau, trods hvor mange forums der har været døende i netop de år. Dertil også Discord med flere tusinde medlemmer og mellem/høj aktivitet, hvo flere brugere har skrevet over 100.000+ beskeder.
Vi har af flere omgange haft verdens største multiforum event, som er Mafia Championship, med deltagelse fra over 150 forskellige communities, som hver har sendt deres bedste spiller til at repræsentere dem.

Bodybuilding.dk har stadig værdi, som det er, men stærkt begrænset, og potentialet for en opblomstring, uden større tiltag, er så godt som ikke eksisterende.
Derfor vil jeg starte med at sige, at det er vigtigt, at man ikke lader det eksisterende spænde ben for det nye.
Dvs. hvis det besluttes at vBulletin f.eks. er et bedre valg til forum software end hvad der bruges nu, så vær klar på at arkivere hele det eksisterende forum.

Men før der gøres noget, bør der laves en overordnet plan:
Hvem skal bodybuilding.dk henvende sig til - skal det være en niche side til dem der rent faktisk interesserer sig for bodybuilding konkurrencer, mm. eller skal den favne bredt, og henvende sig til de fleste med et medlemskab til et træningscenter?

Hvad skal bodybuilding.dk byde på, og hvad skal være det centrale? Skal det være et 'gammeldags' forum som det vi har nu, bare i opdateret version, eller skal der tænkes ude af boksen, og f.eks. lave fede custom løsninger til logbøger, så hele den del fungerer mere som et socialt medie, skræddersyet til folk der træner med vægte?

Hvem skal involveres? Det har i mange år været et problem, at der simpelthen ikke har været penge til programmør - er det muligt at finde frivillige med rette kompetencer til dette? (man kan være heldig, mafiauniverse.com var vi to, hvor særligt den der ikke var mig, har lagt vanvittigt mange timer i udvikling - nok 2000+ over årene).

Til udvikling af den side jeg arbejder på nu, er der både projektgruppe, styregruppe og redaktionsgruppe, hvori jeg cirka er eneste lønnede involveret. Dvs. det er i høj grad frivillige som står for at administere/moderere selve hjemmesiden, skrive artikler/nyheder, samt 'bestemme' over hvad udvikling der prioriteres, så mine begrænsede timer bruges hvor det giver mest mening. Til trods for hvor stor del af frivillige der er involveret, er der afsat 750.000 kr. til udvikling af projektet, og derefter drift/vedligeholdelse oveni det. Det er dog også en hjemmeside der udvikles helt fra bunden af, men meget skræddersyet funktionalitet, både til almindelige brugere og til administratorer.

Så det vil være afgørende, at man finder ud af, hvad der kan drives på ren frivillig basis, og hvad der kræver lønnet arbejde - og dertil også budget og plan for indtægt, for at opretholde udvikling og drift.

Hvis der laves helt ny side, hvad skal så bevares fra den nuværende?

--

Kigger man på den nuværende hjemmeside og forum, er det jo en fæl bunke rod.
Bare kig i hvad der burde været noget af det mest rene og overskuelige på hele hjemmesiden, nemlig top menuen.
"Links" <- links til hvad? hvem klikker nogensinde der, man har jo ingen chance for at gætte hvad type links det drejer sig om.
"Events" <- der står ikke et eneste event derinde, og eventgalleri er fra 2014 og ældre.
"Træningsmagasinet" <- ingen udgivelser siden 2014
"Artikler" <- Ingen udgivelser siden 2017 og meget få siden 2014
Underpunkter til "Forum":
"Profiler" kedelig side, men for så vidt fin nok at have
"Galleri" ikke aktivt siden 2018 og håbløst bagud i forhold til sociale medier
"Videoer" intet nyt siden 2014, andet end én fra 2017.
"Apropos", "Centerguide", mm. også forældet og stort set ubrugelige.

Så har vi "Forside" og "Forum" tilbage, hvor begge fremstår støvede og i 2021 stadig ikke er mobilvenlige.

Det er tydeligt at forummet døde helt i 2014, til trods for, at der faktisk blev forsøgt at udgive spændende indhold.
Nu er vi 7 år fremme i tiden, og siden er sat tilsvarende år tilbage, med endnu mindre brugeraktivitet.

Der skal altså tænkes nyt, helt fra bunden af. En opgradering af forumsoftware og optimering til mobil, vil i sig selv ikke redde bodybuilding.dk.
Der gemmer sig sikkert nogle fine og velskrevne artikler, som stadig kunne have lidt værdi - men er der rent faktisk nogen der gider læse artikler fra 2014 og ældre?

Imo, skal det hele skrottes og siden skal tænkes på ny. Hvad præcis det nye skal være, er jo så netop det vi skal i gang med nu.
Hvis man tror, at man får liv i det nuværende, tager man fejl.

Opret en projektgruppe, for dem som vil hjælpe med et nyt bodybulding.dk - hold månedlige projektmøder, f.eks. over Teams, med dagsorden og referat.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bare lidt umiddelbare (ønske)tanker:

Gør logbøger til noget mere centralt - tag inspiration fra hvad der virker på Instagram og andre sociale medier, med f.eks. at kunne followe andre og 'like', samt let dele direkte links af enkelte opslag i logbog. Lav dertil bedre værktøjer til når man skriver og kigger i logbøger.
Så format af logning af øvelser/reps/sets er mere uniformeret både igennem den samme logbog og på tværs af logbøger.

Hvis jeg f.eks. logger en træning hvori jeg tage 20x100 kg i Olympic Squat, så vil det stå på samme måde i alle logbøger; man vil kunne klikke på øvelsesnavnet og få info/instruktion/video frem af øvelsen. Man vil måske også kunne klikke sig frem til hvem andre der træner denne øvelse; kunne sortere på forskellige måder heri, så man f.eks. får en list af alle logbøger hvori der har været trænet bænkpres med over 100 kg indenfor det sidste år, eller hvad man nu vil finde.

Man vil også kunne auto-generere progressionsgrafer og lignende, for de enkelte øvelser, hvis det hele indtastes på en uniformeret måde, hvor øvelse, vægt, reps, mm. gemmes i databasetabeller.

Måske skal der være måder at integrere sine træningsbilleder/videoer fra Instagram automatisk, eller manuelt tilknytte en logning. Jeg kender ikke lige begrænsningerne her - der er nok nogen.

Tags af logning, hvor f.eks. alle træningscentre indgår, så man let kan finde andre der træner i samme center som en selv. Dertil også muligt at lave sider med 'center rekorder', så man kan tage rundt i forskellige centre og slå rekorder, i diverse løft, som man let kan finde frem til på hjemmesiden. Så kan man tagge disse rekorder med f.eks. 'officielt stævne godkendt', 'dokumenteret' (hvis det nu bare er en som har filmet det selv) eller 'udokumenteret', så man selv kan sortere fra/til i hvilke rekorder man synes er interessante.

Evt. også med mulighed for at vælge et center, og så ud over diverse praktiske info om centeret, bedømmelser mm. så også oversigt over 'rekorder' i diverse øvelser lavet i centeret. Det kan være alt fra de klassiske styrkeløftsøvelser, men også alle de andre løft. Jeg tror der er mange som synes tanken om den slags konkurrence er sjov, hvor det ikke er alt for formelt og firkantet. Jeg ville f.eks. synes det ville være sjovt at kunne se om der er andre i mit center som har dødløftet 260 kg+ med hexbar for reps. Eller om der er nogen der har været i nærheden af mine 35ish reps i decline bænk med 100kg med touch'n'go teknik tilladt.
Der et et ret stort hul i 'markedet' på det punkt - for det er de færreste der interesserer sig for reel styrkeløft og at skulle stille op til stævne og få godkendt sine løft, hvor det kun er i 3 bestemte øvelser, med helt bestemt teknik, og kun 1 rep max der konkurreres i.
Der ligger helt sikkert et stort potentiale i mere konkurrence på et mere bredt og 'afslappet' plan.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I alt er der skrevet 1.092.996 indlæg på bodybuilding.dk som ikke er i logbøger.
I logbøger alene, er der skrevet 900.000+ indlæg.
Dvs. der er altså cirka 50/50 fordeling på logbøger og alle andre dele forummet.

Det viser at logbøger er en hovedpart af bodybuilding.dk, og tilmed nok den del som har været mest 'selvdrevet' af brugerne, i forhold til aktivitet.

Man kunne sagtens bryde logbøger fri af forumdelen, og gøre det til sit eget univers - hvor man udvikler nogle super fede features til det, gør det mere socialt, men også med mulighed for selv at styre hvem der må se ens logbog/dele af ens logbog, osv.
Der findes allerede mange apps, hvori man kan logge sine løft, men der er mig bekendt, ikke nogen som er lykkedes med noget der også har den community følelse som logbøgerne her på bb.dk har haft; hvor mange af de mest interessante logbøger var dem der kombinerede tunge løft med hvad der kunne minde om korte blog indlæg.
Ved at tage logbøger ud af 'forum' gør det det også langt nemmere at customize og styre helt som man vil (hvis man altså har nogen med kompetencer til det)
Men selvfølgelig stadig med sammenhæng til forum, sådan at man kan se "Logbog" link under brugernavn/brugerbillede på forum og lignende.

I forhold til forum software, ville jeg tage et kig mod f.eks. Flarum (eksempel på et forum af den type: https://www.webdeveloper.com/t/client-side )

Forum kunne f.eks. ligge på et subdomæne "forum.bodybuilding.dk" og være på en server for sig selv - så resten af hjemmesiden er mere afkoblet. Personligt ville jeg f.eks. foretrække at lave resten af siden fra bunden af, i noget andet end PHP (som bruges til de fleste forumsoftware)

Mobilvenligt, rent, overskueligt. Man kan sikkert finde skins til det, så det passer bedre ind med resten af hjemmesidens design.
Det skulle endda være gratis/open source.
Temaer/design kan selvfølgelig tilpasses.

Følgende kunne være de overordnede emner og deres underemner til forum:
Træning
-Bodybuilding/Fitness
-Styrkeløft
-Crossfit
-Vægtløftning
-Stærkmand
-Kondition
-Sport

Kost & Sundhed
-Kost og Kosttilskud
-Sundhed og kropspleje
-Forebyggelse mod skader
-Vægt

Coaching & Behandling
-Coaching
-Behandling af skader
-Resultater (f.eks. før/efter, skadesforløb, medaljer vundet og beretning derom, personbilleder, mm.)

Stævner & Konkurrencer
-Bodybuilding & Fitness
-Styrkeløft, Crossfit, Stærkmand og Vægtløftning

Vidensdeling
-Begynderspørgsmål
-Artikler & Nyheder
-Guides og træningsprogrammer

Diverse
-Om alt ('off topic' omdøbt)
-Køb/Sælg/Byt
-Doping

Info & Support
-Teknisk hjælp og fejlmelding
-Forslag til forbedringer
-Regler og administration
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



så... gad vide om der sker noget en dag
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2628
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



At gøre siden mobilvenlig, ville være en klar forbedring. :)
Sidst rettet af jonaskk 28. maj 2021, 12:49, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. jun 2019, 16:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fornuftig indsats Grande Amigo.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis man trykker på logbøger på forsiden, så bliver man bare redirected til forsiden.
What is happening?
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:Hvis man trykker på logbøger på forsiden, så bliver man bare redirected til forsiden.
What is happening?


Fungere fint her
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:
InspectorNorse skrev:Hvis man trykker på logbøger på forsiden, så bliver man bare redirected til forsiden.
What is happening?


Fungere fint her



Mærkeligt. Jeg bruger PC + google chrome, og det virker stadigvæk ikke her. :-k
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mon dette er efteråret hvor BB igen kommer op og fungere som en tidssvarende side?
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2628
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Mon dette er efteråret hvor BB igen kommer op og fungere som en tidssvarende side?


Det tvivler jeg stærkt på. Ud over par arbitrære indlæg der respondere på andres indlæg - ofte måneder efter de er blevet postet, er der intet sket siden overtagelsen.

Det er en fuser og der er ingen rigtig interesse, hvis nogen overhovedet, i at gøre noget ved siden.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har hverken set tanke eller initiativ der indikerer at der vil komme noget nyt af værdi på dette domæne.
Det vil være fedt, hvis min antagelse bliver gjort til skamme.

Min egen tid er ret begrænset, til at opsætte/udvikle et nyt 'bodybuilding.dk' ala det jeg har beskrevet i ovenstående posts.
Jeg blev kontaktet af en som var gået all-in på iværksætteri indenfor træningsverdenen, via LinkedIn (første gang jeg er blevet kaldt 'Grande Amigo' derinde), baseret på de posts. Jeg nåede at være om bord på projektet, som mere omhandler at finde personlige trænere, igennem få uger, før det blev åbenelyst, at det ikke hang sammen at committe mig oveni mit fuldtidsarbejde. Så jeg sprang fra.
Den langsigtede plan dér, var også at lave elementer af det jeg selv havde i tankerne. Men det ville mest være for folk tilknyttet en personlig træner, hvilket også gjorde det lidt uinteressant for mig - da mit ønske er at ramme bredt indenfor træningsverdenen (dog egentlig bare Danmark, som udgangspunkt).

Men jeg har sat mig for, at jeg vil igangsætte noget, med den tid jeg nu kan finde.
Det som gør det muligt for mig nu, i modsætning til før, er at jeg har fået øjnene op for PWA'er (som også først rigtig er blevet moden over de seneste to års tid, med Google som drivkraft bag, og Apple som benspænd).
Kort fortalt er en PWA (progressiv web app) en måde at lave en web app som kan installeres og fungere som en 'native app' (altså dem man typisk henter fra play-/app store).
Problemet før, var at jeg ville have været nødt til at vælge mellem enten at lave native apps (Android/iOS) eller en web app, hvor at native apps ville være ret besværlige som solo-projekt (men også det bedste produkt). Nu kan jeg i stedet bare lave en web app, som samtidig vil kunne fungere som native apps (der er nogle begrænsninger på PWA, mest på iOS, men ikke af større betydning for dette projekt).
Det gør at jeg vil spare enorme mængder tid, være uafhængig af app-/play store, og slippe udenom mange af de andre besværligheder der er med app-udvikling.

Min plan er i grove træk følgende:
1. Få styr på indledende dele af projektet: dvs. navn, domæne, sætte servere op, beslutte overordnet design og farver, notere mig guldkorn fra eksisterende projekter, sætte SoMe profiler op (uden indhold til at starte med), og opsøge alle de fællesskaber/hjemmesider som kunne være relevante at inddrage/reklamere på senere.
2. Lave funktionalitet til at man kan logge sine egne træninger, ala hvordan det fungerer i FitNotes, med nogle tilføjelser/justeringer i forhold til at få logningen til at passe ind i den mere sociale/community del som kommer senere
3. Lave funktionalitet til at gøre det muligt at have venner/followers via direkte invite/søgning på brugernavn, hvor man selv styrer hvilke logs og dele af logs som skal være synlige for sine venner/followers, og dertil fremvisning af logs som en form for væg hver bruger har, men også en samlet 'forside feed', hvor både ens egne og venners træninger vises (sorteret efter nyeste først, og hvor man så kan scrolle ned gennem logs, hvor hver logning ses som en selvstændig post som man kan udvide for at se flere detaljer fra) - mulighed for at reagere på andres logninger, ala hvordan man kan reagere på andre sociale medier; samt mulighed for at kommentere venners logninger (gider ikke for meget moderation, så kommentarer bliver som udgangspunkt kun tilladt hvis man er venner/begge følger hinanden eller lignende)
4. Lave funktionalitet til private grupper, træningscentre, byer, og anden geografisk inddeling, som bygger ovenpå funktionaliteten for venner. Det vil altså være muligt f.eks. at joine et eller flere træningscentre, sin egen by/kommune, og se et samlet feed for alle andre der logger i det center/by/kommune man nu har tilmeldt sig. (Skal dertil have fundet ud af hvordan træningscentre bedst administreres, da de jo åbner og lukker hist og her, rundt om i landet). Og mulighed for profilbeskrivelse, profilbillede, mm.
5. Lave fede features til at se og søge i rekorder i diverse løft, hvor man skal kunne få fremvist både egne, venners, træningscentre, byers, rekorder, og dertil filtre på alt fra alder, vægt, til hvor veldokumenteret rekorderne er (så man kan vælge f.eks. kun at ville se stævnegodkendte løft, eller man kan vælge at se påståede løft fra anonyme brugere, hvis det er det man vil)
6. Gøre mere ud af den sociale del og vidensdeling - evt. muliggøre direct messages, have skribenter, mulighed for at lave og dele træningsprogrammer i en form for 'træningsprogram store' eller lignende.

Jeg ser det ikke som et projekt hvor jeg forventer at skulle score penge, det bliver formentlig mest bare en udgift det første lange stykke tid (og mest af min fritid) - skulle det ende med at gå godt, og muliggøre at jeg kan droppe min nuværende job og arbejde fuldtid på det, så tøver jeg ikke med det.
Så jeg regner med at holde benene på jorden, og egentlig bare forsøge at skabe et fedt community for folk som træner med vægte ;-)

Nu må vi se hvor længe bb.dk lever - men jeg vil forsøge at vende tilbage snarest, når jeg har et domæne klar som i kan bookmarke til når det er mere flyveklart.
Feedback på ovenstående plan er selvfølgelig velkomment!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Domæne er nu købt (men der kommer intet frem hvis i besøger nu): topfit.dk - bookmark det eller skriv det bag øret..
Forhåbentligt fortsætter bodybuilding.dk med at være online, og så kan jeg jo bare opdatere her, når der er indhold på siden.

Jeg har gjort mig lidt research på andre fitness apps, og kan stadig ikke finde nogen der gør det som jeg har tænkt mig at lave.
Det nærmeste jeg kan finde, er i Fitbit appen, hvor de også har 'community' del, hvor man kan tilmelde sig f.eks. 'Strength Training' og mange andre grupper.
Efter man har tilmeldt sig en eller flere grupper, har man så et feed, hvori loggede træninger fra andre deltagere kan ses, som selvstændige posts - se billede:
Billede
Det er dog tydeligt, at Fitbit er tailored til konditionstræning, og at der er plads til mange forbedringer i forhold til hvis man skulle dedikere appen til primært vægttræning. Derudover lider den af samme problem som også Jefit appen lider af, at community-delen er alt for upersonlig. Det rager mig en høstblomst hvad alle mulige i USA har foretaget sig. Man kan vælge en 'Near me' gruppe som afgrænser det til UK i mit tilfælde - selvom jeg er dansk og befinder mig i Danmark. Der ville det være lidt federe, at det var langt mere lokalt - ala hvad jeg i forrige indlæg har beskrevet om at kunne 'tilmelde' sig de centre man selv besøger, by/kommune man bor i, og den vej igennem finde- og dele træninger med folk man rent faktisk kender/ser.
Et andet væsentligt problem med den, er at den er gennemsyret af appel til 'holdtræningstypen', da en stor del af dens premium feature er alle mulige gøgler 'challenges' og 'workouts' ala 'LES MILL'S CORE Ab Blast' og hvad de ellers hedder.

Jeg synes dog at de har ramt et ret fint og overskueligt design/UI i appen, hvilket jeg godt kan finde noget inspiration i. Så skal indholdet bare være en del federe for os der løfter vægte :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. mar 2019, 11:45
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



R.I.P Bodybuilding.dk :-({|= :cry:
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:R.I.P Bodybuilding.dk :-({|= :cry:


Jeg har det på samme måde. De sidste mange uger har jeg ikke været aktiv på siden (sikkert til nogens store glæde :D ), men jeg synes de nye ejere misligholder deres forpligtelser og lader det hele sejle. Ærgerligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Lucas1994 skrev:R.I.P Bodybuilding.dk :-({|= :cry:


Jeg har det på samme måde. De sidste mange uger har jeg ikke været aktiv på siden (sikkert til nogens store glæde :D ), men jeg synes de nye ejere misligholder deres forpligtelser og lader det hele sejle. Ærgerligt.


Jeg kommer helt oprigtigt til at savne samtlige af jer brugere her på BB.dk

Nu har jeg været en del af dette community of rigtig, rigtig mange år.

Det kan ikke erstattes! Og jeg har ikke andre steder hvor jeg kan læse skriblerier fra musse, storskytte, AMTC, Dingo, Active, Pzyrex osv. osv. Mange forskellige personligheder, men med samme interesse for dette lille nicheområde, hvor der er så lidt community i forvejen.
Jeg mener old school BB mentalitet. :(
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Skulle vi ikke næsten oprette en subreddit som backup? Jeg tænker hvis siden pludselig lukker og slukker. Hvor fanden skal jeg så følge Sandy og Musse og alle jer andre idioter?
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Skulle vi ikke næsten oprette en subreddit som backup? Jeg tænker hvis siden pludselig lukker og slukker. Hvor fanden skal jeg så følge Sandy og Musse og alle jer andre idioter?


+1
 
Reputation point: 255
 
Indlæg: 1564
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Skulle vi ikke næsten oprette en subreddit som backup? Jeg tænker hvis siden pludselig lukker og slukker. Hvor fanden skal jeg så følge Sandy og Musse og alle jer andre idioter?


Det lyder som en god idé :)
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ÅHHHHHHHHHHHHHHH GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:ÅHHHHHHHHHHHHHHH GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD


SANDY, SKRIV NU ET BLOGINDLÆG FOR HELVEDE!
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har netop smidt ny podcast op om King Kong & gorillaer.
http://supertraining.dk/13-kong/
Det er ligesom et blogindlæg, bare mundtligt.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der er noget som skal back'es up, så er det alle trådene som folk har oprettet igennem 20 år. Foruden dem er sitet INTET værd.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1737
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag til forbedringer




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster