Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1122
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Den store podcast tråd!

Udskriv emne


Nyheder, information, konkurrence info, regler mv.

Tilbage til Generel information





taler skrev:Læs lige Musses indlæg af 12. februar kl. 13:52 igen, alt er skæbnebestemt.

taler skrev:Vi er altså ikke kun et produkt af samfundet, et instrument der kun kan tage imod, vi er også en aktør der i et eller andet omfang selv er herre over vores liv. Selvfølge er begge dele en realitet. (Hvilket det ikke var i Musses indlæg.)


Mussetrussen skrev:Et af de steder hvor selvforbedrings-, iværksætter- og self-made man typerne ofte har et blindt punkt, som er med til at gøre dem og deres selvbiografier, blogs, foredrag, podcasts, youtube videoer osv. ulidelige, er ift. hele grundlaget for deres succes. I deres selvoptagethed tror de nemlig ofte at det primært skyldes dem selv og deres egen indsats, at de er blevet succesfulde. Ofte er det 90% held og tilfældigheder.


Mussetrussen skriver jo KLART OG TYDELIGT 90%

Selvfølgelig har man selv et ansvar og en hvis evne til at påvirke sit liv i positiv / negativ retning, men der er så mange faktorer der spiller ind, at det er tåbeligt at skrive som du gør "Du er IKKE et offer."

Nej det er rigtig, hvis man tager 2 hypotetisk ens personer og giver dem forskellig opvækst.
A : En lorte opvækst uden support fra forældre, et splittet hjem, seksuelt misbrug, derefter PTSD angst, derefter narkomisbrug for at dæmpe efterdønningerne.
B : En forholdsvis normal opvækst, støtte fra forældre og familie, almindelig ungdom med sunde sociale relationer, holdsport i fritiden etc.

Vil du forsøge at argumentere på nogen måde for at A ikke er et offer, eller at A og B er ligeligt stillede som F.EKS. 25 årige hvor A har rigeligt ekstraordinære problemer mens B lige er blevet uddannet ingeniør ?
Ja der er nogen der lykkedes at få vendt deres liv til en succeshistorie fra et knap så positivt startsted, men at minimere betydningen af faktorer som opvækst og social arv, er fucking idiotisk.

TT. Jeg nyder Bill Burrs Monday Morning Podcast - hyggelig down to earth good guy komiker, humoristiske rants, forsøg på at hjælpe lyttere der skriver ind og gode interaktioner mellem ham og hans kone ind imellem.
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:men at minimere betydningen af faktorer som opvækst og social arv, er fucking idiotisk.


True. Det er basic stuff allerede på samfundsfag C.

I øvrigt så får i min morgenrutine, der dog ikke foregår om morgenen, da jeg ikke vågner så tidligt. Den er ikke lige så fancy som Christian Bales i American Psycho. Desværre.

Brug de første 20 minutter i sengen på at gruble over tilværelsen. Udbryd i magtesløshed ting som: AAAAAAAAArghh og vend og drej dig på alle led og kanter. Fjern dynen fra dit korpus; blot for kort efter at fortryde og blive liggende et par minutter længere. Vælt omsider ud af sengen. Kog noget vand i en gryde. I mens vandet stødt bevæger sig mod kogepunktet, sørger du for at få alle urenheder ud af din krop. Vend tilbage til køkkenet og hæld vand fra gryde over i tilpas stort glas. Tilsæt en god portion friskkværnet himalayasalt til vandet. Ta' gryden med udenfor og sæt dig i læ for vinden - med direkte i sollys i bar mave og tights. Mærk kulden på din krop og det varme saltholdige vand, der langsomt passerer gennem dit svælg. Nyd øjeblikket. Nyd at du er i live. Vær bevidst om, at der er 10000 millioner mennesker i verden, der ville ønske de var dig. Såfremt du som jeg ikke har nogen at holde om, så send fra stedet en SMS-besked til en du holder af.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Vil du forsøge at argumentere på nogen måde for at A ikke er et offer, eller at A og B er ligeligt stillede som F.EKS. 25 årige hvor A har rigeligt ekstraordinære problemer mens B lige er blevet uddannet ingeniør ?]


Nej da. Den sociale arv er meget stræk og let at dokumentere. Dette er dog ikke det samme som at sige, at det hele er struktur.

Fair nok, Musse skriver 90%, et tal han selvfølgelig godt selv ved er arbitrært. Tendensen i hans indlæg er dog ikke til at tage fejl af, i bedste fald vinkler han den lige en tand for meget for at understrege en pointe.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev: Det er basic stuff allerede på samfundsfag C.


Præcis. Hvem sagde Bourdieu. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Vær bevidst om, at der er 10000 millioner mennesker i verden, der ville ønske de var dig.


Det er faktuelt forkert.
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:
Ceneeh skrev:Vær bevidst om, at der er 10000 millioner mennesker i verden, der ville ønske de var dig.


Det er faktuelt forkert.


Uddyb.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:
Minipurz skrev:
Ceneeh skrev:Vær bevidst om, at der er 10000 millioner mennesker i verden, der ville ønske de var dig.


Det er faktuelt forkert.


Uddyb.


7.845.715.236
Nuværende befolkning i verden.

https://www.worldometers.info/da/
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er målløs. Med udgangspunkt i dette - og Mussetrussens "90%", må jeg sande, at du tager den slags meget bogstaveligt. Spændende.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lidt mere on topic, så lytter jeg faktisk aldrig til podcasts. Jeg hører dog lydbøger i ekstrem grad i stedet. De podcasts jeg har hørt synes jeg ofte har været irriterede. Mange er lidt små amatøragtige, ufokuserede, en sludder for en sladder, to folk der sidder og snakker lidt løst om et eller andet emne, i stedet for at researche det ordentligt og skrive en god artikel eller en bog. Man kan meget let vænne sig til at alt skal være hurtigt og light weight, og så hører man en podcast eller ser en dokumentar film eller en youtube video om et eller andet emne. Jeg synes det er noget værdi i at tage sig god tid. En langsom bog, hvor man virkelig kommer i dybden, fremfor knævre shows, som folk sidder og brygger sammen hjemme ved spisebordet. Der skal selvfølgelig nok være undtagelser, og folk der laver kvalitet, men som sagt, jeg har nok ikke hørt dem.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Musse.. jeg giver dig ret i at mange podcaasts er lidt sniksnak.

Det kommer også an på hvad det er man ønsker.

F.eks hvis jeg gerne vil vide hvad der rører sig i Crossfit lige nu, så er Talking Elite Fitness god.. men hvis jeg vil have en dybere analyse af fysiologien bag, så skal man over i bøgerne.

Hos andre der det mere uddybende.. i Dan Johns tager han udgangspunkt i hans bøger, men så tager han folks spørgsmål til hans programmer og kommer medflere detaljer og individuel tilpasning.

For mig er podcasts tit en slags indkøbsliste til de bøger jeg sidder med. Jeg har Rob Wolff, Gegg Everett og Martin Roooney ståend eppå hylden fordi jeg hørte dem i en podcast og tænkte... "I wanna know more" på grund af fitness podcasts.

Videnskabs podcasts giver mig ny inspiration til andre bøger.

Nyheds podcasts giver mig andre vinkler på nyhederne end dem jeg ser på DR
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Er målløs. Med udgangspunkt i dette - og Mussetrussens "90%", må jeg sande, at du tager den slags meget bogstaveligt. Spændende.


Slap af, det var en joke.
Tag det nu ikke så seriøst at du sidder og redigere dine svar flere gange, gå ud og nyd det gode vejr og dit saltvand. :drink:
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



De podcast jeg lytter til er så gode, at jeg ikke vil dele dem med andre.
Mest af alt, fordi det vil forhindre mig i min plan om at overtage verdensherredømmet på egen hånd.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:De podcast jeg lytter til er så gode, at jeg ikke vil dele dem med andre.
Mest af alt, fordi det vil forhindre mig i min plan om at overtage verdensherredømmet på egen hånd.


Så må det være sådan noget med
- at være økonomisk uafhængig af jordiske penge
- opskriften på at få det rigtige ben ud af sengen hver dag
- tips og biohacks af metabolismen feat. Ingefær, hvidløg og andre superfoods.
- astral projektion så man kan være flere steder på en gang
- kaffa-slabberas over æteren - for hvordan skal man ellers komme hinanden ved under covid-19?
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har hørt en PODCAST - ikke noget der sker så tit.

Dr. Boffa diskutere Power Clean med en forsker fra England.

https://www.allthingsgym.com/the-power-clean-deep-dive/
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Anders smadrer Gustav
https://open.spotify.com/episode/162wUr ... nch=1&nd=1

Desværre vil gustav's argumenter blive ædt rådt af et lettere ubegavet og naivt publikum. Aka. gustav's kunder.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg gjorde en undtagelse og hørte min første podcast (den med Anders og Gustav).

Gustav er hamrende ubegavet og lider sikkert samtidig af en personlighedsforstyrrelse.
I øvrigt må han være den ukronede verdensmester i malplacerede analogier.

Jeg er enig i at man skal gå direkte efter de problematiske trænere og de problematiske platforme, og ikke i stedet blot nøjes med at italesætte problematikken indirekte og generelt. Jeg gjorde det samme i sin tid da jeg fandt ud af at Joe DeFranco var en idiot som sagde ting online der hverken hang sammen med de resultater han skabte eller den type coaching han leverede.

Imidlertid synes jeg det er ærgerligt at Anders har følelserne siddende helt ude på tøjet. Flere gange rammer han det røde og gule felt, og den konstante brug af ordet "fucking" er ikke en mand med Anders' videns- og uddannelsesniveau værdigt. Det er fordummende og trækker diskussionen ned på et jammerligt niveau.
Jeg kan se igennem fingrene med det fordi jeg personligt har snakket med Anders et par gange, og ved at det ikke er repræsentativt for Anders - men folk der ikke kender Anders vil i værste fald tænke at Anders er mere subjektiv end objektiv og at hans hetz er af personlig karaktér.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rbrtmccll skrev:Jeg gjorde en undtagelse og hørte min første podcast (den med Anders og Gustav).

Gustav er hamrende ubegavet og lider sikkert samtidig af en personlighedsforstyrrelse.
I øvrigt må han være den ukronede verdensmester i malplacerede analogier.

Jeg er enig i at man skal gå direkte efter de problematiske trænere og de problematiske platforme, og ikke i stedet blot nøjes med at italesætte problematikken indirekte og generelt. Jeg gjorde det samme i sin tid da jeg fandt ud af at Joe DeFranco var en idiot som sagde ting online der hverken hang sammen med de resultater han skabte eller den type coaching han leverede.

Imidlertid synes jeg det er ærgerligt at Anders har følelserne siddende helt ude på tøjet. Flere gange rammer han det røde og gule felt, og den konstante brug af ordet "fucking" er ikke en mand med Anders' videns- og uddannelsesniveau værdigt. Det er fordummende og trækker diskussionen ned på et jammerligt niveau.
Jeg kan se igennem fingrene med det fordi jeg personligt har snakket med Anders et par gange, og ved at det ikke er repræsentativt for Anders - men folk der ikke kender Anders vil i værste fald tænke at Anders er mere subjektiv end objektiv og at hans hetz er af personlig karaktér.


Det tænkte jeg også. Hold kæft han kommer med absurde analogier i ét væk. Han gør for øvrigt det samme i sin lækre bog Ta' dit liv tilbage, hvor han især er glad for en bilanalogi, som han bruger helt ekstremt tit, f.eks.: ‘Du får licens til at sætte dig bag rettet i din egen sundhedsbil. Sammen kører vi ud ad motorvejen mod lykken’.

Desuden taler han konstant udenom. Det virker som om Gustav egentlig har hjertet på rette sted og mener det godt, han er bare for naiv og uvidende til at bestride det job han har, i hvert fald når der er tale om klienter der afviger bare lidt fra gennemsnittet. Og så har han været mere optaget af at skabe en stor og indbringende virksomhed, fremfor at begrænse sig, og lukke for klienter når han ikke kunne overskue flere, som jeg ved andre trænere ellers gør.

Og enig i at Anders går lidt for meget i 5%-fredags mode, med kradsbørstig retorik, det virker lidt skæmmende for hans faglighed, men jeg tror egentlig bare det er fordi han har talt med dem der er kommet klemme i Gustavs fabrik, og ikke kun ser nøgternt på det som et fagligt problem, men et problem der gør ham decideret vred.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Det virker som om Gustav egentlig har hjertet på rette sted


Jeg er godt klar over at det ikke er det du siger, men...

Der er også karaktértræk ved Gustav der trækker i den anden retning. Finansiel grådighed, narcissisme m.v.

Det er lidt ligesom dem der arbejder for at importere det halve af Afrika og Mellemøsten til DK i godhedens tegn. Er det godhjertethed når det sker på bekostning af Danmarks økonomi, sikkerhed, sammenholdskraft m.v.? Nej, selvfølgelig ikke.

Det er selvfølgelig derfor der er brug for voksne mennesker indenfor ethvert felt, da de fleste felter består af en larmende majoritet der ikke har styr på deres ting. Det er ikke kun i træningsbranchen. Det er overalt.

Hele denne problematik som Anders italesætter bunder dog i et endnu mere grundlæggende problem i vores samfund: Sociale medier.
Jeg fatter vitterlig ikke at folk har instagram, twitter, facebook eller whatever der er. Når jeg engang i mellem kigger min kæreste over skulderen når hun bladrer sit Instagram-feed igennem ser jeg kun ét budskab fra afsenderne: Mig, mig, mig, mig, mig, mig, mig. Det er en selviscenesættelse i en grad jeg bare ikke fatter at flere mennesker ikke gennemskuer.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



En anden grund til at jeg ikke ser programmer som deadline eller aldrig hører podcasts som det med Anders og Gustav:

Hvorfor altid det store tidspres? Hvorfor skal deltagerne snakke hurtigt hvis de overhovedet skal have en chance for at være med? Hvorfor tillader programfladerne at deltagerne konstant afbryder hinanden (eller fx at Anders får lov at sidde og grine højlydt og hånligt i baggrunden)? Hvorfor må der ikke være betænkningstider? Hvorfor holder journalisterne ikke deltagerne ansvarlige for at få besvaret de spørgsmål de bliver stillet? Hvorfor får Gustav fx lov til at snakke uden om? Hvorfor KRÆVES der ikke svar?

Og så er det sgu fordummende når journalisterne bekender kulør som de jo oftest gør. Hende journalisten i interviewet mellem Anders og Gustav er ingen undtagelse. På et tidspunkt kommer hun til at sige noget i retning af "men det er jo ikke i orden Gustav" med fordømmende toneleje, hvorefter hun hurtigt forsøger at redde den med "eller hva' mener du om det?". Det er simpelthen for pinligt amatøragtigt og trækker igen interviewet ned på et jammerligt niveau.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



For lige at fortsætte min rant:

Jo mere jeg tænker over det desto mere bliver jeg i tvivl om hvem af Gustav eller Anders der trak debatniveauet mest nedad.

Med Gustav får man... Ja, Gustav. Vi kender ham. Ingen overraskelser. Jeg bed mærke i at Gustav var høflig overfor Anders trods Anders til tider primitive sprogbrug.

Omvendt forventede jeg mere fra Anders. Jeg er enig i Anders' kritik, misforstå mig ikke, men når man besidder et sprogligt niveau (ordforråd, evne til hurtig at konstruere sætninger m.v.) så er der jo uendelig mange måder man kan levere en sviner på uden at debatniveauet bliver ødelagt, og uden man fremstår som en stærkt følelsesladet person.

Hvad sker der også for alle de "beviser" Anders kastede rundt med? Kunne journalisten i det mindste ikke have bekræftet disse beviser således at jeg som lytter havde en fornemmelse af om beviserne var reelle, konstruerede, overdrevne, whatever? Jeg synes faktisk ikke det er fair over Gustav at Anders får lov at kaste om sig med platte udmeldinger som "der er faktisk nok tale om en strafferetslig sag" uden at Gustav har skyggen af mulighed for at forsvare sig (da han ikke kender til den omtalte person og Anders ikke omtaler sagen yderligere).

Det var under bæltestedet og jeg synes bestemt ikke at det gavnede Anders' sag.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, Anders blev lidt bister

men jeg kan forestille mig det er fordi han har siddet og kommunikeret en masse med de folk der er blevet røvrendt af gustav og hans firma.

Hvis man har oplevet en masse folk der har fået deres penge taget og deres mentale sundhed udfordret så kan man sgu godt blive lidt vrissen
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gustav spillede bare uskyldig og forsvarede sig så godt han kunne. Tag ikke fejl, det er ikke noget med at han vil godt, men bare ikke ved bedre. Han ved udmærket godt, at han tager røven på folk, men han er skide ligeglad. Jeg kan ikke begribe at nogen må være så naive og tro andet, fordi han lød "venlig".

Derfor synes jeg ikke, at det var forkert af Anders, at hæve stemmen et par gange og bruge et par bandeord. Journalisten forsvarede også Gustav mere, end hun forsvarede eller undersøgte Anders' case. De to andre, der også knyttede et par orde var nogle håbløse idioter, der stjæl tid fra, hvad der i forvejen var en alt for kort diskussion.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



rbrtmccll-

Jeg har heller aldrig været fan af det tidspres. Jeg begriber ikke hvor mange gange jeg ville have ønsket et potentielt modsvar, når jeg har set en debat eller hørt en radioudsendelse. "Nu får .... det sidste ord", hvortil det oftere end undtagelsen er noget, der med lethed kunne afblæses, men det er der ikke tid til.

Jeg har lyttet til en del af Anders' podcasts og husker den forbindelse talrige eksempler på udsendelser, hvor han påpeger, at der er gået så og så lang tid, hvorfor vi hellere må stoppe her; til trods for at det ikke længere skal passe ind i noget Radio24Syv format. Til hans forsvar tilbyder han dog ofte gæsten at komme igen en anden dag. Det ændrer dog ikke på, at jeg synes det er ærgerligt, hvis nogens biologiske behov for at tisse efter 1 time, dermed definitivt resulterer i et >tak for i dag, og på genhør<

I øvrigt - i forhold til deadline og det generelle journalistiske niveau, så har jeg afholdt mig fra deres udsendelser siden Martin Krasnik trak stikket. Hans interviews tåler gensyn.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://www.samharris.org/podcasts/maki ... dhism-true

Det her er et meget godt eksempel på det der generelt set er problemet med mange podcasts. Et interessant emne; to interessante samtalepartnere....og så bliver 80% af det en ufokuseret omgang sniksnak. I midten af podcasten er der ca. 20 min, hvor de virkelig rammer noget godt og vigtigt og får det diskuteret på en intelligent og oplysende måde, men samtale-podcast formatet gør bare at lytteren spilder tid. Redigerede man podcasten kunne man opsummere det hele og komprimere det til en 25 min fokuseret podcast eller artikel, fremfor over 2 timers brainstorm, og ih, øh, oh, I think, you know, maybe. Jeg tror jeg ville have fået langt langt mere ud af at bruge de 10½ t det tager at høre eller læse den bog de diskuterer, fremfor en diskussion af bogen, som bliver rodet og overfladisk, og hvor de bruger de første 20 min på at diskutere en uenighed de har haft engang i fortiden, som ikke engang er relevant for emnet. Det var bestemt ikke en podcast som gav mig lyst til at høre flere podcasts, men mere en som bekræftede mine tidligere erfaringer med det rodede snik-snak format som mange podcasts er.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:https://www.samharris.org/podcasts/making-sense-episodes/is-buddhism-true

Det her er et meget godt eksempel på det der generelt set er problemet med mange podcasts. Et interessant emne; to interessante samtalepartnere....og så bliver 80% af det en ufokuseret omgang sniksnak. I midten af podcasten er der ca. 20 min, hvor de virkelig rammer noget godt og vigtigt og får det diskuteret på en intelligent og oplysende måde, men samtale-podcast formatet gør bare at lytteren spilder tid.


Det kommer godt nok meget an på hvilke podcasts vi taler om. Når jeg holder så meget af podcasts, er det netop fordi jeg opfatter det helt modsat. Hvis vi sammenligner med TV, så er der i diverse debatprogrammer ofte en journalist der afbryder og kun kan stille kritiske spørgsmål. Kritiske spørgsmål har bestemt sin berettigelse, men den intellektuelle dialog, hvor man ikke diskutere for at vinde, men for at blive klogere, er svært at finde i dag. Her er podcasts en af de få muligheder i min optik.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror ikke jeg er den eneste der tænker at du godt kan lide lidt snik-snak ;)
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Jeg tror ikke jeg er den eneste der tænker at du godt kan lide lidt snik-snak ;)


Der tager du så fejl, jeg kan faktisk ikke udstå det :lol: Jeg sætter tværtimod pris på den begavede samtale, der inderholder dybde og refleksion. Noget jeg mener man kan finde i nogle podcasts, men selvfølgelig langt fra alle.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er sgu kloge ord fra Taler; Tak!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Det er sgu kloge ord fra Taler; Tak!


Mange tak Bilsten.

Når jeg skriver at journalisterne på TV ofte anlægger en stil, der ikke fører til en god og intellektuel debat, er nogle journalister selvfølgelig værre end andre. Mit eget skrækeksempel er Clement Kjersgaard på Debatten.

I min optik gør han den politiske samtale til et underholdningsskænderi, hvor afbrydelsen fra hans side tager overhånd og forhindrer den gode samtale. Den klassiske politiske debat bliver forvandlet til et råbende freakshow, som man, i bedste fald, kun bliver en smule mere frustreret af. Men klogere? Næppe.

Nok er niveauet langt fra højt på alle podcasts, det siger næsten sig selv, men der er trods alt typisk mere tid til idéer og argumenter, refleksion om man vil. Det vi kalder for medialiseringen (at samtalen foregår på mediernes præmisser), er ikke lige så udtalt i podcastformatet. Hvis man som mig oplever en vis frustration over tv-journalisterne, er podcasts umiddelbart er fint alternativ.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Generel information




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster